Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Reorganizarea ANAF: masacrul administratiilor financiare

23-Iun-2011
4321
Incepand cu 1 iulie a.c., cei mai multi dintre contribuabili vor fi nevoiti sa isi plateasca taxele si impozitele la alte administratii financiare decat cele de care au apartinut pana in acest moment. Acest lucru este datorat reorganizarii ANAF care va duce la desfiintarea a nu mai putin de 150 de administratii financiare in doar cateva saptamani.

"Masacrul" a fost anuntat oficial de Guvern, urmand sa fie desfiintate 150 de administratii financiare la nivel de orase si comune, precum si 4.927 de posturi din cadrul ANAF. In urma acestei reorganizari, vor mai functiona aproximativ 240 de directii teritoriale.

Modificarea nu se aplica insa si in cazul municipiului Bucuresti, unde toate cele sase administratii ale finantelor publice vor ramane intacte. Noile prevederi intra in vigoare de la 1 iulie, potrivit unui ordin ANAF publicat in Monitorul Oficial.

Reducerea numarului acestor institutii este drastica, daca ne gandim ca plata taxelor se va face uneori in orase diferite datorita numarului redus de administratii financiare la care se va ajunge. Astfel, in judetul Sibiu vor mai ramane doar cinci administratii ale finantelor, iar cei care pana acum isi plateau impozitele la Admininstratia Finantelor Publice din Ocna Sibiului isi vor plati darile in orasul Saliste. Un numar si mai mare de institutii va disparea in cazul judetului Prahova unde vor fi desfiintate zece administratii financiare dintr-un total de 18. Fiecare administratie va avea arondate aproximativ opt orase sau comune.

In decursul acestei luni, presedintele ANAF, Sorin Blejnar, a declarat ca Romania are in prezent peste 400 de administratii financiare si ca strategia aplicata are ca obiectiv principal inregistrarea unui numar total de doar 8 administratii financiare regionale si 41 de administratii judetene pana la sfarsitul anului 2012. Acesta a mai precizat ca administratiile financiare care vor fi desfiintate reprezinta 35% din personalul total (2.108 angajati), insa colecteaza doar 2,5% din venituri.
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Inregistrare cheltuieli infiintare firma O societate infiintata in iulie 2025 si ale carei societati de infiintare au fost suportate integral de asociat sau alt tert, din contul bancar personal, nu cash (aici ma refer...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    PFA. Cheltuiala cu abonament portal contabilitate. Tratament fiscal Un PFA achizitioneaza abonament pentru acces la un portal de contabilitate, care costa 3600 lei/an. Aceasta cheltuiala este deductibila integral in luna care a fost achitata, sau...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Imprumut acordat de administrator. Conditii legale O societate este creditata de administrator, care nu este asociat. Care sunt conditiile legale prin care se poate realiza aceasta creditare si ce documente sunt necesare? Care sunt...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Termen D406 Cand se depune declaratia 406 (SAF-Tul) pe luna august? Observ ca in calendarul dumneavoastra nu figureaza nici pe 30 septembrie nici pe 1 octombrie. Multumesc.citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Clarificare raspuns precedent Da, am inteles ca in Germania firmele au un cod de TVA local pentru operatiuni interne si un alt numar de TVA pentru operatiuni intracomunitare, cel din VIES. Acest furnizor se...citeste mai mult


Reducerile drastice se transfera si in planul angajatilor, fiind astfel reduse locurile de munca de la 34.027 la 29.100. Valul care desfiinteaza aceste posturi a atins si alte institutii precum Autoritatea Nationala a Vamilor care va ajunge de la 4.586 de posturi la 3.159 sau Garda Financiara care are in vedere o reducere de personal de aproximativ 40% (de la 1.805 de posturi actuale se va ajunge la 1.092).

In ceea ce priveste directiile de finante teritoriale, vor fi desfiintate 2.787 de posturi, 300 dintre acestea ocupate, precum si 550 de posturi de conducere. Desfiintarea celor 150 de administratii financiare la nivel de orase si comune reprezinta mai mult de o treime din cele 424 de unitati existente in prezent.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • e-Factura. A aparut Notificarea 800 pentru persoanele care NU primesc facturile prin sistem

    • In Monitorul Oficial nr. 895 din 30 septembrie 2025 a fost publicat Ordinul ANAF nr. 2.229/2025, prin care se aproba procedura de notificare a organelor fiscale competente atunci cand facturile pentru livrari de bunuri sau prestari de servicii achitate pe loc, nu sunt transmise prin sistemul RO e-Factura in termenul legal. Actul normativ a intrat in vigoare la 30 septembrie 2025.» citeste mai departe aici

  • Diurna. Ce este, cum se acorda + un MODEL de calcul pentru diurna interna si cea externa

    • Diurna este o indemnizatie acordata salariatilor aflati in delegatie sau detasare, menita sa acopere cheltuielile suplimentare generate de activitatea desfasurata in alta localitate, in tara sau in strainatate. In continuarea acestui articol vom explica ce este diurna, cum se acorda conform legislatiei in vigoare, care sunt conditiile de neimpozitare si cum se calculeaza, atat in cazul deplasarilor interne, cat si externe. De asemenea, sunt prezentate diferentele dintre diurna si indemnizatia de...» citeste mai departe aici

  • Declaratia Unica pentru PFA. Se depune pe baza CIF-ului sau CNP-ului?

    • Un PFA activ se poate confrunta cu diverse nelamuriri privind obligatiile fiscale, in special legate de completarea si depunerea Declaratiei Unice. Una dintre intrebarile frecvente este daca aceasta declaratie se depune pe baza CNP-ului sau a CIF-ului atribuit de ANAF. In plus, apar intrebari legate de alte declaratii fiscale, obligativitatea transmiterii facturilor in SPV si noile cerinte privind e-Factura in relatia B2C. In continuarea acetui articol clarificam principalele aspecte fiscale pe...» citeste mai departe aici

  • e-Factura in 2025. Cum sa procedati daca ati primit in mod ERONAT facturi pe CUI-ul firmei dvs

    • In practica, pot aparea situatii in care o firma primeste in platforma RO e-Factura documente emise eronat pe CUI-ul sau, fara a exista o relatie comerciala reala intre parti. In continuarea acestui articol vom clarifica obligatiile legale in astfel de cazuri si pasii corecti de urmat pentru a evita inregistrarea eronata a acestor facturi in contabilitate. Avem acest caz concret. Am importat din e-factura facturi de la METRO care sunt intestate companiei noastre, insa nu noi am cumparat acele...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Cum sa le scoateti din evidenta + o MONOGRAFIE contabila utila

    • Scoaterea din evidenta a mijloacelor fixe si a stocurilor de marfa care nu mai pot fi utilizate sau comercializate impune respectarea unor reglementari contabile si fiscale clare. Acest articol ofera o monografie contabila detaliata si explica implicatiile privind deductibilitatea cheltuielilor si ajustarea TVA, in contextul casarii activelor din cauze independente de vointa entitatii. Sunt incluse si prevederile legale relevante pentru justificarea casarii si evitarea riscurilor fiscale. Cazul...» citeste mai departe aici

  • Distribuire dividende. Exemplu de recalculare a dividendelor si impozitului pentru anul 2024

    • Distribuirea dividendelor reprezinta modalitatea prin care o companie imparte profitul realizat catre asociati sau actionari, proportional cu participarea la capitalul social. In continuarea articolului vom vedea un exemplu practic de recalculare si regularizare a dividendelor pentru anul 2024, in cazul in care profitul final este mai mic decat cel estimat initial.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016