Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Explicatii suplimentare: Deduceri fiscale pentru credite restructurate

30-Iul-2014
2734
Va reamintim ca mai multe modificari au fost aduse Codului fiscal prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 46/2014, prin care se aproba facilitati fiscale sub forma unor deduceri speciale care se vor acorda in perioada 2016 - 2017 persoanelor fizice, din venituri salariale sau pensii, daca au beneficiat de restructurarea creditelor (modificarea conditiilor de rambursare, efectuata de institutiile de credit).

Persoanele fizice rezidente romane, titulare ale unor contracte de credite supuse restructurarii/mostenitori care au preluat contracte de credite restructurate/garantii care au preluat prin novatie credite restructurate, au dreptul la deducerea din venitul net lunar din salarii obtinute la functia de baza (unde se acorda si deducerea personala)/ din venitul din pensii, a uneisume lunare sub forma de deducere speciala pentru credite. Daca contribuabilul realizeaza venituri atat din salarii, cat si din pensii, deducerea se acorda pentru venitul realizat de la o singura sursa desemnata de contribuabil.

Obligatia acordarii deducerii speciale pentru credite revine angajatorului / platitorului de pensii. Deducerea se va acorda lunar, dupa incheierea perioadei de diminuare a ratei creditelor restructurate, intr-o perioada egala cu cea pentru care a fost acordata diminuarea, cuprinsa intre ianuarie 2016 3 decembrie 2017, si reprezinta rata din aceasta perioada, dar nu mai mult de 900 lei/luna.

Pentru a beneficia de deducere, este necesar ca contractul de credit sa se afle in derulare la data de 31 mai 2014, indiferent de data acordarii creditului, creditul sa fi fost supus restructurarii pana la data de 1 ianuarie 2016 si persoana fizica sa realizeze venituri brute din salarii la functia de baza / venituri brute din pensii, de pana la 2.200 lei, inclusiv, in fiecare luna a perioadei impozabile in care se a corda deducerea.

Deducerea speciala pentru credite se acorda pentru o singura restructurare aprobata unei persoane fizice, la unul sau mai multe credite, daca:


a) restructurarea este acordata pentru credite care nu inregistreaza intarzieri la plata mai mari de 90 de zile;

b) restructurarea conduce la diminuarea cu cel mult 35% a obligatiilor lunare de plata ale debitorului, aferente creditului restructurat acordat in lei sau in valuta, dar nu cu mai mult de 900 lei sau echivalent (la cursul BNR in vigoare la data depunerii cererii de restructurare), pentru o perioada de maximum 2 ani.

c) restructurarea asigura prelungirea duratei initiale a creditului cu perioada pentru care se diminueaza obligatiile de plata.

d) sumele reprezentand diminuarile ratelor lunare de plata, inclusiv costul amanarii la plata, sa fie distribuite pe o durata egala cu cea pentru care a fost acordata diminuarea obligatiilor prin restructurare, incepand cu data de la care nu mai opereaza diminuarea;

e) imprumutatorul nu poate majora rata dobanzii sau, dupa caz, marja de dobanda, pentru creditele cu dobanda variabila, sau alte costuri aferente creditului si nici nu poate impune alte costuri, altfel decat era prevazut in contract la data restructurarii;

f) imprumutatorul pune la dispozitia debitorilor, inainte de a intra in procedura de restructurare a creditelor, scadentarul aferent intregii durate de viata a restructurarii.

Deducerea speciala pentru credite nu se acorda:

- pentru perioada in care contribuabilul realizeaza venituri brute din salarii la functia de baza / venituri brute din pensii, mai mari de 2.200 lei/luna, pe parcursul derularii contractului supus restructurarii sau

- pentru perioada in care platile nu au fost efectuate conform graficului stabilit de imprumutator dupa restructurarea creditului.


Sursa: Finante Publice Brasov


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Casarea mijloacelor fixe. Procedura, documente, monografii si reglementari cheie

    • Casarea mijloacelor fixe reprezinta procesul prin care activele imobilizate sunt scoase din functiune si eliminate din evidenta contabila a unei entitati deoarece sunt uzate fizic sau moral si devin nefunctionale sau inutilizabile din punct de vedere economic. Casarea se efectueaza pe baza unor documente justificative si respectand reglementarile legale in vigoare. In acest articol vom discuta despre procedura de casare a mijloacelor fixe si vom prezenta monografiile contabile aferente acestei...» citeste mai departe aici

  • Reactivare firma inactiva. [PROCEDURA] si reglementari cheie

    • Reactivarea unei firme inactive este un proces esential pentru reluarea activitatii economice si recastigarea drepturilor fiscale pierdute. Fie ca inactivitatea a fost cauzata de neconformitati fiscale sau de o suspendare voluntara a activitatii, este important ca antreprenorii sa inteleaga pasii necesari pentru repunerea firmei in legalitate. In acest articol, vom detalia procedura de reactivare a unei firme inactive, reglementarile cheie prevazute de legislatia fiscala si conditiile pe care...» citeste mai departe aici

  • [INFOGRAFIC] PFA sau SRL 2025. Ce tip de firma este mai avantajos?

    • Atunci cand vrei sa iti deschizi o firma in Romania, trebuie sa te gandesti bine, mai inainte, la forma juridica pe care o vei adopta. Cele mai multe persoane se indreapta catre PFA sau SRL. Iar in acest articol vom vedea care sunt avantajele si dezavantajele acestor forme juridice, dar si o comparatie intre cele doua cu privire la urmatoarele aspecte: costurile de infiintare si administrare, responsabilitatile juridice, regimul fiscal, flexibilitatea activitatilor, dar si impactul asupra...» citeste mai departe aici

  • D112. Va fi utilizat un NOU model de formular din luna martie 2025, conform Ordinului 299/2025

    • Prin Ordinul Comun nr. 299/455/435/729/2025, din 4 martie 2025, s-a legiferat noul model al declaratie 112, obligatoriu incepand cu declararea veniturilor aferente lunii martie 2025. Astfel, incepand cu declararea veniturilor lunii martie 2025, va fi folosit noul model al declaratiei 112.» citeste mai departe aici

  • SAF-T: Opinia specialistului cu privire la 2 situatii de raportare a stocurilor in SAF-T

    • Pentru modernizarea si eficientizarea controalelor fiscale autoritatile din Romania au implementat sistemul SAF-T. Chiar daca este utilizat deja de ceva timp, inca exista neclaritati cu privire la raportarea corecta si completa a stocurilor, mai ales in situatii complexe, cum ar fi cele care implica contracte internationale de tip "manufacturing toll" sau perioade tranzitorii in care stocurile sunt transferate intre entitati. In acest articol, vom vedea opinia specialistului cu privire la doua...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016