Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

5 obligatii pe care trebuie sa le indeplineasca toti cei care vor sa-si deschida un spatiu comercial

01-Oct-2018
3342

Lumea retailului poate fi extrem de atractiva pentru multi romani care vor sa intre in afaceri. Dorinta de a deschide un magazin trebuie cantarita insa cu multa atentie, pentru ca este un domeniu in care exista obligatia de a respecta foarte multe directive europene transformate in articole in legislatia romaneasca. Inainte de a merge pe acest drum, asigura-te ca ai citit legislatia in totalitate si esti pregatit din toate punctele de vedere sa gestionezi aceasta noua provocare din viata ta. Vei avea nevoie de un specialist in legislatie, dar si de un specialist in domeniul fiscal, ca sa te asiguri ca magazinul tau va porni avand la baza o structura legala solida.

 

5 obligatii pe care trebuie sa le indeplineasca toti cei care vor sa-si deschida un spatiu comercial:

 

1. Daca lucreaza direct cu clientii, la casa

 

Un spatiu de retail cu produse la raft trebuie sa respecte cateva conditii foarte importante pentru a functiona in litera legii. In primul rand, astfel de case de marcat Datecs sunt foarte utile pentru un spatiu comercial, mai ales ca legea obliga la emiterea bonurilor fiscale si existenta caselor de marcat, atat in cazul magazinelor comerciale, cat si firmelor care efectueaza livrarea directa a produselor catre clienti si incaseaza contravaloarea lor cash. De asemenea, pentru cei care detin magazine alimentare, e foarte importanta prezenta unor cantare comerciale.

 

2. Protectia datelor personale

 

Legislatia pentru protectia datelor personale publicata oficial in luna mai a acestui an a schimbat si complicat problema datelor colectate de la clienti. Mai ales pentru cei care detin spatii comerciale online, utilizatorul trebuie sa detina controlul total asupra datelor personale care ajung sa fie stocate de catre comerciant, dar si forma si scopul in care acestea sunt stocate. Pentru magazinele fizice care incheie abonamente, precum agentiile telecom sau salile de sport, si trebuie sa stocheze datele personale ale abonatilor sai, acest proces nu a facut decat sa adauge un plus de birocratie, insa unul necesar, pentru a putea proteja datele utilizatorilor. Fiecare firma care stocheaza date personale trebuie sa aiba un angajat specializat, denumit DPO sau Data Protection Officer. Din fericire, exista posibiltatea in acest sens de a externaliza acest serviciu.

 

3. Posibilitatea clientilor de a plati cu cardul

 

Potrivit unei legislatii votate si promulgate in acest an, toate magazinele care care au o cifra de afaceri de peste 50.000 de euro sub obligate sa permita in acest moment plata cu cardul. Desi suma minima a fost crescuta de la 10.000, la 50.000, a fost introdusa si extinderea acestei obligativitati celor care se ocupa de zona de servicii, precum celor de la hoteluri sau restaurante.

 

4. Returnarea produselor

 

Potrivit legii pentru returnarea produselor, un vanzator are 15 zile la dispozitie pentru a repara sau inlocui un produs care a fost semnalat de catre cumparator ca fiind defect. Daca mai mult de 15 zile au trecut fara o solutie din partea vanzatorului, atunci cumparatorul poate cere returnarea banilor. Acest lucru nu poate fi facut insa daca produsul nu prezinta defectiuni majore. Atunci cand vine vorba despre cumparaturi facute online, atunci cumparatorul poate returna orice produs in 10 zile, vanzatorul avand 30 de zile la dispozitie pentru a returna suma integrala.

 

5. Garantia gratuita pentru 2 ani

 

Legislatia Uniunii Europene specifica foarte clar faptul ca un client va avea mereu dreptul la o garantie minima si gratuita de 2 ani, indiferent de modul in care produsele au fost achizitionate, online, prin posta sau fizic, de la magazin.


Sursa foto: Shutterstock / Copyright wavebreakmedia

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "5 obligatii pe care trebuie sa le indeplineasca toti cei care vor sa-si deschida un spatiu comercial":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Ministrul de Finante: Din 2019, firmele vor fi impartite in trei categorii
    • Ministrul Finantelor Publice, Eugen Teodorovici, a anuntat, miercuri, ca in Parlament se discuta posibilitatea ca, incepand din 2019, firmele sa fie impartite in 3 categorii: A, B si C. Prezent la cea de-a treia editie a “Forumului Capitalului Romanesc”, ministrul Finantelor a mai anuntat ca, deocamdata, se cauta un temei legal, pentru a imparti firmele in trei categorii, A, B si C”, masura urmand sa fie adoptata pana la finalul acestui an, pentru ca incepand de anul viitor sa...» citeste mai departe aici

  • Deputatii au decis: Cota REDUSA DE TVA se va aplica si altor activitati turistice
    • Deputatii au votat, miercuri, intr-o majoritate cavarsitoare (de peste 99%), suplimentarea activitatilor turistice pentru care se aplica reducerea cotei TVA la 5%. Asadar, legea adoptata in Guvern prevede aplicarea cotei reduse de TVA si pentru transportul de persoane cu trenurile sau vehiculele istorice cu tractiune cu aburi pe linii inguste, telecabine sau teleski in scop turistic sau de agrement. Proiectul de lege a trecut de Camera Deputatilor cu 199 de voturi ”pentru” si doua...» citeste mai departe aici

  • Procedura de angajare a unui cetatean strain
    • In cele ce urmeaza, unul dintre specialistii nostri va explica, in amanunt, care este procedura de angajare a unui cetatean strain, ce documente sunt necesare, dar si de ce acte are nevoie angajatul. Raspunsul specialistului Procedura de angajare a unui cetatean strain este reglementata de Ordonanta 25/2014 privind incadrarea in munca si detasarea strainilor pe teritoriul Romaniei si pentru modificarea si completarea unor acte normative privind regimul strainilor in Romania. Pentru angajarea...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Muncii: Punctul de pensie ar putea fi majorat prin Ordonanta de Urgenta
    • Majorarea punctului de pensie ar putea fi facuta prin Ordonanta de Urgenta, a anuntat ministrul Muncii, Marius Budai, precizand, totusi, ca decizia se va lua abia dupa consultari cu Ministerul Justitiei. "Vom regla prin Ordonanta de Urgenta daca va fi nevoie. Nu Legea pensiilor, ci anumite reglaje. Daca vor trebui facute, le vom regla prin Ordonanta de Urgenta... Majorarea punctului de pensie poate trece prin orice reglementare legala: fie ordonanta, fie lege, fie hotarare de guvern. Vom vedea,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016