Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Proiectul nou care schimba domeniul bancar. Obligatiunile garantate cu creante vor avea reguli noi

24-Ian-2014
1316
Redam mai jos o parte importanta din noul proiect de ordonanta pentru reglementarea unor masuri in domeniul bancar, publicat in data de 22.01.2014 de Ministerul de Finante.

In Nota de fundamentare sunt amintite urmatoarele schimbari preconizate:

in vederea reducerii principalelor riscuri ce pot fi generate de activitatea de emisiune de obligatiuni garantate cu creante, propunerea legislativa reglementeaza, in principal, urmatoarele aspecte:
a) principiile care trebuie respectate in legatura cu functionarea instrumentului: ordonanta promoveaza conceptul portofoliului de creante dinamic, in sensul in care emitentii sunt obligati sa asigure pe intreaga perioada de viata a obligatiunilor o calitate corespunzatoare a portofoliului de creante care garanteaza emisiunea. Astfel, ordonanta prevede criteriile de eligibilitate pentru includerea creantelor in portofoliu si obligatia emitentului de inlocuire a creantelor din portofoliu, pe masura deteriorarii calitatii lor, cu alte creante eligibile.

De asemenea, ordonanta reglementeaza structura portofoliului de creante, stabilind ca elemente eligibile creditele pentru investitii imobiliare, instrumentele financiare derivate si activele suplimentare. Categoriile de active suplimentare si limita in care acestea pot fi incluse in portofoliul de creante se stabilesc de catre BNR.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Cartea verde a contabilitatii 2018 varianta tiparita


Grabiti-va sa intrati in posesia exemplarului dvs Este cea mai utila lucrare pentru contabili in 2018 Cartea Verde a Contabilitatii 2018 este considerata cea mai buna sursa de solutii pentru problemele fiscal-contabile generate de schimbarile legislative radicale din ultima perioada Fara niciun dubiu Noutatile editiei 2018 a Cartii Verzi a...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec


b) cerintele prudentiale care sunt stabilite pe 3 niveluri:

- la nivelul fiecarui element inclus in portofoliu (ex.: cerinte de LTV, calculate la acordarea creditului; nivelul maxim al unei creante ce poate fi luat in considerare la calculul valorii portofoliului de creante; utilizarea instrumentelor financiare derivate strict pentru acoperirea riscurilor; tratamentul creantelor care inregistreaza intarzieri la plata);

- la nivelul portofoliului, unde este instituita obligativitatea acoperirii ex-ante a oricarui deficit de lichiditate ce s-ar putea manifesta de-a lungul unui orizont temporal de 180 de zile;

- la nivelul intregului activ al emitentului unde se impune o limita maxima de expunere la finantarea prin emisiunea de obligatiuni, in vedere contracararii riscului de grevare in exces a activelor (asset encumbrance);

c) supravegherea activitatii de emisiune de obligatiuni garantate cu creante: Banca Nationala a Romaniei (BNR) este desemnata ca unica autoritate insarcinata cu supravegherea activitatii de emisiune de obligatiuni garantate cu creante. in exercitarea acestor competente, banca centrala este asistata de un agent (propus de institutia de credit emitenta din randul auditorilor financiari si aprobat de BNR).

Autorizarea prealabila a fiecarei emisiuni de obligatiuni garantate cu creante reprezinta, de asemenea, un aspect important in cadrul exercitarii atributiilor de supraveghere.


Activitatea de emisiune de obligatiuni garantate cu creante

Sectiunea 1
Autorizarea in vederea efectuarii de emisiuni de obligatiuni garantate cu creante


Art. 4. - Obligatiunile garantate cu creante pot fi emise numai de catre un emitent ce are in obiectul de activitate autorizat emiterea de obligatiuni garantate cu creante, potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 99/2006 privind institutiile de credit si adecvarea capitalului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 227/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, cu respectarea prevederilor prezentei ordonante.

Art. 5. - (1) in vederea efectuarii fiecarei emisiuni de obligatiuni garantate cu creante, emitentul trebuie sa obtina o autorizatie de emisiune din partea Bancii Nationale a Romaniei.

(2) Banca Nationala a Romaniei stabileste prin reglementari conditiile si procedura pentru obtinerea autorizatiei de a efectua o emisiune de obligatiuni garantate cu creante, documentatia care trebuie sa insoteasca cererea de autorizare, precum si termenul de solutionare a acesteia.

(3) Banca Nationala a Romaniei comunica in scris solicitantului hotararea sa cu privire la o cerere de autorizare a unei emisiuni de obligatiuni garantate cu creante, insotita de motivele care au stat la baza acesteia, in cazul respingerii cererii de autorizare.

