Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

5 obligatii pe care trebuie sa le indeplineasca toti cei care vor sa-si deschida un spatiu comercial

01-Oct-2018
3190

Lumea retailului poate fi extrem de atractiva pentru multi romani care vor sa intre in afaceri. Dorinta de a deschide un magazin trebuie cantarita insa cu multa atentie, pentru ca este un domeniu in care exista obligatia de a respecta foarte multe directive europene transformate in articole in legislatia romaneasca. Inainte de a merge pe acest drum, asigura-te ca ai citit legislatia in totalitate si esti pregatit din toate punctele de vedere sa gestionezi aceasta noua provocare din viata ta. Vei avea nevoie de un specialist in legislatie, dar si de un specialist in domeniul fiscal, ca sa te asiguri ca magazinul tau va porni avand la baza o structura legala solida.

 

5 obligatii pe care trebuie sa le indeplineasca toti cei care vor sa-si deschida un spatiu comercial:

 

1. Daca lucreaza direct cu clientii, la casa

 

Un spatiu de retail cu produse la raft trebuie sa respecte cateva conditii foarte importante pentru a functiona in litera legii. In primul rand, astfel de case de marcat Datecs sunt foarte utile pentru un spatiu comercial, mai ales ca legea obliga la emiterea bonurilor fiscale si existenta caselor de marcat, atat in cazul magazinelor comerciale, cat si firmelor care efectueaza livrarea directa a produselor catre clienti si incaseaza contravaloarea lor cash. De asemenea, pentru cei care detin magazine alimentare, e foarte importanta prezenta unor cantare comerciale.

 

2. Protectia datelor personale

 

Legislatia pentru protectia datelor personale publicata oficial in luna mai a acestui an a schimbat si complicat problema datelor colectate de la clienti. Mai ales pentru cei care detin spatii comerciale online, utilizatorul trebuie sa detina controlul total asupra datelor personale care ajung sa fie stocate de catre comerciant, dar si forma si scopul in care acestea sunt stocate. Pentru magazinele fizice care incheie abonamente, precum agentiile telecom sau salile de sport, si trebuie sa stocheze datele personale ale abonatilor sai, acest proces nu a facut decat sa adauge un plus de birocratie, insa unul necesar, pentru a putea proteja datele utilizatorilor. Fiecare firma care stocheaza date personale trebuie sa aiba un angajat specializat, denumit DPO sau Data Protection Officer. Din fericire, exista posibiltatea in acest sens de a externaliza acest serviciu.

 

3. Posibilitatea clientilor de a plati cu cardul

 

Potrivit unei legislatii votate si promulgate in acest an, toate magazinele care care au o cifra de afaceri de peste 50.000 de euro sub obligate sa permita in acest moment plata cu cardul. Desi suma minima a fost crescuta de la 10.000, la 50.000, a fost introdusa si extinderea acestei obligativitati celor care se ocupa de zona de servicii, precum celor de la hoteluri sau restaurante.

 

4. Returnarea produselor

 

Potrivit legii pentru returnarea produselor, un vanzator are 15 zile la dispozitie pentru a repara sau inlocui un produs care a fost semnalat de catre cumparator ca fiind defect. Daca mai mult de 15 zile au trecut fara o solutie din partea vanzatorului, atunci cumparatorul poate cere returnarea banilor. Acest lucru nu poate fi facut insa daca produsul nu prezinta defectiuni majore. Atunci cand vine vorba despre cumparaturi facute online, atunci cumparatorul poate returna orice produs in 10 zile, vanzatorul avand 30 de zile la dispozitie pentru a returna suma integrala.

 

5. Garantia gratuita pentru 2 ani

 

Legislatia Uniunii Europene specifica foarte clar faptul ca un client va avea mereu dreptul la o garantie minima si gratuita de 2 ani, indiferent de modul in care produsele au fost achizitionate, online, prin posta sau fizic, de la magazin.


Sursa foto: Shutterstock / Copyright wavebreakmedia

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "5 obligatii pe care trebuie sa le indeplineasca toti cei care vor sa-si deschida un spatiu comercial":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF: Servicii electronice puse la dispozitia contribuabililor 24h/24h
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala pune la dispozitia contribuabililor servicii electronice disponibile la orice ora, astfel incat cozile de la ghiseele sediilor de administrare fiscala sau de la oficiile postale sa fie evitate. Asadar, prin Spatiul privat virtual (SPV), contribuabilii persoane fizice si persoane juridice au la dispozitie toate facilitatile comunicarii electronice a actelor administrative fiscale emise in forma electronica, dar pot beneficia si de alte informatii si...» citeste mai departe aici

  • Documente justificative. Regim fiscal si declarativ achizitii de la persoane fizice
    • Ce impozite trebuie retinute si livrate de o societate care, in calitate de persoana juridica (societate platitoare de TVA), achizitioneaza cereale de la persoane fizice? Pentru a avea o viziune completa asupra acestui subiect, am apelat la cunostintele unuia dintre expertii nostri. Tot el va explica si ce documente trebuie intocmite si cerute vanzatorului persoana fizica. Raspunsul specialistului 1) Documentele pe care trebuie sa le intocmeasca persoana juridica care achizitioneaza cereale de...» citeste mai departe aici

  • Care sunt facilitatile fiscale care va pot ajuta sa reduceti impozitul pe profit?
    • Pentru ca foarte multi contribuabili nu stiu care sunt parghiile pe care le au la dispozitie pentru a diminua impozitul pe profit, acest material va va pune la dispozitiile informatiile de care aveti nevoie. Pentru a diminua impozitul pe profit, companiile din Romania au la dispozitie mai multe instrumente fiscale. De aceea administratorul unei firme trebuie sa stie: • care sunt facilitatile fiscale pentru societatile platitoare de impozit pe profit sau impozit pe venit (pentru...» citeste mai departe aici

  • Legea salarizarii aplicata incorect: Diferente semnificative de salarii in cadrul aceleiasi categorii profesionale
    • Doar patru din cele 15 Curti de Apel din tara aplica in mod corect Legea Salarizarii, consecinta ducand la diferente semnificative de salarii in cadrul aceleiasi categorii profesionale, potrivit unui comunicat remis, joi, de Ministerul Muncii si Justitiei Sociale (MMJS). "Ministerul Muncii si Justitiei Sociale atrage din nou atentia curtilor de apel din tara ca interpreteaza si aplica in mod eronat dispozitiile Legii 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice. MMJS a...» citeste mai departe aici

  • 4 beneficii fiscale de care angajatorii pot beneficia in relatia cu angajatii lor
    • Salariul a fost mereu principalul factor motivant pentru un angajat in relatia cu locul de munca. Insa rotunjirea veniturilor unui angajat nu trebuie sa tina mereu doar de salariu. Legislatia permite si alte beneficii pentru angajati, care sunt extrem de avantajoase si pentru firme, reprezentand facilitati fiscale importante pentru bugetul oricarui tip de business. Prin apelarea la acestea, un angajator se poate asigura ca reuseste sa mentina moralul angajatilor sai la un nivel bun, fara sa pune...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016