OMFP 1714 din 2013: Care e procedura de incasare si virare a sumelor din asigurari sociale?
Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1714/2013 si al ministrului dezvoltarii regionale si administratiei publice nr. 3246/2013 pentru aprobarea
Procedurii de incasare si de virare la bugetul de stat si bugetele asigurarilor sociale a sumelor incasate in numerar de catre compartimentele de specialitate ale unitatilor administrativ-teritoriale, precum si a modului de colaborare si de realizare a schimbului de informatii dintre organele fiscale din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si organele fiscale din cadrul unitatilor administrativ-teritoriale, publicat in Monitorul Oficial nr. 648 din 22.10.2013
Astfel, ita care este procedura de incasare si de virare la bugetul de stat si bugetele asigurarilor sociale a sumelor incasate in numerar de catre compartimentele de specialitate ale unitatilor administrativ-teritoriale, precum si modul de colaborare si de realizare a schimbului de informatii dintre organele fiscale din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si organele fiscale din cadrul unitatilor administrativ-teritoriale.
ARTICOLUL 1
Dispozitii generale (1) Persoanele fizice care datoreaza impozit si contributii aferente veniturilor din activitati agricole,
precum si accesorii pentru neachitarea la scadenta a acestora, denumite in continuare obligatii fiscale, pot efectua plata acestor obligatii fiscale si la compartimentele de specialitate ale unitatii administrativ-teritoriale corespunzatoare localitatii in care isi au domiciliul fiscal, in numerar, daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Deductibilitate impozit auto Ca o concluzie, ati spus ca pentru autoturismele utilizate in scop mixt (in scopul desfasurarii activitatii si in scop personal) impozitul este deductibil 50%, iar pentru...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Facturare. Regim TVA Societate platitoare de tva achizitioneaza in septembrie 2024 un chiosc metallic cu 10.000 lei de la o persoana fizica si il vinde dupa 6 luni tot la o persoana fizica. Factura se...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Obligatii membri CA nerezidenti O societate cu sediul in Romania are un consiliu de administratie format din 3 membri, cu care are incheiate contracte de mandat, doi dintre acestia fiind persoane fizice...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
a) in localitatea unde isi au domiciliul fiscal nu exista o unitate teritoriala a Agentiei Nationale de
Administrare Fiscala;
b) intre unitatea administrativ-teritoriala, prin primar, si directia generala regionala a finantelor
publice in a carei raza se afla localitatea, prin directorul general sau imputernicitul acestuia, s-a incheiat un
protocol in acest scop, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 1, care face parte integranta din prezenta procedura.
(2) Prin protocol se stabilesc: a) acordul unitatii administrativ-teritoriale cu privire la incasarea obligatiilor fiscale;
b) modalitatea de comunicare a informatiilor intre compartimentul de specialitate al unitatii
administrativ-teritoriale si organul fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala referitoare la obligatiile fiscale;
c) orice alte masuri de colaborare pe care partile le considera necesare pentru aplicarea art. I si III
din Ordonanta Guvernului nr. 28/2013 privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare.
(3) In termen de doua zile de la publicarea in Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentei
proceduri, directia generala regionala a finantelor publice transmite, prin administratia judeteana a
finantelor publice, fiecarei unitati administrativ-teritoriale din raza sa teritoriala, pentru care este
indeplinita conditia prevazuta la alin. (1) lit. a), doua exemplare semnate ale protocolului. in situatia in care unitatea administrativteritoriala este de acord cu incheierea protocolului, aceasta comunica, in termen de doua zile de la data primirii, administratiei judetene a finantelor publice un exemplar al protocolului semnat si completat in mod corespunzator.
(4) In cazul in care unitatea administrativ-teritoriala nu comunica, in termenul prevazut la alin. (3),
protocolul semnat, procedura de incheiere a protocolului poate fi reluata ulterior din initiativa unitatii administrativ-teritoriale.
(5) Lista unitatilor administrativ-teritoriale care au incheiat protocolul cu directia generala regionala a finantelor publice se publica pe pagina proprie de internet a acesteia, precum si pe cea a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si a prefecturii judetului. (6) Primariile asigura publicarea protocolului la sediul acestora, precum si in alte locuri de interes
public, cum ar fi unitati medicale, culturale si altele asemenea, pe care le apreciaza ca fiind utile pentru aducerea protocolului la cunostinta contribuabililor interesati.
(7) Agentia Nationala de Administrare Fiscala si directiile generale regionale ale finantelor publice
informeaza contribuabilii despre posibilitatea achitarii obligatiilor fiscale la compartimentele de
specialitate ale unitatii administrativteritoriale corespunzatoare localitatii in care isi au domiciliul fiscal, prin metodele si canalele utilizate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, inclusiv prin comunicate de presa.
Puteti consulta aici intregul ordin.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Suspendare activitate sala de fitness. Returnare bani abonamente
Intrebare: O sala de sport a trebuit sa isi suspende brusc activitatea. O parte dintre clientii care au abonamente in vigoare doresc sa primeasca banii pe abonament inapoi. Sala a inceput imediat sa ramburseze banii, proportional cu perioada scursa intre plata abonamentului si data inchiderii salii. Ce documente ar trebui sa emita sala de sport pentru a ajusta aceasta situatie in contabilitate, astfel incat platile inapoi catre clienti sa aiba si suport fiscal? O factura de storno per global (pentru toti...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Achizitie si inchiriere utilaj non-UE
Intrebare: O societate platitoare de TVA si impozit pe profit din Romania, cu activitate de dezvoltare software, doreste sa achizitioneze din UK un aparat pentru cosmetica, care nu are legatura cu activitatea curenta, si pe care sa-l inchirieze unei firme din UK pentru exploatare, contra unei facturi lunare de inchiriere. Va rugam sa ne comunicati ce implicatii are aceasta tranzactie din punctul de vedere al CAEN-urilor necesare, al TVA la achizitia aparatului din UK, avand in vedere ca nu ajunge in...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Clacul plafon intreprinderi legate
Intrebare: Societatea Alfa SRL, microintreprindere, realizeaza o cifra de afaceri in anul 2025 de 350.000 lei. Asociati: Popescu Ioana cu 90% si Popescu Ion cu 10%. Popescu Ioana mai este asociata in firma Beta SRL, unde detine 54% din partile sociale, impreuna cu Radu Stefan, care detine 46%. Cifra de afaceri estimata pentru anul 2025 a firmei Beta SRL este de 300.000 lei. Beta SRL este platitoare de impozit pe profit. In anul 2026, societatea Alfa SRL va fi platitoare de impozit pe profit sau va ramane...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Vanzare puieti de molid - taxare inversa. Cota de TVA
Intrebare: Conform art. 331 alin. (2), lit. b) din Codul fiscal 2025, pentru livrarea de masa lemnoasa si materiale lemnoase, astfel cum sunt definite prin Legea nr. 46/2008 a Codului silvic republicata, se aplica taxarea inversa de TVA. 1. Pentru livrarile de puieti molid pentru plantat, se poate aplica taxarea inversa, conform art. 99 alin. (3) din Codul Silvic? 2. Care este cota de TVA? 9% sau 19%?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Scutire de la plata impozitului pe venit. Activitati de cercetare-dezvoltare
Intrebare: Legat de scutirea de impozit pe venitul din salarii pentru angajatii incadrati pe proiecte de cercetare-dezvoltare, conform art. 60 din Codul fiscal, care sunt conditiile aplicarii acesteia? Este necesar un dosar de analiza al proiectului, intocmit de un expert agreat la nivelul Ministerului, sau poate oricine sa pregateasca acest tip de dosar? Dorim o sinteza a conditiilor de aplicabilitate a acestei scutiri (doar cea pentru impozitul pe salarii).
vezi AICI raspunsul specialistilor <<