Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Autoturism pentru transportul angajatilor

27-Apr-2010
1749

Intrebare Daca achizitionam un autoturism pentru transport de angajatii la si de la locul de munca si dorim sa deducem TVA.-ul, ce greutate maxima poate sa iaba masina: sub 3.500 kg sua peste.

Si care este situatia cu cheltuielile privind combustibilul folosita de masina respectiva.

Solutie oferita de Serviciul de Consultanta al

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili

Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Click aici si poti beneficia si tu

Raspuns Este limitat dreptul de deducere a TVA doar pentru vehiculele care au urmatoarele caracteristici tehnice preluate din cartea de identitate:

- greutatea maxima autorizata: 3.500 kg;

- numarul de scaune pentru pasageri, inclusiv scaunul soferului: 9.

Pana la data de 31 decembrie 2010, atat pentru achizitia unor astfel de autovehicule, cat si pentru cumpararea de combustibil necesar functionarii acestora dreptul de deducere a TVA este limitat daca nu se incadreaza intr-una sau mai multe din urmatoarele exceptii:

* vehiculele utilizate exclusiv pentru: interventie, reparatii, paza si protectie, curierat, transport de personal la si de la locul de desfasurare a activitatii, vehiculele special adaptate pentru a fi utilizate drept care de reportaj, vehiculele utilizate de agenti de vanzari si de agenti de recrutare a fortei de munca;

* vehiculele utilizate pentru transportul de persoane cu plata, inclusiv pentru activitatea de taxi;

 *  vehiculele utilizate pentru prestarea de servicii cu plata;

* vehiculele achizitionate in scop comercial, altfel spus, vehiculele destinate revanzarii ca atare.

D.p.d.v. al impozitului pe profit, cheltuielile aferente combustibilului pentru astfel de vehicule sunt nedeductibile d.p.d.v. fiscal la determinarea profitului impozabil in baza prevederilor articolului 21 alineatul (4) litera t) din Codul fiscal:

"t) in perioada 1 mai 2009 - 31 decembrie 2010, cheltuielile privind combustibilul pentru vehiculele rutiere motorizate care sunt destinate exclusiv pentru transportul rutier de persoane:??.. aflate in proprietatea sau in folosinta contribuabilului, cu exceptia situatiei in care vehiculele se inscriu in oricare dintre urmatoarele categorii:?.

Este deductibila d.p.d.v. fiscal doar cheltuiala cu amortizarea autovehicului respectiv, indiferent de faptul ca se incadreaza sau nu se incadreaza la exceptii, fiind suficient sa existe dovada ca mijlocul fix este utilizat pentru activitatea economica a firmei pe care o reprezentati.

D.p.d.v. a TVA aferenta combustibilului, dreptul de deducere se limiteaza in baza prevederilor articolului 145^1 ?Limitari speciale ale dreptului de deducere? .

In acest context, vehiculul respectiv s-ar incadra la exceptii si suma TVA ar fi deductibila daca s-ar respecta anumite conditii.

Astfel, este deductibila atat cheltuiala cu combustibilul cat si suma TVA aferenta achizitiei unui autovehicul utilizat de angajator pentru transportul angajatilor de la sediul angajatorului la locul in care se desfasoara efectiv activitatea numai in situatia in care ar exista ?dificultati evidente? de a gasi mijloace de transport in scopul deplasarii.

Aceasta obligatie a angajatorului trebuie sa rezulte dintr-un acord colectiv incheiat intre angajator si angajatii sai prin care se prevede obligativitatea de a asigura, gratuit, transportul in scopul desfasurarii activitatii economice.

Acest fapt este reglementat prin normele metodologice de aplicare a Codului fiscal la punctul 45^1 alineatul (1) litera f) emis pentru aplicarea art. 145^1 ? f) vehiculele utilizate exclusiv pentru transportul personalului la si de la locul de desfasurare a activitatii reprezinta vehiculele utilizate de angajator pentru transportul angajatilor in scopul desfasurarii activitatii economice la si de la resedinta acestora/locul convenit de comun acord la sediul angajatorului sau la si de la sediul angajatorului la locul in care se desfasoara efectiv activitatea sau la si de la resedinta angajatilor/locul convenit de comun acord la locul de desfasurare a activitatii, atunci cand exista dificultati evidente de a gasi alte mijloace de transport si exista un acord colectiv intre angajator si angajati prin care angajatorul se obliga sa asigure gratuit acest transport;

Notiunea de ?dificultati evidente? se concretizeaza in inexistenta altor mijloace de transport in comun pe ruta respectiva, respectiv autobuze, microbuze, tren, etc.

In concluzie, in functie de cele prezentate, numai dvs. sunteti in masura sa apreciati daca utilizarea autoturismului care urmeaza a fi achizitionat se incadreaza in exceptiile de la limitarea dreptului de deducere a TVA aferenta achizitiei mijlocului fix si a combustibilului aferent.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Autoturism pentru transportul angajatilor":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Editorial: Nu pretul e problema consultantilor fiscali care raman fara clienti
    • Traim in contextul unei economii influentate major de contextul international. Ne place sau nu, trebuie sa privim si catre vecini, dar si peste ocean. Sunt lucruri pe care trebuie sa le avem in vedere atunci cand ne stabilim inclusiv obiectivele financiare pentru anul in curs. In mare, asta cere de la noi sa fim mai prevazatori, mai chibzuiti cand vorbim de bugete si de cheltuieli. Dar ce influenta are actualul context socio-economic asupra clientilor? In mod similar, si pe acestia ii face sa...» citeste mai departe aici

  • ANAF va trimite scrisori pentru esalonarea datoriilor
    • Saptamana aceasta, la 27 martie, premierul Sorin Grindeanu a avut o noua intalnire cu presedintele ANAF, Bogdan Stan, si cu ministrul Finantelor, Viorel Stefan, pentru a evalua la ce nivel de implementare se afla cele 14 masuri noi pe care ANAF ar trebui deja sa le aplice pentru cresterea colectarii veniturilor la bugeutl de stat. Premierul Sorin Grindeanu le-a spus acestora ca va urmari in continuare personal modul in care se va derula activitatea ANAF, cu precadere in ce priveste imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Vineri, 31 martie 2017 inclusiv, termen limita de declarare a mentiunilor pentru anumite categorii de contribuabili
    • Stim cat de pretioasa este informatia actualizata, mai ales pentru orice profesionist din domeniul fiscal-contabil care isi doreste sa aiba agenda de lucru organizata si cu termene pe care sa le respecte la timp. Cu atat mai mult trebuie sa va informati in aceasta perioada in care, asa cum v-am anuntat deja, ANAF pregateste controale pentru firmele care depun D 101. Va informam ca vineri, 31 martie 2017, este termenul de declarare a mentiunilor, prin formularul 010 "Declaratie de inregistrare...» citeste mai departe aici

  • Ce schimbari va implementa obligatoriu ANAF pana la 15 aprilie 2017!
    • Premierul Sorin Grindeanu a analizat, in cadrul intalnirii de lucru cu reprezentantii Ministerului Finantelor Publice si ANAF, propunerile acestora pentru cresterea gradului de colectare a taxelor si impozitelor si pentru imbunatatirea relatiei dintre administratia fiscala si contribuabilii persoane fizice si juridice. Sunt avute in vedere o serie de masuri urgente cu implementare pana la data de 15 aprilie 2017, dintre care mentionam: Consilierea contribuabililor pentru plata la timp a taxelor...» citeste mai departe aici

  • 23 de milioane de IMM-uri se confrunta cu provocari severe
    • "Consolidarea spiritului antreprenorial si a competitivitatii este cheia pentru crestere economica, crearea de locuri de munca si sisteme sociale durabile" a fost mesajul transmis de catre reprezentantii Uniunii Europeane a Artizanatului si IMM-urilor (UEAPME) reprezentantilor institutiilor Uniunii Europene cu ocazia aniversarii a 60 de ani de la semnarea tratatului de a Roma. In cadrul intalnirii, presedintele UEAPME, dna. Rabmer-Koller a amintit faptul ca IMM-urile au beneficiat de 60 de ani...» citeste mai departe aici

  • PFA-ul, inca rentabil. Cum sa minimizezi impozitele si contributiile
    • Este cunoscut faptul ca exista mii de liber-profesionisti (avocati, artisti, arhitecti, medici), care vor sa pastreze in regula tot ce tine de domeniul fiscal-contabil. De asemenea, in fiecare zi se infiinteaza noi PFA-uri, care au ca scop sa fie profitabile. Fie ca sunteti PFA, fie ca va ocupati de contabilitate pentru clienti PFA, este esential sa cunoasteti cu exactitate ce deduceri se pot face ca sa scadeti impozitele, ce taxe sunt sau nu obligatorii si, mai ales, cand sunt obligatorii....» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.