Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Amenzi de 6.000 lei pentru persoanele care folosesc in alte scopuri suma de 1.400 lei primita de la stat pentru plata facturilor la energie

14-Dec-2022
5340
Amenzi de 6.000 lei pentru persoanele care folosesc in alte scopuri suma de 1.400 lei primita de la stat pentru plata facturilor la energie
Conform OUG 166/2022, persoanele vulnerabile si pensionarii vor primi 1.400 lei de la stat in 2023 pentru plata facturilor la energie. Insa in cazul in care banii primiti vor fi folositi in alte scopuri, amenzile pentru aceste persoane vor fi de 6.000 lei.

Prin OUG 166/2022 a fost oficializat actul normativ care prevede sprijin financiar pentru plata facturilor la energie in cazul persoanelor vulnerabile, pensionarilor si alte categorii de persoane aflate in risc de saracie.

Suma de 1.400 lei se acorda in doua transe persoanelor care indeplinesc conditiile de venit mediu pe membru de familie si de varsta in vederea compensarii pretului la energie. Insa in cazul in care regulile legislatiei in vigoare nu sunt respectate de cei care au primit ajutorul, vor fi dispuse amenzi usturatoare.

Spre exemplu, in cazul in care banii vor fi folositi in alte scopuri decat cele prevazute de OUG 166/2022, amenzile vor fi de 6.000 lei.

Atentie! Amenzile pot ajunge chiar si la 60.000 lei pentru comercializarea de catre beneficiarii cardurilor de energie contra unui pret sau a altor bunuri/servicii decat cele stabilite prin prezenta ordonanta de urgenta.


Constituie contraventii urmatoarele fapte, daca nu sunt savarsite in astfel de conditii incat, potrivit legii penale, sa fie considerate infractiuni:

a) utilizarea de catre beneficiarii cardului de energie in alt scop decat cel prevazut de prezenta ordonanta de urgenta;
b) eliberarea de certificate de validare a datoriilor de catre asociatiile de proprietari pentru alte persoane decat titularul aflat in evidentele acestora;
c) solicitarea de catre beneficiari si/sau furnizarea de numerar in schimbul cardurilor de energie/certificatelor de validare a datoriilor sau pentru fractiuni din acestea;
d) comercializarea de catre beneficiarii cardurilor de energie contra unui pret sau a altor bunuri/servicii decat cele stabilite prin prezenta ordonanta de urgenta.

Contraventiile se sanctioneaza dupa cum urmeaza:

a) de la 1,5 la 2 puncte-amenda, faptele prevazute la literele a) si c); Amenzi intre 4.500 si 6.000 lei.
b) de la 3 la 4 puncte-amenda, fapta prevazuta la lit. b);
c) de la 14 la 20 de puncte-amenda, faptele prevazute la lit. d). Amenzi intre 42.000 lei si 60.000 lei.

Constituie contraventie fapta Companiei Nationale „Posta Romana“ - S.A. de a tipari/emite carduri de energie cu nerespectarea prevederilor art. 6 alin. (9) si se sanctioneaza cu amenda de la 10 la 14 puncte-amenda.

Un punct-amenda reprezinta contravaloarea unui salariu de baza minim brut pe tara garantat in plata, stabilit in conditiile legii.

Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor de mai sus se realizeaza de catre personalul imputernicit din cadrul Ministerului Investitiilor si Proiectelor Europene sau de catre alte organe abilitate in conditiile legii. Contraventiilor sunt aplicabile dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.

Categorii de persoane si familii beneficiare de sprijin pentru compensarea pretului la energie.

Reguli de acordare a sprijinului.

