Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Plafonare preturi la utilitati pentru IMM-uri. Conditii de indeplinit in 2022

25-Sep-2022
1886
Plafonare preturi la utilitati pentru IMM-uri. Conditii de indeplinit in 2022
Avand in vedere prevederile art 1, alin 1, lit. c) din OUG 27/2022 cu modificarile ulterioare, pentru a putea stabili daca Informatica Feroviara SA poate beneficia de pretul final plafonat acordat de catre furnizorul de energie electrica incepand cu 01.09.2022, va rugam sa ne ajutati la stabilirea pragurilor conform Legii 346/2004, actualizata, pentru a putea vedea daca societatea noastra se poate incadra in IMM.

Mentionam urmatoarele:
- Informatica Feroviara este, potrivit art. 42 din Legea 31/1990, filiala cu personalitate juridica a Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA, denumita in continuare CFR;
-conform HG 706/2002 privind infiintarea unor filiale ale Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA, capitalul social al Informatica Feroviara SA este subscris si integral varsat de catre CFR, in calitate de actionar unic;
- CFR intocmeste situatii financiare consolidate in conformitate cu prevederile legale in vigoare: OMFP 2844/2016 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conforme cu Directivele Europene. Conform ultimului Bilant consolidat la data de 31.12.2021, situatia se prezinta astfel: Numar mediu salariati CFR =22.213 salariati, Cifra de afaceri = 999.604.013 lei, Numar mediu Informatica Feroviara SA = 219 salariati, Cifra de afaceri = 33.146.574 lei.

• Tip societate: S.A.
• Numar de angajati: 50-249 angajati

• Platitoare TVA: Da
• Cod CAEN: 6201

Raspunsul consultantului fiscal Vera Constantin:

Pentru a beneficia de plafonarea pretului facturat, intreprinderea trebuie sa fie IMM autonoma sau, impreuna cu intreprinderile partenere sau legate, sa nu depaseasca pragurile stabilite prin definitia legala a IMM-urilor. Intreprinderea partenera se defineste drept intreprinderea care detine 25% sau mai mult din capitalul social sau din drepturile de vot (oricare dintre acestea este mai mare) in una ori in mai multe intreprinderi sau daca una ori mai multe intreprinderi detin 25% sau mai mult din capitalul social sau din drepturile de vot ale intreprinderii in cauza.

Intreprinderile legate sunt definite drept intreprinderile intre care exista oricare dintre urmatoarele raporturi:
-intreprindere detine majoritatea drepturilor de vot ale actionarilor sau ale asociatilor celeilalte intreprinderi;
-intreprindere are dreptul de a numi sau de a revoca majoritatea membrilor consiliului de administratie, de conducere ori de supraveghere a celeilalte intreprinderi;
-intreprindere este actionara sau asociata a celeilalte intreprinderi si detine singura, in baza unui acord cu alti actionari ori asociati ai acelei intreprinderi, majoritatea drepturilor de vot ale actionarilor sau asociatilor intreprinderii respective;
-intreprindere are dreptul de a exercita o influenta dominanta asupra celeilalte intreprinderi, in temeiul unui contract incheiat cu aceasta intreprindere sau al unei clauze din statutul acesteia.

Informatica Feroviara este, potrivit art. 42 din Legea 31/1990, filiala cu personalitate juridica a Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA prin urmare aveti o legatura directa cu compania mama CFR, iar pentru aplicarea prevederilor Legii 346 trebuie sa luati in calcul informatiile din situatiile financiare consolidate.

Conform Legii 346/2004 cu modificarile si completarile ulterioare, intreprinderile mici si mijlocii sunt definite ca fiind acele intreprinderi care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
- au un numar mediu anual de salariati mai mic de 250;
- realizeaza o cifra de afaceri anuala neta de pana la 50 milioane euro, echivalent in lei, sau detin active totale care nu depasesc echivalentul in lei a 43 milioane euro, conform ultimei situatii financiare aprobate.

Prin active totale se intelege active imobilizate plus active circulante plus cheltuieli in avans;

Conform datelor dvs.:

CFR intocmeste situatii financiare consolidate in conformitate cu prevederile legale in vigoare: OMFP 2844/2016 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conforme cu Directivele Europene.

Conform ultimului Bilant consolidat la data de 31.12.2021, situatia se prezinta astfel:
Numar mediu salariati CFR =22.213 salariati
Cifra de afaceri = 999.604.013 lei
Numar mediu Informatica Feroviara SA = 219 salariati
Cifra de afaceri = 33.146.574 lei.

Prin urmare, pe baza informatiilor ce rezulta din consolidare, nu indepliniti conditiile aplicarii facilitatilor Legii 346 deoarece depasiti 250 salariati cat si plafonul obligatoriu al cifrei de afaceri.


Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016