Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

OMFP 1714 din 2013: Care e procedura de incasare si virare a sumelor din asigurari sociale?

28-Oct-2013
3194
Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1714/2013 si al ministrului dezvoltarii regionale si administratiei publice nr. 3246/2013 pentru aprobarea Procedurii de incasare si de virare la bugetul de stat si bugetele asigurarilor sociale a sumelor incasate in numerar de catre compartimentele de specialitate ale unitatilor administrativ-teritoriale, precum si a modului de colaborare si de realizare a schimbului de informatii dintre organele fiscale din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si organele fiscale din cadrul unitatilor administrativ-teritoriale, publicat in Monitorul Oficial nr. 648 din 22.10.2013

Astfel, ita care este procedura de incasare si de virare la bugetul de stat si bugetele asigurarilor sociale a sumelor incasate in numerar de catre compartimentele de specialitate ale unitatilor administrativ-teritoriale, precum si modul de colaborare si de realizare a schimbului de informatii dintre organele fiscale din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si organele fiscale din cadrul unitatilor administrativ-teritoriale.

ARTICOLUL 1
Dispozitii generale


(1) Persoanele fizice care datoreaza impozit si contributii aferente veniturilor din activitati agricole,
precum si accesorii pentru neachitarea la scadenta a acestora, denumite in continuare obligatii fiscale, pot efectua plata acestor obligatii fiscale si la compartimentele de specialitate ale unitatii administrativ-teritoriale corespunzatoare localitatii in care isi au domiciliul fiscal, in numerar, daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:


a) in localitatea unde isi au domiciliul fiscal nu exista o unitate teritoriala a Agentiei Nationale de
Administrare Fiscala;

b) intre unitatea administrativ-teritoriala, prin primar, si directia generala regionala a finantelor
publice in a carei raza se afla localitatea, prin directorul general sau imputernicitul acestuia, s-a incheiat un protocol in acest scop, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 1, care face parte integranta din prezenta procedura.

(2) Prin protocol se stabilesc:

a) acordul unitatii administrativ-teritoriale cu privire la incasarea obligatiilor fiscale;
b) modalitatea de comunicare a informatiilor intre compartimentul de specialitate al unitatii
administrativ-teritoriale si organul fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala referitoare la obligatiile fiscale;

c) orice alte masuri de colaborare pe care partile le considera necesare pentru aplicarea art. I si III
din Ordonanta Guvernului nr. 28/2013 privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare.

(3) In termen de doua zile de la publicarea in Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentei
proceduri, directia generala regionala a finantelor publice transmite, prin administratia judeteana a
finantelor publice, fiecarei unitati administrativ-teritoriale din raza sa teritoriala, pentru care este
indeplinita conditia prevazuta la alin. (1) lit. a), doua exemplare semnate ale protocolului. in situatia in care unitatea administrativteritoriala este de acord cu incheierea protocolului, aceasta comunica, in termen de doua zile de la data primirii, administratiei judetene a finantelor publice un exemplar al protocolului semnat si completat in mod corespunzator.

(4) In cazul in care unitatea administrativ-teritoriala nu comunica, in termenul prevazut la alin. (3),
protocolul semnat, procedura de incheiere a protocolului poate fi reluata ulterior din initiativa unitatii administrativ-teritoriale.

(5) Lista unitatilor administrativ-teritoriale care au incheiat protocolul cu directia generala regionala a finantelor publice se publica pe pagina proprie de internet a acesteia, precum si pe cea a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si a prefecturii judetului.

(6) Primariile asigura publicarea protocolului la sediul acestora, precum si in alte locuri de interes
public, cum ar fi unitati medicale, culturale si altele asemenea, pe care le apreciaza ca fiind utile pentru aducerea protocolului la cunostinta contribuabililor interesati.

(7) Agentia Nationala de Administrare Fiscala si directiile generale regionale ale finantelor publice
informeaza contribuabilii despre posibilitatea achitarii obligatiilor fiscale la compartimentele de
specialitate ale unitatii administrativteritoriale corespunzatoare localitatii in care isi au domiciliul fiscal, prin metodele si canalele utilizate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, inclusiv prin comunicate de presa.

Puteti consulta aici intregul ordin.


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • MONOGRAFIE Contabila lichidare societate [cu pierdere/voluntara/cu profit]

    • Lichidarea unei societati, fie ca este realizata voluntar, fie ca se incheie cu profit sau pierdere, presupune o serie de operatiuni contabile esentiale care trebuie reflectate corect in evidentele firmei. O monografie contabila clara ajuta atat contabilul, cat si asociatul sau administratorul sa inteleaga pasii necesari pentru stingerea obligatiilor, repartizarea activelor si inchiderea conturilor. In acest articol prezentam exemple de monografii contabile pentru diferite situatii de lichidare,...» citeste mai departe aici

  • TOATE obligatiile fiscale ale anului 2026

    • Agenda Fiscala a Contabilului 2026 este ghidul complet pentru toti profesionistii din domeniul financiar-contabil. Contine toate obligatiile fiscale, termenele legale si declaratiile ce trebuie depuse in anul 2026, insotite de baza lor legala. Este un instrument practic si usor de folosit, ideal pentru birou sau deplasari. Cu aceasta agenda, contabilii pot gestiona corect si la timp toate responsabilitatile fiscale.» citeste mai departe aici

  • Ai fost declarat inactiv fiscal? Ce poti sa faci

    • Firmele care ajung in situatia de inactivitate fiscala se confrunta cu o suspendare temporara a statutului lor fiscal activ, avand consecinte semnificative atat asupra activitatii proprii, cat si asupra partenerilor de afaceri. Inregistrarea ca „inactiv fiscal” implica pierderea unor drepturi esentiale, precum deducerea TVA si recunoasterea cheltuielilor. Totusi, aceasta situatie poate fi remediata prin conformarea la obligatiile legale si solicitarea reactivarii la autoritatea...» citeste mai departe aici

  • e-Factura. 4 EXCEPTII de la e-Factura in relatia B2C

    • E-Factura B2C reprezinta sistemul prin care facturile emise catre persoane fizice pot fi transmise prin platforma nationala RO e-Factura. Exista insa exceptii clare de la aceasta regula, in care transmiterea facturilor in sistem nu este obligatorie. In continuare, sunt prezentate principalele situatii de acest tip.» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Raport de lichidare si reglementari legislative

    • Intocmirea raportului de lichidare este obligatorie in cadrul procedurii de lichidare voluntara a unei firme. Documentul cuprinde toate operatiunile contabile de lichidare, precum vanzarea stocurilor, casarea stocurilor, plata datoriilor, incasarea creantelor sau renuntarea la ele, distribuirea patrimoniului catre asociat, etc. In acest articol vom pune la dispozitie un model de Raport de lichidare si vom clarifica ce alte documente mai sunt necesare la inchiderea societatii.» citeste mai departe aici

  • Leasing automobil. MONOGRAFIE contabila in cazul unei daune totale a masinii

    • Contribuabilii se intreaba cum trebuie procedat corect din punct de vedere contabil in situatia unei daune totale a unui autoturism achizitionat in leasing. Ce inregistrari contabile se efectueaza pentru inchiderea contractului, cum se trateaza sumele primite de la asigurator si care este modul corect de evidentiere a valorii bunului si a capitalului ramas de rambursat, vedeti in continuarea articolului. Avem acest caz concret. Compania a luat un leasing in anul 2022 pentru un automobil....» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016