Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Controale ANAF: A fost aprobat modelul formularului Invitatie pentru audiere, act necesar in cazul verificarii documentare

07-Iul-2023
2006
Controale ANAF: A fost aprobat modelul formularului Invitatie pentru audiere, act necesar in cazul verificarii documentare

Administratia Judeteana a Finantelor Publice Vrancea aduce la cunostinta contribuabililor ca in vederea aplicarii prevederilor art. 149 alin (5) din Legea 207/2015 privind Codul de Procedura Fiscala, a fost modificata si completata Anexa nr. 2 la OpANAF 3666/2020 privind aprobarea modelului si continutului formularelor si documentelor utilizate in activitatea de verificare documentara , respectiv modelul Invitatiei pentru audiere.

Invitatia pentru audiere va fi utilizata de structurile cu atributie de inspectie fiscala, de structurile cu atributii de control antifrauda si de structurile cu atributii de verificare a situatiei fiscale personale competente sa efectueze actiuni de verificare documentara.

Contribuabilii care primesc astfel de invitatie au posibilitatea de a-si exprima oral punctul de vedere cu privire la constatarile organelor fiscale cu ocazia audierii, precum si in scris in termen de cinci zile lucratoare de la data audierii. Termenul poate fi prelungit cu cel mult 5 zile lucratoare, numai pentru motive justificate, cu acordul conducatorului organului de control.

Punctul de vedere fata de constatarile din proiectul Deciziei de impunere privind obligatiile fiscale principale stabilite ca urmare a verificarii documentare/Dispozitiei de masuri ca urmare a verificarii documentare poate fi transmis prin mijloace electronice de transmitere la distanta (Spatiul Privat Virtual), prin e-mail, prin posta cu scrisoare recomandata de primire sau prin depunerea la registratura organului fiscal.

Audierea in legatura cu constatarile din proiectul Deciziei de impunere privind obligatiile fiscale principale stabilite ca urmare a verificarii documentare /Dispozitiei de masuri ca urmare a verificarii documentare poate avea loc fie prin prezentarea la sediul organului de control sau prin intermediul sistemelor electronice de comunicare la distanta care asigura conexiunea audio-video.

In cazul in care optiunea contribuabilului este pentru folosirea sistemelor electronice de comunicare la distanta care asigura conexiunea audio-video, organul fiscal va trebui informat cu cel putin 24 de ore inainte de ora stabilita pentru audiere.

Modelul formularului Invitatie pentru audiere, necesar la controalele documentare

INVITATIE PENTRU AUDIERE

Domnului/Doamnei ..............., in calitate de/avand functia de .............

Denumirea contribuabilului/platitorului ...............................

Codul de identificare fiscala .........................,

Domiciliul fiscal ...........................

In vederea finalizarii verificarii documentare, va transmitem alaturat proiectul Deciziei de impunere privind obligatiile fiscale principale stabilite ca urmare a verificarii documentare/Dispozitiei de masuri ca urmare a verificarii documentare si va instiintam ca, in baza prevederilor art. 9 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, aveti posibilitatea de a va exprima punctul de vedere in legatura cu constatarile inscrise in proiectul de act administrativ fiscal, in data de ......., ora ...... .

Totodata, va informam ca aveti posibilitatea sa va exprimati oral punctul de vedere cu privire la constatarile organelor fiscale cu ocazia audierii, precum si in scris, in conformitate cu prevederile art. 149 alin. (5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, in termen de 5 (cinci) zile lucratoare de la data audierii. Termenul poate fi prelungit cu cel mult 5 zile lucratoare, numai pentru motive justificate, cu acordul conducatorului organului de control fiscal.

In situatia in care nu va veti prezenta la termenul stabilit pentru audiere in data de ........, va informam ca cel de-al doilea termen pentru a avea loc audierea este in data de ......., ora ....... .

In situatia in care doriti sa renuntati la audiere, va rugam sa notificati acest fapt organului fiscal, anterior datei/datelor programate pentru audiere.

In cazul in care nu va veti prezenta la audiere la niciunul din cele doua termene si nu veti notifica despre renuntarea la acest drept, va comunicam ca, potrivit prevederilor legale, audierea se considera indeplinita.

Punctul dumneavoastra de vedere fata de constatarile din proiectul Deciziei de impunere privind obligatiile fiscale principale stabilite ca urmare a verificarii documentare/Dispozitiei de masuri ca urmare a verificarii documentare poate fi transmis prin mijloace electronice de transmitere la distanta puse la dispozitie de Agentia Nationala de Administrare Fiscala (Spatiul privat virtual - SPV), prin e-mail la adresa ..............................., prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire, sau prin depunere la registratura organului fiscal din ........................................... .

Audierea in legatura cu constatarile din proiectul Deciziei de impunere privind obligatiile fiscale principale stabilite ca urmare a verificarii documentare/Dispozitiei de masuri ca urmare a verificarii documentare poate avea loc fie prin prezentarea la sediul nostru din ............................., fie prin intermediul sistemelor electronice de comunicare la distanta care asigura conexiunea audio-video, in functie de modalitatea aleasa de dumneavoastra.

In situatia in care veti opta pentru audiere prin intermediul sistemelor electronice de comunicare la distanta, veti informa organul fiscal cu cel putin 24 de ore inainte de ora stabilita pentru audiere, in vederea stabilirii detaliilor tehnice ale intalnirii, de comun acord cu reprezentantul desemnat din cadrul organului fiscal. 

Pentru solicitarea/comunicarea oricaror informatii in legatura cu aceasta solicitare, persoana desemnata care poate fi contactata este doamna/domnul .................., numar de telefon ..................., adresa de e-mail ............................., camera .......... . Conducatorul structurii care efectueaza verificarea documentara, ..................................................................…. (functia, numele, prenumele, semnatura si stampila*)*)

In situatia emiterii si semnarii electronice, utilizand un certificat digital calificat, documentul este valabil fara stampila. Document care contine date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679------

 

Baza legala: OPANAF 927/2023 pentru modificarea anexei nr. 2 la Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.666/2020 privind aprobarea modelului si continutului formularelor si documentelor utilizate in activitatea de verificare documentara publicat in Monitorul Oficial al Romaniei partea I nr. 587/28.06.2023 Sursa: ANAF

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016