Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cum gestioneaza companiile din industria sanatatii riscurile digitale

17-Sep-2013
749
Tot mai multi pacienti si medici au nevoie de informatii de incredere in privinta sanatatii, astfel ca acest segment este in continua crestere. In ultimele doua decenii, tehnologiile digitale au transformat profund modul in care facem schimb de informatii.

Internetul asigura, acum, acces la o mare varietate de canale electronice (e-channels) – site-uri, bloguri, diverse aplicatii si social media. Astfel, oamenii pot nu doar sa caute si sa preia informatii, ci sa-si impartaseasca instantaneu comentarii sau experiente personale cu alti oameni de pe tot cuprinsul globului.

Canalele electronice au devenit surse de informare despre diverse boli, despre tratamente alternative, despre diagnosticarile clinice si multe altele. S-ar putea crede ca gestionarea starii generale de sanatate a devenit, astfel, unul dintre cei mai mari beneficiari ai acestei revolutii digitale.

O parte dintre companiile din industria sanatatii au imbratisat acest mediu vast de informare online, altele nu. Din nefericire pentru organizatiile din domeniul sanatatii, furnizarea de informatii in aceasta lume digitalizata atrage dupa sine cresterea in complexitate a riscurilor la care se expun, mai ales a celor de natura legala si de reglementare.

Riscurile apar atunci cand continutul incarcat pe un canal electronic de catre o companie din domeniul sanatatii incalca prevederile legale ce reglementeaza marketingul unui produs din segment si supravegherea acestuia dupa punerea pe piata.

Ce determina cresterea complexitatii riscurilor

Internetul a devenit o sursa primara de informare pentru toti actorii cheie din industria de sanatate, fie ei pacienti, medici sau companii – atunci cand cauta informatii, transmit informatii, urmaresc sau stocheaza informatii pe teme de sanatate sau privind anumite medicamente. Acest flux crescut de utilizatori si de activitate atrage dupa sine o crestere a nivelului de risc in aceasta industrie strict reglementata.

Continutul online nu are granite, prin urmare orice postare trebuie sa fie atent evaluata din perspectiva implicatiilor pe care le poate genera in diferite piete. Complexitatea variatiilor de reglementare este si mai mult complicata de lipsa unor normative generale venind dinspre organismele majore de reglementare.

Pentru a compensa aceasta lipsa, cateva asociatii comerciale mai mici din piata au luat initiativa de a defini ghiduri de buna practica privind comportamentul si utilizarea noilor platforme de social media. Un al doilea nivel de complexitate este reprezentat de omniprezenta internetului, care ridica intrebarea cum poate respecta o companie limitarile si reglementarile specifice anumitor tari in cazul comunicarii pe internet.

Pe parcursul ultimului deceniu, tipurile de informatii si mijloacele de informare prin canalele electronice s-au extins cu mult dincolo de continutul generat de companie si de distributia controlata a aceasteia, incluzand acum dialoguri online si postari generate de utilizatori.

Pentru companiile din industria de sanatate, managementul eficient al acestui flux de informatii reprezinta o formidabila provocare. O organizatie poate crea si detine propriul continut pe aceste canale sau, de exemplu, poate genera continut care sa duca direct la site-ul sau plecand de la un website dedicat tratarii anumitor boli.

Avand in vedere cat de complexa a devenit in prezent problematica reglementarii precum si gestionarea continutului online dedicat anumitor produse, tari sau parti interesate, companiile din industria de sanatate se dovedesc, adeseori, nepregatite pentru a face fata comunicarii prin canalele electronice. Multe dintre ele nu au inca definite politici de risc pentru continutul digital si sunt surprinse sa constate cat de mult continut este dezvoltat, de fapt, de catre clienti.

