Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proceduri si documente editabile pentru angajatori, in perioada post-pandemie

25-Mai-2020
2361

In contextul actual foarte dificil, caracterizat de incertitudini si mult stres, angajatorii au nevoie de informatii esentiale pentru perioada post-pandemie, proceduri complete de urmat si documente editabile.

Sunteti pregatit sa faceti fata unui control dur din partea ITM?

Cu ajutorul ghidului Proceduri si document editabile pentru angajatori in perioada post-pandemie aveti informatii clare despre lucrurile pe care le vizeaza orice control ITM. Si, fiti sigur, chiar va urma un control ITM, din 2 motive: pe de o parte, autoritatile nu doresc o relaxare prematura si periculoasa in fata amenintarii coronavirus si, pe de alta parte, e nevoie de refacerea prin amenzi a bugetului vlaguit.

E vorba, in primul rand, despre probleme legate de protectia eficienta a angajatilor impotriva infectarii cu coronavirus. Trebuie sa implementati proceduri clare, 100% noi, adesea costisitoare sau greu de pus in practica, dar care sunt obligatorii:

1. Stabilirea unui program de lucru decalat pentru a evita aglomerarile la intrarea/iesirea din incinta si pentru a limita numarul de angajati prezenti in acelasi timp in unitate;
2. Triajul observational al angajatilor pentru depistarea celor care prezinta simptomatologie de infectie respiratorie (tuse, stanut, rinoree, febra, stare generala alterata);
3. Termometrizarea zilnica, la intrarea in tura de serviciu. Angajatii cu temperatura de peste 37 C vor fi trimisi acasa cu indicatie de consultare a medicului de familie;
4. Asigurarea unei distante de minimum 1,5 m intre angajatii care lucreaza la birouri orientate fata-spate si spate-spate;


5. Separarea birourilor orientate fata-fata prin paravane care se vor dezinfecta zilnic cu solutii pe baza de alcool;
6. Dezinfectia suprafetelor de lucru la inceperea serviciului si apoi o data la 4 ore;
7. Acordarea pauzelor de masa esalonat, cu respectarea distantei fizice de minimum 2 m;
8. Aerisirea periodica a incaperilor;
9. Dezinfectarea instalatiilor de climatizare o data pe saptamana, conform instructiunilor producatorului.

Explicatii detaliate despre modul cum puteti indeplini eficient aceste obligatii gasiti in ghid.

In al doilea rand, este vorba despre probleme legate de gestionarea corecta, in conformitate cu Codul muncii si cu alte acte normative, a situatiilor care apar in relatia cu angajatii dvs.

-Reduceti saptamana de lucru de la 5 la 4 zile?

- Modificati contractul unui angajat pentru a putea lucra la domiciliu?

-Calculati o indemnizatie de somaj?

-Transmiteti in Revisal suspendarea unui CIM?

-Faceti o concediere colectiva?etc.

E nevoie aici de respectarea anumitor proceduri si de intocmirea anumitor documente.
Dar nu va faceti griji! Ghidul isi dovedeste din plin utilitatea: procedurile va sunt prezentate pas cu pas, iar formularele va sunt oferite in format editabil, pregatite sa fie completate cu datele dvs.

IMPORTANT!

Un intreg capitol din ghid este dedicat masurilor speciale care functioneaza pe perioada starii de alerta si care va afecteaza in mod direct activitatea. E vorba despre masuri privind valabilitatea unor documente, insolventa, transportul angajatilor etc., dar si masuri prin care sunt vizate interactiunile dvs. cu Registrul Comertului, Casa de Asigurari de Sanatate, Ministerul Justitiei, alte institutii ale Statului.

Ghidul este diponibil in platforma www.rsonline.ro, cu acces pe baza de username si parola.

