Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noutati in ce priveste internshipul in companii. Ce se schimba din aceasta vara?

16-Iun-2017
1673

Proiectul de lege publicat recent de Ministerul Muncii si Justitiei Sociale are scopul de a reglementa modalitatea de efectuare a programelor de internship pentru persoanele care au implinit varsta de 16 ani, in vederea dezvoltarii aptitudinilor profesionale ale internilor in indeplinirea atributiilor si responsabilitatilor din domeniul in care se organizeaza programul de internship, a cunoasterii de catre interni a specificului activitatii organizatiei gazda in cadrul caruia isi desfasoara activitatea, precum si a exigentelor acesteia a dobandirii de experienta profesionala si a facilitarii tranzitiei de la sistemul de educatie catre piata muncii.


Principalele prevederi ale proiectului de lege sunt urmatoarele: 

Reglementarea organizarii programului de internship:

  • Conditii ce trebuie indeplinite de organizatorul programului de internship: are incadrati cel putin 5 salariati, poate incheia contracte pentru un numar de interni care nu poate fi mai mare de 5% din numarul total de angajati pe parcursul unui an calendaristic.
  • Perioada in care internul a desfasurat activitatea in baza contractului de internship se considera vechime in munca, si, dupa caz, vechime in specialitate, in functie de tipul activitatii.
  • Acordarea unei indemnizatii de internship este cel putin egala cu 50% din echivalentul salariului de baza minim brut pe tara, garantat in plata, dar nu mai mult de echivalentul unui salariu mediu pe economie.
  • Stabilirea duratei activitatii internului la 6 ore pe zi, in regim de maxim 30 de ore pe saptamana.


Reglementarea procedurii de evaluare a internului:

Stabilirea procedurii de evaluare a internului;
Modalitatea de eliberare a certificatului de internship si elementele pe care acest document trebuie sa le contina;
Stabilirea drepturilor si obligatiilor internului, ale indrumatorului care ii coordoneaza activitatea si ale organizatiei gazda.


Reglementarea contractului de internship:
Se incheie pe o perioada de cel mult 6 luni.
Se incheie in forma scrisa.
Suspendarea si incetarea contractului.

Reglementarea posibilitatii ca persoanele juridice care in termen de 60 de zile de la finalizarea programului de internship incheie un contract de munca cu internul, sa primeasca, la cerere, din partea statului, din bugetul asigurarilor pentru somaj, o prima de promovare a angajarii echivalenta cu 1.000 euro per angajat, dupa indeplinirea obligatiei de mentinere a raporturilor de munca cu acesta pentru o perioada neintrerupta de cel putin 24 de luni; 

Crearea Fondului pentru Acordarea Primei de Angajare (FAPA) in cadrul Agentiilor Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca pentru acordarea primei de promovare a angajarii; 
Modelul certificatului de internship si modelul contractului de internship vor fi aprobate prin ordin al ministrului muncii si justitiei sociale.

Proiectul de lege va intra in vigoare dupa aprobarea de catre Parlamentul Romaniei si publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Bon fiscal emis eronat. Cum se poate face corectia contabila

    • Bonul fiscal este un document important in desfasurarea activitatii unei firme, fiindca include informatii referitoare la toate tranzactiile efectuate de aceasta, precum livrari de bunuri sau prestari de servicii, si este emis de casele de marcat fiscale electronice. Tocmai de aceea este necesar ca acestea sa fie corecte atunci cand sunt oferite clientilor de catre comercianti. Insa cum putem proceda in cazul in care o firma a emis un bon fiscal eronat? Cum se poate face corectia contabila?...» citeste mai departe aici

  • Controale ANAF 2024. Nereguli descoperite la persoanele fizice in luna august

    • Persoanele fizice, la fel ca cele juridice, au obligatii fiscale catre stat precum plata unor impozite, taxe sau contributii catre buget. In caz contrar, in urma controalelor ANAF, s-a putea sa fie amendate sau sa sufere alte consecinte fiscale. In acest articol vom vedea ce nereguli au descoperit inspectorii ANAF in urma controalelor la persoanele fizice din luna august 2024, asa cum apare in documentul publicat de institutie pe site-ul oficial. Controale ANAF 2024. Nereguli descoperite la...» citeste mai departe aici

  • RO e-Factura la nivelul ONRC. Cand are institutia obligatia de a trimite facturile in sistem

    • Referitor la prevederile OUG nr. 120/2021 privind administrarea sistemului national RO-e Factura si cele ale Codului Fiscal (Legea nr. 227/2015), Oficiul National al Registrului Comertului va aduce la cunostinta urmatoarele aspecte: RO e-Factura la nivelul ONRC. Cand are institutia obligatia de a trimite facturile in sistem Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC), prin activitatea sa de baza desfasurata ca autoritate publica, emite facturi fara TVA pentru serviciile specifice...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016