Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF a colectat 66,62 miliarde lei in patru luni

10-Mai-2016
2014

Agentia Nationala de Administrare Fiscala a colectat in primele patru luni ale anului 66,62 de miliarde de lei venituri bugetare cumulate, cu 3% mai mult decat programul prevazut de legile bugetare anuale si cu 736,1 de milioane de lei mai mult fata de perioada similara a anului 2015.

Veniturile colectate de ANAF sunt aferente principalelor patru bugete componente ale bugetului general consolidat, respectiv bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetul asigurarilor pentru somaj, bugetul fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, se arata intr-un comunicat al Fiscului.

La bugetul de stat s-au colectat 47,01 miliarde de lei, cu 187,4 mil. de lei mai mult fata de aceeasi perioada din 2015 (46,82 miliarde de lei), inregistrandu-se un plus de 6% fata de program, astfel:
- la impozitul pe profit s-au colectat 6,93 miliarde de lei, cu 746,7 mil. de lei (12% indice nominal) mai mult decat in primele 4 luni din 2015 (6,19 miliarde de lei), cu 7% peste program;
- la impozitul pe venit s-au colectat 8,73 miliarde de lei, cu 300,9 mil. de lei (4% indice nominal) mai mult decat in 2015 (8,43 miliarde de lei), gradul de realizare fiind cu 5% peste program ;
- desi reducerea cotei medii de TVA a fost de 26.6%, incasarile din taxa pe valoarea adaugata au scazut cu doar 9% urmare atat a unei mai bune colectari cat si a cresterii consumului. incasarile din TVA pe primele patru luni ale anului 2016 au fost de 17,97 miliarde de lei, mai mici cu 1,72 miliarde de lei decat incasarile din perioada similara a anului 2015 (19,69 miliarde de lei). Gradul de realizare a fost cu 2% mai mult decat programul.


In ceea ce priveste colectarea din TVA, scaderea fata de aceeasi perioada a anului precedent a fost cauzata atat de reducerea cotei standard de TVA de la 24% la 20% incepand cu 1 ianuarie 2016, fapt care s-a reflectat in colectarea din februarie, cat si de introducerea unei cote reduse de 9% la alimente, aplicata de la 1 iunie 2015.

De asemenea, valoarea rambursarilor de TVA pe primele 4 luni din 2016 a fost de 5,1 mld. de lei, cu 254,8 mil. de lei mai mult fata de aceeasi perioada a anului precedent (in aprilie, 2016 rambursarea a fost de doua ori mai mare decat in ianuarie 2016). in plus, cresterea consumului datorata sarbatorile pascale s-a reflectat in executia din aprilie 2015, urmand ca in 2016 sa se reflecte in luna mai.

Colectarea de accize (inclusiv taxa pe viciu) a fost mai mare cu 2% (in termeni nominali) fata de perioada similara a anului precedent (8,10 miliarde de lei), veniturile colectate cumulat pe primele patru luni din 2016 fiind de 8,23 miliarde de lei (un plus de 136,4 mil. de lei). Gradul de realizare a programului a fost de 97%, fiind afectat de obligatia producatorilor de tutun/tigarete de a se conforma prevederilor Directivei nr. 40/2014/UE si a intrarii in vigoare a Legii antifumat. La capitolul "rest venituri” colectarea a fost mai mare cu 545,7 mil. de lei (13% indice nominal) fata de aceeasi perioada a anului 2015 (realizari in 2015 - 4,08 miliarde de lei, respectiv 4,63 miliarde de lei, cumulat pe 4 luni din 2016). Gradul de realizare a programului cu 38% mai mare.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Masuri fiscale iunie 2025: Cresteri de taxe, controale extinse si taieri bugetare anuntate de viitorul Guvern

    • Un nou pachet de masuri fiscale si reforme bugetare se pregateste sa redefineasca echilibrul economic al Romaniei. Potrivit unui draft al Programului de Guvernare, publicat de profit.ro, viitorul Executiv intentioneaza sa implementeze un set extins de politici care sa sporeasca veniturile statului si sa reduca deficitul bugetar. Planul include majorari de taxe si accize, largirea bazei de impozitare si o ofensiva clara impotriva evaziunii fiscale, sustinuta de digitalizare, controale riguroase...» citeste mai departe aici

  • D101 in 2025. Termen limita + completarea D101 pentru pierderi fiscale si sponsorizari

    • Multi contribuabili se intreaba daca si in acest an data de 25 iunie 2025 este termenul limita pentru depunerea Declaratiei D101 privind impozitul pe profit aferent anului 2024. De asemenea, firmele pot transmite in acest an si Formularul 177, pentru redirectionarea unei parti din impozitul pe profit catre sponsorizari. In acest articol gasesti raspunsuri la aceste intrebari legate de completarea corecta a D101, mai ales in cazurile in care ai pierderi fiscale reportate. Iti...» citeste mai departe aici

  • Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei

    • In contextul legislatiei fiscale actuale, utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale (case de marcat) este obligatorie pentru majoritatea operatorilor economici care incaseaza contravaloarea bunurilor si serviciilor direct de la populatie. Totusi, odata cu diversificarea modului in care sunt prestate aceste servicii, au aparut si solutii moderne precum casele de marcat portabile, esentiale mai ales pentru activitatile desfasurate in afara sediului fix, cum ar fi serviciile de asistenta...» citeste mai departe aici

  • [Declaratia unica rectificativa] Termene de depunere, reglementari cheie si studii de caz

    • Declaratia Unica rectificativa reprezinta instrumentul prin care contribuabilii persoane fizice pot corecta eventualele erori aparute in formularul initial, fie ca este vorba de venituri, contributii sociale sau alte obligatii declarate. In acest articol va oferim o prezentare clara a termenelor de depunere, a reglementarilor-cheie prevazute de legislatia fiscala, precum si studii de caz relevante care ilustreaza modul corect de completare si transmitere a declaratiei rectificative.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016