Iata ce subiecte extrem de actuale sunt abordate in ghid:

Cap. I - Masuri generale de protectie sociala pe durata starii de alerta

1. Masuri care privesc angajatii
2. Masuri care privesc angajatorii

Cap. II - Masuri speciale, pe durata starii de alerta, ca urmare a evolutiei epidemiei cu virusul SARS-CoVID 19
1. In domeniul sanatatii, generate de riscul iminent asupra starii de sanatate a populatiei
2. Privind activitatea Oficiului National al Registrului Comertului
3. In domeniul insolventei
4. Privind activitatea Ministerului Justitiei
5. In vederea sprijinirii industriei evenimentelor culturale
6. Cu privire la modificarea si completarea Codului fiscal
7. In domeniul educatiei
8. Cu privire la valabilitatea unor documente
9. In domeniul strainilor
10. Cu privire la cresterea capacitatii operationale
11. Referitoare la starea civila
12. In domeniul fiscal-bugetar
13. Privind transportul rutier judetean de persoane si transportul elevilor
14. In domeniul economic

Cap.III. - Actualizarea modului de evaluare a riscurilor si luarea masurilor corespunzatoare
1. Implementarea unor practici de lucru in siguranta
1.1. Verificarea temperaturii salariatilor la inceperea programului de lucru
1.2. Luarea la cunostinta a masurilor Covid si primirea mastilor protective
1.3. Completarea declaratiei pe propria raspundere – Model declaratie
2. Plan de reluarea activitatii dupa o perioada de pauza
2.1. Material de instruire pentru toti angajatii la revenirea la locul de munca
3. Recomandari pentru munca la distanta
3.1. Model – Act aditional telemunca
3.2. Model – Act aditional pentru munca la domiciliu
3.3. Model – Planificare activitate la sediul angajatorului pe perioada de telemunca
4. Importanta informarii si consultarii lucratorilor
4.1. Model – continut email informare
4.2. Model – Afise signalistica Covid gata pentru afisat (usi, ferestre, perete)

Cap. IV.  - Masuri ce se impun in cazul reducerii activitatii
1. Intrerupererea sau reducerea temporara a activitatii – Modele de formulare
2. Reducere a saptamanii de lucru de la 5 la 4 zile – Modele de formulare
3. Reducerea programului de lucru – Model act aditional la CIM
4. Concedierea individuala – Procedura si documente
5. Concedierea colectiva – Procedura si documente

Atentie!

In ultimele 2 luni, autoritatile au fost ocupate cu gestionarea pandemiei din punct de vedere medical si nu au avut timp de verificarea modului in care au fost aplicate toate prevederile actelor normative emise in regim de urgenta. Dar acum, ca lucrurile s-au stabilizat, urmeaza controalele! Protejati-va 100% cu ajutorul ghidului Proceduri si document editabile pentru angajatori in perioada post-pandemie !

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Monografie dividende interimare. La ce sa fie atenti cei care distribuire dividende in trim. III 2025

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un aspect esential al relatiei dintre societate si asociati, fiind modul prin care profitul ajunge efectiv la investitori. Totusi, acordarea dividendelor, mai ales în cursul exercitiului financiar sub forma de dividende interimare, impune respectarea unor conditii contabile si legale stricte. Nerespectarea acestor reguli poate atrage riscuri fiscale sau sanctiuni. In acest context, este important ca firmele sa cunoasca exact pasii procedurali si...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe profit. Declari in D100 sau D101 daca ai DIFERENTE la calculul impozitului?

    • In practica, pot aparea diferente intre impozitul pe profit calculat si cel declarat trimestrial, iar contribuabilii se intreaba cum trebuie tratate aceste situatii. Este important de stiut daca se pot face ajustari contabile sau daca trebuie declarate sume modificate in D100 sau in D101. Clarificarea acestor aspecte ajuta la evitarea erorilor fiscale. Avem acest caz concret. La 30 iunie impozitul pe profit contabilizat si declarat prin D100 a fost de 8552 lei. La 30 sept impozitul cumulat din...» citeste mai departe aici

  • Plafon plati numerar persoane juridice in 2025. Ce trebuie sa stie entitatile raportoare

    • In contextul actual al reglementarilor financiare, tranzactiile in numerar pot ridica riscuri si obligatii suplimentare pentru firme. Chiar daca numerarul este inca folosit in activitatea comerciala, legislatia impune limite stricte si conditii clare pentru a preveni fraudele, evaziunea fiscala si spalarea banilor. Astfel, orice firma care efectueaza incasari sau plati in numerar trebuie sa fie informata cu privire la plafonul legal, la interdictia fragmentarii sumelor si la eventualele...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016