Beneficiaza de sprijin pentru compensarea pretului la energie sub forma de plati prin serviciul de mandat postal urmatoarele categorii de persoane si familii, denumite in continuare beneficiari:

a) pensionarii sistemului public de pensii, pensionarii aflati in evidenta caselor de pensii sectoriale si beneficiarii de drepturi acordate in baza legilor cu caracter special, platite de casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale, cu varsta egala sau mai mare de 60 de ani si ale caror venituri lunare realizate sunt mai mici sau egale cu 2.000 lei, precum si pensionarii cu pensie de invaliditate, indiferent de varsta si ale caror venituri lunare realizate sunt mai mici sau egale cu 2.000 lei; 

b) persoanele - copii si adulti - incadrate in grad de handicap grav, accentuat sau mediu, ale caror venituri proprii lunare realizate sunt mai mici sau egale cu 2.000 lei; 

c) familiile beneficiare de alocatie de sustinere a familiei, in conformitate cu Legea nr. 277/2010, cu modificarile si completarile ulterioare;

d) familiile si persoanele singure care au stabilit dreptul la ajutorul social, in conditiile Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificarile si completarile ulterioare.

Persoanele care se incadreaza in mai multe categorii dintre cele prevazute la alin. (1) beneficiaza de sprijinul aferent unei singure categorii din care fac parte la data acordarii acestuia. In cazul in care la un loc de consum domiciliaza unul sau mai multi beneficiari, sprijinul pentru compensarea pretului la energie se acorda o singura data pe loc de consum.

Sunt exceptate de la acordarea sprijinului material persoanele care la data acordarii sprijinului nu au domiciliul in Romania sau care nu fac dovada ca locuiesc in Romania, potrivit legii, precum si persoanele care executa pedepse privative de libertate ori beneficiaza de servicii sociale in regim rezidential, publice sau private.

In situatia in care la un loc de consum la care domiciliaza unul sau mai multi beneficiari, au domiciliul si alte persoane care nu se incadreaza in categoriile de beneficiari prevazuti la alin. (1), iar media veniturilor per locuitor/gospodarie este mai mare de 2000 de lei, pentru punctul de consum respectiv nu se acorda card de energie.

In cazul in care la un loc de consum/gospodarie domiciliaza un beneficiar din categoria prevazuta la art. 3 alin. (1) lit. b), nu este obligatoriu ca acel beneficiar sa fie titularul contractului cu furnizorul/furnizorii de energie si/sau al facturii/facturilor emise de furnizorul/furnizorii de energie si/sau titularul certificatului de validare a datoriilor.

In acest caz, prin exceptie, cardul de energie poate fi utilizat, dupa caz, de un parinte, tutor, curator, reprezentant legal/personal al beneficiarului.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Monografie dividende interimare. La ce sa fie atenti cei care distribuire dividende in trim. III 2025

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un aspect esential al relatiei dintre societate si asociati, fiind modul prin care profitul ajunge efectiv la investitori. Totusi, acordarea dividendelor, mai ales în cursul exercitiului financiar sub forma de dividende interimare, impune respectarea unor conditii contabile si legale stricte. Nerespectarea acestor reguli poate atrage riscuri fiscale sau sanctiuni. In acest context, este important ca firmele sa cunoasca exact pasii procedurali si...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe profit. Declari in D100 sau D101 daca ai DIFERENTE la calculul impozitului?

    • In practica, pot aparea diferente intre impozitul pe profit calculat si cel declarat trimestrial, iar contribuabilii se intreaba cum trebuie tratate aceste situatii. Este important de stiut daca se pot face ajustari contabile sau daca trebuie declarate sume modificate in D100 sau in D101. Clarificarea acestor aspecte ajuta la evitarea erorilor fiscale. Avem acest caz concret. La 30 iunie impozitul pe profit contabilizat si declarat prin D100 a fost de 8552 lei. La 30 sept impozitul cumulat din...» citeste mai departe aici

  • Plafon plati numerar persoane juridice in 2025. Ce trebuie sa stie entitatile raportoare

    • In contextul actual al reglementarilor financiare, tranzactiile in numerar pot ridica riscuri si obligatii suplimentare pentru firme. Chiar daca numerarul este inca folosit in activitatea comerciala, legislatia impune limite stricte si conditii clare pentru a preveni fraudele, evaziunea fiscala si spalarea banilor. Astfel, orice firma care efectueaza incasari sau plati in numerar trebuie sa fie informata cu privire la plafonul legal, la interdictia fragmentarii sumelor si la eventualele...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016