Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

5 obligatii pe care trebuie sa le indeplineasca toti cei care vor sa-si deschida un spatiu comercial

01-Oct-2018
4520

Lumea retailului poate fi extrem de atractiva pentru multi romani care vor sa intre in afaceri. Dorinta de a deschide un magazin trebuie cantarita insa cu multa atentie, pentru ca este un domeniu in care exista obligatia de a respecta foarte multe directive europene transformate in articole in legislatia romaneasca. Inainte de a merge pe acest drum, asigura-te ca ai citit legislatia in totalitate si esti pregatit din toate punctele de vedere sa gestionezi aceasta noua provocare din viata ta. Vei avea nevoie de un specialist in legislatie, dar si de un specialist in domeniul fiscal, ca sa te asiguri ca magazinul tau va porni avand la baza o structura legala solida.

 

5 obligatii pe care trebuie sa le indeplineasca toti cei care vor sa-si deschida un spatiu comercial:

 

1. Daca lucreaza direct cu clientii, la casa

 

Un spatiu de retail cu produse la raft trebuie sa respecte cateva conditii foarte importante pentru a functiona in litera legii. In primul rand, astfel de case de marcat Datecs sunt foarte utile pentru un spatiu comercial, mai ales ca legea obliga la emiterea bonurilor fiscale si existenta caselor de marcat, atat in cazul magazinelor comerciale, cat si firmelor care efectueaza livrarea directa a produselor catre clienti si incaseaza contravaloarea lor cash. De asemenea, pentru cei care detin magazine alimentare, e foarte importanta prezenta unor cantare comerciale.

 

2. Protectia datelor personale

 

Legislatia pentru protectia datelor personale publicata oficial in luna mai a acestui an a schimbat si complicat problema datelor colectate de la clienti. Mai ales pentru cei care detin spatii comerciale online, utilizatorul trebuie sa detina controlul total asupra datelor personale care ajung sa fie stocate de catre comerciant, dar si forma si scopul in care acestea sunt stocate. Pentru magazinele fizice care incheie abonamente, precum agentiile telecom sau salile de sport, si trebuie sa stocheze datele personale ale abonatilor sai, acest proces nu a facut decat sa adauge un plus de birocratie, insa unul necesar, pentru a putea proteja datele utilizatorilor. Fiecare firma care stocheaza date personale trebuie sa aiba un angajat specializat, denumit DPO sau Data Protection Officer. Din fericire, exista posibiltatea in acest sens de a externaliza acest serviciu.

 

3. Posibilitatea clientilor de a plati cu cardul

 

Potrivit unei legislatii votate si promulgate in acest an, toate magazinele care care au o cifra de afaceri de peste 50.000 de euro sub obligate sa permita in acest moment plata cu cardul. Desi suma minima a fost crescuta de la 10.000, la 50.000, a fost introdusa si extinderea acestei obligativitati celor care se ocupa de zona de servicii, precum celor de la hoteluri sau restaurante.

 

4. Returnarea produselor

 

Potrivit legii pentru returnarea produselor, un vanzator are 15 zile la dispozitie pentru a repara sau inlocui un produs care a fost semnalat de catre cumparator ca fiind defect. Daca mai mult de 15 zile au trecut fara o solutie din partea vanzatorului, atunci cumparatorul poate cere returnarea banilor. Acest lucru nu poate fi facut insa daca produsul nu prezinta defectiuni majore. Atunci cand vine vorba despre cumparaturi facute online, atunci cumparatorul poate returna orice produs in 10 zile, vanzatorul avand 30 de zile la dispozitie pentru a returna suma integrala.

 

5. Garantia gratuita pentru 2 ani

 

Legislatia Uniunii Europene specifica foarte clar faptul ca un client va avea mereu dreptul la o garantie minima si gratuita de 2 ani, indiferent de modul in care produsele au fost achizitionate, online, prin posta sau fizic, de la magazin.


Sursa foto: Shutterstock / Copyright wavebreakmedia

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "5 obligatii pe care trebuie sa le indeplineasca toti cei care vor sa-si deschida un spatiu comercial":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Modificare de ultima ora a Declaratiei 394, privind tranzactiile cu persoanele afiliate! Evitati o amenda de pana la 14.000 de lei!
    • Ordinul ANAF nr. 3.281/2020 a modificat continutul Declaratiei 394, astfel ca, incepand cu declaratia pe septembrie, sunteti obligat sa semnalizati tranzactiile cu persoane afiliate (intra aici rudele pana la gradul al III-lea inclusiv sau persoanele juridice la care detineti minimum 25% din actiuni). Obligatia se rezolva usor in declaratie, intrucat presupune simpla bifare a unei casute cu DA/NU (“S-au facut sau nu tranzactii cu persoanele afiliate in perioada de raportare vizata de...» citeste mai departe aici

  • Documentele necesare SOMAJULUI TEHNIC, modificate din nou (Ordinul 1432/2020)
    • Ordinul nr. 1432/2020 privind modificarea si completarea Ordinului ministrului muncii si protectiei sociale nr. 741/2020 pentru aprobarea modelului documentelor prevazute la art. XII alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2 a fost publicat in Monitorul Oficial,...» citeste mai departe aici

  • 30 septembrie 2020- termen limita pentru depunerea mai multor declaratii fiscale
    • Data de 30 septembrie 2020 este termenul limita pentru depunerea mai multor declaratii fiscale. Astfel, reamintim contribuabililor ca mai au la dispozitie o singura zi pentru a depune urmatoarele formulare: 1. depunerea raportarilor contabile la 30 iunie 2020 de catre entitatile care in exercitiul financiar precedent au inregistrat o cifra de afaceri mai mare de 220.000 lei: -entitatile carora le sunt incidente Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si...» citeste mai departe aici

  • Contribuabilii pot deduce din impozit costurile caselor de marcat achizitionate incepand cu anul 2018
    • Prin Legea nr. 153/2020 publicata in M.Of. nr. 659 din 24.07.2020 s- a reglementat facilitatea fiscala privind deducerea costului de achizitie al noilor aparate de marcat electronice fiscale astfel cum sunt definite la art. 3 alin. (2) din OUG 28/1999 cu modificarile si completarile ulterioare din impozitul datorat, fie ca este vorba de impozit pe profit, impozit specific, impozit pe veniturile microintreprinderilor ori impozit pe veniturile din activitati independente. Nu este vorba de...» citeste mai departe aici

  • Cele mai noi modificari fiscale din perioada 21-27 septembrie 2020
    • Specialistul Irina Dumitrescu a analizat cele mai noi modificari fiscale din perioada 21-27 septembrie 2020: 1. O.M.M.P.S. nr. 1.426/2020 privind modificarea Ordinului ministrului muncii si protectiei sociale nr. 741/2020 pentru aprobarea modelului documentelor prevazute la art. XII alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 2737/2020. Aprobarea formularelor si actelor de control utilizate in activitatea de inspectie economico-fiscala
    • Ordinul nr. 2737/2020 privind aprobarea modelului si continutului actelor de control si ale unor formulare utilizatein activitatea de inspectie economico-financiara a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 868 din 23 septembrie 2020. Conform actului normativ care a intrat in vigoare de la 23 septembrie 2020, a fost aprobat modelul si continutul actelor de control si ale unor formulare utilizate in activitatea de inspectie economico-financiara. (Raport de inspectie economico-financiara;...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016