Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Start-Up Nation: MMACA anunta ca lista FINALA a proiectelor admise in program va fi publicata in data de 15 iulie!

24-Iun-2019
4086

 

UPDATE 24 iun. 2019

Lista finala cu cele 10.000 de proiecte care vor primi finantare anul acesta prin programul Start-Up Nation va fi publicata pe data de 15 iulie, a anuntat ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat, Stefan Radu Oprea. Acesta a precizat ca pana la acest moment au fost deja semnate peste 4.000 de contracte 

Ministrul, care a participat, luni, 24 iunie 2019, la deschiderea oficiala a celui de-al doilea magazin Ikea din Romania, a aratat ca acum cele 1.800 de proiecte respinse, din primele 10.000, sunt in perioada de clarificari.

"Astazi, cand vorbim, sunt peste 4.000 de contracte deja semnate. Suntem in perioada de clarificari pentru cele aproximativ 1.800 de proiecte care au fost respinse din primele 10.000. Am solicitat clarificari, am si primit foarte multe dintre ele, dar procedurile prevedeau un anumit grafic de timp - cinci zile pentru trimiterea respingerii, cinci zile pentru trimiterea clarificarilor, 20 de zile pentru a primi raspunsul la clarificari. Suntem in grafic si, la jumatatea lunii iulie, pe 15 iulie, vom afisa lista finala cu toti cei care sunt admisi in cele 10.000 de proiecte care vor fi finantate anul acesta. Repet, peste 4.000 de contracte au fost deja semnate", a declarat ministrul Stefan Radu Oprea.

UPDATE 04 iun.2019

Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat a publicat, luni – 3 iunie, lista aplicantilor la editia a doua a programului Start-Up Nation admisi de principiu la finantare, precum si lista aplicantilor respinsi la finantare. Lista a fost actualizata astazi, 4 iunie.

Cei care au aplicat la programul Start-Up Nation au inceput sa primeasca, inca de luni, 3 iunie, scrisorile de acceptare de principiu la finantare, precum si scrisorile de respingere cu motivele care au condus la aceasta decizie.

”Astazi publicam lista aplicantilor admisi la finantare, asa cum am promis. Pentru a ramane in grafic, le transmit antreprenorilor sa pregateasca la timp documentele necesare. Prin acest tip de parteneriat si editia Start-Up Nation 2018 va fi una de succes”, a declarat Stefan-Radu Oprea, ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat.
Aplicantii care primesc scrisoarea de respingere au la dispozitie un termen de 5 zile calendaristice

pentru a depune contestatie, incepand cu data transmiterii actului administrativ pe adresa Agentiei regionale pentru IMM, Atragere de Investitii si Promovare Export. Actul administrativ de respingere se refera la neindeplinirea conditiilor din punct de vedere administrativ si al eligibilitatii, veridicitatii si conformitatii celor inscrise in Planul de afaceri on-line cu documentele justificative depuse.

Aplicantii declarati acceptati de principiu la finantare si in limita bugetului alocat vor fi contactati de echipele Agentiei regionale de care apartin pentru a fi programati la semnarea acordului de finantare.

Aplicantii admisi, pana la numarul RUE 8.645 inclusiv - pe lista publicata pe site-ul www.aippimm.ro, sunt rugati sa pregateasca urmatoarele documente:

  • cererea tip de acord de principiu pentru finantare (Anexa 3), semnata de reprezentantul legal sau imputernicitul societatii;
  • certificatele de atestare fiscala privind indeplinirea obligatiilor exigibile de plata a impozitelor, taxelor si datoriilor catre bugetul general consolidat, atat pentru sediul social, cat si pentru toate punctele de lucru care au cod unic de inregistrare fiscala, conform prevederilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, in original sau copie legalizata, eliberate de catre organul fiscal competent al autoritatii administratiei publice locale, in termen de valabilitate la data semnarii acordului;
  • certificatele de atestare fiscala privind indeplinirea obligatiilor exigibile de plata a impozitelor, taxelor si datoriilor catre bugetele locale, atat pentru sediul social, cat si pentru toate punctele de lucru (indiferent daca au sau nu cod unic de inregistrare fiscala), in original sau in copie legalizata, eliberate de catre organul fiscal competent al autoritatii administratiei publice locale, in termen de valabilitate la data semnarii acordului. in cazul in care firma nu este inregistrata ca fiind platitoare in cadrul administratiei respective, se solicita o adeverinta;
  • documentul emis de catre ONRC (solicitat pentru programul Start-Up Nation)din care sa rezulte ca intreprinderile beneficiare sunt intreprinderi nou infiintate de catre persoane fizice care nu au sau nu au avut calitatea de actionar sau asociat intr-o alta intreprindere mica sau mijlocie care desfasoara sau a desfasurat aceeasi activitate autorizata (cod CAEN) pe care aplica in cadrul programului in anul anterior inscrierii sau in anul inscrierii pana la deschiderea sesiunii de inscriere si documentul emis de catre ONRC din care sa rezulte daca actionarii/ asociatii solicitantului au avut/nu au avut calitatea de administrator sau asociat unic intr-o societate comerciala care a fost declarata in insolventa sau faliment in ultimii 5 ani (2013, 2014, 2015, 2016, 2017).

