Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Plafonul neimpozabil pentru firmele care acorda cadouri angajatilor de Craciun va creste la 300 lei

31-Dec-2021
15722
Plafonul neimpozabil pentru firmele care acorda cadouri angajatilor de Craciun va creste la 300 lei

UPDATE:  Ordonanta de urgenta nr. 130/2021 privind unele masuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1202 din 18 decembrie 2021.

Ministerul Finantelor a pus recent in dezbatere publica un nou Proiect de OUG care aduce mai multe modificari impozitului pe venit. Cadourile acordate salariatilor cu ocazia Craciunului sau a altor sarbatori vor fi impozitate doar daca depasesc suma de 300 de lei. Autoritatile propun cresterea plafonului neimpozabil cu 150 de lei.

Conform proiectului de OUG, in cazul cadourilor in bani si/sau in natura, inclusiv tichetelor cadou, oferite de angajatori, angajatilor cu ocazia Pastelui, Craciunului si a sarbatorilor similare ale altor culte religioase, angajatelor cu ocazia zilei de 8 martie si cele oferite angajatilor in beneficiul copiilor minori ai acestora cu ocazia zilei de 1 iunie, se propune majorarea plafonului neimpozabil si care nu se cuprinde in baza de calcul al contributiilor de asigurari sociale obligatorii de la suma de 150 lei la suma de 300 de lei pentru fiecare persoana si fiecare eveniment, avand in vedere ca ultima majorare a avut loc in anul 2005 (de la 120 de lei la 150 de lei/persoana/eveniment).

In plus, se propune eliminarea din categoria veniturilor din alte surse a biletelor de valoare sub forma tichetelor cadou in corelare cu masura modificarii tratamentului fiscal aplicabil tichetelor cadou acordate persoanelor fizice, de catre angajatori/platitori, in sensul eliminarii exceptarii de la plata contributiilor sociale obligatorii si includerea in baza de calcul al acestora a valorii nominale a tichetelor cadou acordate de catre angajatori/platitori, potrivit legii, in cazul persoanelor fizice care realizeaza venituri din salarii sau asimilate salariilor, in alte situatii decât cele in care se acorda cu ocazia Pastelui, zilei de 1 iunie, Craciunului si a sarbatorilor similare ale altor culte religioase.

Initiatorii mentioneaza ca propunerea are in vedere eliminarea situatiilor constatate in practica de catre organele fiscale de control, in sensul in care aceste tichete cadou sunt achizitionate in cea mai mare parte in vederea acordarii angajatilor societatilor de distributie a marfurilor, in functie de vânzarile realizate de catre acestia prin indeplinirea unor obiective sau a unor indicatori de performanta. 

Avand ca motivatie promovarea produselor, societatile care acorda tichete cadou stabilesc un sistem de bonusare al angajatilor societatilor de distributie prevalandu-se de prevederile art.15 alin. (2) din Legea nr.165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, cu modificarile si completarile ulterioare si de prevederile Capitolului X „Venituri din alte surse” din Codul fiscal, potrivit carora tichetele cadou acordate persoanelor fizice in afara unei relatii generatoare de venituri din salarii sunt venituri din alte surse. Pentru aceste tichete cadou, societatea care le acorda, declara si plateste doar impozit pe venituri din alte surse, caz in care nu se datoreaza CAS, iar CASS se datoreaza doar in situatia in care este depasit plafonul anual de 12 salarii minime brute pe tara.

Din analizele efectuate, a reiesit faptul ca la nivelul anului 2018 aproximativ 4,2%, dintre societatile care achizitioneaza tichete cadou in vederea distribuirii, achizitioneaza aproximativ 70% din totalul tichetelor cadou, iar celelalte societati, aproximativ 95,8% respectiv 29.938 de societati, achizitioneaza restul de 30% din totalul tichetelor.

In cazul societatilor care achizitioneaza 70% din totalul tichetelor cadou, s-a constatat ca achizitiile au loc lunar, sumele fiind aproximativ egale pe tot parcursul anului, in timp ce in cazul societatilor care achizitioneaza 30% din tichetele cadou, in cele mai multe cazuri achizitiile au loc in cursul lunii aprilie (sarbatorile Pascale) si respectiv in luna decembrie (sarbatorile de iarna), respectându-se dispozitiile legale privind acordarea tichetelor cadou.

Din analizele efectuate a rezultat faptul ca aceste tichete cadou sunt achizitionate in cea mai mare parte in vederea acordarii angajatilor firmelor de distributie a marfurilor, in functie de vânzarile realizate de catre acestia.

De exemplu, din analiza Declaratiei informative 205, depusa pentru anul 2018, in cazul unei singure societati au fost identificate cazuri in care mai multi angajati ai societatii de distributie au primit anual tichete cadou in valoare de peste 50.000 de lei, de 5 ori mai mare decât salariul obtinut la nivelul unui an. O astfel de practica evidentiaza in fapt o forma de salarizare disimulata, in scopul evitarii platii contributiilor sociale obligatorii.

Astfel, in corelare cu revizuirea prevederilor Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, cu modificarile si completarile ulterioare, se propune ca regimul fiscal aplicabil tichetelor cadou acordate potrivit legii, sa fie cel reglementat la Capitolul III – Venituri din salarii si asimilate salariilor din Codul fiscal

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Plafonul neimpozabil pentru firmele care acorda cadouri angajatilor de Craciun va creste la 300 lei":
Rating:

Nota: 4.5 din 7 voturi
Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



© 2007 - 2022 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Noile reguli de deductibilitate au fost MODIFICATE in 2022!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016