Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cum gestioneaza companiile din industria sanatatii riscurile digitale

17-Sep-2013
570
Tot mai multi pacienti si medici au nevoie de informatii de incredere in privinta sanatatii, astfel ca acest segment este in continua crestere. In ultimele doua decenii, tehnologiile digitale au transformat profund modul in care facem schimb de informatii.

Internetul asigura, acum, acces la o mare varietate de canale electronice (e-channels) – site-uri, bloguri, diverse aplicatii si social media. Astfel, oamenii pot nu doar sa caute si sa preia informatii, ci sa-si impartaseasca instantaneu comentarii sau experiente personale cu alti oameni de pe tot cuprinsul globului.

Canalele electronice au devenit surse de informare despre diverse boli, despre tratamente alternative, despre diagnosticarile clinice si multe altele. S-ar putea crede ca gestionarea starii generale de sanatate a devenit, astfel, unul dintre cei mai mari beneficiari ai acestei revolutii digitale.

O parte dintre companiile din industria sanatatii au imbratisat acest mediu vast de informare online, altele nu. Din nefericire pentru organizatiile din domeniul sanatatii, furnizarea de informatii in aceasta lume digitalizata atrage dupa sine cresterea in complexitate a riscurilor la care se expun, mai ales a celor de natura legala si de reglementare.

Riscurile apar atunci cand continutul incarcat pe un canal electronic de catre o companie din domeniul sanatatii incalca prevederile legale ce reglementeaza marketingul unui produs din segment si supravegherea acestuia dupa punerea pe piata.
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii
Consilier Institutiile Statului in Control
Consilier Institutiile Statului in Control
Vezi detalii

Ce determina cresterea complexitatii riscurilor

Internetul a devenit o sursa primara de informare pentru toti actorii cheie din industria de sanatate, fie ei pacienti, medici sau companii – atunci cand cauta informatii, transmit informatii, urmaresc sau stocheaza informatii pe teme de sanatate sau privind anumite medicamente. Acest flux crescut de utilizatori si de activitate atrage dupa sine o crestere a nivelului de risc in aceasta industrie strict reglementata.

Continutul online nu are granite, prin urmare orice postare trebuie sa fie atent evaluata din perspectiva implicatiilor pe care le poate genera in diferite piete. Complexitatea variatiilor de reglementare este si mai mult complicata de lipsa unor normative generale venind dinspre organismele majore de reglementare.

Pentru a compensa aceasta lipsa, cateva asociatii comerciale mai mici din piata au luat initiativa de a defini ghiduri de buna practica privind comportamentul si utilizarea noilor platforme de social media. Un al doilea nivel de complexitate este reprezentat de omniprezenta internetului, care ridica intrebarea cum poate respecta o companie limitarile si reglementarile specifice anumitor tari in cazul comunicarii pe internet.

Pe parcursul ultimului deceniu, tipurile de informatii si mijloacele de informare prin canalele electronice s-au extins cu mult dincolo de continutul generat de companie si de distributia controlata a aceasteia, incluzand acum dialoguri online si postari generate de utilizatori.

Pentru companiile din industria de sanatate, managementul eficient al acestui flux de informatii reprezinta o formidabila provocare. O organizatie poate crea si detine propriul continut pe aceste canale sau, de exemplu, poate genera continut care sa duca direct la site-ul sau plecand de la un website dedicat tratarii anumitor boli.

Avand in vedere cat de complexa a devenit in prezent problematica reglementarii precum si gestionarea continutului online dedicat anumitor produse, tari sau parti interesate, companiile din industria de sanatate se dovedesc, adeseori, nepregatite pentru a face fata comunicarii prin canalele electronice. Multe dintre ele nu au inca definite politici de risc pentru continutul digital si sunt surprinse sa constate cat de mult continut este dezvoltat, de fapt, de catre clienti.

