Un proiect editorial marca Rentrop&Straton -
Liderul informatiilor specializate din Romania
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PFA si angajat cu contract de management. Decontari avans

20-Sep-2010
6103


PFA si angajat cu contract de management. Decontari avans
Adrian Benta, valabil la 18-Sep-2010

Intrebare: Este vorba despre un PFA care are un contract de management cu o societate comerciala, obiectul fiind managementul societatii. In acelasi timp, persoana care are PFA-ul este si administratorul aceleasi societati cu care are contract de management. In relatia cu societatea ca si administrator nu are contract de administrare si nu incaseaza salariu. Persoana care este administrator incaseaza avansuri spre decontare de la societate pentru diverse cheltuieli pe care le deconteaza si isi deconteaza cheltuielile de deplasare.

Restituirea sau justificarea avansului spre decontare este facuta cu intarziere.

Ce riscuri genereaza dubla calitate de administrator numit prin actul constitutiv si de manager, conform contractului de management incheiat cu PFA-ul aceleasi persoane?
Ce riscuri exista prin nedecontarea in termen a avansurilor spre decontare?
Ce riscuri exista pentru acordarea de avansuri spre decontare unui PFA?

Singurul loc unde toate intrebarile isi gasesc raspuns. Convinge-te CLICK AICI

Raspuns:
Chiar daca la prima vedere am putea sa incercam sa detaliem activitatile efectuate in calitate de PFA si activitatile efectuate in calitate de administrator, in realitate aceasta situatie nu este argumentata corect, deoarece activitatile sunt efectuate de una si aceiasi persoana ce detine acelasi patrimoniu si are obligatii si datorii ce se suprapun.

Facem precizarea ca PFA inregistrata conform OUG 44/2008, privind desfasurarea activitatii de catre persoanele fizice autorizate, sau PFA autorizata in baza reglementarilor speciale ce sunt aplicabile anumitor profesii, aceste persoane garanteaza datoriile catre terti cu intreg patrimoniu personal.

Prin urmare se intelege ca in realitate PFA este aceiasi persoana fizica cu administratorul insa are o autorizare in plus.

Raspunzand punctiform, putem afirma:

- riscul la care se supune din punct de vedere fiscal, este de reincadrare a activitatii PFA din independenta in dependenta si in acest caz autoritatea fiscala poate solicita plata atat a impozitului pe venitul din salarii cat si a asigurarile sociale aferente unui venit de natura salariala. Aceasta reincadrare se poate efectua avand in vedere criteriile introduse la art. 7 alin. (1) pct. 2.1 din Codul fiscal.

- Deosebit de important din punct de vedere al tratamentului fiscal este prevederea normei metodologice aprobata prin HG 791/2010, ce stabileste: ?O activitate poate fi reconsiderata, potrivit criteriilor prevazute la art. 7 alin. (1) pct. 2.1 din Codul fiscal, ca activitate dependenta, in cazul in care raportul juridic in baza caruia se desfasoara activitatea nu reflecta continutul economic al acestuia. Activitatile desfasurate in mod independent, in conditiile legii, care genereaza venituri din profesii libere, precum si drepturile de autor si drepturile conexe definite potrivit prevederilor Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare, nu pot fi reconsiderate ca activitati dependente potrivit prevederilor art. 7 alin. (1) pct. 2.1 si 2.2 din Codul fiscal.?

Cu alte cuvinte daca contractele intre PFA si platitorul de venit, reflecta o activitate reala, atunci pentru aceste categorii autoritatea fiscala nu va avea dreptul sa reconsidere activitatea.

Din punct de vedere al decontarii avansurilor sunt urmatoarele situatii:

- pentru societatile private nu mai exista un termen de decontare a unui avans de trezorerie. Evident ca acest fapt trebuie tratat cu celeritate iar sumele ridicate din caserie si neutilizate trebuie sa existe in realitate.

- potrivit art. 144^4 alin. (3) lit. a) din Legea 31/1990, privind societatile comerciale, republicata cu modificari, administratorii societatii pot utiliza fara justificarea sau sub forma de imprumut din fondurile societatii suma de 5000 Eur.

Astfel putem afirma ca riscul pentru depasirea acestei sume acordate catre administratori poate conduce la interpretarea ca acesta foloseste creditul sociatatii in scop propriu. Fapta este considerata infractiune de art. 271 alin. (1) pct. 2 din Legea 31/1990, privind societatile comerciale.

Din punctul de vedere al PFA, intrepretarea este identica avand in vedere ca PFA se refera la aceiasi persoana insa cu o autorizatie in plus.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Plafoane incasari si plati in numerar 2025. Care sunt amenzile pentru nerespectarea legii

    • Plafoanele de incasari si plati au fost modificate ultima data prin OUG 115/2023, si le vom reda in continuarea articolului pe cele care se aplica in anul 2025. Dar ce amenzi se dau pentru nerespectarea legii? Plafoane incasari si plati in numerar 2025. Care sunt amenzile pentru nerespectarea legii Pentru nerespectarea legii amenzile sunt de 25% din suma care depaseste plafoanele( le vom reda mai jos). De asemenea, se aplica amenzi intre 15.000 lei si 20.000 lei pentru acordarea de avantaje...» citeste mai departe aici

  • Notificare de conformare e-TVA: Ce trebuie sa stii incepand cu anul 2025

    • In urma implementarii sistemului RO e-TVA, prin care se va gestiona mai usor TVA-ului firmelor, atat pentru eficientizarea administrarii lui, cat si pentru reducerea evaziunii fiscale, a aparut obligativitatea contribuabililor de a raspunde, atunci cand o primesc de la ANAF, la Notificarea de conformare e -TVA. Iar din anul 2025, se aplica mai multe schimbari in privinta ei. Reamintim ca in situatia in care se identifica diferente semnificative intre valorile precompletate prin intermediul...» citeste mai departe aici

  • Rezerva legala. Cand se constituie, cum se calculeaza si studii de caz practice

    • Rezerva legala este un instrument financiar esential pentru protejarea stabilitatii economice a unei companii, avand scopul de a acoperi eventualele pierderi sau de a sustine activitatea in perioade dificile. In acest articol, vom analiza conditiile in care trebuie sa fie constituita rezerva legala, modul de calcul, precum si cateva studii de caz utile care ajuta la intelegerea aplicarii corecte a reglementarilor legale in vigoare. » citeste mai departe aici

  • [MODEL] Raport de repartizare active si reglementari cheie

    • Raportul de repartizare a activelor unei companii este un document esential care ofera o evidenta clara si detaliata a modului in care sunt alocate bunurile si resursele companiei catre actionari sau alte parti interesate. In acest articol vom oferi un model de raport de repartizare a activelor, vom analiza situatiile in care este necesar un astfel de raport si vom prezenta reglementarile legislative cu privire la intocmirea documentului. » citeste mai departe aici

  • Accize mai mari din 2025! Ultimele reglementari si noutati pentru anul acesta

    • Nici accizele nu au scapat modificarilor fiscale si contabile de mare impact care se vor aplica incepand cu anul acesta. Au aparut modificari in privinta lor, in special prin OUG 138/2024, publicat recent in Monitor. Guvernul a oficializat OUG nr. 138/2024, care introduce o serie de modificari importante in Codul fiscal, pentru platitorii de accize, cu scopul de a spori conformarea fiscala si de a combate riscurile asociate eludarii prevederilor legale. Dintre acestea, cele mai relevante...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016