Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

OMFP 1714 din 2013: Care e procedura de incasare si virare a sumelor din asigurari sociale?

28-Oct-2013
1854
Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1714/2013 si al ministrului dezvoltarii regionale si administratiei publice nr. 3246/2013 pentru aprobarea Procedurii de incasare si de virare la bugetul de stat si bugetele asigurarilor sociale a sumelor incasate in numerar de catre compartimentele de specialitate ale unitatilor administrativ-teritoriale, precum si a modului de colaborare si de realizare a schimbului de informatii dintre organele fiscale din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si organele fiscale din cadrul unitatilor administrativ-teritoriale, publicat in Monitorul Oficial nr. 648 din 22.10.2013

Astfel, ita care este procedura de incasare si de virare la bugetul de stat si bugetele asigurarilor sociale a sumelor incasate in numerar de catre compartimentele de specialitate ale unitatilor administrativ-teritoriale, precum si modul de colaborare si de realizare a schimbului de informatii dintre organele fiscale din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si organele fiscale din cadrul unitatilor administrativ-teritoriale.

ARTICOLUL 1
Dispozitii generale


(1) Persoanele fizice care datoreaza impozit si contributii aferente veniturilor din activitati agricole,
precum si accesorii pentru neachitarea la scadenta a acestora, denumite in continuare obligatii fiscale, pot efectua plata acestor obligatii fiscale si la compartimentele de specialitate ale unitatii administrativ-teritoriale corespunzatoare localitatii in care isi au domiciliul fiscal, in numerar, daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

a) in localitatea unde isi au domiciliul fiscal nu exista o unitate teritoriala a Agentiei Nationale de
Administrare Fiscala;

b) intre unitatea administrativ-teritoriala, prin primar, si directia generala regionala a finantelor
publice in a carei raza se afla localitatea, prin directorul general sau imputernicitul acestuia, s-a incheiat un protocol in acest scop, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 1, care face parte integranta din prezenta procedura.

(2) Prin protocol se stabilesc:

a) acordul unitatii administrativ-teritoriale cu privire la incasarea obligatiilor fiscale;
b) modalitatea de comunicare a informatiilor intre compartimentul de specialitate al unitatii
administrativ-teritoriale si organul fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala referitoare la obligatiile fiscale;

c) orice alte masuri de colaborare pe care partile le considera necesare pentru aplicarea art. I si III
din Ordonanta Guvernului nr. 28/2013 privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare.

(3) In termen de doua zile de la publicarea in Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentei
proceduri, directia generala regionala a finantelor publice transmite, prin administratia judeteana a
finantelor publice, fiecarei unitati administrativ-teritoriale din raza sa teritoriala, pentru care este
indeplinita conditia prevazuta la alin. (1) lit. a), doua exemplare semnate ale protocolului. in situatia in care unitatea administrativteritoriala este de acord cu incheierea protocolului, aceasta comunica, in termen de doua zile de la data primirii, administratiei judetene a finantelor publice un exemplar al protocolului semnat si completat in mod corespunzator.

(4) In cazul in care unitatea administrativ-teritoriala nu comunica, in termenul prevazut la alin. (3),
protocolul semnat, procedura de incheiere a protocolului poate fi reluata ulterior din initiativa unitatii administrativ-teritoriale.

(5) Lista unitatilor administrativ-teritoriale care au incheiat protocolul cu directia generala regionala a finantelor publice se publica pe pagina proprie de internet a acesteia, precum si pe cea a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si a prefecturii judetului.

(6) Primariile asigura publicarea protocolului la sediul acestora, precum si in alte locuri de interes
public, cum ar fi unitati medicale, culturale si altele asemenea, pe care le apreciaza ca fiind utile pentru aducerea protocolului la cunostinta contribuabililor interesati.

(7) Agentia Nationala de Administrare Fiscala si directiile generale regionale ale finantelor publice
informeaza contribuabilii despre posibilitatea achitarii obligatiilor fiscale la compartimentele de
specialitate ale unitatii administrativteritoriale corespunzatoare localitatii in care isi au domiciliul fiscal, prin metodele si canalele utilizate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, inclusiv prin comunicate de presa.

Puteti consulta aici intregul ordin.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "OMFP 1714 din 2013: Care e procedura de incasare si virare a sumelor din asigurari sociale?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Presedintele CNIPMMR: Niciodata salariul minim nu s-a marit cu 2 luni inainte de finalul anului
    • Pentru ca Guvernul nu mai are bani, transferul responsabilitatii si al costurilor este trecut in contul mediului privat, printr-o decizie nemaintalnita: aceea de marire a salariului minim la final de an, sustine presedintele Consiliului National pentru Intreprinderi Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), Florin Jianu. Intr-o declaratie oferita Agerpres, presedintele CNIPMMR a vorbit despre intentia Guvernului de a majora salariul minim inainte de inceputul anului viitor....» citeste mai departe aici

  • AMEF: Retur marfa. Obligativitatea utilizarii bonurilor de retur
    • In general, anumite magazine utilizeaza tipizate bonuri de retur pentru schimbul de produse sau pentru returul produselor. In aceasta situatie, unul dintre specialistii nostri ne va explica daca este obligatorie utilizarea bonurilor de retur si care este cadrul legislativ care reglementeaza acest lucru. Un operator economic a apelat la sfatul specialistului, marturisind ca in cazul in care utilizarea acestor documente nu este impusa de lege, doreste sa renunte la intocmirea lor pentru a...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor propune reducerea termenului de prescriptie a datoriilor fiscale la 2 ani!
    • Ministrul de Finante ia in calcul posibilitatea reducerii perioadei de prescriptie a datoriilor fiscale, Eugen Teodorovici anuntand ca va face o propunere astfel incat termenul sa scada de la 5 ani, la 2 ani. "ANAF avea multe alte lucruri de facut pana sa ajunga la acest tip de actiune. Ieri (vineri, n.r.) vorbeam cu vicepresedintele de la ANAF, care a pastorit aceasta situatie si care era convins de faptul ca este o masura foarte buna. Atunci mi-a venit si ideea de a propune o modificare...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor, despre posibila inghetare a salariilor: Este o varianta trimisa Comisiei Europene
    • Ministrul Finantelor a anuntat ca documentul prezentat de senatorul PNL, Florin Citu, privind o posibila inghetare a salariilor bugetare, este unul public trimis Comisiei Europene, si reprezinta un document de lucru. "Este un document trimis Comisiei Europene. Domnul senator n-a facut altceva decat sa preia un document public si sa-l puna pe pagina proprie de Facebook. Este un document de lucru, sa spunem asa, o posibila varianta trimisa Comisiei Europene, pentru ca acesta este modul in care...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016