
Raportul Special
realizat de specialisti
UPDATE: Legea 144/2022 pentru modificarea si completarea art. 34 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 502 din 23 mai 2022.
Conform unei noi propuneri legislative, salariatii/ fostii salariati pot accesa online Revisal, fara a mai fi nevoie de consimtamantul anagajorului sau al ITM.
Prin proiectului de lege, se introduce in cadrul art. 34 din Codul Muncii prevederea conform careia registrul de evidenta a salariatilor este accesibil online pentru salariati/fostii salariati cu privire la datele ce ii privesc.
Pana acum, salariatii/fostii salariati nu puteau accesa nelimitat si neconditionat aceste informatii. In cazul in care aveau nevoie de documentul care atesta vechimea in munca, se adresau angajatorilor sau Inspectoratului teritorial de munca.
Alte avantaje ale propunerii:
-Debirocratizare: este eliminata procedura birocratica inutila si indelungata, prevazuta de HG nr. 905/2017, pentru obtinerea extrasului din registru;
-Digitalizare: accesul la registru pentru salariatii/fostii salariati devine online, neconditionat de consimtamantul angajatorilor sau al ITM;
-Acces simplificat si neconditionat: Salariatii nu mai sunt nevoiti sa solicite angajatorilor sau ITM extrasul din registru si sa astepte pana la 15 zile pentru a obtine documentul;
Cartea Verde a Contabilitatii - Editie revizuita
Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
-Folosirea eficienta a resurselor: Pentru angajatori, ITM, dar si salariati, sunt economisite resursele necesare in procedura birocratica a obtinerii extrasului din registru, precum cele de timp si resurse umane.
Registrul general de evidenta a salariatilor este accesibil online pentru salariati/fosti salariati, in privinta datelor care ii privesc.
Dreptul de acces se limiteaza la vizualizarea, descarcarea si tiparirea acestor date.
Extrasul din registrul general de evidenta a salariatilor este document ce atesta vechimea in munca.
Registrul general de evidenta a salariatilor (Revisal) cuprinde toate contractele individuale de munca in desfasurare. In aceasta baza de date sunt inregistrate incheierea, modificarea, suspendarea sau incetarea contractelor de munca.
Obligatia de a completa Revisal cu ajutorul aplicatiei informatice distrbuite gratuit de catre Inspectia Muncii sau prin intermediul aplicatiilor informatice proprii (care corespund criteriilor prevazute de lege) revine tuturor angajatilor.
Codul Muncii prevede obligatia fiecarui angajator de a infiinta un registru general de evidenta a salariatilor. Iar incepand cu data de 1 ianuarie 2011, carnetul de munca a fost inlocuit in totalitate de registrul general de evidenta a salariatilor - Revisal, reglementat prin Hotararea de Guvern nr. 161/2006.
Metodologia de intocmire si completare a REVISAL este reglementata de HG nr. 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor, modificata prin HG nr. 1.105/2011.
Sunt obligati sa infiinteze, sa completeze si sa transmita Revisal:
Angajatorii pot contracta serviciul de completare si transmitere a registrului prin incheierea de contracte de prestari servicii cu prestatori inregistrati la inspectoratele teritoriale de munca, cu obligtia de a informa, in scris, ITM, cu privire la incheierea acestui contract.
Registrul este completat si transmis de catre una sau mai multe persoane nominalizate prin decizie scrisa de catre angajator.
Registrul se completeaza in ordinea angajarii si cuprinde urmatoarele elemente:
Completarea, respectiv inregistrarea in registru a elementelor prevazute mai sus, si transmiterea registrului se fac dupa cum urmeaza:
Orice modificare a elementelor prevazute la lit. a), c)—g) se inregistreaza in registru cel tarziu in ziua lucratoare anterioara implinirii termenului de 20 de zile lucratoare prevazut la art. 17 alin. (5) din Legea nr. 53/2003.
Exceptie fac situatiile in care modificarile se produc ca urmare a unei hotarari judecatoresti sau ca efect al unui act normativ cind inregistrarea in registru se face in ziua in care angajatorul se prezuma, potrivit legii, ca a luat cunostinta de continutul acestora.
Orice corectie a erorilor survenite in completarea registrului se face la data la care angajatorul a luat cunostinta de acestea.
Ce NU se inregistreaza in Revisal?
Angajatorii NU inregistreaza in Revisal urmatoarele elemente:
Un extras Revisal online se obtine astfel:
Pentru a vedea graficul pentru extrasul Revisal online, click AICI»
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
A fost publicata procedura de acces online al salariatilor sau fostilor salariati la datele din REVISAL. Model de solicitareArticole similare
Ref. Modificare legislativa importanta privind impozitul datorat de persoanele juridice pentru cladirile nerezidentialePROPUNERE LEGISLATIVA: Din 2022 si minorii ar putea avea dreptul sa isi faca PFA-uriPROPUNERE LEGISLATIVA in Senat: Persoanele aflate in concediu de crestere copil isi pot suplimenta veniturile lucrand ca boneValoarea de intrare a mijloacelor fixe va fi majorata de la 2.500 lei la 5.000 lei, dupa 9 ani de stagnareLegea nr.214/2019 - Alocatiile copiilor se vor majora anualUltimele articole
Proiect: Unitatile ANAF, amendate cu pana la 10.000 lei daca NU respecta anumite termene in relatia cu contribuabiliiFirmele din comert NU vor mai fi obligate sa reinnoiasca anual avizele si autorizatiile de functionare. Cand este necesara reautorizarea?Registrele contabile si documentele justificative NU vor mai fi arhivate 10 ani. Perioada a fost redusa la jumatateProiect: Dosarul cu sine va fi ELIMINAT. Institutiile publice vor pune la dispozitie contribuabililor formulare si cereri digitaleModificarea Codului Fiscal: Pensiile sub 3.000 lei NU vor mai fi impozitate cu 10%Sfaturi de la experti
Aplicarea sistemului RO e-Factura pentru serviciile cu locul prestarii in alt stat membru
Intrebare: Mentionez ca furnizorul nu a transmis factura prin SPV.
In acest caz, cum procedez?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Cum setati in SAGA NC pentru AIC fara gestiune - raportare SAF-T si Intrastat
Intrebare: Nu stiu cum sa fac acest lucru in soft Saga. Anterior, ii intrebasem pe cei de la SAGA daca pot da codul NC fara sa creez articol de stoc si mi-au spus ca nu se poate.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an
Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025
Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B
Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA