Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Proiectul nou care schimba domeniul bancar. Obligatiunile garantate cu creante vor avea reguli noi

24-Ian-2014
1069
Redam mai jos o parte importanta din noul proiect de ordonanta pentru reglementarea unor masuri in domeniul bancar, publicat in data de 22.01.2014 de Ministerul de Finante.

In Nota de fundamentare sunt amintite urmatoarele schimbari preconizate:

in vederea reducerii principalelor riscuri ce pot fi generate de activitatea de emisiune de obligatiuni garantate cu creante, propunerea legislativa reglementeaza, in principal, urmatoarele aspecte:
a) principiile care trebuie respectate in legatura cu functionarea instrumentului: ordonanta promoveaza conceptul portofoliului de creante dinamic, in sensul in care emitentii sunt obligati sa asigure pe intreaga perioada de viata a obligatiunilor o calitate corespunzatoare a portofoliului de creante care garanteaza emisiunea. Astfel, ordonanta prevede criteriile de eligibilitate pentru includerea creantelor in portofoliu si obligatia emitentului de inlocuire a creantelor din portofoliu, pe masura deteriorarii calitatii lor, cu alte creante eligibile.

De asemenea, ordonanta reglementeaza structura portofoliului de creante, stabilind ca elemente eligibile creditele pentru investitii imobiliare, instrumentele financiare derivate si activele suplimentare. Categoriile de active suplimentare si limita in care acestea pot fi incluse in portofoliul de creante se stabilesc de catre BNR.

b) cerintele prudentiale care sunt stabilite pe 3 niveluri:
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Vezi detalii


- la nivelul fiecarui element inclus in portofoliu (ex.: cerinte de LTV, calculate la acordarea creditului; nivelul maxim al unei creante ce poate fi luat in considerare la calculul valorii portofoliului de creante; utilizarea instrumentelor financiare derivate strict pentru acoperirea riscurilor; tratamentul creantelor care inregistreaza intarzieri la plata);

- la nivelul portofoliului, unde este instituita obligativitatea acoperirii ex-ante a oricarui deficit de lichiditate ce s-ar putea manifesta de-a lungul unui orizont temporal de 180 de zile;

- la nivelul intregului activ al emitentului unde se impune o limita maxima de expunere la finantarea prin emisiunea de obligatiuni, in vedere contracararii riscului de grevare in exces a activelor (asset encumbrance);

c) supravegherea activitatii de emisiune de obligatiuni garantate cu creante: Banca Nationala a Romaniei (BNR) este desemnata ca unica autoritate insarcinata cu supravegherea activitatii de emisiune de obligatiuni garantate cu creante. in exercitarea acestor competente, banca centrala este asistata de un agent (propus de institutia de credit emitenta din randul auditorilor financiari si aprobat de BNR).

Autorizarea prealabila a fiecarei emisiuni de obligatiuni garantate cu creante reprezinta, de asemenea, un aspect important in cadrul exercitarii atributiilor de supraveghere.


Activitatea de emisiune de obligatiuni garantate cu creante

Sectiunea 1
Autorizarea in vederea efectuarii de emisiuni de obligatiuni garantate cu creante


Art. 4. - Obligatiunile garantate cu creante pot fi emise numai de catre un emitent ce are in obiectul de activitate autorizat emiterea de obligatiuni garantate cu creante, potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 99/2006 privind institutiile de credit si adecvarea capitalului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 227/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, cu respectarea prevederilor prezentei ordonante.

Art. 5. - (1) in vederea efectuarii fiecarei emisiuni de obligatiuni garantate cu creante, emitentul trebuie sa obtina o autorizatie de emisiune din partea Bancii Nationale a Romaniei.

(2) Banca Nationala a Romaniei stabileste prin reglementari conditiile si procedura pentru obtinerea autorizatiei de a efectua o emisiune de obligatiuni garantate cu creante, documentatia care trebuie sa insoteasca cererea de autorizare, precum si termenul de solutionare a acesteia.

(3) Banca Nationala a Romaniei comunica in scris solicitantului hotararea sa cu privire la o cerere de autorizare a unei emisiuni de obligatiuni garantate cu creante, insotita de motivele care au stat la baza acesteia, in cazul respingerii cererii de autorizare.

(4) Ulterior obtinerii autorizatiei de a efectua o emisiune de obligatiuni garantate cu creante, emitentul supune spre aprobare autoritatii competente din statul membru de origine, determinat conform legislatiei pietei de capital aplicabile, prospectul intocmit in conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 809/2004 al Comisiei din 29 aprilie 2004 de punere in aplicare a Directivei 2003/71/CE a Parlamentului European si a Consiliului in ceea ce priveste informatiile continute in prospectele, structura prospectelor, includerea de informatii prin trimiteri, publicarea prospectelor si difuzarea comunicatelor cu caracter publicitar.

