Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN ANAF nr. 1.451 din 8 februarie 2010

23-Feb-2010
3201

Pentru aprobarea modelului si continutului formularului 105 "Declaratie privind taxele de organizare si exploatare a jocurilor de noroc", cod 14.13.03.14/j

PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 98 din 12 februarie 2010

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza operatorii economici care detin licente pentru exploatarea jocurilor de noroc si care au obligatia depunerii formularului 105 "Declaratie privind taxele de organizare si exploatare a jocurilor de noroc".
Important!

I. Depunerea declaratiei
Formularul 105 "Declaratie privind taxele de organizare si exploatare a jocurilor de noroc" se completeaza si se depune de catre organizatorii de jocuri de noroc carora le revin, potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, obligatiile de plata la bugetul de stat cuprinse in Nomenclatorul privind taxele de organizare si exploatare a jocurilor de noroc, prevazut in anexa nr. 3 la ordin, denumit in continuare Nomenclator.

Sumele inscrise in declaratie nu cuprind diferentele de taxe stabilite prin deciziile emise de organul fiscal ca urmare a actiunilor de inspectie fiscala.

1. Termenul de depunere a declaratiei:

1.1. in cazul taxelor aferente licentelor de organizare a jocurilor de noroc:

1.1.1. pentru taxele prevazute la pozitiile 1 si 2 din Nomenclator, datorate de catre Compania Nationala "Loteria Nationala" - S.A., anual, pana la data de 25 martie inclusiv, pentru anul in curs;

1.1.2. pentru taxele prevazute la pozitiile 3-7 din Nomenclator, anual, dupa cum urmeaza:

1.1.2.1. pentru primul an de functionare, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care documentatia a fost aprobata;

1.1.2.2. pentru urmatorii ani, cu 10 zile inainte de expirarea anului precedent;

1.2. in cazul taxelor aferente autorizatiilor de exploatare a jocurilor de noroc:

1.2.1. pentru taxele prevazute la pozitiile 8 si 9 din Nomenclator, datorate de catre Compania Nationala "Loteria Nationala" - S.A., anual, pana la data de 25 martie inclusiv, pentru anul in curs;

1.2.2. pentru taxele prevazute la pozitiile 10, 13 si 14 din Nomenclator, lunar, dupa cum urmeaza:

1.2.2.1. pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care documentatia a fost aprobata, pentru prima luna de functionare;

1.2.2.2. pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare, pentru celelalte perioade;

1.2.3. pentru taxele prevazute la pozitiile 11 si 12 din Nomenclator, trimestrial, dupa cum urmeaza:

1.2.3.1. pentru primul trimestru de functionare, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care documentatia a fost aprobata;

1.2.3.2. pentru celelalte trimestre, pana la data de 25 inclusiv a ultimei luni din trimestru (respectiv 25 martie, 25 iunie, 25 septembrie si 25 decembrie) pentru trimestrul urmator.

2. Organul fiscal competent
Declaratia privind taxele de organizare si exploatare a jocurilor de noroc se depune la organul fiscal in a carui evidenta fiscala contribuabilul este inregistrat ca platitor de impozite si taxe.

3. Mod de depunere
Formularul 105 "Declaratie privind taxele de organizare si exploatare a jocurilor de noroc" se depune in format hartie, semnat si stampilat conform legii, cu codificarea informatiei prin cod de bare sau prin mijloace electronice de transmitere la distanta, in conformitate cu prevederile legale in vigoare.

Formularul se completeaza cu ajutorul programului de asistenta, care poate fi descarcat de pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala sau poate fi distribuit, la cerere, de unitatile fiscale.

Pentru declararea unei obligatii de plata, pentru aceeasi perioada de raportare, nu se utilizeaza simultan mai multe metode de depunere a declaratiilor fiscale.

In situatia in care contribuabilul a utilizat pentru aceeasi obligatie de plata si aceeasi perioada de raportare mai multe metode de depunere, va fi inregistrata prima declaratie depusa, conform legii.

Articol realizat in colaborare cu CTCE Piatra-Neamt

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici