Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Procedura de autorizare pentru comercializarea tutunului brut si tutunului partial prelucrat

30-Mai-2016
734

Prin OANAF 1510/2016 a fost aprobata Procedura de autorizare pentru comercializarea tutunului brut si tutunului partial prelucrat. Actul a intrat in vigoare la 20 mai 2016. Operatorii economici care detin autorizatii valabile, emise anterior, au la dispozitie un termen de 180 de zile de la intrarea in vigoare a acestui ordin, sa depuna la autoritatea competenta o noua cerere de inregistrare si documentele aferente, potrivit noilor reglementari. La expirarea termenului de 180 de zile autorizatiile emise anterior isi pierd valabilitatea.

In vederea autorizarii activitatii de comercializare a tutunului brut si/sau a tutunului partial prelucrat contribuabilii interesati trebuie sa depunera "Cerere de autorizare ca operator economic comerciant de tutun brut si/sau tutun partial prelucrat". Cererea se depune la biroul vamal de interior/biroul vamal de frontiera in raza caruia isi are sediul social contribuabilul solicitant ori, dupa caz, la Serviciul autorizari din cadrul Directiei Generale a Vamilor, pentru operatorii economici mari contribuabili, insotita de urmatoarele documente:
certificatul de atestare fiscala sau, dupa caz, extrasul de rol privind obligatiile fiscale la bugetul de stat, precum si cazierul fiscal al solicitantului;
cazierele judiciare ale administratorilor;
bilantul pe ultimii 2 ani;
certificatul constatator, eliberat de oficiul registrului comertului, din care sa rezulte: capitalul social, asociatii, obiectul de activitate, administratorii, punctele de lucru in care urmeaza a se realiza receptia si comercializarea produselor, precum si copie de pe certificatul de inmatriculare sau certificatul de inregistrare, dupa caz;
declaratia solicitantului privind sediul social si orice alte locuri in care urmeaza sa isi desfasoare activitatea de comercializare, precum si adresele acestora;


copii ale licentelor, autorizatiilor sau avizelor cu privire la desfasurarea activitatii, dupa caz.

In masura in care considera necesar, autoritatea vamala teritoriala, in solutionarea cererii, poate solicita contribuabilului furnizarea de informatii si inscrisuri suplimentare sau poate efectua constatari la fata locului.
Cererea se analizeaza si se solutioneaza de catre compartimentul specializat de autorizare in termen de 30 de zile de la primirea documentatiei complete.

In cazul aprobarii cererii, autoritatea vamala teritoriala va emite autorizatia, in doua exemplare, dintre care un exemplar pentru contribuabil, iar al doilea exemplar este pastrat in evidenta emitentului. Pentru referatele aprobate in perioada 1-15 a lunii, autorizatiile vor fi valabile incepand cu data de 16 a lunii, iar pentru referatele aprobate in perioada 16 - sfarsitul lunii, autorizatiile vor fi valabile incepand cu data de 1 a lunii urmatoare.
Contribuabilul are dreptul sa efectueze activitatea care face obiectul autorizatiei de la data la care aceasta devine valabila, astfel cum este prevazuta in autorizatie.

In situatia in care cererea nu este aprobata, autoritatea vamala teritoriala va emite o decizie de respingere, in care se vor mentiona motivele de fapt si de drept pentru care nu s-a efectuat inregistrarea activitatii de comercializare de tutun brut si/sau tutun partial prelucrat si nu s-a eliberat autorizatia. Impotriva deciziei operatorul economic care considera ca a fost lezat in drepturile sale poate formula contestatie potrivit legii.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Procedura de autorizare pentru comercializarea tutunului brut si tutunului partial prelucrat":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Guvernul taie mii de posturi din administratie
    • Ministerul Finantelor a initiat recent un proiect de act normativ potrivit caruia mii de posturi vacante vor fi taiate de la ministerele Guvernului, cele mai multe fiind chiar de la Fisc. Ministrul Finantelor Publice, Eugen Teodorovici, a anuntat sambata ca sunt vizate peste 4.000 de posturi din administratie, inclusiv functii de conducere. Cele mai multe posturi taiate vor fi din Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF). "Este vorba si de posturi bugetate si nebugetate, pentru ca nu...» citeste mai departe aici

  • Regimul fiscal al punctelor de lucru. Completare D112
    • In studiul de caz propus astazi spre analiza, unul dintre specialistii nostri va arata care este regimul fiscal al unei societati comerciale cu domiciliu fiscal la sediu social al unitatii care nu are salariati. In schimb, are deschise doua puncte de lucru in aceeasi localitate cu sediu social cu mai mult de 5 salariati fiecare. Unitatea are obligatie declararii punctelor de lucru la ANAF cu primire de cod fiscal? Ce obligatii exista in Declaratia 112 lunara si cum va trebui declarat impozitul...» citeste mai departe aici

  • Reducerea cotei de TVA la cazare: Cum se aplica cota pentru serviciile din octombrie si noiembrie
    • Conform modificarilor aduse de O.U.G. nr. 89/2018 privind unele masuri fiscal-bugetare si pentru modificarea si completarea unor acte normative, incepand cu 01 noiembrie 2018 se aplica cota de 5% pentru cazarea in cadrul sectorului hotelier sau al sectoarelor cu functie similara, inclusiv inchirierea terenurilor amenajate pentru camping. Ca regula generala, art. 291 alin. (4) din Codul fiscal stabileste ca TVA aplicabila este cea in vigoare la data la care intervine faptul generator. Prin...» citeste mai departe aici

  • INS: Preturile de consum, in crestere. Inflatia, in scadere la 4,3%
    • Datele publicate, luni, de Institutul National de Statistica (INS) arata ca rata anuala a inflatiei in octombrie a scazut de la 5,03% - in septembrie, la 4,3% in octombrie, in timp ce marfurile nealimentare s-au scumpit cu 5,27%, iar cele alimentare cu 3,73%. Daca in luna mai a acestui an s-a inregistrat cea mai ridicata rata a inflatiei, respectiv 5,41% (cel mai ridicat nivel din februarie 2013, cand cresterea preturilor de consum a fost de 5,65%), in luna octombrie situatia este mult mai buna....» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016