(4) Ulterior obtinerii autorizatiei de a efectua o emisiune de obligatiuni garantate cu creante, emitentul supune spre aprobare autoritatii competente din statul membru de origine, determinat conform legislatiei pietei de capital aplicabile, prospectul intocmit in conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 809/2004 al Comisiei din 29 aprilie 2004 de punere in aplicare a Directivei 2003/71/CE a Parlamentului European si a Consiliului in ceea ce priveste informatiile continute in prospectele, structura prospectelor, includerea de informatii prin trimiteri, publicarea prospectelor si difuzarea comunicatelor cu caracter publicitar.

(5) O emisiune de obligatiuni garantate cu creante nu se poate realiza fara obtinerea aprobarii autoritatii competente din statul membru de origine, prevazute la alin.(4).

Sectiunea a 2-a

Respingerea unei cereri de autorizare a unei emisiuni de obligatiuni garantate cu creante

Art. 6. - Banca Nationala a Romaniei respinge o cerere de autorizare pentru efectuarea unei emisiuni de obligatiuni garantate cu creante daca nu sunt indeplinite conditiile si/sau respectata procedura, mentionate la art. 5 alin.(2) din prezenta ordonanta.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Proiectul nou care schimba domeniul bancar. Obligatiunile garantate cu creante vor avea reguli noi":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • MFP atrage atentia: Se apropie termenul pana la care contribuabilii mari si mijlocii trebuie dotati cu case cu jurnal electronic
    • A inceput numaratoarea inversa in cazul contribuabililor mari si mijlocii care, potrivit legislatiei in vigoare, sunt obligati sa se doteze cu aparate de marcat cu jurnal electronic. Ministrul Finantelor Publice (MFP) a remis, luni, un comunicat de presa prin care reaminteste ca data de 1 septembrie a.c. este cea pana la care acestia mai pot sa puna in aplicare legea, apoi vor incepe sanctiunile pentru cei care nu o respecta. In acest sens, MFP solicita tuturor celor...» citeste mai departe aici

  • Documentele necesare pentru casarea mijloacelor fixe. Monografie contabila
    • Atunci cand o companie isi caseaza bunurile, trebuie sa se tina cont de faptul ca scoaterea din functiune a mijloacelor fixe se face cu aprobarea consiliului de administratie al agentului economic si este nevoie de o serie de documente. Iata ce spun specialistii nostri despre documentele care trebuie sa stea la baza casarii unor mijloace fixe integral amortizate si iesite din uz. Raspunsul specialistului Scoaterea din functiune a mijloacelor fixe se face cu aprobarea consiliului de administratie...» citeste mai departe aici

  • Echipamentele radio fara marcaj CE sunt ilegale si trebuie scoase din uz de urgenta
    • ANCOM atrage atentia asupra echipamentele radio care nu au marcajul CE (Conformitate Europeana), spunand ca trebuie scoase imediat din functiune, deoarece sunt ilegale si interfereaza cu serviciile de radiocomunicatii autorizate, precum 112. ANCOM cere scoaterea de urgenta din uz a aparatelro radio fara insemnul CE, intrucat prin interferentele produse cauzeaza disfunctionalitati serviciilor de radiocomunicatii autorizate, inclusiv celor destinate pentru salvarea de vieti omenesti....» citeste mai departe aici

  • Consiliul Fiscal identifica riscuri semnificative de depasire a tintei de deficit, in contextul actualei rectificari bugetare
    • In contextul actualei rectificari bugetare, Consiliul Fiscal a emis, vineri, 10 august a.c., un punct de vedere in care atrage atentia asupra riscurilor semnificative, pe termen scurt, de depasire a tintei de deficit bugetar, deci si a nivelului de referinta de 3% din PIB pentru soldul bugetar. Autoritatea a publicat Opinia privind proiectul de rectificare bugetarape anul 2018, care a fost prezentat ca fiind pozitiv. Consiliul Fiscal este de parere ca primul proiect de rectificare din acest an...» citeste mai departe aici

  • Completarea de catre ONG-uri a Declaratiei 101 privind impozitul pe profit
    • In analiza de astazi vom vedea cum se completeaza Declaratia 101 privind impozitul pe profit, in cazul ONG-urilor. Specialistii nostri vor raspunde intrebarilor privind situatia unui ONG preluat care a avut in 2016 si 2017 activitate fara scop lucrativ, venituri din donatii, sponsorizari, taxe de membru si imprumuturi de la presedinte. In declaratiile 101 pe 2016 si 2017 s-au trecut veniturile si cheltuielile respective. La venituri din exploatare s-au obtinut pierdere atat in 2016, cat si in...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016