Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Vom plati impozit de 10% pe venitul gospodariei. Impozitul pe venit nu se va mai retine de catre firma angajatoare

20-Apr-2017
5049

Potrivit proiectului Codului Economic, cota unica de impozitare a veniturilor persoanelor fizice ar putea fi inlocuita cu un impozit de 10% pe venitul global al gospodariilor. Venitul impozabil ar urma sa fie stabilit dupa ce din suma totala castigata de membrii unei gospodarii vor fi scazute o serie de cheltuieli si acordate anumite deduceri.

Conform proiectului, fiecare gospodarie va beneficia de un punctaj acordat in functie de numarul membrilor de familie si de un plafon neimpozabil. Venitul anual global impozabil se stabileste dupa scaderea, din venitul anual, al acestui plafon neimpozabil. Conform formulei de calcul din proiect, stabilirea plafonului neimpozabil aferent gospodariei se calculeaza ca produs intre punctajul acordat gospodariei, 1.000 de lei si 12 luni ( Pn = P x 1.000 lei x 12 luni). Conform Agerpres, care aminteste exemplele incluse in proiect, punctajul alocat gospodariei este egal cu numarul membrilor gospodariei plus un punct (P = numar de puncte +1). Astfel, de exemplu, in cazul unei gospodarii cu o singura persoana, plafonul neimpozabil va fi de 24.000 lei/an.

Cine va beneficia de sprijin financiar?

Astfel, in situatia in care venitul anual global ajustat este negativ, gospodariilor unde se afla copii minori li se va acorda un sprijin financiar de 1.600 lei/an pentru fiecare copil. Copiii care urmeaza cursurile obligatorii ale invatamantului preuniversitar beneficiaza de aceasta suma doar cu conditia ca absentele nemotivate sa nu depaseasca 10% din totalul orelor de curs, in cazul in care urmeaza.

Cum se vor acorda deducerile?

Totodata, contributia de sanatate platita, prima de asigurare obligatorie pentru casa si masina sau programele educationale pentru copii precum before si after school sau gradinite particulare, dar si abonamente la sala fitness, gimnastica, dans, alte activitati sportive, etc urmeaza sa fie deduse la calculul venitului impozabil.

Deducerile se acorda anual, in limita plafonului neimpozabil aferent unei luni. In cazul in care plafonul neimpozabil lunar variaza, se alege plafonul neimpozabil lunar care are valoarea cea mai mare. Cheltuielile deductibile care se pot deduce sunt cele efectuate de catre oricare dintre membrii gospodariei, pentru acestia sau pentru alti membrii ai gospodariei, justificate cu documente.

Daca venitul net anual global impozabil este negativ se aloca fiecarui copil din gospodarie suma de 1.200 lei/an.

"Impozitul anual global datorat pe gospodarie se stabileste prin aplicarea urmatoarelor cote de impunere asupra venitului anual global ajustat pe gospodarie, respectiv asupra venitul net anual global impozabil, respectiv 0% pentru un venit global ajustat negativ si 10% pentru un venitul net anual global impozabil pozitiv", se arata in proiect. Veniturile sub 2.000 lei ar urma sa fie scutite de impozit.

Cand platim impozitul pe venitul anual global?

Impozitul pe venitul anual global de plata se achita in termen de 90 de zile de la data depunerii declaratiei de venit global.

Ce declaratie depun angajatorii?

Platitorii de venituri din salarii vor depune numai Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale si evidenta nominala a persoanelor asigurate pentru fiecare beneficiar de venit. In plus, firmele vor transmise sau elibera fiecarui beneficiar de venit un document care sa cuprinda venitul net realizat in cursul anului, pana in ultima zi a lunii februarie a anului curent, pentru anul anterior.

Cum vor gestiona consultantii fiscali per gospodarie situatia?

"Noi avem un orizont de timp suficient pentru aceasta chestiune. Daca se schimba regula de la 1 ianuarie 2018, prima declaratie de acest gen va fi in mai 2019. Noi avem ca tinta decembrie 2018 sa avem rezolvata problema consultantilor fiscali, astfel ca intre decembrie 2018 - mai 2019 sa se faca aceasta arondare a consultantilor fiscali pe gospodarii. Ne-ar trebui cam 35.000 de consultanti fiscali, in ideea ca un consultant ar putea sa asiste in medie 200 de gospodarii, ceea ce este fezabil. ii asigura si un onorariu suficient de tentant, poate sa se daca pana la 10.000 lei, pe medie. Consultantul fiscal poate sa fie si consilier pe plasamente, poate sa dea un sfat pe plasamente pe bursa sau depozite la banci. El devine ca un medic financiar al familiei", a declarat Viorel Stefan, ministrul de finante, conform Agerpres.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Particularitati contabile si studii de caz utile pentru magazinele online

    • Magazinele online sunt din ce in ce mai populare, fiind, pentru multe persoane, mult mai comod sa dea cateva click-uri pentru a cumpara produsul dorit decat sa mearga in magazinele fizice. Daca si tu te-ai gandit sa iti deschizi un magazin online sau detii deja unul, trebuie sa tii contabilitatea si pentru ele. Desi in mare parte aceasta se bazeaza pe legile contabilitatii universale, exista si cateva aspecte usor diferite. In acest articol vom vedea care este tratamentul contabil la magazinele...» citeste mai departe aici

  • Firme care transporta marfa. Factura clasica mai poate fi utilizata ca document justificativ?

    • Pentru ca un transport sa fie legal, firmele care il efectueaza trebuie sa intocmeasca mai multe documente justificative, printre care si factura clasica. Insa in contextul aparitiei sistemelor RO e-Factura si RO e-Transport, si a unei noi legislatii, reprezentantul unei firme de transport se intreaba care sunt documentele justificative oficiale de insotire a marfii pe timpul transportului marfurilor, si daca factura clasica se poate folosi ca document justificativ pe...» citeste mai departe aici

  • Radiere intreprindere individuala. Etape si acte necesare

    • Pentru a incheia existenta unei intreprinderi individuale trebuie, ca ultima etapa, sa efectuezi radierea din Registrul Comertului. Insa avand in vedere ca in acest caz, spre deosebire de radierea in cazul SRL-urilor, nu exista situatii financiare de lichidare sau alte termene limita, etc, intreaga procedura va fi foarte simpla. Iar in acest articol vom vedea ce etape trebuie sa parcurgi pentru a radia intreprinderea individuala, de ce documente ai nevoie, dar si cateva lucruri esentiale pe care...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016