Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Se reduce termenul de radiere a unor fapte din cazierul fiscal

28-Iul-2011
4583
Ministerul Finantelor Publice a emis recent proiectul de Ordonanta pentru modificarea art. 7 din Ordonanta Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal si Nota de fundamentare. Astfel, conform noilor reglementari, calculul termenului de radiere din cazierul fiscal se va efectua in mod diferentiat, in functie de gravitatea faptei savarsite de catre contribuabil, considerandu-se ca faptele contraventionale prezinta riscuri si consecinte mai mici din punct de vedere al evaziunii fiscale decat infractiunile.

Astfel, atat firmele, cat si persoanele fizice care au comis fapte sanctionate contraventional din sfera fiscala, financiara, vamala vor putea beneficia de stergerea acestora din cazierul fiscal intr-o perioada de un an de la data ramanerii definitive a actului de sanctionare. Mai mult decat atat, perioada de un an pentru radierea faptei este valabila chiar daca amenda aferenta a fost platita in interiorul acestui termen. in cazul in care cuantumul amenzii nu a fost achitat in cadrul acestui termen, scoaterea din evidenta se va realiza la data achitarii amenzii, dar nu mai tarziu de cinci ani de la data ramanerii definitive a actului de sanctionare.

Dispozitiile reglementeaza o procedura similara si in situatia unei raspunderi solidare cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent, conditionat insa de stingerea sumelor datorate ca urmare a atragerii raspunderii solidare. Fapta se radiaza astfel din cazierul fiscal la data stingerii sumelor datorate, dar nu mai devreme de un an de la data comunicarii deciziei emise in acest sens de organul fiscal, decizie ramasa definitiva in justitie, si nu mai mult de cinci ani de la data comunicarii acestor hotarari.

In ceea ce priveste infractiunile incriminate de legile fiscale, financiare, vamale, se va mentine termenul de cinci ani pentru radierea din cazierul fiscal, conditia fiind ca in acest interval sa nu fie comise fapte similare.
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Vezi detalii
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii

In plus, o alta modificare este reprezentata de radierea din cazierul fiscal la data reactivarii in cazul firmelor declarate anterior ca inactive pentru ca nu si-au indeplinit, pe parcursul unui semestru calendaristic, nicio obligatie declarativa prevazuta de lege. Daca firma a fost declarata inactiva deoarece s-a sustras de la efectuarea inspectiei fiscale prin declararea unor date false de identificare a sediului social sau pentru ca organele fiscale au constatat ca nu functioneaza la sediul social sau la domiciliul fiscal declarat, radierea din cazierul fiscal va fi posibila doar dupa expirarea unui termen de trei luni de la data reactivarii. In situatia in care in cazierul fiscal al contribuabililor aflati in una dintre aceste situatii exista si alte mentiuni cu privire la alte fapte, se sterg numai mentiunile care impun scoaterea din evidenta.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Se reduce termenul de radiere a unor fapte din cazierul fiscal":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Editorial: Nu pretul e problema consultantilor fiscali care raman fara clienti
    • Traim in contextul unei economii influentate major de contextul international. Ne place sau nu, trebuie sa privim si catre vecini, dar si peste ocean. Sunt lucruri pe care trebuie sa le avem in vedere atunci cand ne stabilim inclusiv obiectivele financiare pentru anul in curs. In mare, asta cere de la noi sa fim mai prevazatori, mai chibzuiti cand vorbim de bugete si de cheltuieli. Dar ce influenta are actualul context socio-economic asupra clientilor? In mod similar, si pe acestia ii face sa...» citeste mai departe aici

  • ANAF va trimite scrisori pentru esalonarea datoriilor
    • Saptamana aceasta, la 27 martie, premierul Sorin Grindeanu a avut o noua intalnire cu presedintele ANAF, Bogdan Stan, si cu ministrul Finantelor, Viorel Stefan, pentru a evalua la ce nivel de implementare se afla cele 14 masuri noi pe care ANAF ar trebui deja sa le aplice pentru cresterea colectarii veniturilor la bugeutl de stat. Premierul Sorin Grindeanu le-a spus acestora ca va urmari in continuare personal modul in care se va derula activitatea ANAF, cu precadere in ce priveste imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Legea preventiei va avea o componenta pentru administratia locala. Noua lege se va publica in cateva zile
    • Sunt nenumarate cazurile in care, confruntati cu un control ANAF, nu ati avut la indemana documentele justificative necesare sau nu ati reusit sa argumentati o greseala descoperita de inspectori. Legea Preventiei porneste de la ideea de educare si informare a antreprenorilor, venind in sprijinul acestora printr-o clarificare a unor prevederi pe care acestia trebuie sa le respecte Legea preventiei despre care am scris pe larg aici va include si o componenta privind administratia local. Saptamana...» citeste mai departe aici

  • Vineri, 31 martie 2017 inclusiv, termen limita de declarare a mentiunilor pentru anumite categorii de contribuabili
    • Stim cat de pretioasa este informatia actualizata, mai ales pentru orice profesionist din domeniul fiscal-contabil care isi doreste sa aiba agenda de lucru organizata si cu termene pe care sa le respecte la timp. Cu atat mai mult trebuie sa va informati in aceasta perioada in care, asa cum v-am anuntat deja, ANAF pregateste controale pentru firmele care depun D 101. Va informam ca vineri, 31 martie 2017, este termenul de declarare a mentiunilor, prin formularul 010 "Declaratie de inregistrare...» citeste mai departe aici

  • Ce schimbari va implementa obligatoriu ANAF pana la 15 aprilie 2017!
    • Premierul Sorin Grindeanu a analizat, in cadrul intalnirii de lucru cu reprezentantii Ministerului Finantelor Publice si ANAF, propunerile acestora pentru cresterea gradului de colectare a taxelor si impozitelor si pentru imbunatatirea relatiei dintre administratia fiscala si contribuabilii persoane fizice si juridice. Sunt avute in vedere o serie de masuri urgente cu implementare pana la data de 15 aprilie 2017, dintre care mentionam: Consilierea contribuabililor pentru plata la timp a taxelor...» citeste mai departe aici

  • PFA-ul, inca rentabil. Cum sa minimizezi impozitele si contributiile
    • Este cunoscut faptul ca exista mii de liber-profesionisti (avocati, artisti, arhitecti, medici), care vor sa pastreze in regula tot ce tine de domeniul fiscal-contabil. De asemenea, in fiecare zi se infiinteaza noi PFA-uri, care au ca scop sa fie profitabile. Fie ca sunteti PFA, fie ca va ocupati de contabilitate pentru clienti PFA, este esential sa cunoasteti cu exactitate ce deduceri se pot face ca sa scadeti impozitele, ce taxe sunt sau nu obligatorii si, mai ales, cand sunt obligatorii....» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.