Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum facem reinregistrarea la cerere in scopuri de TVA dupa ce a fost anulat codul de TVA?

05-Nov-2013
4529
Procedura de reinregistrare la cerere in scopuri de TVA e reglementata prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3330/2013 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare, la cerere, in scopuri de taxa pe valoarea adaugata potrivit prevederilor art. 153 alin. (9^1) lit. b) - d) din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare.

Redam mai jos principalele aspecte ale OANAF 3330/2013, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 664/30.10.2013:

Aplicarea procedurii

Procedura se aplica pentru inregistrarea in scopuri de TVA potrivit prevederilor art. 153 alin. (9^1) din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare (Codul Fiscal), de catre organele fiscale competente, la solicitarea persoanelor impozabile carora le-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA intrucat:

- asociatii/administratorii persoanei impozabile sau persoana impozabila insasi au avut inscrise in cazierul fiscal fapte, in conditiile prevazute de art. 153 alin. (9) lit. c) din Codul Fiscal;


- nu au depus niciun decont de taxa, in conditiile prevazute de art. 153 alin. (9) lit. d) din Codul Fiscal;

- nu au evidentiat, in deconturile de taxa depuse, nicio operatiune realizata, in conditiile prevazute de art. 153 alin. (9) lit. e) din Codul Fiscal;

Organul fiscal competent este organul fiscal in a carui evidenta persoana impozabila este inregistrata ca platitor de impozite si taxe sau organul fiscal stabilit potrivit art. 36 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de Procedura Fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru persoanele impozabile care nu sunt stabilite in Romania conform art. 125^1 alin. (2) din Codul Fiscal.

Persoanele impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA potrivit prevederilor art. 153 alin. (9^1) lit. b) - d) din Codul Fiscal, depun la organul fiscal competent formularul 099 "Cerere de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea a adaugata, potrivit art. 153 alin. (9^1) lit. b) - d) din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal.

Cererea de inregistrare insotita de documentatia aferenta se depune la registratura organului fiscal competent sau prin posta, cu confirmare de primire.

Inregistrarea in scopuri de TVA potrivit prevederilor art. 153 alin. (9^1) lit. b) - d) din Codul Fiscal se face prin emiterea Deciziei privind inregistrarea in scopuri de TVA in doua exemplare, dintre care un exemplar se comunica contribuabilului, potrivit art. 44 din Codul de Procedura Fiscala.

Dupa comunicarea deciziei privind inregistrarea in scopuri de TVA catre persoana impozabila, organul fiscal opereaza in Registrul contribuabililor inregistrarea in scopuri de TVA si emite certificatul de inregistrare in scopuri de TVA care se comunica contribuabilului in conditiile mentionate mai sus.

Reinregistrarea in scopuri de TVA a persoanelor carora le-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA din cauza faptelor inscrise in cazierul fiscal:

Inregistrarea in scopuri de TVA, la cerere, se face numai daca a incetat situatia care a condus la anularea inregistrarii, potrivit art. 153 alin. (9^1) lit. b) din Codul Fiscal.

Cererea de inregistrare in scopuri de TVA se depune, in cazul societatilor comerciale inmatriculate in registrul comertului, insotita de certificatul constatator emis de oficiul registrului comertului din care sa rezulte datele de identificare ale administratorilor persoanei impozabile la data depunerii cererii de inregistrare in scopuri de TVA, precum si ponderea detinuta in capitalul social la data depunerii cererii de inregistrare in scopuri de TVA.

Organul fiscal competent emite decizia de inregistrare in scopuri de TVA daca, la data depunerii cererii de inregistrare, sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

- faptele care au condus la anularea inregistrarii in scopuri de TVA nu mai figureaza in evidenta cazierului fiscal al persoanei impozabile;

- actualii asociati/administratori ai persoanei impozabile sau persoana impozabila insasi nu au inscrise in cazierul fiscal infractiuni si /sau situatii de atragere a raspunderii solidare.

- persoana impozabila nu se incadreaza in nicio alta situatie de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA.

De retinut! In cazul societatilor reglementate de Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ai caror asociati din cauza carora s-a dispus anularea inregistrarii in scopuri de TVA nu sunt majoritari la momentul solicitarii reinregistrarii, organul fiscal intocmeste decizia de inregistrare in scopuri de TVA chiar daca nu a incetat situatia care a condus la anularea inregistrarii conform art. 153 alin (9) lit. c) din Codul Fiscal, daca societatea comerciala nu se incadreaza in nicio alta situatie de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA.

Reinregistrarea in scopuri de TVA a persoanelor carora le-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA pentru nedepunerea niciunui decont de taxa:

 Cererea de inregistrare se depune insotita de urmatoarele documente:

- toate deconturile de TVA (formular 300) nedepuse la termen;

- o cerere motivata din care sa rezulte ca se angajeaza sa depuna la termenele prevazute de lege deconturile de taxa;

- certificatul constatator emis de oficiul registrului comertului din care sa rezulte datele de identificare ale administratorilor persoanei impozabile la data depunerii cererii de inregistrare in scopuri de TVA, precum si datele de identificare ale asociatilor si ponderea detinuta in capitalul social la data depunerii cererii de inregistrare in scopuri de TVA, in cazul societatilor comerciale inmatriculate in registrul comertului.

Daca persoana impozabila nu se incadreaza in nicio alta situatie de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA prevazuta la art. 153 alin. (9) lit. a) - c) sau lit. e) din Codul Fiscal, organul fiscal emite decizia de inregistrare in scopuri de TVA a persoanei impozabile solicitante, iar inregistrarea in scopuri de TVA se face cu data comunicarii deciziei.

Reinregistrarea in scopuri de TVA a persoanelor carora le-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA pentru neevidentierea, in deconturile de taxa depuse, a niciunei operatiuni realizate:

In cazul societatilor comerciale inmatriculate in registrul comertului, cererea se depune insotita de certificatul constatator emis de oficiul registrului comertului din care sa rezulte datele de identificare ale administratorilor persoanei impozabile la data depunerii cererii de inregistrare in scopuri de TVA, precum si datele de identificare ale asociatilor si ponderea detinuta in capitalul social la data depunerii cererii de inregistrare in scopuri de TVA.

Important! Persoana impozabila declara pe propria raspundere ca va desfasura activitati economice prin completarea casetei corespunzatoare din cererea de inregistrare, formular 099.

Daca persoana impozabila nu se incadreaza in nicio alta situatie de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA prevazuta la art. 153 alin. (9) lit. a) - d) din Codul Fiscal, organul fiscal emite decizia de inregistrare in scopuri de TVA a persoanei impozabile solicitante, iar inregistrarea in scopuri de TVA se face cu data comunicarii deciziei.

Sursa: DGFP Valcea


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016