Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ordinul 2509/2022: A fost publicat modelul formularului Cerere de inregistrare fiscala. Cum se completeaza documentul

26-Ian-2023
3308
Ordinul 2509/2022: A fost publicat modelul formularului Cerere de inregistrare fiscala. Cum se completeaza documentul

Prin Ordinul 2509/2022 a fost publicat modelul si instructiunile de completare aferente pentru formularul Cerere de inregistrare fiscala.

 

ORDIN nr. 2.509/5.672/C/2022pentru aprobarea modelului si continutului formularului "Cerere de inregistrare fiscala" si a instructiunilor de completare a formularului "Cerere de inregistrare fiscala" a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 58 din 20 ianuarie 2023.

 

Cerere de inregistrare fiscala

 

Pentru a vedea formularul, click AICI»

 

INSTRUCTIUNI de completare a formularului „Cerere de inregistrare fiscala“

 

Depunerea cererii

 

Cererea de inregistrare fiscala, denumita in continuare cerere, se completeaza si se depune de catre persoanele juridice sau persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale supuse obligatiei de inmatriculare/inregistrare, dupa caz, in registrul comertului.

Cererea se completeaza si se depune la biroul unic din cadrul oficiului registrului comertului de pe langa tribunal, cu ocazia inmatricularii/inregistrarii, dupa caz, in registrul comertului, inainte de inceperea activitatii economice.

 

Completarea cererii

 

Casetele „Persoana juridica“ si „Persoana fizica“ se completeaza cu X in functie de categoria profesionistului care solicita inmatricularea/inregistrarea, dupa caz, in registrul comertului.

 

DATE PRIVIND VECTORUL FISCAL

 

Randul 1. Impozit pe profit

Se marcheaza cu „X“ numai de catre contribuabilii care, potrivit legii, au obligatia sa declare acest impozit.

Randul 1.1 se completeaza cu data luarii in evidenta.

 

Randurile 1.2.1 si 1.2.2 - se marcheaza cu „X“ perioada fiscala valabila la data solicitarii inregistrarii obligatiei fiscale in vectorul fiscal.

 

Atentie! Data luarii in evidenta se stabileste conform reglementarilor legale in materie.

 

Randul 2. Impozit pe veniturile microintreprinderilorSe marcheaza cu „X“ de catre contribuabilii care sunt obligati la declararea si plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor, potrivit legii.

Randul 2.1 se completeaza cu data luarii in evidenta.

 

Atentie! Data luarii in evidenta se stabileste conform prevederilor titlului III „Impozitul pe veniturile microintreprinderilor“ din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

Randul 3. Impozit pe veniturile din salarii si asimilate salariilor, precum si contributii sociale

Randul 3.1. Informatii pentru stabilirea perioadei fiscale

 

Randul 3.1.1 „Numar mediu de salariati estimat de pana la 3 salariati exclusiv“ si randul 3.1.2 „Venit total estimat de pana la 100.000 euro“ se marcheaza de catre contribuabilii prevazuti la art. 147 alin. (10) din Codul fiscal, care se infiinteaza in cursul anului si care estimeaza ca, in cursul anului, vor avea un numar mediu de pana la 3 salariati exclusiv si, dupa caz, urmeaza sa realizeze un venit total de pana la 100.000 euro.

 

Randul 3.2. Perioada fiscala

 

Randul 3.2.1 se marcheaza cu „X“ de contribuabilii care au obligatia de a declara lunar impozitul pe veniturile din salarii si asimilate salariilor, precum si contributii sociale, potrivit legii.

 

Randul 3.2.2 se marcheaza cu „X“ de contribuabilii prevazuti la art. 147 alin. (4) din Codul fiscal.

 

Randul 3.3. Impozit pe veniturile din salarii si asimilate salariilor se marcheaza cu „X“ numai de contribuabilii care au obligatia de declarare a impozitului pe veniturile din salarii si asimilate salariilor.

 

Randul 3.3.1 se completeaza cu data luarii in evidenta.

 

Atentie! Data luarii in evidenta se stabileste conform reglementarilor legale in materie.

 

Randul 3.4. Contributie de asigurari sociale (datorata de angajat) se marcheaza cu „X“ de contribuabilii care au calitatea de angajatori sau sunt asimilati acestora, care au obligatia sa declare aceasta contributie, potrivit prevederilor Codului fiscal.

 

Randul 3.4.1 se completeaza cu data luarii in evidenta.Atentie! Data luarii in evidenta se stabileste conform reglementarilor legale in materie.

 

Randul 3.5. Contributie de asigurari sociale de sanatate (datorata de angajat) se marcheaza cu „X“ de contribuabilii care au calitatea de angajatori sau sunt asimilati acestora, care au obligatia sa declare aceasta contributie, potrivit prevederilor Codului fiscal.

 

Randul 3.5.1 se completeaza cu data luarii in evidenta.Atentie! Data luarii in evidenta se stabileste conform reglementarilor legale in materie.

 

Randul 3.6. Contributie asiguratorie pentru munca (datorata de angajator) se marcheaza cu „X“ de contribuabilii care au calitatea de angajatori sau sunt asimilati acestora, care au obligatia sa declare aceasta contributie, potrivit prevederilor Codului fiscal.

 

Randul 3.6.1 se completeaza cu data luarii in evidenta.Atentie! Data luarii in evidenta se stabileste conform reglementarilor legale in materie.

 

Randul 4. Taxa pe valoarea adaugata se marcheaza cu „X“ de catre persoanele care solicita inregistrarea in scopuri de TVA, conform art. 316 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal.

 

Randul 4.1. Se estimeaza cifra de afaceri pe care contribuabilul preconizeaza sa o realizeze in perioada ramasa pana la sfarsitul anului calendaristic, constituita din valoarea totala a livrarilor de bunuri si a prestarilor de servicii efectuate de persoana impozabila in cursul unui an calendaristic, taxabile sau, dupa caz, care ar fi taxabile daca nu ar fi desfasurate de o mica intreprindere, a operatiunilor rezultate din activitati economice pentru care locul livrarii/prestarii se considera ca fiind in strainatate, daca taxa ar fi deductibila, in cazul in care aceste operatiuni ar fi fost realizate in Romania, conform art. 297 alin. (4) lit. b) din Codul fiscal, a operatiunilor scutite cu drept de deducere si, daca nu sunt accesorii activitatii principale, a operatiunilor scutite fara drept de deducere, prevazute la art. 292 alin. (2) lit. a), b), e) si f) din Codul fiscal.

Prin exceptie, nu se cuprind in cifra de afaceri, daca sunt accesorii activitatii principale, livrarile de active fixe corporale, astfel cum sunt definite la art. 266 alin. (1) pct. 3 din Codul fiscal, si livrarile de active necorporale, efectuate de persoana impozabila.

 

Randul 4.2 se marcheaza cu „X“ in cazul contribuabililor care opteaza pentru aplicarea regimului normal de TVA, estimand o cifra de afaceri egala sau mai mare cu plafonul de scutire prevazut la art. 310 alin. (1) din Codul fiscal.

 

Randul 4.3 se marcheaza cu „X“ in cazul in care se opteaza pentru aplicarea regimului normal de TVA, desi cifra de afaceri declarata este inferioara plafonului de scutire prevazut la art. 310 alin. (1) din Codul fiscal.

 

Randul 4.4. Perioada fiscala

 

Se marcheaza cu „X“ perioada fiscala care urmeaza a fi utilizata pentru taxa pe valoarea adaugata.

Persoana impozabila care se inregistreaza in cursul anului declara cu ocazia inregistrarii cifra de afaceri pe care preconizeaza sa o realizeze in perioada ramasa pana la sfarsitul anului calendaristic.

Daca cifra de afaceri estimata nu depaseste plafonul prevazut la art. 322 alin. (2) din Codul fiscal, recalculat corespunzator numarului de luni ramase pana la sfarsitul anului calendaristic, persoana impozabila va depune deconturi trimestriale in anul inregistrarii. Daca cifra de afaceri estimata depaseste plafonul prevazut la art. 322 alin. (2) din Codul fiscal, recalculat corespunzator numarului de luni ramase pana la sfarsitul anului calendaristic, persoana impozabila va utiliza luna calendaristica ca perioada fiscala.

 

Atentie! Inregistrarea in scopuri de TVA se considera valabila, potrivit reglementarilor legale in materie, incepand cu data comunicarii certificatului de inregistrare in scopuri de TVA.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici