Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noutati in ce priveste internshipul in companii. Ce se schimba din aceasta vara?

16-Iun-2017
1907

Proiectul de lege publicat recent de Ministerul Muncii si Justitiei Sociale are scopul de a reglementa modalitatea de efectuare a programelor de internship pentru persoanele care au implinit varsta de 16 ani, in vederea dezvoltarii aptitudinilor profesionale ale internilor in indeplinirea atributiilor si responsabilitatilor din domeniul in care se organizeaza programul de internship, a cunoasterii de catre interni a specificului activitatii organizatiei gazda in cadrul caruia isi desfasoara activitatea, precum si a exigentelor acesteia a dobandirii de experienta profesionala si a facilitarii tranzitiei de la sistemul de educatie catre piata muncii.


Principalele prevederi ale proiectului de lege sunt urmatoarele: 

Reglementarea organizarii programului de internship:

  • Conditii ce trebuie indeplinite de organizatorul programului de internship: are incadrati cel putin 5 salariati, poate incheia contracte pentru un numar de interni care nu poate fi mai mare de 5% din numarul total de angajati pe parcursul unui an calendaristic.
  • Perioada in care internul a desfasurat activitatea in baza contractului de internship se considera vechime in munca, si, dupa caz, vechime in specialitate, in functie de tipul activitatii.
  • Acordarea unei indemnizatii de internship este cel putin egala cu 50% din echivalentul salariului de baza minim brut pe tara, garantat in plata, dar nu mai mult de echivalentul unui salariu mediu pe economie.
  • Stabilirea duratei activitatii internului la 6 ore pe zi, in regim de maxim 30 de ore pe saptamana.


Reglementarea procedurii de evaluare a internului:

Stabilirea procedurii de evaluare a internului;
Modalitatea de eliberare a certificatului de internship si elementele pe care acest document trebuie sa le contina;
Stabilirea drepturilor si obligatiilor internului, ale indrumatorului care ii coordoneaza activitatea si ale organizatiei gazda.


Reglementarea contractului de internship:
Se incheie pe o perioada de cel mult 6 luni.
Se incheie in forma scrisa.
Suspendarea si incetarea contractului.

Reglementarea posibilitatii ca persoanele juridice care in termen de 60 de zile de la finalizarea programului de internship incheie un contract de munca cu internul, sa primeasca, la cerere, din partea statului, din bugetul asigurarilor pentru somaj, o prima de promovare a angajarii echivalenta cu 1.000 euro per angajat, dupa indeplinirea obligatiei de mentinere a raporturilor de munca cu acesta pentru o perioada neintrerupta de cel putin 24 de luni; 

Crearea Fondului pentru Acordarea Primei de Angajare (FAPA) in cadrul Agentiilor Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca pentru acordarea primei de promovare a angajarii; 
Modelul certificatului de internship si modelul contractului de internship vor fi aprobate prin ordin al ministrului muncii si justitiei sociale.

Proiectul de lege va intra in vigoare dupa aprobarea de catre Parlamentul Romaniei si publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Notificarea ONPCSB: Ce entitati sunt OBLIGATE sa o depuna in 15 zile si cum arata aceasta

    • In cadrul legislatiei privind prevenirea si combaterea spalarii banilor, anumite categorii de entitati au obligatii suplimentare de conformare. Printre acestea se numara agentii si dezvoltatorii imobiliari, furnizorii de servicii legate de criptomonede, comerciantii de bunuri de valoare si cei implicati in comertul cu opere de arta. Aceste entitati trebuie sa depuna, in termen de 15 zile, o notificare obligatorie catre ONPCSB (Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii...» citeste mai departe aici

  • E-Factura in relatia B2C: Cum sa procedati daca incasati sume prin transfer bancar

    • Din 1 ianuarie 2025, firmele care vand catre persoane fizice sunt obligate sa emita facturi si sa le trimita prin RO e-Factura, inclusiv daca nu sunt inregistrate in scopuri de TVA si aplica regimul special de scutire. Incasarile prin transfer bancar implica automat emiterea facturii si transmiterea in sistem. Din 1 iulie 2025, lipsa raportarii aduce amenzi semnificative. Vezi in articol ce obligatii ai si cum eviti sanctiunile. Avem acest caz. O societate are ca obiect principal de activitate...» citeste mai departe aici

  • Esalonare clasica 2025. Cand si cum depui cererea D8 + alte acte necesare

    • Societatile care se confrunta cu dificultati financiare pot solicita esalonarea la plata a datoriilor catre bugetul de stat, in baza procedurii clasice reglementate prin Codul de procedura fiscala si actualizata prin OPANAF 597/2025. Acest articol explica pasii de urmat, documentele necesare, conditiile de eligibilitate si excluderile, pentru a beneficia de aceasta facilitate fiscala.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016