Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cum gestioneaza companiile din industria sanatatii riscurile digitale

17-Sep-2013
716
Tot mai multi pacienti si medici au nevoie de informatii de incredere in privinta sanatatii, astfel ca acest segment este in continua crestere. In ultimele doua decenii, tehnologiile digitale au transformat profund modul in care facem schimb de informatii.

Internetul asigura, acum, acces la o mare varietate de canale electronice (e-channels) – site-uri, bloguri, diverse aplicatii si social media. Astfel, oamenii pot nu doar sa caute si sa preia informatii, ci sa-si impartaseasca instantaneu comentarii sau experiente personale cu alti oameni de pe tot cuprinsul globului.

Canalele electronice au devenit surse de informare despre diverse boli, despre tratamente alternative, despre diagnosticarile clinice si multe altele. S-ar putea crede ca gestionarea starii generale de sanatate a devenit, astfel, unul dintre cei mai mari beneficiari ai acestei revolutii digitale.

O parte dintre companiile din industria sanatatii au imbratisat acest mediu vast de informare online, altele nu. Din nefericire pentru organizatiile din domeniul sanatatii, furnizarea de informatii in aceasta lume digitalizata atrage dupa sine cresterea in complexitate a riscurilor la care se expun, mai ales a celor de natura legala si de reglementare.

Riscurile apar atunci cand continutul incarcat pe un canal electronic de catre o companie din domeniul sanatatii incalca prevederile legale ce reglementeaza marketingul unui produs din segment si supravegherea acestuia dupa punerea pe piata.

Ce determina cresterea complexitatii riscurilor

Internetul a devenit o sursa primara de informare pentru toti actorii cheie din industria de sanatate, fie ei pacienti, medici sau companii – atunci cand cauta informatii, transmit informatii, urmaresc sau stocheaza informatii pe teme de sanatate sau privind anumite medicamente. Acest flux crescut de utilizatori si de activitate atrage dupa sine o crestere a nivelului de risc in aceasta industrie strict reglementata.

Continutul online nu are granite, prin urmare orice postare trebuie sa fie atent evaluata din perspectiva implicatiilor pe care le poate genera in diferite piete. Complexitatea variatiilor de reglementare este si mai mult complicata de lipsa unor normative generale venind dinspre organismele majore de reglementare.

Pentru a compensa aceasta lipsa, cateva asociatii comerciale mai mici din piata au luat initiativa de a defini ghiduri de buna practica privind comportamentul si utilizarea noilor platforme de social media. Un al doilea nivel de complexitate este reprezentat de omniprezenta internetului, care ridica intrebarea cum poate respecta o companie limitarile si reglementarile specifice anumitor tari in cazul comunicarii pe internet.

Pe parcursul ultimului deceniu, tipurile de informatii si mijloacele de informare prin canalele electronice s-au extins cu mult dincolo de continutul generat de companie si de distributia controlata a aceasteia, incluzand acum dialoguri online si postari generate de utilizatori.

Pentru companiile din industria de sanatate, managementul eficient al acestui flux de informatii reprezinta o formidabila provocare. O organizatie poate crea si detine propriul continut pe aceste canale sau, de exemplu, poate genera continut care sa duca direct la site-ul sau plecand de la un website dedicat tratarii anumitor boli.

Avand in vedere cat de complexa a devenit in prezent problematica reglementarii precum si gestionarea continutului online dedicat anumitor produse, tari sau parti interesate, companiile din industria de sanatate se dovedesc, adeseori, nepregatite pentru a face fata comunicarii prin canalele electronice. Multe dintre ele nu au inca definite politici de risc pentru continutul digital si sunt surprinse sa constate cat de mult continut este dezvoltat, de fapt, de catre clienti.

Pentru a valorifica la maximum avantajele comunicarii prin canalele electronice si, totodata, pentru a reduce riscurile asociate acesteia, companiile din industria de sanatate trebuie sa investeasca in dezvoltarea unor programe complexe de guvernanta, in implementarea unor procese riguroase de management al continutului si in sisteme de prevenire, identificare si monitorizare a riscurilor. 
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cum gestioneaza companiile din industria sanatatii riscurile digitale":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Ministrul de Finante: Din 2019, firmele vor fi impartite in trei categorii
    • Ministrul Finantelor Publice, Eugen Teodorovici, a anuntat, miercuri, ca in Parlament se discuta posibilitatea ca, incepand din 2019, firmele sa fie impartite in 3 categorii: A, B si C. Prezent la cea de-a treia editie a “Forumului Capitalului Romanesc”, ministrul Finantelor a mai anuntat ca, deocamdata, se cauta un temei legal, pentru a imparti firmele in trei categorii, A, B si C”, masura urmand sa fie adoptata pana la finalul acestui an, pentru ca incepand de anul viitor sa...» citeste mai departe aici

  • Deputatii au decis: Cota REDUSA DE TVA se va aplica si altor activitati turistice
    • Deputatii au votat, miercuri, intr-o majoritate cavarsitoare (de peste 99%), suplimentarea activitatilor turistice pentru care se aplica reducerea cotei TVA la 5%. Asadar, legea adoptata in Guvern prevede aplicarea cotei reduse de TVA si pentru transportul de persoane cu trenurile sau vehiculele istorice cu tractiune cu aburi pe linii inguste, telecabine sau teleski in scop turistic sau de agrement. Proiectul de lege a trecut de Camera Deputatilor cu 199 de voturi ”pentru” si doua...» citeste mai departe aici

  • Procedura de angajare a unui cetatean strain
    • In cele ce urmeaza, unul dintre specialistii nostri va explica, in amanunt, care este procedura de angajare a unui cetatean strain, ce documente sunt necesare, dar si de ce acte are nevoie angajatul. Raspunsul specialistului Procedura de angajare a unui cetatean strain este reglementata de Ordonanta 25/2014 privind incadrarea in munca si detasarea strainilor pe teritoriul Romaniei si pentru modificarea si completarea unor acte normative privind regimul strainilor in Romania. Pentru angajarea...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Muncii: Punctul de pensie ar putea fi majorat prin Ordonanta de Urgenta
    • Majorarea punctului de pensie ar putea fi facuta prin Ordonanta de Urgenta, a anuntat ministrul Muncii, Marius Budai, precizand, totusi, ca decizia se va lua abia dupa consultari cu Ministerul Justitiei. "Vom regla prin Ordonanta de Urgenta daca va fi nevoie. Nu Legea pensiilor, ci anumite reglaje. Daca vor trebui facute, le vom regla prin Ordonanta de Urgenta... Majorarea punctului de pensie poate trece prin orice reglementare legala: fie ordonanta, fie lege, fie hotarare de guvern. Vom vedea,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016