Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Revisal poate fi accesat online de angajati/fosti salariati . NU mai este nevoie de consimtamantul angajatorilor sau al ITM

31-Ian-2022
134739

UPDATE: Legea 144/2022 pentru modificarea si completarea art. 34 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 502 din 23 mai 2022.

Conform unei noi propuneri legislative, salariatii/ fostii salariati pot accesa online Revisal, fara a mai fi nevoie de consimtamantul anagajorului sau al ITM.

Prin proiectului de lege, se introduce in cadrul art. 34 din Codul Muncii prevederea conform careia registrul de evidenta a salariatilor este accesibil online pentru salariati/fostii salariati cu privire la datele ce ii privesc. 

Pana acum, salariatii/fostii salariati nu puteau accesa nelimitat si neconditionat aceste informatii. In cazul in care aveau nevoie de documentul care atesta vechimea in munca, se adresau angajatorilor sau Inspectoratului teritorial de munca.

Alte avantaje ale propunerii:

-Debirocratizare: este eliminata procedura birocratica inutila si indelungata, prevazuta de HG nr. 905/2017, pentru obtinerea extrasului din registru;

-Digitalizare: accesul la registru pentru salariatii/fostii salariati devine online, neconditionat de consimtamantul angajatorilor sau al ITM;

-Acces simplificat si neconditionat: Salariatii nu mai sunt nevoiti sa solicite angajatorilor sau ITM extrasul din registru si sa astepte pana la 15 zile pentru a obtine documentul;

-Folosirea eficienta a resurselor: Pentru angajatori, ITM, dar si salariati, sunt economisite resursele necesare in procedura birocratica a obtinerii extrasului din registru, precum cele de timp si resurse umane.

Revisal online angajati:

Registrul general de evidenta a salariatilor este accesibil online pentru salariati/fosti salariati, in privinta datelor care ii privesc.

Dreptul de acces se limiteaza la vizualizarea, descarcarea si tiparirea acestor date.

Extrasul din registrul general de evidenta a salariatilor este document ce atesta vechimea in munca.

Ce este Revisal?

Registrul general de evidenta a salariatilor (Revisal) cuprinde toate contractele individuale de munca in desfasurare. In aceasta baza de date sunt inregistrate incheierea, modificarea, suspendarea sau incetarea contractelor de munca.

Obligatia de a completa Revisal cu ajutorul aplicatiei informatice distrbuite gratuit de catre Inspectia Muncii sau prin intermediul aplicatiilor informatice proprii (care corespund criteriilor prevazute de lege) revine tuturor angajatilor.

Codul Muncii prevede obligatia fiecarui angajator de a infiinta un registru general de evidenta a salariatilor. Iar incepand cu data de 1 ianuarie 2011, carnetul de munca a fost inlocuit in totalitate de registrul general de evidenta a salariatilor - Revisal, reglementat prin Hotararea de Guvern nr. 161/2006.

Metodologia de intocmire si completare a REVISAL este reglementata de HG nr. 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor, modificata prin HG nr. 1.105/2011.

Sunt obligati sa infiinteze, sa completeze si sa transmita Revisal:

  • angajatorii, persoane fizice sau juridice
  • misiunile diplimatice si oficiile consulare ale altor state in Romania, pentru personalul angajat local, care are cetatenia romana sau resedinta permanenta in Romania.

Angajatorii pot contracta serviciul de completare si transmitere a registrului prin incheierea de contracte de prestari servicii cu prestatori inregistrati la inspectoratele teritoriale de munca, cu obligtia de a informa, in scris, ITM, cu privire la incheierea acestui contract.

Registrul este completat si transmis de catre una sau mai multe persoane nominalizate prin decizie scrisa de catre angajator.