(5) O emisiune de obligatiuni garantate cu creante nu se poate realiza fara obtinerea aprobarii autoritatii competente din statul membru de origine, prevazute la alin.(4).

Sectiunea a 2-a

Respingerea unei cereri de autorizare a unei emisiuni de obligatiuni garantate cu creante

Art. 6. - Banca Nationala a Romaniei respinge o cerere de autorizare pentru efectuarea unei emisiuni de obligatiuni garantate cu creante daca nu sunt indeplinite conditiile si/sau respectata procedura, mentionate la art. 5 alin.(2) din prezenta ordonanta.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Proiectul nou care schimba domeniul bancar. Obligatiunile garantate cu creante vor avea reguli noi":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ATENTIE! ANAF ar putea trimite decizii de incasare contributii din ultimii 4 ani
    • In urma unor intalniri cu premierul Grindeanu si oficiali ANAF, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a anuntat mai multe masuri care vizeaza, pe de o parte, o mai buna relatie intre autoritatile fiscale si contribuabil si, pe de alta parte, cresterea colectarilor de taxe la bugetul de stat. In perioada urmatoare, ANAF ar putea incepe sa trimita decizii de plata pentru asigurarile de sanatate neachitate in ultimii patru ani tot din lipsa de eficienta in comunicare intre mai multe institutii...» citeste mai departe aici

  • Guvernul va schimba impozitarea PFA si plata CAS! Vine si cu nou proiect pentru Codul penal
    • Guvernul continua programul de aplicare a unor masuri care vizeaza taxele si impozitele din Romania. Daca unele taxe se reduc (precum conditia unui capital minim social de 200 lei la infiintarea unei firme, reducerea impozitului pe venit de la 16% la 10%), exista si masuri care impoziteaza suplimentar veniturile bugetare. Cititi si ATENTIE! ANAF ar putea trimite decizii de incasare contributii din ultimii 4 ani! Ar urma astfel sa se elimine impozitul pe dividende, dar sa se reduca si cota...» citeste mai departe aici

  • Cum se impoziteaza in 2017 bunurile sau serviciile acordate gratuit asociatilor
    • Pentru contribuabilii platitori de impozit pe profit cheltuielile facute in favoarea actionarilor sau asociatilor, altele decat cele generate de plati pentru bunurile livrate sau serviciile prestate contribuabilului, la pretul de piata pentru aceste bunuri sau servicii, sunt cheltuieli nedeductibile la determinarea rezultatului fiscal. Printre altele, sunt considerate cheltuieli facute in favoarea actionarilor sau asociatilor: - bunurile, marfurile si serviciile acordate actionarilor sau...» citeste mai departe aici

  • Anulare repartizare profit si impozit dividende. Procedura explicata in detaliu
    • Procedura de mai jos, de natura juridica si de guvernanta corporativa, este explicata in detaliu prin cele de mai jos, cu privire la anularea repartizarii profitului: Avem astfel urmatoarele date date: "In anul 2015 o societate a repartizat la dividende suma de 75.000 lei din profitul anului 2014. Dividendele nu au fost ridicate si nu s-a declarat si platit impozitul pana la 25 ianuarie 2016. In anul 2016 societatea repartizeaza din nou la dividende suma de 130.000 lei din profitul anului 2015...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 20-16 martie 2017
    • Va tinem la curent cu noutatile publicate de ANAF, prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili. Noile acte normative sunt incluse perioada 20-16 martie 2017. 1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 22/2017 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.43/2013 privind unele masuri pentru dezvoltarea si sustinerea fermelor de familie si facilitarea accesului la finantare al fermierilor, pentru completarea art. 51 din Legea nr.329/2009 privind reorganizarea...» citeste mai departe aici

  • Cum identificam operatiunile scutite de TVA? Furnizarea unui serviciu informatii prin sms
    • Situatiile in care anumite servicii sunt scutite de TVA se supun unui regim distinct. Prevederile in vigoare, consultate si explicate in mod corect, previn situatiile in care se fac confuzii cu privire la operatiunile scutite. Avem astfel urmatorul caz: "O societate bancara doreste furnizarea unui serviciu de transmitere informatii prin SMS si va percepe un comision per SMS incasabil la momentul furnizarii fiecarui SMS. Valoarea acestuia este mai mare decat cea cu care achizitioneaza acest...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.