Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Plafonul neimpozabil pentru firmele care acorda cadouri angajatilor de Craciun va creste la 300 lei

31-Dec-2021
20130
Plafonul neimpozabil pentru firmele care acorda cadouri angajatilor de Craciun va creste la 300 lei

UPDATE:  Ordonanta de urgenta nr. 130/2021 privind unele masuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1202 din 18 decembrie 2021.

Ministerul Finantelor a pus recent in dezbatere publica un nou Proiect de OUG care aduce mai multe modificari impozitului pe venit. Cadourile acordate salariatilor cu ocazia Craciunului sau a altor sarbatori vor fi impozitate doar daca depasesc suma de 300 de lei. Autoritatile propun cresterea plafonului neimpozabil cu 150 de lei.

Conform proiectului de OUG, in cazul cadourilor in bani si/sau in natura, inclusiv tichetelor cadou, oferite de angajatori, angajatilor cu ocazia Pastelui, Craciunului si a sarbatorilor similare ale altor culte religioase, angajatelor cu ocazia zilei de 8 martie si cele oferite angajatilor in beneficiul copiilor minori ai acestora cu ocazia zilei de 1 iunie, se propune majorarea plafonului neimpozabil si care nu se cuprinde in baza de calcul al contributiilor de asigurari sociale obligatorii de la suma de 150 lei la suma de 300 de lei pentru fiecare persoana si fiecare eveniment, avand in vedere ca ultima majorare a avut loc in anul 2005 (de la 120 de lei la 150 de lei/persoana/eveniment).

In plus, se propune eliminarea din categoria veniturilor din alte surse a biletelor de valoare sub forma tichetelor cadou in corelare cu masura modificarii tratamentului fiscal aplicabil tichetelor cadou acordate persoanelor fizice, de catre angajatori/platitori, in sensul eliminarii exceptarii de la plata contributiilor sociale obligatorii si includerea in baza de calcul al acestora a valorii nominale a tichetelor cadou acordate de catre angajatori/platitori, potrivit legii, in cazul persoanelor fizice care realizeaza venituri din salarii sau asimilate salariilor, in alte situatii decât cele in care se acorda cu ocazia Pastelui, zilei de 1 iunie, Craciunului si a sarbatorilor similare ale altor culte religioase.

Initiatorii mentioneaza ca propunerea are in vedere eliminarea situatiilor constatate in practica de catre organele fiscale de control, in sensul in care aceste tichete cadou sunt achizitionate in cea mai mare parte in vederea acordarii angajatilor societatilor de distributie a marfurilor, in functie de vânzarile realizate de catre acestia prin indeplinirea unor obiective sau a unor indicatori de performanta. 

Avand ca motivatie promovarea produselor, societatile care acorda tichete cadou stabilesc un sistem de bonusare al angajatilor societatilor de distributie prevalandu-se de prevederile art.15 alin. (2) din Legea nr.165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, cu modificarile si completarile ulterioare si de prevederile Capitolului X „Venituri din alte surse” din Codul fiscal, potrivit carora tichetele cadou acordate persoanelor fizice in afara unei relatii generatoare de venituri din salarii sunt venituri din alte surse. Pentru aceste tichete cadou, societatea care le acorda, declara si plateste doar impozit pe venituri din alte surse, caz in care nu se datoreaza CAS, iar CASS se datoreaza doar in situatia in care este depasit plafonul anual de 12 salarii minime brute pe tara.

Din analizele efectuate, a reiesit faptul ca la nivelul anului 2018 aproximativ 4,2%, dintre societatile care achizitioneaza tichete cadou in vederea distribuirii, achizitioneaza aproximativ 70% din totalul tichetelor cadou, iar celelalte societati, aproximativ 95,8% respectiv 29.938 de societati, achizitioneaza restul de 30% din totalul tichetelor.

In cazul societatilor care achizitioneaza 70% din totalul tichetelor cadou, s-a constatat ca achizitiile au loc lunar, sumele fiind aproximativ egale pe tot parcursul anului, in timp ce in cazul societatilor care achizitioneaza 30% din tichetele cadou, in cele mai multe cazuri achizitiile au loc in cursul lunii aprilie (sarbatorile Pascale) si respectiv in luna decembrie (sarbatorile de iarna), respectându-se dispozitiile legale privind acordarea tichetelor cadou.

Din analizele efectuate a rezultat faptul ca aceste tichete cadou sunt achizitionate in cea mai mare parte in vederea acordarii angajatilor firmelor de distributie a marfurilor, in functie de vânzarile realizate de catre acestia.

De exemplu, din analiza Declaratiei informative 205, depusa pentru anul 2018, in cazul unei singure societati au fost identificate cazuri in care mai multi angajati ai societatii de distributie au primit anual tichete cadou in valoare de peste 50.000 de lei, de 5 ori mai mare decât salariul obtinut la nivelul unui an. O astfel de practica evidentiaza in fapt o forma de salarizare disimulata, in scopul evitarii platii contributiilor sociale obligatorii.

Astfel, in corelare cu revizuirea prevederilor Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, cu modificarile si completarile ulterioare, se propune ca regimul fiscal aplicabil tichetelor cadou acordate potrivit legii, sa fie cel reglementat la Capitolul III – Venituri din salarii si asimilate salariilor din Codul fiscal

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Masuri fiscale iunie 2025: Cresteri de taxe, controale extinse si taieri bugetare anuntate de viitorul Guvern

    • Un nou pachet de masuri fiscale si reforme bugetare se pregateste sa redefineasca echilibrul economic al Romaniei. Potrivit unui draft al Programului de Guvernare, publicat de profit.ro, viitorul Executiv intentioneaza sa implementeze un set extins de politici care sa sporeasca veniturile statului si sa reduca deficitul bugetar. Planul include majorari de taxe si accize, largirea bazei de impozitare si o ofensiva clara impotriva evaziunii fiscale, sustinuta de digitalizare, controale riguroase...» citeste mai departe aici

  • D101 in 2025. Termen limita + completarea D101 pentru pierderi fiscale si sponsorizari

    • Multi contribuabili se intreaba daca si in acest an data de 25 iunie 2025 este termenul limita pentru depunerea Declaratiei D101 privind impozitul pe profit aferent anului 2024. De asemenea, firmele pot transmite in acest an si Formularul 177, pentru redirectionarea unei parti din impozitul pe profit catre sponsorizari. In acest articol gasesti raspunsuri la aceste intrebari legate de completarea corecta a D101, mai ales in cazurile in care ai pierderi fiscale reportate. Iti...» citeste mai departe aici

  • Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei

    • In contextul legislatiei fiscale actuale, utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale (case de marcat) este obligatorie pentru majoritatea operatorilor economici care incaseaza contravaloarea bunurilor si serviciilor direct de la populatie. Totusi, odata cu diversificarea modului in care sunt prestate aceste servicii, au aparut si solutii moderne precum casele de marcat portabile, esentiale mai ales pentru activitatile desfasurate in afara sediului fix, cum ar fi serviciile de asistenta...» citeste mai departe aici

  • [Declaratia unica rectificativa] Termene de depunere, reglementari cheie si studii de caz

    • Declaratia Unica rectificativa reprezinta instrumentul prin care contribuabilii persoane fizice pot corecta eventualele erori aparute in formularul initial, fie ca este vorba de venituri, contributii sociale sau alte obligatii declarate. In acest articol va oferim o prezentare clara a termenelor de depunere, a reglementarilor-cheie prevazute de legislatia fiscala, precum si studii de caz relevante care ilustreaza modul corect de completare si transmitere a declaratiei rectificative.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016