Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Retur bunuri in garantie din UE. Masuri de simplificare pentru TVA. Ce inregistrari contabile se fac?

23-Feb-2017
885

O societate comerciala vinde produse finite in UE. Produsele au si garantie. In cazul in care produsele se defecteaza, clientul extern le returneaza si furnizorul le va inlocui. Cand produsele se intorc au nota de retur, dar clientul extern plateste factura catre furnizorul din Romania mai putin cu valoarea produselor returnate.

Vom vedea care sunt inregistrarile contabile la furnizorul din Romania si care este tratamentul fiscal in ce priveste TVA-ul. De asemenea, vom vedea care este documentul pe care furnizorul trebuie sa-l intocmeasca cand trimite bunurile inlocuite.

Societatea va aplica prevederile referitoare la returul de bunuri din Instructiunile de aplicare a masurilor de simplificare in domeniul taxei pe valoarea adaugata privind retururile de bunuri in spatiul Uniunii Europene si tratamentul fiscal al reparatiilor efectuate in perioada de garantie si postgarantie, aprobate prin OMFP 102/2016.

Mai precis, este vorba de o anulare partiala a livrarii initiale (cazul 5 – art. 13 si art. 15 din Instructiuni), iar societatea din Romania, in calitate de furnizor va emite o factura de stornare partiala a livrarii intracomunitare initiale in baza notei de retur (solutie aplicabila avand in vedere ca respectivul client accepta si achita partial factura externa). In acest caz, livrarea produselor in completare se va trata ca orice livrare intracomunitara, pentru care va emite factura fara TVA in baza codului de TVA comunicat de client.

Insa, daca este o inlocuire a produselor defecte aflate in garantie, ar trebui aplicat cazul 9 din Instructiuni (art. 25 si art. 26). In aceasta situatie, clientul ar trebui sa achite integral factura acceptata initial, iar societatea furnizoare sa trimita produsele reparate sau inlocuite clientului cu un aviz de insotire a marfii cu mentiunea "nu se factureaza; produse inlocuite/reparate in garantie".

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Operare SAGA Exemple practice si recomandari


CD Operare SAGA Exemple practice si recomandari va ofera exemple practice si recomandari Ghidul contine exemple grafice print screen-uri din program si explicatii pentru o multitudine de situatii practice informatii esentiale pentru obtinerea de rapoarte corecte din punct de vedere contabil si fiscal Meniul „Fisiere” –...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec


In contabilitate, in primul caz produsele defecte returnate se inregistreaza intr-un analitic distinct al contului de produse finite (formula contabila 345/anal. distinct = 711), cu stornarea partiala a livrarii initiale (formula contabila 4111 = 7015 in rosu) urmata de inregistrarile contabile obisnuite la livrarea produselor in completare (formule contabile 4111= 7015 si 711 = 345).

In al doilea caz, inregistrarile contabile vizeaza numai intrarea in gestiune a produselor defecte, urmata de iesirea din gestiune a produselor trimise in vederea inlocuirii (formulele contabile 345/anal. distinct = 711 si 711 = 345). Daca produsele defecte nu sunt inlocuite, ci doar reparate si retrimise clientului extern, intrarea si iesirea lor va fi inregistrata intr-o gestiune separata, iar in contabilitate in contul in afara bilantului 8032 "Valori materiale primite spre prelucrare sau reparare" (in debitul contului 8032 la primirea produselor defecte si in creditul contului 8032 la trimiterea produselor reparate).


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Retur bunuri in garantie din UE. Masuri de simplificare pentru TVA. Ce inregistrari contabile se fac?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cum procedam la stornarea unor facturi din exercitii anterioare?
    • In randurile de mai jos, stabilim procedura pe care o urmam in cazul unui furnizor extern extracomunitar care vrea sa storneze cumulat facturi din 2007 pana in 2012. Vom vedea daca acest lucru este posibil si cum se vor inregistra aceste facturi in contabilitate in 2014. Daca motivul pentru care se doreste stornarea facturilor este unul valid si legal, atunci da, se pot storna mai multe facturi pe o singura factura in conditiile in care se fac referiri foarte clare la facturile care se...» citeste mai departe aici

  • Corectia erorilor din raportarea contabila semestriala
    • In materialul de astazi vom analiza situatia unei companii care se confrunta cu situatia urmatoare: in raportarilor semestriale la 30.06.2018, din greseala, au fot preluate eronat in F20 si F30 sumele din coloana 1 (din anul precedent), in sensul ca au fost preluate sumele din raportarea la 31.12.2017 si nu de la 30.06.2017. Care este procedura de corectie, daca exista? Ce se poate face in acest sens (adresa ANAF, prezentarea situatiei in notele explicative ale raportarilor viitoare etc.)? Iata...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016