ANAF anunta: cine nu depune Declaratia 112 va fi amendat si declarat inactiv
Agentia Nationala de Administrare Fiscala (A.N.A.F.) informeaza ca pana la data de 22 februarie inclusiv, cu trei zile inainte de termenul limita, au fost depuse aproape 182.000 de declaratii unice (D112), respectiv 39% din totalul declaratiilor ce trebuie depuse pana la 25 februarie. Ponderea contribuabililor care au preferat depunerea prin internet este de circa 16%.
"Nu putem face o derogare de la termenul de 25 februarie, dar va asigur ca nu va ramane contribuabil care sa nu isi depuna din cauza programului nostru declaratia 112", a declarat vicepresedintele ANAF responsabil cu Departamentul de Control Financiar-Fiscal, Mihai Gogancea- Vatasoiu.
Cei care depun declaratia la ghiseu pot verifica validitatea depunerii in baza numarului de inregistrare primit, direct pe site-ul ANAF. Cei care nu depun declaratia in prima luna vor primi o amenda, urmand ca daca situatia se repeta vreme de mai multe luni, sa fie declarati inactivi, a mai precizat Gogancea.
Din totalul declaratiilor depuse, rata de eroare (declaratii invalide) a fost de 5% in cazul depunerilor la ghiseu si de 15% in cazul depunerilor online. Declaratiile depuse si validate acopera 1,5 milioane de salariati, fiind consemnata o medie de 9 salariati pe declaratie.
Conform evidentelor fiscale, numarul total de contribuabili ce au obligatia depunerii D112 (angajatori si asimilati acestora) este de aproape 470.000. Dat fiind numarul mare de contribuabili cu obligatii declarative ce nu au efectuat inca operatiunile de depunere, conducerea A.N.A.F. a decis suplimentarea numarului de ghisee pana la 1.717 de unitati, la care se adauga 46 de ghisee puse la dispozitie de catre Casele de asigurari sociale in judetele Brasov, Constanta, Cluj si Iasi, precum si in municipiul Bucuresti.
De asemenea, Agentia Fiscala va afisa pe pagina proprie de internet, www.anaf.mfinante.ro, adresele ghiseelor disponibile. In plus, s-a decis ca in zilele de 24 si 25 februarie a.c. la toate unitatile A.N.A.F. de primire a declaratiilor sa se lucreze in doua schimburi, in intervalul orar 08.00-20.00, urmand ca, daca situatia o cere, programul sa fie prelungit si dupa orele 20.00, astfel incat sa fie inregistrate declaratiile de la toate persoanele aflate fizic la ghisee. Totodata, in perioada de depunere ce s-a scurs incepand cu 7 februarie a.c., functionarii din unitatile fiscale au lucrat si in weekend-uri pentru a procesa si transmite declaratiile depuse online in sistemul central.
A.N.A.F. a transmis deja catre Casele de asigurari sociale peste 100.000 de declaratii, fapt care probeaza avantajul covarsitor al noului sistem.
?Beneficiul major al declaratiei unice este un singur formular in loc de cinci si un singur ghiseu in loc de patru. La acest moment al mandatului meu, implementarea declaratiei unice este cea mai mare provocare?, a declarat Sorin Blejnar, presedintele A.N.A.F.
Cea mai mare parte din declaratiile primite (circa 80% din total) reprezinta documentele depuse de firme cu pana la 10 angajati. Statisticile proprii indica faptul ca depunerea prin internet este preferata de firmele cu peste 1.000 de angajati, in timp ce societatile comerciale cu mai putin de 10 angajati prefera depunerea in forma fizica, la ghiseu. Numarul societatilor cu peste 1.000 de salariati este de 331, iar 46.778 de firme au intre 11 si 1.000 de salariati.
Avand in vedere ca depunerea prin internet a declaratiei unice devine obligatorie, conducerea A.N.A.F. a decis stabilirea unei perioade de tranzitie de 6 luni in care administratia fiscala sa preia declaratiile si in forma fizica. Astfel, pana la data de 1 iulie 2011 contribuabilii vor putea depune noul formular fie prin internet, fie la ghiseu, in ultima situatie prezentand Anexa 1 semnata si stampilata, celelalte informatii urmand sa fie livrate pe suport electronic (CD).
Declaratia unica cuprinde obligatiile de plata a contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, informatii care erau furnizate pana la implementarea acestui sistem catre patru institutii (A.N.A.F., C.N.P.A.S., A.N.O.F.M., C.N.A.S.S.). D112, aprobata prin Hotararea Guvernului nr.1397/2010 se depune lunar, incepand cu obligatiile aferente lunii ianuarie 2011, cu termen legal de depunere 25 februarie, inclusiv.
