Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Consumatorii considera ca nu au fost informati suficient la momentul semnarii contractelor de credit

17-Mar-2015
593


Aflata la conferinta "Ziua Consumatorului de Servicii Financiare", Mihaela Manolescu, sef Serviciu Produse si Servicii Financiare, in cadrul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), a explicat ca in ce priveste contractele de credit, consumatorii reclama ca nu au fost informati suficient la momentul semnarii acestora sau ca le-a fost pusa la dispozitie o documentatie stufoasa, greu de inteles pentru un consumator fara cunostinte in domeniu financiar.

In aceasta privinta, potrivit Agerpres, aceasta a declarat:

"Din statistica reclamatiilor inregistrate la ANPC nemultumirile consumatorilor sunt in mare parte referitoare la faptul ca in momentul semnarii contractelor de credit cat si a celor de card nu au fost informati suficient, recunoscand faptul ca le-a fost pusa la dispozitie o documentatie stufoasa, greu de inteles pentru un consumator fara cunostinte in domeniu financiar.

O alta problema des intalnita este aceea ca in faza incipienta de acordare a creditelor pasii in vederea obtinerii acestora sunt destul de simpli, in unele cazuri doar telefonic, modalitate care poate duce in eroare consumatorul si il pune in situatia de a accepta semnarea contractului la fel de rapid ca si modul de prezentare a conditiilor si termenelor contractuale.
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii

Din pacate aceste aspecte genereaza confuzii in randul consumatorilor si de aceea nu este de mirare ca dupa o perioada scurta de la contractarea creditului consumatorul formuleaza reclamatii impotriva operatorilor financiari, fiind nemultumiti si de dobanzi si de comisioanele percepute".

De asemenea, conform aceleiasi surse, directorul general al Institutului Bancar Roman, Gabriela Hartescu, a mentionat datele unui studiu realizat la nivelul intregii populatii adulte a Romaniei conform caruia produsele bancare sunt destul de putin cunoscute, cele mai cunoscute fiind cardurile de debit si credit bancar, dar si cu acestea sunt familiari intr-o masura medie 4 din 10 romani.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Consumatorii considera ca nu au fost informati suficient la momentul semnarii contractelor de credit":
Rating:

Nota: 2.5 din 2 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Guvernul va schimba impozitarea PFA si plata CAS! Vine si cu nou proiect pentru Codul penal
    • Guvernul continua programul de aplicare a unor masuri care vizeaza taxele si impozitele din Romania. Daca unele taxe se reduc (precum conditia unui capital minim social de 200 lei la infiintarea unei firme, reducerea impozitului pe venit de la 16% la 10%), exista si masuri care impoziteaza suplimentar veniturile bugetare. Cititi si ATENTIE! ANAF ar putea trimite decizii de incasare contributii din ultimii 4 ani! Ar urma astfel sa se elimine impozitul pe dividende, dar sa se reduca si cota...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! ANAF ar putea trimite decizii de incasare contributii din ultimii 4 ani
    • In urma unor intalniri cu premierul Grindeanu si oficiali ANAF, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a anuntat mai multe masuri care vizeaza, pe de o parte, o mai buna relatie intre autoritatile fiscale si contribuabil si, pe de alta parte, cresterea colectarilor de taxe la bugetul de stat. In perioada urmatoare, ANAF ar putea incepe sa trimita decizii de plata pentru asigurarile de sanatate neachitate in ultimii patru ani tot din lipsa de eficienta in comunicare intre mai multe institutii...» citeste mai departe aici

  • Cum se impoziteaza in 2017 bunurile sau serviciile acordate gratuit asociatilor
    • Pentru contribuabilii platitori de impozit pe profit cheltuielile facute in favoarea actionarilor sau asociatilor, altele decat cele generate de plati pentru bunurile livrate sau serviciile prestate contribuabilului, la pretul de piata pentru aceste bunuri sau servicii, sunt cheltuieli nedeductibile la determinarea rezultatului fiscal. Printre altele, sunt considerate cheltuieli facute in favoarea actionarilor sau asociatilor: - bunurile, marfurile si serviciile acordate actionarilor sau...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 20-16 martie 2017
    • Va tinem la curent cu noutatile publicate de ANAF, prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili. Noile acte normative sunt incluse perioada 20-16 martie 2017. 1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 22/2017 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.43/2013 privind unele masuri pentru dezvoltarea si sustinerea fermelor de familie si facilitarea accesului la finantare al fermierilor, pentru completarea art. 51 din Legea nr.329/2009 privind reorganizarea...» citeste mai departe aici

  • Anulare repartizare profit si impozit dividende. Procedura explicata in detaliu
    • Procedura de mai jos, de natura juridica si de guvernanta corporativa, este explicata in detaliu prin cele de mai jos, cu privire la anularea repartizarii profitului: Avem astfel urmatoarele date date: "In anul 2015 o societate a repartizat la dividende suma de 75.000 lei din profitul anului 2014. Dividendele nu au fost ridicate si nu s-a declarat si platit impozitul pana la 25 ianuarie 2016. In anul 2016 societatea repartizeaza din nou la dividende suma de 130.000 lei din profitul anului 2015...» citeste mai departe aici

  • Cum identificam operatiunile scutite de TVA? Furnizarea unui serviciu informatii prin sms
    • Situatiile in care anumite servicii sunt scutite de TVA se supun unui regim distinct. Prevederile in vigoare, consultate si explicate in mod corect, previn situatiile in care se fac confuzii cu privire la operatiunile scutite. Avem astfel urmatorul caz: "O societate bancara doreste furnizarea unui serviciu de transmitere informatii prin SMS si va percepe un comision per SMS incasabil la momentul furnizarii fiecarui SMS. Valoarea acestuia este mai mare decat cea cu care achizitioneaza acest...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.