
Raportul Special
realizat de specialisti
In ultima perioada, in contextul aplicarii reducerilor la plata facturilor de energie si gaz, clientii finali au primit foarte multe facturi eronate, iar Autoritatea Nationala de Reglementare in domeniul Energiei a prezentat recent care sunt pasii pe care trebuie sa ii urmeze acestia pentru a remedia situatia.
Cum trebuie sa actioneze clientul final daca are neclaritati privind facturarea energiei electrice si a gazelor naturale?
Clientii finali care au neclaritati privind facturarea energiei electrice si a gazelor naturale, trebuie sa se adreseze furnizorului care a emis factura in discutie pentru clarificari, acesta avand obligatia transmiterii unei explicatii clare si usor de inteles a modului in care este calculata valoarea facturii, in special in cazul in care aceasta nu este bazata pe consumul real.
In masura in care apreciaza ca prin raspunsul formulat nu au fost aduse clarificarile necesare, clientul final are posibilitatea sa se adreseze ANRE sau altor institutii care au atributii in acest sens, chiar si instantei de judecata.
Institutia recomanda clientilor finali de energie electrica/gaze naturale urmatoarele:
In cazul clientului casnic, daca in urma regularizarii suma platita de acesta in plus este mai mare de 100 lei, atunci furnizorul este obligat sa restituie suma platita de catre client in termen de 5 zile de la data emiterii facturii de regularizare. Sumele sub aceasta valoare vor fi compensate in contul facturilor urmatoare.
Autoritatea Nationala de Reglementare in domeniul Energiei (ANRE) ramane la dispozitia clientilor finali cu informatii privind liberalizarea pietelor de energie, procesul de schimbare a furnizorului de energie electrica si gaze naturale, precum si facturarea energiei electrice si a gazelor naturale, acordate prin intermediul liniilor telefonice de tip ”„Call-center”, ce pot fi apelate la numarul 0374554265 (telefon cu tarif normal in reteaua Orange, apelabil din toate retelele) si la numarul 0219782 (telefon cu tarif normal in reteaua Telekom, apelabil din toate retelele).
De asemenea, consumatorii pot depune petitii pentru aspecte care tin de incalcarea cadrului de reglementare si a legislatiei primare incidente, prin intermediul rubricii Petitii pusa la dispozitie la pagina noastra de internet http://www.anre.ro/ro/contact/depunerea-unei-petitii.
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Agenda Fiscala a Contabilului 2025
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
ANRE a demarat actiuni de control la principalii furnizori de energie electrica si gaze naturale pentru a verifica urmatoarele aspecte:
-respectarea obligatiei privind emiterea de facturi care sa cuprinda informatii corecte, transparente, clare si complete referitoare la plafonarea pretului final al energiei electrice si al gazelor naturale precum si consumul facturat aferent perioadei de acordare a compensatiei;
-respectarea obligatiei de transmitere, in termenul legal, a raspunsului la reclamatiile consumatorilor referitoare la facturi si plata compensatiilor aferente in cazul depasirii termenului;
respectarea obligatiei de emitere a facturii cu decontul final de lichidare in cazul schimbarii furnizorului si transmiterea acesteia clientului final in termenul legal;
Furnizorii de energie electrica verificati sunt:
ELECTRICA FURNIZARE, EON ENERGIE ROMANIA, HIDROELECTRICA, ENEL ENERGIE, ENEL ENERGIE MUNTENIA, CEZ VANZARE, TINMAR ENERGY.
Furnizorii de gaze naturale verificati sunt:
ENGIE ROMANIA, EON ENERGIE ROMANIA, ENEL ENERGIE, ENEL ENERGIE MUNTENIA, PREMIER ENERGY, ENERGIA GAS & POWER, GAZ VEST.
Sursa: ANRE
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Contract de leasing. Nedeductibilitate TVADescarca ultima versiune pentru Declaratia 394Codul fiscal 2011 - Titlul VI (partea a III-a)Scutire TVA. Declarare in Formularul 390Probleme cu facturi de corectie si rectificare declaratii. Rezolvarea consultantului ne fereste de amenzi!Ultimele articole
Scapa de mersul la banca! Iata cum iti poti deschide cont curent pentru afacerea ta chiar de la birouClarificare: Bonurile fiscale vor fi emise la platile cu cardul, insa nu mai exista obligatia imprimarii lorEste OFICIAL, conform legii 317/2024! La platile cu cardul NU mai este obligatorie emiterea bonului fiscalE-Factura si E-Transport in 2025. Principalele modificari intrate in vigoare de anul acestaE-Factura, OBLIGATORIE din 1 ianuarie 2025 pentru relatia B2C. Ce trebuie sa stie firmeleSfaturi de la experti
Data inregistrarii diferentelor rezultate in urma inventarierii
Intrebare: Societatea noastra a efectuat inventarierea anuala in data de 03.01.2025. Listele de inventariere au fost predate cu intarziere la contabilitate, dupa data de 27.01.2025. Inregistrarea valorii marfii lipsa o putem face in luna...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intarziere declarare modificare perioada fiscala
Intrebare: O societate platitoare de TVA trimestrial in anul 2024 a depasit plafonul pentru TVA trimestrial in cursul anului 2024. Pana pe 15 ianuarie 2025, trebuia sa depuna formularul D700 pentru a trece la TVA lunar. Societatea nu a depus...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Contract de inchiriere ANAF: MODEL si procedura inregistrare
Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante
Ti-ai platit impozitele si taxele la timp in 2024? Statul iti da bani inapoi!
Depunerea Declaratiei Unice in 2025. Cum calculeaza PFA-urile taxele pentru anul 2024
Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA