
Raportul Special
realizat de specialisti
Lumea retailului poate fi extrem de atractiva pentru multi romani care vor sa intre in afaceri. Dorinta de a deschide un magazin trebuie cantarita insa cu multa atentie, pentru ca este un domeniu in care exista obligatia de a respecta foarte multe directive europene transformate in articole in legislatia romaneasca. Inainte de a merge pe acest drum, asigura-te ca ai citit legislatia in totalitate si esti pregatit din toate punctele de vedere sa gestionezi aceasta noua provocare din viata ta. Vei avea nevoie de un specialist in legislatie, dar si de un specialist in domeniul fiscal, ca sa te asiguri ca magazinul tau va porni avand la baza o structura legala solida.
5 obligatii pe care trebuie sa le indeplineasca toti cei care vor sa-si deschida un spatiu comercial:
1. Daca lucreaza direct cu clientii, la casa
Un spatiu de retail cu produse la raft trebuie sa respecte cateva conditii foarte importante pentru a functiona in litera legii. In primul rand, astfel de case de marcat Datecs sunt foarte utile pentru un spatiu comercial, mai ales ca legea obliga la emiterea bonurilor fiscale si existenta caselor de marcat, atat in cazul magazinelor comerciale, cat si firmelor care efectueaza livrarea directa a produselor catre clienti si incaseaza contravaloarea lor cash. De asemenea, pentru cei care detin magazine alimentare, e foarte importanta prezenta unor cantare comerciale.
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Cartea Verde a Contabilitatii
2. Protectia datelor personale
Legislatia pentru protectia datelor personale publicata oficial in luna mai a acestui an a schimbat si complicat problema datelor colectate de la clienti. Mai ales pentru cei care detin spatii comerciale online, utilizatorul trebuie sa detina controlul total asupra datelor personale care ajung sa fie stocate de catre comerciant, dar si forma si scopul in care acestea sunt stocate. Pentru magazinele fizice care incheie abonamente, precum agentiile telecom sau salile de sport, si trebuie sa stocheze datele personale ale abonatilor sai, acest proces nu a facut decat sa adauge un plus de birocratie, insa unul necesar, pentru a putea proteja datele utilizatorilor. Fiecare firma care stocheaza date personale trebuie sa aiba un angajat specializat, denumit DPO sau Data Protection Officer. Din fericire, exista posibiltatea in acest sens de a externaliza acest serviciu.
3. Posibilitatea clientilor de a plati cu cardul
Potrivit unei legislatii votate si promulgate in acest an, toate magazinele care care au o cifra de afaceri de peste 50.000 de euro sub obligate sa permita in acest moment plata cu cardul. Desi suma minima a fost crescuta de la 10.000, la 50.000, a fost introdusa si extinderea acestei obligativitati celor care se ocupa de zona de servicii, precum celor de la hoteluri sau restaurante.
4. Returnarea produselor
Potrivit legii pentru returnarea produselor, un vanzator are 15 zile la dispozitie pentru a repara sau inlocui un produs care a fost semnalat de catre cumparator ca fiind defect. Daca mai mult de 15 zile au trecut fara o solutie din partea vanzatorului, atunci cumparatorul poate cere returnarea banilor. Acest lucru nu poate fi facut insa daca produsul nu prezinta defectiuni majore. Atunci cand vine vorba despre cumparaturi facute online, atunci cumparatorul poate returna orice produs in 10 zile, vanzatorul avand 30 de zile la dispozitie pentru a returna suma integrala.
5. Garantia gratuita pentru 2 ani
Legislatia Uniunii Europene specifica foarte clar faptul ca un client va avea mereu dreptul la o garantie minima si gratuita de 2 ani, indiferent de modul in care produsele au fost achizitionate, online, prin posta sau fizic, de la magazin.
Sursa foto: Shutterstock / Copyright wavebreakmedia
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
E obligatorie casa de marcat la inchirierea unor apartamente in regim hotelier?Magazin vanzare cu amanuntul. Bani ramasi in casa. Cum se procedeaza?Comerciantii care NU asigura conexiunea casei de marcat cu serverul ANAF pot fi sanctionati cu amenda de pana la 10.000 leiSanctiuni aplicabile agentilor economice care nu detin/utilizeaza casa de marcat conform noii legislatii (speta ANAF)30 noiembrie 2021, termenul limita de conectare a caselor de marcat electronice pentru contribuabilii mici si mijlociiUltimele articole
Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii eiCasa de marcat in 2025. PFA-urile au obligatia utilizarii caselor de marcat electronice?CASE DE MARCAT electronice. Noutati fiscale care se aplica in 2025Notificare de conformare e-TVA: Ce trebuie sa stii incepand cu anul 2025Noutati fiscale 2025. Principalele modificari privind casele de marcat, aduse de OUG 125/2024Sfaturi de la experti
Acordare premii in bani elevilor de liceu
Intrebare: Daca liceul nu are o fundatie/asociatie inscrisa in Registrul OUG, pot incheia un contract direct cu liceul pentru acordarea premiilor, iar cheltuiala sa fie considerata sponsorizare deductibila din impozitul pe profit? Daca da,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Cheltuieli de transport in regimul de marja contabilizare si TVA
Intrebare: Facturile pentru autoturismele second-hand le-am inregistrat in contul 371, iar facturile conexe le-am inregistrat pe cheltuieli, respectiv in contul 624, aplicand taxarea inversa. Este obligatoriu sa includ aceste cheltuieli in...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA