Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

OUG 107/2024. Facilitatile se aplica si in cazul deciziilor de impunere emise ca urmare a unui control fiscal

25-Sep-2024
966
OUG 107/2024. Facilitatile se aplica si in cazul deciziilor de impunere emise ca urmare a unui control fiscal

ANAF informeaza ca facilitatile fiscale introduse prin OUG 107/2024 se aplica si in cazul deciziilor de impunere emise ca urmare a unui control fiscal in derulare.

Facilitati fiscale introduse prin OUG 107/2024

Debitorii persoane fizice si juridice, inclusiv institutiile si autoritati publice, pot beneficia de anularea de accesorii (dobanzi si penalitati) aferente obligatiilor bugetare administrate de organul fiscal central (ANAF), inclusiv de catre organele vamale, daca se sting prin orice modalitate toate obligatiile bugetare principale restante la data de 31 august 2024.

De asemenea, se anuleaza dobanzile, penalitatile si toate accesoriile aferente diferentelor de obligatii bugetare principale declarate suplimentar prin declaratie rectificativa cu scadenta anterioara datei de 31 august 2024 inclusiv, daca declaratia rectificativa este depusa incepand cu data de 1 septembrie 2024 pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, nu mai tarziu de 25 noiembrie 2024.

In cazul persoanelor fizice se anuleaza si o parte a obligatiilor principale restante inregistrate pe CNP, in procent de 50% pentru obligatii principale cu un cuantum mai mic de 5.000 lei si de 25% pentru obligatii principale mai mari de 5.000 lei.

Pentru a beneficia de aceste facilitati fiscale, contribuabilii pot sa depuna optional o notificare, nu mai tarziu de 25 noiembrie 2024 si trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

- sa depuna in mod obligatoriu o cerere de anulare cel mai tarziu pana la data de 25 noiembrie 2024;

- sa stinga obligatiile bugetare principale restante la 31 august 2024;

- sa stinga obligatiile bugetare principale si accesorii administrate de organul fiscal central cu termene de plata cuprinse intre data de 1 septembrie 2024 si data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv;

- sa depuna toate declaratiile fiscale, potrivit vectorului fiscal, pana la data depunerii cererii de anulare.

Persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii liberale vor depune cerere de anulare separat pentru codul unic de inregistrare fiscala si pentru CNP, iar organul fiscal verifica indeplinirea conditiilor distinct pe fiecare tip de cod.

Facilitatile se aplica si in cazul deciziilor de impunere emise ca urmare a unui control fiscal in derulare la data de 6 septembrie 2024, data intrarii in vigoare a OUG 107/2024, pentru obligatiile bugetare principale cu scadente anterioare datei de 31 august 2024, daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

- toate diferentele de obligatii bugetare principale individualizate in decizia de impunere sunt stinse prin orice modalitate, pana la termenul de plata prevazut de lege;

- cererea de anulare a accesoriilor se depune in termen de 90 de zile de la comunicarea deciziei de impunere, sub sanctiunea decaderii.

Se supun anularii si dobanzile, penalitatile si toate accesoriile aferente obligatiilor bugetare principale cu scadente anterioare datei de 31 august 2024 inclusiv si stinse pana la aceasta data daca:

- sunt stinse obligatiile bugetare principale si accesorii administrate de organul fiscal central cu termene de plata cuprinse intre data de 1 septembrie 2024 si data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, nu mai tarziu de 25 noiembrie 2024;

- sunt depuse toate declaratiile fiscale, potrivit vectorului fiscal, pana la data depunerii cererii de anulare.

Contribuabilii platitori de impozit pe profit sau de impozit pe veniturile microintreprinderilor, care au achitate datoriile fata de buget la zi, beneficiaza de o bonificatie de 3% din impozitul pe profit anual si din impozitul pe veniturile microintreprinderilor, aferente anului fiscal 2024.

Bonificatia se acorda contribuabililor care indeplinesc urmatoarele conditii: - au depus toate declaratiile conform vectorului fiscal;

- au stins integral si la termenele prevazute de lege obligatiile privind impozitul pe profitul anual/impozitul pe veniturile microintreprinderilor, aferente anului 2024;

- nu inregistreaza nicio alta obligatie fiscala/bugetara restanta la termenul legal pentru depunerea declaratiilor prin care se declara impozitul pe profit anual aferent anului 2024, respectiv prin care se declara impozitul pe veniturile microintreprinderilor aferent trimestrului IV al anului fiscal 2024.