Contribuabilii care au calitatea de angajator sau entitate asimilata acestuia au inceput sa depuna declaratia din data de 7 februarie a.c., atat prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pe portalul e-Romania, cat si in format hartie, semnat si stampilat, potrivit legii, insotit de formatul electronic, la organul fiscal competent.
A.N.A.F. a pus la dispozitia contribuabililor un ghid de completare a declaratiei D112 ce poate fi gasit pe site-ul institutiei, www.anaf.mfinante.ro. De asemenea, A.N.A.F. dispune de un call-center destinat acordarii indrumarii si asistentei putand fi obtinute informatii suplimentare la nr. 031-40.39.160.
Depunerea prin internet presupune achizitionarea unui certificat digital calificat de semnatura electronica emis de furnizorii autorizati (CertSign, DigiSign sau TransSped) si inrolarea acestuia la organele fiscale. Dupa data de 1 iulie, depunerea prin internet devine obligatorie.
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Cifra de afaceri IMCA As dori sa va pun o intrebare referitoare la impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): la care cifra de afaceri se refera cand vorbim de plafonul de 50.000.000 mil.euro, cifra de...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Completareclarificare raspuns Formularul 101 se depune odata cu bilantul de lichidare? Sau cu bilantul de radiere? Daca se doreste achitarea tuturor datoriilor(401/462/455) mai este necesara depunerea acestui...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Calcul impozit profit Va rog sa exemplificati calcul impozit profit la trim 3/ 2025: Daca Trim 1 /2025 pierdere Trimestru 2/ 2025 pierdere Trimestru 3/ 2025, profit brut 180.000 Cheltuieli nedeductibile...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Achizitie unitati de fond Am primit clarificari despre natura operatiunilor economice. Printr-un fond de investitii din Luxembourg care actioneaza pe piata din Romania si Ungaria, se investeste in companii...citeste mai mult
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Asociatie non profit. Aspecte juridice, contabile si fiscale. Achizitie autoturism
Intrebare: ONG Asociatie, creata pentru actiuni umanitare in folosul persoanelor diagnosticate cu sindrom VHL, boli grave, boli oncologice, achizitioneaza un autoturism prin credit pe 3 ani. Asociatia nu desfasoara activitate economica. Fondurile asociatiei provin din:
* donatii de la persoane fizice;
* donatii de la membri ai asociatiei;
* sponsorizari din impozitul pe salarii, in baza declaratiilor 230;
* sponsorizari din impozitul pe profit acordate de societati. 1. Cum se evidentiaza cheltuielile auto:...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Corectarea erorilor contabile in raportarile semestriale
Intrebare: Societatea X are anul fiscal diferit de anul calendaristic, perioada fiscala fiind 01.04.2024 31.03.2025. Dat fiind faptul ca anul fiscal este diferit, situatiile financiare anuale se depun pana la 28.08.2025. Desi situatiile financiare anuale se depun pana la 28.08.2025, situatiile financiare semestriale se depun pana la 16.08.2025, adica inainte de depunerea situatiilor financiare anuale. Pana la depunerea situatiilor financiare semestriale, auditul pentru FY2025 nu era finalizat, insa nu ne...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Cod de TVA anulat. Termen de prescriptie. D311. Deducerea TVA
Intrebare: O societate are cod TVA anulat din anul 2010, asa cum rezulta din evidenta ANAF. In anul 2017, societatea reia activitatea fara inregistrare in scop de TVA. In luna august 2025 primim decizie de impunere pentru perioada iunie 2024 mai 2025. Depunem formularul D311 pentru aceasta perioada cu sumele stabilite de ANAF, doar pentru livrari? Pentru achizitii, se includ in primul decont de TVA? Putem deduce TVA la achizitiile de marfuri din aceasta perioada si TVA aferent stocului pana la data...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Export mostre
Intrebare: Suntem o SRL, activ in productia de tapet pentru export in SUA. Pana in prezent, trimiteam sample-urile de tapet catre clienti folosind procedura standard de export, acestea fiind insotite de factura corespunzatoare (15 EUR/sample). Procedura includea trecerea prin vama ca export definitiv. In prezent, intentionam sa modificam modul de livrare astfel:
Emitem factura cu doua pozitii separate:
Sample-ul de tapet 0 EUR Costul de livrare 15 EUR/plic, suma achitata integral de client; costul total de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<