Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Procedura de comunicare ELECTRONICA intre Ministerul Finantelor si persoanele fizice si juridice a fost modificata (Ordinul3192/2020)

08-Ian-2021
2734

In Monitorul Oficial, Partea I nr. 1291 din 24 decembrie 2020, a fost publicat Ordinul nr. 3192/2020 pentru modificarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Ministerul Finantelor Publice/organul fiscal central si persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica, aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 660/2017.

Conform actului normativ care a intrat in vigoare in data de 24 decembrie 2020, procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Ministerul Finantelor Publice/organul fiscal central si persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica, a fost aprobata.

Extras din Ordinul 3192/2020:

Art. I. -
Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Ministerul Finantelor Publice/organul fiscal central si persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica, aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 660/2017, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 368 din 17 mai 2017, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:

1. La articolul 24 alineatul (1), literele a), b) si d) vor avea urmatorul cuprins:

"
a) declaratii fiscale, declaratii de inregistrare si alte declaratii intocmite de persoana fizica, persoana juridica sau alta entitate fara personalitate juridica, potrivit legii;

b) cereri adresate de persoana fizica, persoana juridica sau alta entitate fara personalitate juridica Ministerului Finantelor Publice/Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cum ar fi: cerere de informatii despre contributiile de asigurari sociale declarate de angajatori, cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscala, cerere de eliberare a cazierului fiscal, cerere de eliberare a unei adeverinte de venit, solicitarea unei opinii privind aplicarea legislatiei fiscale, cereri de audienta, sesizari, petitii, reclamatii, solicitari privind informatiile publice si altele asemenea;

. . . . . . . . . .

d) documente, acte sau fisiere emise de Ministerul Finantelor Publice/Agentia Nationala de Administrare Fiscala la cererea persoanei fizice, persoanei juridice sau a altei entitati fara personalitate juridica, cum ar fi: certificatul de atestare fiscala, adeverinta de venit, fisierele de profil prevazute de Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 146/2018 pentru descrierea profilurilor prevazute la art. 22 pct. J lit. a) din Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, structura XML a mesajelor de activare a acestora, structura XML a fisierelor prevazute la art. 22 pct. J lit. b) din Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, precum si categoriile de URL-uri utilizate in schimbul de informatii cu sistemul informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile ulterioare, si altele asemenea;".

2. La anexa nr. 1 la litera A.b), punctul 15.1 va avea urmatorul cuprins:

"15.1. Acte administrative fiscale, acte emise de organele fiscale in executarea legii, alte documente si fisiere, la cererea persoanei fizice, stabilite de Ministerul Finantelor Publice/Agentia Nationala de Administrare Fiscala, conform competentelor legale."

3. La anexa nr. 2 la litera A.b, punctul 12.1 va avea urmatorul cuprins:

"
12.1. Acte administrative fiscale, acte emise de organele fiscale in executarea legii, alte documente si fisiere la cererea persoanei juridice, stabilite de Ministerul Finantelor Publice/Agentia Nationala de Administrare Fiscala, conform competentelor legale."

Art. II. -
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016