Pentru a valorifica la maximum avantajele comunicarii prin canalele electronice si, totodata, pentru a reduce riscurile asociate acesteia, companiile din industria de sanatate trebuie sa investeasca in dezvoltarea unor programe complexe de guvernanta, in implementarea unor procese riguroase de management al continutului si in sisteme de prevenire, identificare si monitorizare a riscurilor. 
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cum gestioneaza companiile din industria sanatatii riscurile digitale":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Tomac: Suntem categoric impotriva split TVA si a taxei de solidaritate
    • Presedintele executiv al PMP, Eugen Tomac, a declarat la inceputul saptamanii ca formatiunea politica amintita este categoric impotriva split TVA, considerand totodata ca "Guvernul este in plin haos". Acesta a precizat ca ar trebui gandita cu seriozitatea relatia cu mediul de afaceri din partea guvernului, potrivit Agerpres: "Observam ca Guvenul este in plin haos. Suntem categoric impotriva split TVA si credem ca orice guvern responsabil trebuie sa se gandeasca cu seriozitate la relatia cu...» citeste mai departe aici

  • Comisia Europeana raspunde solicitarii MFP privind pragul de TVA pentru intreprinderile mici
    • Ministerul Finantelor Publice a solicitat Comisiei Europene in luna aprilie a acestui an, continuarea aplicarii masurii de derogare de la articolul 287 din Directiva 2006/112/CE privind sistemul comun al taxei pe valoarea adaugata care permite scutirea de la plata TVA a persoanelor impozabile cu o cifra de afaceri anuala care nu depaseste un prag specific. In acelasi timp, Romania a solicitat derogare privind cresterea plafonului de scutire de la echivalentul in moneda nationala a 65.000 de...» citeste mai departe aici

  • DIICOT: O angajata de la Taxe si Impozite Sector 5 a sters contra cost amenzile a zeci de oameni
    • Politistii si procutorii DIICOT au facut, luni, 35 de perchezitii in Bucuresti si in judetele Dambovita si Giurgiu la persoane suspectate de frauda informatica, fiind vizata o angajata a Directiei Impozite si Taxe Locale a Sectorului 5. Potrivit anchetatorilor, angajata in cauza ar fi sters din sistem amenzile primite de zeci de persoane sau le-a trecut pe numele unor persoane decedate, contra unor sume de bani. Una dintre perchezitiile de ieri a fost la sediul unei institutii publice. De...» citeste mai departe aici

  • ANAF modifica si completeaza doua acte normative
    • ANAF a anuntat recent ca modifica si completeaza doua acte normative referitoare la documente administrativ-fiscale si procedurale. Mai exact, Agentia Nationala de Administrare Fiscala va modifica, printr-un proiect de ordin supus dezbaterii publice, OPANAF nr. 1155/2016 privind emiterea prin intermediul centrului de imprimerie masiva a unor acte administrativ-fiscale si procedurale. De asemenea, lista actelor administrativ-fiscale emise de ANAF, reglementate prin Ordinul presedintelui ANAF nr....» citeste mai departe aici

  • Proiectul de modificare a Normelor de aplicare a OUG 28/1999 privind casele de marcat
    • OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale a suferit modificari substantiale prin OUG 91/2014 precum si mai multe modificari de mica amploare insa normele metodologice nu au fost adaptate, ultima modificare a acestora fiind adusa de HG 73/2014. Astfel, au aparut numeroase neconcordante intre ordonanta si normele de aplicare. Conform OG 20/2017 normele trebuiau publicate pana la data de 30 septembrie 2017. Pe site-un Ministerului...» citeste mai departe aici

  • Credite noi pentru IMM-uri, dupa incheierea unui nou acord cu FEI
    • In urma semnarii unui acord cu Fondul European de Investitii (FEI) in cadrul Programului "Initiativa pentru IMM-uri", Libra Internet Bank va acorda credite in valoare de pana la 47,7 milioane de euro IMM-urilor, in conditii avantajoase. "Ne bucura extinderea acordului cu Fondul European de Investitii si pentru programul Initiativa pentru IMM-uri, data fiind experienta deja acumulata in anii anteriori pentru programele EaSi, COSME si PROGRESS Microfinance sau Programul dedicat finantarii...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"