Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Microintreprindere inregistrata cu intarziere in scop de TVA. Cum se face corectia cu TVA?

07-Nov-2017
482

In analiza de mai jos, facem referire la o persoana impozabila (microintreprindere platitoare de impozit pe venit 1%) care ar fi trebuit sa devina platitoare de TVA de la 01 ianuarie 2017 insa a fost inregistrata in scopuri de TVA cu intarziere, respectiv in trimestrul IV 2017 de la 01.11.2017 (perioada fiscala trimestrul). 

Dupa inregistrarea in scopuri de TVA cu intarziere, persoana impozabila, desi nu este obligata, alege sa efectueze corectiile cu privire la taxa care ar fi trebuit colectata si dedusa stabilind TVA de plata sau de rambursat pentru perioada in care ar fi trebuit sa fie inregistrata in scopuri de TVA. In primele trei trimestre a calculat impozit pe venit pe total venituri. In trimestrul IV, facand corectia cu privire la TVA colectata, stabilim daca va corecta si calculul impozitului pe venit aferent fiecarui trimestru in parte si implicit declaratiile D100 pentru primele trimestre.

Iata raspunsul specialistului:

Potrivit art. 105 alin. 1 din Codul de procedura fiscala declaratia de impunere poate fi corectata de catre contribuabil/platitor, pe perioada termenului de prescriptie a dreptului de a stabili creante fiscale.

Cum societatea nu a fost supusa vreunei inspectii fiscale, nu poate fi vorba de anularea rezervei verificarii ulterioare, care sa impiedice depunerea unei declaratii rectificative, dupa cum reiese din prevederile art. 105 alin. 5 coroborat cu art. 94 alin. 3 din Codul de procedura fiscala.


Conform art. 53 alin. 1 din Codul fiscal si pct. 5 alin. 1 din Normele metodologice de aplicare baza impozabila a impozitului pe veniturile microintreprinderilor se determina in functie de veniturile inregistrate in contabilitate. Totodata, conform pct. 67 alin. 1 din Reglementarile contabile aprobate prin OMFP 1802/2014 corectarea erorilor aferente exercitiului financiar curent se efectueaza pe seama contului de profit si pierdere, cu alte cuvinte prin afectarea conturilor de venituri ori de cheltuieli.

In baza acestor dispozitii legale, societatea va putea sa depuna declaratii 100 rectificative pentru trim. I-III 2017, daca a procedat si la inregistrarea in contabilitate a TVA colectata pentru perioada ianuarie - octombrie 2017 (pe langa corectia evidentiata fiscal in primul decont de TVA depus dupa inregistrare), cu diminuarea corespunzatoare a veniturilor obtinute in aceasta perioada.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Microintreprindere inregistrata cu intarziere in scop de TVA. Cum se face corectia cu TVA?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Registrul de evidenta fiscala in cazul unei PFA neplatitoare de TVA
    • In cele ce urmeaza vom analiza cazul unei Persoane Fizice Autorizate (PFA) impozitata la norma de venit si vom vedea daca in aceasta situatie exista obligativitatea completarii Registrului de incasari si plati si/sau a Registrului de evidenta fiscala. Este aceasta obligata sa intocmeasca receptii+ bon consum la facturile de achizitii, Jurnalele de TVA, Registrul de inventar? Iata ce spune specialistul nostru La art. 69 alin. (8) din Codul fiscal, contribuabilii care desfasoara activitati pentru...» citeste mai departe aici

  • MFP: Ordin privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica un nou proiect de Ordin privind principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice. De asemenea, proiectul prevede si reglementarea unor aspecte contabile. Asadar, proiectul de Ordin arata astfel: Art. 1. – (1) Potrivit prevederilor art. 28 alin. (1) din Legea contabilitatii nr....» citeste mai departe aici

  • Este OFICIAL: Salariul minim creste cu 9,47% de la 1 ianuarie 2019, iar cel diferentiat cu 23,68%
    • Guvernul a aprobat Hotararea privind majorarea salariului minim brut, de la 1 ianuarie 2019, de la 1.900 de lei, la 2.080 de lei, iar pentru angajatii pe functii pentru care sunt necesare studii superioare si care au cel putin un an vechime, salariul minim brut a fost stabilit, asa cum se anuntase anterior, la 2.350 de lei. “In 9 noiembrie, Guvernul a aprobat o ordonanta de urgenta prin care a fost modificat Codul Muncii - Legea nr. 53/2003 si a creat cadrul legal pentru stabilirea...» citeste mai departe aici

  • S-a dat startul solicitarilor de finantare pentru proiecte pilot si crearea de noi produse agricole
    • Agentia pentru Finantarea Investitiilor Rurale (AFIR) anunta ca, incepand de luni, 10 decembrie 2018, ora 9.00 si pana la 1 martie 2019, ora 16.00, se primesc solicitarile de finantare a unor proiecte din sectorul agricol, din cadrul Programului National de Dezvoltare Rurala (PNDR) 2014-2020. Prin submasura 16.1 pot fi finantate proiectele de infiintare si functionare a grupurilor operationale pentru dezvoltarea de proiecte pilot si noi produse in sectorul agricol. De asemenea, se vor primi si...» citeste mai departe aici

  • Distribuirea profitului la dividende. Regim fiscal
    • O societate, microintreprindere, care a primit o subventie pentru investitii, a apelat la sfatul specialistului nostru in urmatorul caz: “Lunar, investitia se contabiliza la venituri cu o cota parte din valoarea amortizarii investitiei (utilaje). Dupa 5 ani de la primirea subventiei, societatea vinde utilajele si trece la venit toata subventia ramasa. Inainte de vanzarea utilajelor, societatea inregistra pierdere. Operatiunea de trecere a subventiei ramase la venit genereaza un profit...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016