Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum gestioneaza companiile din industria sanatatii riscurile digitale

17-Sep-2013
1973
Tot mai multi pacienti si medici au nevoie de informatii de incredere in privinta sanatatii, astfel ca acest segment este in continua crestere. In ultimele doua decenii, tehnologiile digitale au transformat profund modul in care facem schimb de informatii.

Internetul asigura, acum, acces la o mare varietate de canale electronice (e-channels) – site-uri, bloguri, diverse aplicatii si social media. Astfel, oamenii pot nu doar sa caute si sa preia informatii, ci sa-si impartaseasca instantaneu comentarii sau experiente personale cu alti oameni de pe tot cuprinsul globului.

Canalele electronice au devenit surse de informare despre diverse boli, despre tratamente alternative, despre diagnosticarile clinice si multe altele. S-ar putea crede ca gestionarea starii generale de sanatate a devenit, astfel, unul dintre cei mai mari beneficiari ai acestei revolutii digitale.

O parte dintre companiile din industria sanatatii au imbratisat acest mediu vast de informare online, altele nu. Din nefericire pentru organizatiile din domeniul sanatatii, furnizarea de informatii in aceasta lume digitalizata atrage dupa sine cresterea in complexitate a riscurilor la care se expun, mai ales a celor de natura legala si de reglementare.

Riscurile apar atunci cand continutul incarcat pe un canal electronic de catre o companie din domeniul sanatatii incalca prevederile legale ce reglementeaza marketingul unui produs din segment si supravegherea acestuia dupa punerea pe piata.


Ce determina cresterea complexitatii riscurilor

Internetul a devenit o sursa primara de informare pentru toti actorii cheie din industria de sanatate, fie ei pacienti, medici sau companii – atunci cand cauta informatii, transmit informatii, urmaresc sau stocheaza informatii pe teme de sanatate sau privind anumite medicamente. Acest flux crescut de utilizatori si de activitate atrage dupa sine o crestere a nivelului de risc in aceasta industrie strict reglementata.

Continutul online nu are granite, prin urmare orice postare trebuie sa fie atent evaluata din perspectiva implicatiilor pe care le poate genera in diferite piete. Complexitatea variatiilor de reglementare este si mai mult complicata de lipsa unor normative generale venind dinspre organismele majore de reglementare.

Pentru a compensa aceasta lipsa, cateva asociatii comerciale mai mici din piata au luat initiativa de a defini ghiduri de buna practica privind comportamentul si utilizarea noilor platforme de social media. Un al doilea nivel de complexitate este reprezentat de omniprezenta internetului, care ridica intrebarea cum poate respecta o companie limitarile si reglementarile specifice anumitor tari in cazul comunicarii pe internet.

Pe parcursul ultimului deceniu, tipurile de informatii si mijloacele de informare prin canalele electronice s-au extins cu mult dincolo de continutul generat de companie si de distributia controlata a aceasteia, incluzand acum dialoguri online si postari generate de utilizatori.

Pentru companiile din industria de sanatate, managementul eficient al acestui flux de informatii reprezinta o formidabila provocare. O organizatie poate crea si detine propriul continut pe aceste canale sau, de exemplu, poate genera continut care sa duca direct la site-ul sau plecand de la un website dedicat tratarii anumitor boli.

Avand in vedere cat de complexa a devenit in prezent problematica reglementarii precum si gestionarea continutului online dedicat anumitor produse, tari sau parti interesate, companiile din industria de sanatate se dovedesc, adeseori, nepregatite pentru a face fata comunicarii prin canalele electronice. Multe dintre ele nu au inca definite politici de risc pentru continutul digital si sunt surprinse sa constate cat de mult continut este dezvoltat, de fapt, de catre clienti.

Pentru a valorifica la maximum avantajele comunicarii prin canalele electronice si, totodata, pentru a reduce riscurile asociate acesteia, companiile din industria de sanatate trebuie sa investeasca in dezvoltarea unor programe complexe de guvernanta, in implementarea unor procese riguroase de management al continutului si in sisteme de prevenire, identificare si monitorizare a riscurilor. 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • MONOGRAFIE Contabila lichidare societate [cu pierdere/voluntara/cu profit]

    • Lichidarea unei societati, fie ca este realizata voluntar, fie ca se incheie cu profit sau pierdere, presupune o serie de operatiuni contabile esentiale care trebuie reflectate corect in evidentele firmei. O monografie contabila clara ajuta atat contabilul, cat si asociatul sau administratorul sa inteleaga pasii necesari pentru stingerea obligatiilor, repartizarea activelor si inchiderea conturilor. In acest articol prezentam exemple de monografii contabile pentru diferite situatii de lichidare,...» citeste mai departe aici

  • TOATE obligatiile fiscale ale anului 2026

    • Agenda Fiscala a Contabilului 2026 este ghidul complet pentru toti profesionistii din domeniul financiar-contabil. Contine toate obligatiile fiscale, termenele legale si declaratiile ce trebuie depuse in anul 2026, insotite de baza lor legala. Este un instrument practic si usor de folosit, ideal pentru birou sau deplasari. Cu aceasta agenda, contabilii pot gestiona corect si la timp toate responsabilitatile fiscale.» citeste mai departe aici

  • Ai fost declarat inactiv fiscal? Ce poti sa faci

    • Firmele care ajung in situatia de inactivitate fiscala se confrunta cu o suspendare temporara a statutului lor fiscal activ, avand consecinte semnificative atat asupra activitatii proprii, cat si asupra partenerilor de afaceri. Inregistrarea ca „inactiv fiscal” implica pierderea unor drepturi esentiale, precum deducerea TVA si recunoasterea cheltuielilor. Totusi, aceasta situatie poate fi remediata prin conformarea la obligatiile legale si solicitarea reactivarii la autoritatea...» citeste mai departe aici

  • e-Factura. 4 EXCEPTII de la e-Factura in relatia B2C

    • E-Factura B2C reprezinta sistemul prin care facturile emise catre persoane fizice pot fi transmise prin platforma nationala RO e-Factura. Exista insa exceptii clare de la aceasta regula, in care transmiterea facturilor in sistem nu este obligatorie. In continuare, sunt prezentate principalele situatii de acest tip.» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Raport de lichidare si reglementari legislative

    • Intocmirea raportului de lichidare este obligatorie in cadrul procedurii de lichidare voluntara a unei firme. Documentul cuprinde toate operatiunile contabile de lichidare, precum vanzarea stocurilor, casarea stocurilor, plata datoriilor, incasarea creantelor sau renuntarea la ele, distribuirea patrimoniului catre asociat, etc. In acest articol vom pune la dispozitie un model de Raport de lichidare si vom clarifica ce alte documente mai sunt necesare la inchiderea societatii.» citeste mai departe aici

  • Leasing automobil. MONOGRAFIE contabila in cazul unei daune totale a masinii

    • Contribuabilii se intreaba cum trebuie procedat corect din punct de vedere contabil in situatia unei daune totale a unui autoturism achizitionat in leasing. Ce inregistrari contabile se efectueaza pentru inchiderea contractului, cum se trateaza sumele primite de la asigurator si care este modul corect de evidentiere a valorii bunului si a capitalului ramas de rambursat, vedeti in continuarea articolului. Avem acest caz concret. Compania a luat un leasing in anul 2022 pentru un automobil....» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016