Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

OUG 107/2024. Pana cand trebuie notificat organul fiscal cu privire la anularea accesoriilor

13-Sep-2024
2062
OUG 107/2024. Pana cand trebuie notificat organul fiscal cu privire la anularea accesoriilor

Guvernul a adoptat OUG nr. 107/2024 cu privire la anularea dobanzilor, penalitatilor si toate accesoriile aferente obligatiilor bugetare principale, restante la data de 31.08.2024 inclusiv. Pana cand trebuie notificat organul fiscal cu privire la anularea accesoriilor?

Amnistie fiscala introdusa prin OUG 107/2024

Obligatiile bugetare principale restante, la data de 31.08.2024 inclusiv, sunt:

obligatii cu scadenta de plata pana la 31.08.2024 inclusiv;
diferente de obligatii stabilite prin decizii de impunere comunicate pana la 31.08.2024, precum si diferentele de obligatii aferente perioadelor fiscale de pana la data de 31.08.2024, stabilite prin decizie de impunere comunicata pana la data de 06.09.2024, ca urmare a unui control fiscal;
-obligatii aferente perioadelor fiscale de pana la data de 31.08.2024, stabilite prin decizie de impunere emisa din oficiu de organul fiscal sau prin declaratie de impunere depusa cu intarziere de catre contribuabil, in perioada cuprinsa intre 01.09.2024 si data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv;
-alte obligatii de plata individualizate in titluri executorii, precum si obligatiile bugetare principale stabilite de alte organe decat organele fiscale, aferente perioadelor fiscale de pana la data de 31.08.2024, transmise spre recuperare organelor fiscale in perioada cuprinsa intre 01.09.2024 si data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv.

Nu reprezinta obligatii de plata restante la data de 31.08.2024:

a) obligatiile bugetare pentru care s-au acordat si sunt in derulare inlesniri la plata;

b) obligatiile de plata stabilite in acte administrative a caror executare este suspendata la data de 31.08.2024.

Notificarea organului fiscal cu privire la anularea accesoriilor

Conform art. Art. VI din ordonanta, debitorii care doresc anularea accesoriilor pot notifica organul fiscal, pana la data depunerii cererii de anulare, dar nu mai tarziu de 25.11.2024.

Dupa primirea notificarii, organul fiscal verifica daca debitorul si-a indeplinit obligatiile declarative, efectueaza stingerile, compensarile si orice alte operatiuni necesare in vederea stabilirii cu certitudine a obligatiilor bugetare ce constituie conditie pentru acordarea facilitatii fiscale.

Organul fiscal elibereaza din oficiu certificatul de atestare fiscala, pe care il comunica debitorului, in termen de cel mult 5 zile lucratoare de la data depunerii notificarii.

Pentru debitorii care au notificat organul fiscal:

- accesoriile care fac obiectul anularii, se amana la plata in vederea anularii. In acest caz, organul fiscal central emite decizie de amanare la plata a dobanzilor, penalitatilor si a tuturor accesoriilor;
- procedura de executare silita nu incepe sau se suspenda, pentru obligatiile accesorii amanate la plata;
- obligatiile accesorii amanate la plata nu se sting pana la data solutionarii cererii de anulare a accesoriilor sau pana la data de 25.11.2024, in cazul in care debitorul nu depune cerere de anulare a accesoriilor.


Raspuns oferit in luna septembrie 2024 de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016