Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Puteti obtine finantare pentru stimularea investitiilor care vor genera noi locuri de munca

08-Aug-2016
1777

Ministerul Finantelor Publice vine in sprijinul mediului de afaceri cu o noua schema de ajutor de stat pentru dezvoltare regionala. Politica fiscal-bugetara este un instrument important pentru stimularea cresterii economice. Din acest motiv, Ministerul Finantelor Publice deschide o noua schema de ajutor de stat.

Cererile de acord pentru finantare in baza schemei de ajutor de stat pentru stimularea investitiilor care promoveaza dezvoltarea regionala prin crearea de locuri de munca se inregistreaza din 8 pana in 22 august 2016. Bugetul alocat sesiunii este de 113 milioane de lei.

Cererile, insotite de documentele justificative, se transmit prin posta sau prin servicii de curierat, cu confirmare de primire, sau se depun personal la Registratura generala a Ministerului Finantelor Publice, str. Apolodor nr. 17, sector 5, Bucuresti. Pe plic se mentioneaza: "Unitatea de implementare a schemei de ajutor de stat instituita prin H.G. nr.332/2014”.

Inregistrarea cererilor la Registratura generala a Ministerului Finantelor Publice se realizeaza exclusiv in perioada 8-22 august 2016, in caz contrar sunt restituite si nu sunt luate in considerare.

Analiza cererilor de acord se face dupa incheierea sesiunii de inregistrare, fara a avea importanta ordinea in care au fost inregistrate.

In prima etapa de evaluare, Ministerul Finantelor Publice verifica indeplinirea conditiilor de conformitate, a criteriilor de eligibilitate si calculeaza un punctaj in vederea incadrarii in bugetul alocat schemei. Selectarea se realizeaza in ordinea descrescatoare a punctajului obtinut. Etapa se incheie in maxim 30 de zile lucratoare de la data inchiderii sesiunii de inregistrare, iar rezultatele sunt publicate pe site-ul Ministerului Finantelor Publice.

 Intreprinderile selectate in prima etapa transmit, in maxim 30 de zile lucratoare de la data comunicarii rezultatelor, planurile de afaceri, insotite de restul documentelor justificative, in vederea analizarii viabilitatii proiectelor si a emiterii acordurilor pentru finantare.

Obiectivul schemei de ajutor de stat il reprezinta dezvoltarea regionala prin sprijinirea investitiilor si crearea de noi locuri de munca. Sumele se acorda sub forma de granturi de la bugetul de stat pentru cheltuieli eligibile de natura costurilor salariale. Pana in prezent, in baza schemei, au fost aprobate 24 de proiecte de investitii care vor genera 4.024 de noi locuri de munca, pentru care a fost aprobat un ajutor de stat in valoare de 109,6 milioane de lei.

Toate informatiile necesare pentru accesarea finantarii nerambursabile, sub forma de ajutor de stat se gasesc pe site la H.G. nr.332.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Masuri fiscale: 3 schimbari care NU se aplica din 2025, ci incepand cu 1 ianuarie 2026

    • Guvernul condus de Ilie Bolojan a facut publica versiunea finala a proiectului de lege privind noile masuri fiscale, menite sa reduca deficitul bugetar si sa stabilizeze finantele publice. In ciuda calendarului accelerat de aplicare , care incepe chiar din august 2025, unele prevederi importante vor intra in vigoare abia de la 1 ianuarie 2026. Printre acestea se numara impozitarea cu 10% a pensiilor care depasesc pragul de 3.000 lei, dar doar pana in 2027, modificarea sistemului de...» citeste mai departe aici

  • Arhivarea documentelor. Ce acte sa pastrati cand treceti la arhivarea electronica + un studiu de caz

    • Tot mai multe companii din Romania aleg sa faca trecerea de la arhivarea clasica pe hartie la solutii moderne de arhivare electronica. Aceasta tranzitie nu doar ca aduce un plus de eficienta, dar si permite optimizarea spatiului si costurilor de gestionare a documentelor. Cu toate acestea, este esential ca orice astfel de demers sa respecte intocmai legislatia in vigoare privind pastrarea documentelor contabile si fiscale. Avem acest caz. Societatea noastra doreste sa treaca la arhivarea...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli deductibile PFA: bilet, transport, cazare, diurna - ce poti deconta legal

    • In practica, contribuabilii care desfasoara activitati independente, precum titularii de PFA, se confrunta frecvent cu intrebari legate de deductibilitatea cheltuielilor efectuate in scop profesional. O situatie des intalnita este participarea la conferinte, targuri sau simpozioane internationale organizate in domeniul de activitate al contribuabilului. Conform legislatiei fiscale in vigoare, anumite cheltuieli ocazionate de aceste deplasari pot fi considerate deductibile, cu respectarea unor...» citeste mai departe aici

  • Consumatorii vulnerabili primesc 50 lei/luna pentru curent. Pana cand poti depune cererea

    • Incepand cu luna iulie 2025, persoanele fizice cu venituri reduse vor putea beneficia de un sprijin financiar in valoare de 50 de lei pe luna pentru acoperirea costurilor cu energia electrica. Masura este reglementata prin Ordonanta de urgenta nr. 35/2025 si vine ca raspuns la incetarea vechilor scheme de protectie, care au expirat la sfarsitul lunii iunie 2025. Scopul acestui nou ajutor este de a reduce impactul saraciei energetice in randul populatiei vulnerabile.» citeste mai departe aici

  • Foaia de parcurs. 4 pasi pentru a corela stocul de combustibil cu foaia de parcurs

    • Gestionarea corecta a consumului de combustibil si a evidentei stocurilor este esentiala pentru orice companie care utilizeaza autovehicule in activitatea sa economica. In acest context, corelarea intre stocul contabil si consumul real, determinat pe baza foilor de parcurs, devine un aspect important atat din punct de vedere fiscal, cat si operational. In acest articol vom vedea modul in care se poate mentine aceasta corelare, evitand discrepantele intre stocul din contabilitate si cel din...» citeste mai departe aici

  • e-Transport 2025. Cand ti se pot CONFISCA bunurile in proportie de 100%

    • Incepand cu 7 iulie 2025, sistemul RO e-Transport intra intr-o noua etapa de aplicare, odata cu publicarea Ordinului comun ANAF/Autoritatea Vamala/Politia Romana nr. 1659/1622/101/2025. Aceasta reglementare detaliaza modul concret in care se poate aplica gradual masura confiscarii bunurilor nedeclarate in sistem, dupa ce mecanismul a fost conturat inca din toamna anului 2024. Articolul de mai jos ofera o privire detaliata asupra noilor obligatii pentru operatorii economici, tipurilor de...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016