Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Corectare facturi emise in trimestrele anterioare. Impozit pe veniturile microintreprinderii

24-Sep-2019
4935

O societate platitoare de TVA si platitoare de impozit pe venit micro factureaza lunar catre o societate o chirie pentru mijloace fix: "In luna septembrie vrem sa stornam partial din facturile emise in lunile anterioare. Intrebarea noastra este daca se poate recupera impozitul pe venit platit in trim I si trimestru II al acestui an si cum ne putem recupera impozitul platit in plus?"

Raspunsul specialistului

Baza impozabila a impozitului pe veniturile microintreprinderilor este prevazuta la art. 53 din Codul fiscal.

In situatia in care facturile emise in trimestrele anterioare au fost intocmite gresit si in luna septembrie le corectati (ati mentionat ca stornati partial facturile emise in lunile anterioare), baza impozabila a impozitului pe veniturile microintreprinderilor in trimestrele respective se reduce.

Pentru recuperarea impozitului veti intocmi si veti depune declaratii rectificative.

Potrivit art. 330 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal, in cazul in care factura a fost transmisa beneficiarului, fie se emite o noua factura care trebuie sa cuprinda, pe de o parte, informatiile din factura initiala, numarul si data facturii corectate, valorile cu semnul minus sau, dupa caz, o mentiune din care sa rezulte ca valorile respective sunt negative, iar, pe de alta parte, informatiile si valorile corecte, fie se emite o noua factura continand informatiile si valorile corecte si concomitent se emite o factura cu valorile cu semnul minus sau, dupa caz, cu o mentiune din care sa rezulte ca valorile respective sunt negative, in care se inscriu numarul si data facturii corectate.

Deci trebuie sa aveti grija sa corectati facturile emise conform procedurii prevazute la art. 330 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal.

Daca emiteti o factura de stornare pentru o suma partiala, corectia este asimilata, in opinia mea, unei reduceri comerciale ulterioare. 

Potrivit art. 53 alin. (1) lit. j) din Codul fiscal, baza impozabila a impozitului pe veniturile microintreprinderilor o constituie veniturile din orice sursa, din care se scad valoarea reducerilor comerciale acordate ulterior facturarii, inregistrate in contul "709", potrivit reglementarilor contabile aplicabile.

  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Mentionarea prefixului RO pentru platitorii de TVA Va rugam sa ne precizati daca la intocmirea facturii este obligatoriu trecerea "RO" pentru platitorii de TVA. Deasemenea este obligatoriu ca deductibilitatea TVA-ului sa fie doar...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Continuare Ca de obicei pe acest portal, raspunsuri pe dinafara intrebarilor. Doamna, am intrebat doar atat: este obligat adminul, totodata si asociat unic, sa aiba CIM cu 8 ore (pentru ca el...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Lichidare cu dizolvare Asociatii au decis dizolvarea societatii fara lichidatori incepand cu 04.02.2025. Societatea nu mai are datorii si nici active de repartizat. La data de 31.12.2024 are in balanta...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Aplicabilitate OUG 1562024 in cazul hotararilor judecatoresti. Declaratia 112 Un fost angajat al unei regii autonome caruia i s-a desfacut disciplinar contractul de munca a castigat in instanta urmatoarele: - inlocuirea sanctiunii de desfacere a contractului...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Impozitul pe constructiile speciale. Conturi in afara bilantului Impozitul aferent constructiilor speciale se plateste si pentru bunurile din domeniul public al statului pe care le avem in administrare dar sunt inregistrate in conturi...citeste mai mult

Astfel, si in acest caz va recuperati impozitul, dar in trimestrul III, cand reduceti baza impozabila cu valoarea reducerilor comerciale acordate.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Contract de inchiriere ANAF: MODEL si procedura inregistrare

    • Contractele de inchiriere a bunurilor mobile si imobile din patrimoniul personal, cunoscute si sub denumirea de contracte de locatiune, trebuie inregistrate la ANAF pentru a fi recunoscute din punct de vedere legal. Acest proces este esential pentru respectarea obligatiilor fiscale ale proprietarilor si chiriasilor, precum si pentru a clarifica responsabilitatile si drepturile fiecarei parti implicate. In acest articol vom oferi toate informatiile necesare pentru inregistrarea unui contract de...» citeste mai departe aici

  • Ti-ai platit impozitele si taxele la timp in 2024? Statul iti da bani inapoi!

    • Bonificatia de 3% pentru plata anticipata a impozitului pe profit si a impozitului pe veniturile microintreprinderilor reprezinta un instrument fiscal important introdus de autoritatile romane pentru stimularea conformarii voluntare si imbunatatirea colectarii fiscale. Aceasta facilitate a fost introdusa prin Ordonanta de Urgenta nr. 107/2024 si ofera contribuabililor oportunitatea de a-si reduce obligatiile fiscale prin efectuarea platilor la termenele scadente. Vom discuta in acest articol in...» citeste mai departe aici

  • Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante

    • Legea contabilitatii 82/1991 a fost modificata recent prin OUG 138/2024, pentru a imbunatati transparenta fiscala si a eficientiza procesul de depunere a raportarilor financiare. Printre principalele modificari importante amintim obligatia de a intocmi lunar balanta de verificare si trecerea completa la raportarea electronica a situatiilor financiare incepand cu 1 ianuarie 2026. Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante In continuare, detaliem...» citeste mai departe aici

  • Depunerea Declaratiei Unice in 2025. Cum calculeaza PFA-urile taxele pentru anul 2024

    • Incepand cu anul 2025 au fost aduse modificari semnificative asupra Declaratiei Unice de care trebuie sa tina cont PFA-urile care au obligatia depunerii si completarii formularului. O noutate in acest sens este eliminarea estimarii veniturilor in curs, ramanand Capitolul II din formular destinat doar anumitor categorii de persoane fizice. In acest articol vom vedea cine are obligatia depunerii formularului, pana cand trebuie depus, dar si cum trebuie sa calculeze PFA-urile taxele pentru...» citeste mai departe aici

  • Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025

    • Situatiile financiare anuale pentru anul 2024 au fost modificate prin Ordinul 107/2025. Actul normativ cuprinde termenele limita cu privire la depunerea bilantului in anul 2025, dar si amenzile care se aplica pentru nerespectarea lor. Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025 Termenele pentru depunerea situatiilor financiare anuale la Agentia Nationala de Administrare Fiscala sunt urmatoarele: a) pentru societatile reglementate de Legea nr....» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016