Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Prestari servicii in agricultura. Punct de lucru

13-Mai-2011
9077
Problema:
SRL cu sediul social in Calarasi, incheie un contract de prestari servicii in agricultura cu un partener din judetul Teleorman, pe 1 an, cu posibilitate de prelungire in anii urmatori. Mentionez ca prestatorul are 6 salariati, cu domiciliul in localitatea beneficiarului. In aceste conditii, prestatorul ar trebui sa declare punct de lucru la registru comertului (avand in vedere faptul ca pentru activitatea desfasurata caen 0161 exista declaratie pe proprie raspundere la Registru Comertului pentru desfasurarea acestei activitati atat la sediul societatii dar si la terti) si la administratia financiara din judetul Teleorman?


Solutie:
Potrivit art. 1 alin (1) din OG 26/1990 privind Registrul comertului comerciantii, inainte de inceperea comertului, precum si alte persoane fizice sau juridice, prevazute in mod expres de lege, inainte de inceperea activitatii acestora, au obligatia sa ceara inmatricularea in registrul comertului, iar in cursul exercitarii si la incetarea comertului sau, dupa caz, a activitatii respective, sa ceara inscrierea in acelasi registru a mentiunilor privind actele si faptele a caror inregistrare este prevazuta de lege.

Potrivit art. 43 alin. (3) din Legea 31/1990 privind societatile comerciale, sedii secundare - agentii, puncte de lucru sau alte asemenea sedii - sunt dezmembraminte fara personalitate juridica ale societatilor comerciale si se mentioneaza numai in cadrul inmatricularii societatii in registrul comertului de la sediul principal.

Potrivit prevederilor art. 74 din Codul de procedura fiscala , contribuabilii au obligatia de a declara sediile secundare in 30 de zile de la infiintarea acestora.


Punctul 71.1 din Normele metodologice de aplicare a OUG 92/2003 privind Codul de procedura fiscala , stabileste ca, prin sediu secundar se intelege o sucursala, agentie, reprezentanta sau alte asemenea unitati fara personalitate juridica, inclusiv de tipul celor definite de art. 8 din Codul fiscal .

Asadar, va revine obligatia de a solicita inregistrarea punctului de lucru atat la Registrul Comertului cat si la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla situat.

Inregistrarea punctului de lucru la organul fiscal se realizeaza prin completarea si depunerea formularului 060 - "Declaratia de inregistrare fiscala/Declaratia de mentiuni pentru sediile secundare", ocazie cu care vi se atribuie si cod de identificare fiscala.

In conformitate cu prevederile art. 26 alin. (2) din OG 92/2003 privind Codul de procedura fiscala , pentru contribuabilii care au sedii secundare, platitor de obligatii fiscale este contribuabilul, inclusiv pentru impozitul pe venitul din salarii datorat de salariatii care isi desfasoara activitatea la sediile secundare inregistrate fiscal, potrivit legii, ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor.

In Declaratia 112 ? la impozitul pe venit ? se defalca impozitul datorat pe sediu principal si sedii secundare, introducand in acest sens CIF al punctului de lucru respectiv cu suma aferenta.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016