Organul fiscal central constata din oficiu indeplinirea conditiilor pentru acordarea bonificatiilor prin emiterea unei decizii, dupa expirarea termenului de depunere a declaratiei privind impozitul pe profit anual aferenta anului fiscal 2024 si dupa expirarea termenului de depunere a declaratiei privind impozitul pe veniturile microintreprinderilor aferenta trimestrului IV al anului fiscal 2024.

Sumele care fac obiectul bonificatiei nu se restituie, ci se utilizeaza pentru compensarea cu obligatiile fiscale ale contribuabilului.

Baza legala:

OUG nr.107/2024 pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare in domeniul gestionarii creantelor bugetare si a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al Romaniei in anul 2024, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative (publicata in Monitorul Oficial nr. 905 din 6 septembrie 2024), publicata in Monitorul Oficial nr. 905 din 6 septembrie 2024.

Sursa: ANAF

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Taxe PFA. CAS si CASS de platit in cazul PFA-urilor care au avut pierderi fiscale

    • PFA-urile au, ca alte entitati, diferite obligatii fiscale si declarative. Printre cele mai importante se numara declararea si plata contributiilor sociale si sunt reglementate de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Iar in acest articol vom vedea, explicat de specialist, care sunt acestea in cazul PFA-urilor care au inregistrat pierderi fiscale. Avem speta urmatoare. O PFA are pierdere aferenta anului 2024. In anul 2023 in Declaratia Unica la venituri estimate nu s-a declarat nimic. In...» citeste mai departe aici

  • Taxe PFA. Care sunt EXCEPTIILE de la plata CASS in 2025

    • Conform legislatiei in vigoare, contributia la asigurarile sociale de sanatate (CASS) ramane si in 2025 la o cota de 10% din veniturile nete realizate pentru PFA-uri si se aplica atat celor care obtin venituri peste un anumit plafon, cat si celor care nu sunt scutiti pe plata CASS. Reamintim ca nivelul salariului minim brut de 4.050 lei determina noile plafoane de venit pentru CASS. In continuarea articolului vom vedea care sunt EXCEPTIILE de la plata CASS in cazul PFA, in 2025.» citeste mai departe aici

  • Deductibilitate cheltuieli. Sunt deductibile sau nu cheltuielile de PROTOCOL, DIURNA si pentru CADOURI?

    • Fiecare firma trebuie sa stie ca anumit cheltuileli, facute pentru activitatea economica a firmei sau cele pentru cadouri oferite salariatilor, au un tratament fiscal diferit, insa unele pot fi deduse de la calculul impozitului pe profit. Iar in acest articol vom vedea unde se incadreaza cheltuielile de protocol, cele cu diurna sau cele pentru cadouri oferite angajatilor.» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri in 2025. Atentie la depunerea D177 si la sponsorizari [VIDEO]

    • Impozitul minim pe cifra de afaceri este o problema de mare interes pentru contribuabilii din Romania, mai ales ca au tot aparut modificari si schimbari in ultima perioada. In acest articol vom vedea cateva reglementari importante cu privire la acest impozit, dar si informatii despre sponsorizarile efectuate de firme. In plus, vom clarifica daca aceste persoane mai pot redirectiona din impozit prin D177 sau nu.» citeste mai departe aici

  • Sanctiuni e-Factura in 2025: Atentie la amenzile egale cu 15% din valoarea facturii [VIDEO]

    • Avand in vedere ca sistemul e-Factura este un sistem functional de ceva timp deja, iar obligativitatea lui a fost extinsa pentru toate categoriile de contribuabili, trebuie sa fiti foarte atenti la emiterea si inregistrarea facturilor. In acest articol vom vedea pana cand trebuie transmise facturile in E-Factura, care sunt sanctiunile, atat in cazul facturilor emise, cat si pentru cele primite, dar si un VIDEO explicativ cu privire la acest subiect.» citeste mai departe aici

  • Raportare SAF-T si D406. Cum se completeaza sectiunea Produse

    • Sistemul SAF-T a fost introdus de autoritati deja de ceva timp, iar raportarea se face prin transmiterea D406. Exista insa in continuare neclaritati pentru contribuabilii care trebuie sa o depuna. Una dintre intrebarile frecvente se refera la modul in care trebuie completata sectiunea Produse. Avem urmatorul caz. Pentru raportarea SAF-T, modulul 2.9. Products [Produse], ce informatii ar trebui sa includem? In softul de contabilitate nu avem informatii referitoare la codul NC, metoda de evaluare,...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016