Cei care se afla pe lista dupa numarul RUE 8.646 vor fi chemati la contractare abia dupa solutionarea contestatiilor, in ordine, pana la epuizarea bugetului alocat programului, in valoare de 2 miliarde de lei.

Lista completa o puteti consulta si descarca de AICI >>

UPDATE 03 iun. 2019

Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat (MMACA) a anuntat, vineri, 31 mai, ca vor definitiva verificarea tuturor planurilor de afaceri inscrise in programul Start-Up Nation, urmand ca luni, 3 iunie, sa publice si lista celor admisi la finantare.

"Conform prevederilor procedurii de implementare a programului Start-up Nation, vineri, 31 mai 2019, este ziua in care Agentiile pentru IMM, Atragere de Investitii si Promovare a Exportului vor definitiva verificarea tuturor planurilor de afaceri intrate in procesul de evaluare. Urmeaza ca luni, 3 iunie 2019, sa fie afisate pe site-ul institutiei lista aplicantilor admisi de principiu la finantare si lista aplicantilor respinsi la finantare.

UPDATE 19.12.2018

Aplicatia pentru inscrierea in programul Start-Up Nation 2018 se deschide joi, 27 decembrie, iar antreprenorii au la dispozitie un termen de 30 de zile lucratoare pentru a-si depune proiectele. Finantarea nerambursabila de maxim 200.000 lei poate acoperi integral valoarea cheltuielilor eligibile (inclusiv TVA pentru societatile neplatitoare) aferente proiectului.

”Platforma informatica este pregatita pentru lansarea inscrierilor. Ii incurajez pe antreprenori sa depuna planuri de afaceri sustenabile si sa evalueze foarte corect numarul de locuri de munca create, pentru ca, atrag atentia, punctajul incurajeaza achizitia de echipamente tehnologice. Start-Up Nation va fi un program simplu si intuitiv, cu mai putina birocratie. Antreprenorul trebuie sa se ocupe de afacerea lui, nu sa plimbe hartii”, a declarat Stefan-Radu Oprea, ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat.

Articolul initial, 14.12.2018

Aplicatia electronica a Programului Start-Up Nation-2018 poate fi testata incepand de vineri, 14 decembrie, timp de trei zile, se arata intr-un comunicat de presa remis de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat (MMACA).

„Incepand de vineri, 14 decembrie 2018, ora 11.00, si pana duminica, 16 decembrie 2018, ora 20.00, planul de afaceri on-line, pregatit in vederea lansarii programului Start-up Nation, poate fi testat accesand link-ul TEST”, este precizat in comunicatul citat.

Astfel, folosind aceasta aplicatie-test, cei care doresc inscrierea in program se vor familiariza cu sectiunile planului de afaceri, pot experimenta descarcarea, dar si incarcarea de documente in aplicatie.

Utilizatorii care constata disfunctionalitati sunt rugati sa semnaleze erorile la adresa de e-mail directia.imm@imm.gov.ro. 

Anterior, Ministerul anunta ca aplicantii isi pot inscrie proiectul in program incepand cu a doua jumatate a lunii decembrie, odata deschisa oficial, aplicatia urmand sa ramana activa timp de 30 de zile.

Reamintim ca prin programul Start-Up Nation 2018, proiectele pot beneficia de o Alocatia Financiara Nerambursabila de maximum 200.000 lei/beneficiar, suma care poate reprezenta 100% din valoarea cheltuielilor eligibile (inclusiv TVA pentru societatile neplatitoare) aferente proiectului.

De altfel, aplicantii nu au motive sa stea cu emotii, calcularea punctajului planului de afaceri facandu-se in timp real si transparent, conform grilei de evaluare. Pentru ca un proiect sa fie acceptat in programul Start-Up Nation 2018, punctajul minim, in vederea verificarii administrative si a eligibilitatii, trebuie sa fie de 50 de puncte din maximum 100 de puncte posibile.

De prevederile Programului Start-Up Nation 2018 pot beneficia societatile infiintate dupa data de 30 ianuarie 2017, care activeaza in domeniul productiei, industriilor creative, serviciilor si comertului, iar una dintre conditiile necesare pentru a participa la program este crearea a cel putin unui loc de munca cu norma intreaga pe perioada nedeterminata. Locul de munca trebuie ocupat cel putin doi ani dupa finalizarea implementarii proiectului.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici