
Raportul Special
realizat de specialisti
O persoana poate beneficia de prevederile OUG 92/2020, art. 1, alin. (3), respectiv de decontarea a 41,5% din salariul de baza brut de la bugetul asigurarilor pentru somaj in urmatoarele conditii:
Raspunsul consultantului fiscal Dani Cucu:
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Potrivit art. I alin. (1) din OUG 92/2020, incepand cu data de 1 iunie 2020, beneficiaza, pentru o perioada de trei luni, de decontarea unei parti din salariu, suportata din bugetul asigurarilor pentru somaj, reprezentand 41,5% din salariul de baza brut corespunzator locului de munca ocupat, dar nu mai mult de 41,5% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020.urmatorii angajatori:
- angajatorii ai caror angajati au beneficiat de prevederile art. XI alin. (1) din OUG 30/2020, in perioada starii de urgenta sau alerta, precum si,
- angajatorii ai caror angajati au avut contractele individuale de munca suspendate in conformitate cu prevederile art. 52 alin. (1) lit. c) din Codul muncii si nu au beneficiat de prevederile art. XI din OUG 30/2020, in perioada starii de urgenta sau alerta.
Precizam ca initial starea de alerta a fost instituita prin HCSU 24/2020 incepand cu 15 mai 2020, actul normativ incetandu-si aplicabilitate odata cu aprobarea HG 394/2020 prin HPR 5/2020 incepand cu data de 18 mai 2020. Starea de alerta a fost prelungita cu 30 de zile incepand cu data de 17 iunie 2020 prin HG 476/2020.
Decontarea unei parti din salariu, suportata din bugetul asigurarilor pentru somaj, reprezentand 41,5% din salariul de baza brut corespunzator locului de munca ocupat, plafonat la 41,5% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020, asa cum rezulta si din cuprinsul art. I alin. (3) din OUG 92/2020, se aplica numai persoanelor care au avut o durata a suspendarii a contractului individual de munca de minimum 15 zile in perioada starii de urgenta sau de alerta si au beneficiat fie de indemnizatiile prevazute de art. XI si XV din OUG 30/2020, fie de prevederile art. 53 din Codul muncii.
De altfel si in Declaratia pe propria raspundere pe care reprezentantul legal al angajatorului o transmite impreuna cu cererea semnata si datata si cu lista persoanelor care beneficiaza de suma respectiva, asumata de acesta, conform modelului aprobat prin OPANOFM 457/2020 in forma modificata de OPANOFM 491/2020, sunt prevazute urmatoarele situatii pentru salariatii pentru care se solicita decontarea sumei reprezentand 41,5% din salariul de baza brut corespunzator locului de munca ocupat, dar nu mai mult de 41,5% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020:
- au avut o durata a suspendarii contractului individual de munca de minimum 15 zile in perioada starii de urgenta sau de alerta si au beneficiat de prevederile art. XI alin. (1) din OUG 30/2020 (indemnizatia de somaj tehnic suportat de la bugetul asigurarilor pentru somaj);
- au avut o durata a suspendarii contractului individual de munca in conformitate cu prevederile art. 52 alin. (1) lit. c) din Codul muncii, de minimum 15 zile in perioada starii de urgenta sau de alerta si au beneficiat de prevederile art. 53 din Codul muncii (indemnizatia de somaj tehnic platita din fondul de salarii).
Pentru aceste persoane trebui ca:
- angajatorul sa fi indeplinit obligatiile declarative si de plata aferente veniturilor din salarii si asimilate salariilor din perioada de raportare pentru care se face solicitarea;
- angajatorul sa nu fi optat pentru aplicarea prevederilor art. X din OUG 92/2020, respectiv acordarea indemnizatiei de somaj tehnic pentru situatiile in care restrictiile nu s-au ridicat;
- angajatorul sa nu se afle in situatiile prevazute de art. V din OUG 92/2020.
Prin urmare, masura se aplica numai persoanelor care au avut o durata a suspendarii a contractului individual de munca de minimum 15 zile in perioada starii de urgenta sau de alerta si au beneficiat fie de indemnizatiile de somaj tehnic suportate de la bugetul asigurarilor pentru somaj potrivit OUG 30/2020, fie de indemnizatiile de somaj tehnic suportate de angajator potrivit Codului muncii. Din informatiile furnizate, in cazul analizat, conditia nu este indeplinita.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Platforma aici.gov.ro a fost actualizata. Se pot depune actele pentru DECONTAREA SUMEI DE 41,5% din salariul brutArticole similare
Angajatii ANAF si MFP primesc un spor de 15% la salarii. Teodorovici: Mi se pare normal. Doar ei duc greul economiei!MFP: Principalele modificari fiscale in 2018Document. Institutiile publice ar putea dispune concedieri si taierea salariilor in sectorul public!Noutati fiscale in 2019: Sporuri, prime, indemnizatii de hrana si salarii bugetare inghetateSalariat scutit de impozit. CASS in 2018Ultimele articole
Angajatii din agricultura si industria alimentara, salariu minim de 3.000 lei din iunie 2022. Firmele vor datora taxe salariale REDUSEProiectul de lege pentru Bugetul de stat in 2021 a fost publicat de Ministerul Finantelor. Masuri propuse pentru noul anVeste buna pentru HoReCa! Somajul tehnic si plata a 41,5% DIN SALARIUL BRUT ar putea fi REACTIVATEPlatforma aici.gov.ro a fost actualizata. Se pot depune actele pentru decontarea sumei de 41,5% DIN SALARIUL BRUTAJOFM: Intrebari si raspunsuri privind modalitatea de decontare a 41,5% DIN SALARIUL BRUT al angajatilorArticole similare
ATENTIE! Procedura de anulare a obligatiilor de plata accesorii a fost publicata in Monitorul Oficial. Documente necesareVesti bune! Deveniti auditor financiar!Cursuri de schimb valutar: reguli generale si speciale. Nerezidenti100.000 euro anual dintr-o afacere cu spalatorie automata de haine. Ce spun fondatorii francizeiCe trebuie sa respectam obligatoriu la lichidarea unui magazinUltimele articole
Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firmaImpozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabilePiata muncii in 2025: Incotro se indreapta angajatorii in fata noilor reglementariRegistru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025Sfaturi de la experti
Intrebare: Daca o microintreprindere depaseste plafonul de 250.000 euro la 30.09.2025, adica are venituri cumulate de 1.258.000 lei la 30.09.2025, trece la impozit pe profit? Ce curs euro se foloseste la calcularea plafonului si in cat timp...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calcul deduceri fiscale aferente profitului reinvestit
Intrebare: O societate vrea sa aplice scutirea pentru profit reinvestit in T3. Datele sunt urmatoarele:
Investitie activ: 45.929,90 lei
Profit brut (cont 121): 64.502,90 lei
Profit impozabil: 81.596,21 lei
Impozit pe profit: 13.055,39 lei
In...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B
Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma
Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?
[CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA