Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Registrul de evidenta fiscala. Trebuie tinut obligatoriu si in format FIZIC de catre firme?

22-Apr-2025
3890
Registrul de evidenta fiscala. Trebuie tinut obligatoriu si in format FIZIC de catre firme?

Registrul de evidenta fiscala este un document important pentru anumiti contribuabili, iar in acest context unele persoane se intreaba daca este obligatoriu sa existe in forma fizica acest registru sau este suficient cel care este generat de aplicatiile informatice de evidenta contabila, listat si arhivat la dosarul de contabilitate?

In continuarea articolului vom afla mai multe informatii cu privire la Registrul de evidenta fiscala, dar si raspunsul la aceasta intrebare.

De ce este intocmit Registrul de Evidenta Fiscala

Registrul de evidenta fiscala este intocmit pentru determinarea rezultatului fiscal. In scopul determinarii rezultatului fiscal, contribuabilii sunt obligati sa evidentieze in Registrul de evidenta fiscala veniturile impozabile inregistrate intr-un an fiscal (...), precum si cheltuielile efectuate in scopul desfasurarii activitatii economice, in acelasi an fiscal, inclusiv cele reglementate prin acte normative in vigoare (...).

Cine intocmeste Registrul de Evidenta Fiscala

Contribuabilii inregistrati ca platitori de impozit pe profit sunt obligati sa intocmeasca Registrul de evidenta fiscala, in conformitate cu prevederile Ordinului nr. 870/2005 privind Registrul de evidenta fiscala, cu modificarile s?i completarile ulterioare.

Contribuabilii care nu mai indeplinesc conditiile de platitor de impozit pe veniturile microintreprinderilor au, de asemenea, obligatia de a completa registrul de evidenta fiscala.

Cum trebuie tinut Registrul de Evidenta Fiscala

Normele Codului fiscal (HG 1/2016) precizeaza detalii suplimentare legate de registrul de evidenta fiscala. Astfel, pentru calculul rezultatului fiscal contribuabilii sunt obligati sa intocmeasca un registru de evidenta fiscala, tinut in forma scrisa sau electronica, cu respectarea dispozitiilor Legii nr. 82/1991 referitoare la utilizarea sistemelor informatice de prelucrare automata a datelor.

Prin urmare, registrul poate fi intocmit fara probleme in format electronic, nu neaparat in forma SCRISA (FIZIC). Important este sa fie generat corect si complet de programul de contabilitate utilizat si sa poata fi accesibil la cererea autoritatilor fiscale.

Ce informatii trebuie sa completeze contribuabilii in Registrul de Evidenta Fiscala

In registrul de evidenta fiscala trebuie inscrise veniturile si cheltuielile inregistrate conform reglementarilor contabile aplicabile, potrivit art. 19 alin. (1) din Codul fiscal, veniturile neimpozabile, potrivit art. 23 din Codul fiscal, deducerile fiscale, elementele similare veniturilor, elementele similare cheltuielilor, cheltuielile nedeductibile, potrivit art. 25 din Codul fiscal, precum si orice informatie cuprinsa in declaratia fiscala, obtinuta in urma unor prelucrari ale datelor furnizate de inregistrarile contabile.

Evidentierea veniturilor si a cheltuielilor aferente se efectueaza pe natura economica, prin totalizarea acestora pe trimestru si/sau an fiscal, dupa caz.

Acesta trebuie sa reflecte in mod ordonat datele completate incat sa permita, in orice moment, identificarea si controlul operatiunilor contabile.

Registrul de Evidenta Fiscala are nevoie de aprobare de la autoritati?

Tinerea registrului de evidenta fiscala in forma electronica nu necesita aprobare din partea organului fiscal.

Cum trebuie sa procedeze firmele care NU sunt in posesia Registrului de Evidenta Fiscala

Impozitul pe profit calculat si inscris in Registrul de evidenta fiscala va fi identic cu cel inscris in declaratia privind obligatiile de plata la bugetul general consolidat. Contribuabilii, platitori de impozit pe profit, au obligatia de a prezenta Registrul de evidenta fiscala organelor de inspectie fiscala competente.

In cazul in care nu sunteti in posesia Registrului de evidenta fiscala, insa trebuie sa urmariti o pierdere anterioara raportata, puteti cauta informatii in:

1. Declaratiile fiscale-formulare 101 (Declaratie privind impozitul pe profit);
2. Situatiile financiare anuale-bilanturi anuale si situatiile financiare depuse la ANAF;
3. Certificatul de atestare fiscala obtinut de la ANAF;
4. Certificatul constatator al societatii, emisde Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC). Acest certificatcontine informatii despre situatiile financiare ale societatii, inclusiv profitul sau pierderea acesteia, daca acestea au fost depuse si inregistrate corespunzator la ONRC.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016