Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Sistemul E-Factura NU va mai fi introdus etapizat, ci generalizat, din 1 ianuarie 2024

28-Iul-2023
6264
Sistemul E-Factura NU va mai fi introdus etapizat, ci generalizat, din 1 ianuarie 2024

UPDATE: In Jurnalul Oficial al Uniunii Europene a fost publicata Decizia Consiliului U.E. 1.553/2023. Acest lucru inseamna ca din 1 ianuarie 2024 se va folosi sistemul E-Factura pentru toate tipurile de tranzactii.



Conform unui Proiect de decizie initiat recent de Consiliul UE, sistemul E-Factura nu va mai fi introdus etapizat, ci generalizat, din 1 ianuarie 2024. Acest lucru inseamna ca cel mai probabil incepand cu prima parte a anului viitor sistemul ar urma sa devina obligatoriu pentru toate firmele.

Sistemul E-Factura a devenit functional inca din anul 2022 si este obligatoriu pentru facturile emise in cazul tranzactiilor B2G ( dintre firme si institutiile statului), pentru tranzactiile de bunuri cu risc fiscal, dar si pentru agentiile de turism.

Insa prin noua propunere a Comisiei Europene sistemul ar urma sa se aplice generalizat din 1 ianuarie 2024, pentru toate firmele, adica pentru toate tranzactiile incheiate intre firme (B2B).

Asa cum se arata in materialul de opinie de Adrian Teampau, Director, si Radu Todiras, Manager, Impozitare Indirecta, din cadrul Deloitte Romania, principalele obiective vizate de punerea in aplicare a sistemului obligatoriu de facturare electronica in sistem B2B (business to business) sunt combaterea fraudei si a evaziunii fiscale, eficientizarea colectarii, in special in domeniul TVA, imbunatatirea competitivitatii operatorilor economici si reducerea costurilor administrative atat pentru contribuabili, cat si pentru administratia fiscala. Masura a fost impusa si de faptul ca Romania a inregistrat in mod constant, in ultimii ani, un deficit ridicat de incasare la TVA (35,7%, potrivit celui mai recent raport publicat de CE, pentru 2022).

''Totodata, introducerea facturarii electronice obligatorii este una dintre masurile incluse in planul national de redresare si rezilienta. Potrivit Romaniei, aceasta va reduce deficitul de incasare a TVA cu cel putin cinci puncte procentuale pana in cel de al doilea trimestru al anului 2026, comparativ cu 2019. Introducerea facturarii electronice obligatorii se va reflecta intr-o crestere a colectarii TVA si a impozitelor directe cu cel putin 7,6 miliarde de lei (aproximativ 1,5 miliarde de euro)'', detaliaza cei de la Deloitte Romania.

Reamintim ca la inceputul anului 2022 tara noastra a cerut o derogare pentru implementarea sistemului E-Factura in relatia B2B.

”Avand in vedere ca sistemul national privind factura electronica RO e-Factura a fost proiectat si dezvoltat, astfel incat sa fie utilizat pentru facturarea electronica si in cazul tranzactiilor B2B, exista conditiile necesare pentru a introduce facturarea electronica obligatorie intre persoanele impozabile stabilite in Romania. Trecerea la aplicarea obligatorie a facturarii electronice poate avea loc insa numai dupa obtinerea unei derogari de la aplicarea unor prevederi ale Directivei 2006/112/CE privind sistemul comun al TVA”, se arata in document.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016