Registrul se completeaza in ordinea angajarii si cuprinde urmatoarele elemente:

 

  • elementele de identificare a tuturor salariatilor: numele, prenumele, codul numeric personal — CNP, cetatenia si tara de provenienta — Uniunea Europeana — UE, non-UE, Spatiul Economic European — SEE;
  • data angajarii;
  • perioada detasarii si denumirea angajatorului la care se face detasarea;
  • functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii Ocupatiilor din Romania (COR) sau altor acte normative;
  • tipul contractului individual de munca;
  • durata normala a timpului de munca si repartizarea acestuia;
  • salariul de baza lunar brut si sporurile, astfel cum sunt prevazute in contractul individual de munca;
  • perioada si cauzele de suspendare a contractului individual de munca, cu exceptia cazurilor de suspendare in baza certificatelor medicale;
  • data incetarii contractului individual de munca.

Completarea, respectiv inregistrarea in registru a elementelor prevazute mai sus, si transmiterea registrului se fac dupa cum urmeaza:

  • la angajarea fiecarui salariat, elementele prevazute la lit. a)—g) se inregistreaza in registru cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de catre salariatul in cauza;
  • elementul prevazut la lit. g) se completeaza si pentru contractele individuale de munca deja inregistrate, in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari;
  • elementele prevazute la lit. h) se inregistreaza in registru in termen de maximum 20 de zile lucratoare de la data suspendarii;
  • elementele prevazute la lit. i) se inregistreaza in registru la data incetarii contractului individual de munca/la data luarii la cunostinta a evenimentului ce a determinat, in conditiile legii, incetarea contractului individual de munca;
  • pentru salariatii detasati, angajatorul de baza completeaza perioada detasarii si denumirea angajatorului la care se face detasarea, anterior inceperii detasarii.

Orice modificare a elementelor prevazute la lit. a), c)—g) se inregistreaza in registru cel tarziu in ziua lucratoare anterioara implinirii termenului de 20 de zile lucratoare prevazut la art. 17 alin. (5) din Legea nr. 53/2003.

Exceptie fac situatiile in care modificarile se produc ca urmare a unei hotarari judecatoresti sau ca efect al unui act normativ cind inregistrarea in registru se face in ziua in care angajatorul se prezuma, potrivit legii, ca a luat cunostinta de continutul acestora.

Orice corectie a erorilor survenite in completarea registrului se face la data la care angajatorul a luat cunostinta de acestea.
 
Ce NU se inregistreaza in Revisal?

Angajatorii NU inregistreaza in Revisal urmatoarele elemente:

  • atributiile postului
  • criterile de evaluare
  • concediul de odihna
  • concediile medicale pentru incapacitate temporara de munca
  • data la care se plateste salariul
  • perioada de proba
  • perioada de preaviz

Cum se obtine un extras Revisal online?

Un extras Revisal online se obtine astfel:

  • In browser-ul pentru internet introduceti adresa site-ului pentru acces on-line. Apoi se face clik cu mouse-ul pe butonul Autentificare Registru.
  • In ecranul urmator executati clik pe link-ul indicat de sageata nr. 3 ignorand mesajul: not recomended.
  • In fereastra urmatoare introduceti user-ul (CUI sau CIF) si parola care este formata numai din litere mici si apoi apasati butonul Conectare indicat de sageata nr.4 
  • In continuare apasati butonul “Contracte” (sageata nr.5)
  • Fereastra urmatoare este impartita in 3 zone: Angajator, Salariati si Contracte. Daca firma are mai multi salariati, in tabelele salariati si contracte sunt afisate cate 10 inregistrari cu posibilitatea de derulare a acestora. Afisarea inregistrarilor este conditionata de optiunea aleasa in campul “Stare” (vezi sageata nr.6). Daca se doreste listarea unui extras doar pentru un salariat se va complete cel putin unul din campurile: CNP, Nume, Prenume si apoi clik pe “Cauta” (vezi sageata nr.7). Daca se doreste listarea unui extras cu toti salariatii cele 3 campuri se vor lasa necompletate si se va derula din 10 in 10 inregistrari de la butonul situat sub fiecare tabel. Verificati si optiunea aleasa in campul stare! 
  • In final din meniul browser-ului se alege optiunea File – Print… (vezi sageata nr.8). 

Pentru a vedea graficul pentru extrasul Revisal online, click AICI»

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016