Pentru a valorifica la maximum avantajele comunicarii prin canalele electronice si, totodata, pentru a reduce riscurile asociate acesteia, companiile din industria de sanatate trebuie sa investeasca in dezvoltarea unor programe complexe de guvernanta, in implementarea unor procese riguroase de management al continutului si in sisteme de prevenire, identificare si monitorizare a riscurilor. 
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cum gestioneaza companiile din industria sanatatii riscurile digitale":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Regim fiscal pentru cazare si transport fara documente justificative pe durata deplasarilor
    • Potrivit HG 714/2018, personalul din institutiile publice beneficiaza, incepand cu 1 ianuarie 2019, de o indemnizatie de delegare de 20 lei/zi si o alocatie de cazare de 230 lei/zi, plus decontarea combustibilului pentru utilizarea in deplasare a masinii personale, de 7,5 litri/100 km. In baza vechii HG 1860/2006, Codul fiscal dadea dreptul firmelor private sa respecte aceleasi decontari, diferenta fiind doar in cazul diurnei, unde se accepta ca si cheltuiala deductibila de 2,5 ori diurna pentru...» citeste mai departe aici

  • Este oficial! Alocatiile de stat, MAJORATE prin OUG!
    • UPDATE 20 februarie 2019! Vesti bune pentru parinti! Alocatiile copiilor depasesc pragul de 84 lei/luna la care ramasesera blocate din iunie 2015 (cand fusesera dublate, de la cuatumul de 42 de lei/luna)! MMJS anunta ca Guvernul a adoptat marti, 19 februarie, Ordonanta de Urgenta prin care se MAJOREAZA alocatiile copiilor, de la 84 de lei, la 150 de lei/luna. Incepand cu data de 1 a lunii urmatoare intrarii in vigoare a Legii bugetului de stat pe 2019, cuantumul alocatiilor de stat pentru...» citeste mai departe aici

  • Zilierii primesc sprijin din partea Guvernului in cautarea si gasirea unui loc de munca
    • Ministerul Muncii si Justitiei Sociale (MMJS) anunta aprobarea criteriilor de acreditare a agentiilor de intermediere intre cererea si oferta de munca ziliera, venind, astfel, in intampinarea nevoilor zilierilor. Proiectul de Hotarare initiat de MMJS si aprobat de Guvern prevede si procedura de acreditare si notificare, suspendare si retragere a acreditarii, respectiv a dreptului de a presta servicii de intermediere intre cererea si oferta de munca ziliera, dar si obligatiile agentiilor de...» citeste mai departe aici

  • MFP: Persoanele fizice care detin titluri de stat in Programul Tezaur le pot vinde inainte de scadenta
    • Persoanele fizice care detin titluri de stat in Programul Tezaur le pot rascumpara sau le pot transfera catre alt investitor- persoana fizica inainte de termen, anunta Ministerul Finantelor Publice (MFP). Potrivit unui comunicat de presa, Finantele au modificat si completat Ordinul nr.3139/2017 privind aprobarea emiterii de titluri de stat destinate populatiei prin intermediul unitatilor operative ale Trezoreriei Statului in cadrul Programului Tezaur. Astfel, persoanele fizice isi pot vinde...» citeste mai departe aici

  • Proiect de hotarare al PMB: Taxele si impozitele urmeaza sa fie majorate incepand cu anul viitor
    • Primaria Muncipiului Bucuresti (PMB) a pus in Transparenta Decizionala un nou Proiect de Hotarare privind stabilirea nivelurilor impozitelor si taxelor locale in Capitala, incepand cu anul 2020. “Proiectul de act normativ prevede o majorare a taxelor si impozitelor cu 4,6%, ca urmare a unei prevederi din Codul Fiscal care permite primariilor sa mareasca taxele locale in functie de inflatia anuala din Romania”, noteaza contabilul.manager.ro. Asadar, potrivit actului legislativ,...» citeste mai departe aici

  • ANRE proroga termenul de transmitere a cifrei de afaceri pentru calcularea contributiei de 2% stipulata in OUG 114/2018
    • Potrivit unui anunt facut de Autoritatea Nationala de Reglementare in domeniul Energiei (ANRE), termenul de transmitere a cifrei de afaceri in functie de care se va calcula contributia de 2% datorata de companiile energetice (asa cum este stipulat in OUG 114/2018) se abroga! Deocamdata, noul termen de furnizare a acestor date este necunoscut. "Avand in vedere prevederile Ordinului ANRE nr. 224/2018 de aprobare a tarifelor si contributiilor banesti percepute de ANRE in anul 2019, precum si...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016