Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum sa gestionezi eficient retururile si sa le transformi in oportunitati de profit

20-Mai-2022
651
Cum sa gestionezi eficient retururile si sa le transformi in oportunitati de profit

Digitalizarea este noua noastra realitate, iar pentru orice business, comertul online deschide noi oportunitati, noi segmente de audienta si noi piete. Odata cu ele, si noi provocari. Una dintre acestea este gestionarea eficienta a retururilor, cu impact atat in minimizarea pierderilor, cat si in construirea loialitatii.

In Romania, sectorul e-commerce a atins pragul de 6,2 miliarde de euro la finalul anului 2021, cu aproximativ 10% mai mult decat in 2020, cand valoarea comertului online a fost estimata la 5,6 miliarde de euro, dupa cum aflam din datele furnizate de GPeC.

Odata cu cresterea numarului de achizitii online, si numarul retururilor e mai mare. Conform Transport Topics, la nivel global procentul de returnare a produselor achizitionate online se pozitioneaza intre 25-40. Cea mai frecventa categorie de marfuri returnate este cea de imbracaminte si incaltaminte, cu 30-35%, urmata de produsele electronice si IT, motivele cele mai frecvente ale retururilor fiind:

  • primirea unui articol gresit;
  • neconcordanta dintre imaginea de pe site si produsul real;
  • primirea unui produs deteriorat.

Unele dintre motivele returnarii produselor sunt controlabile, in timp ce altele tin de optiunea clientului. In acest context, reducerea ratei de returnare a produselor este una dintre cele mai mari provocari pentru business-urile de comert electronic. 

Masurile care se pot lua vizeaza:

  • imbunatatirea descrierii produselor; 
  • imagini sau continut video cat mai fidele; 
  • investitie in ambalaje rezistente la soc, ce pot reduce riscul de deteriorare a produselor. 

Pentru cazurile in care cumparatorul pur si simplu se razgandeste, intervin alte tipuri de strategii. Una dintre ele ar putea fi marirea perioadei de retur. Paradoxala la prima vedere, masura poate duce la mai putine produse returnate. 

De ce este importanta gestionarea retururilor pentru o afacere?

Gestionarea retururilor sau logistica inversa inseamna mult mai mult decat oferirea unor optiuni de returnare adecvate, pentru ca trebuie facuta din ambele perspective: 

  • a ta, pentru minimizarea pierderilor financiare; 
  • a clientului, pentru a oferi o buna experienta de shopping, a incuraja cumpararea si a creste sansele de revenire, de loializare. 

Solutii pentru a-ti imbunatati procedurile de retur exista, de la stabilirea unei politici transparente, la achizitionarea de softuri care sa informeze clientul cu privire la statusul returului. 

Iata, deci, cum poti implementa cele mai bune practici in cadrul firmei tale, pentru a transforma potentialele retururi in oportunitati de venit:


1.Calculeaza cat te costa retururile 


Pe masura ce vanzarile online cresc, exista un efect secundar inevitabil: mai multe retururi, ceea ce genereaza costuri mai mari, din mai multe sfere: 

  • serviciul de curierat;
  • stocare;
  • verificare produse. 

Si, desi poate parea contraintuitiv, a lasa cheltuielile cu returul in sarcina clientului nu este o strategie buna. Pentru ca, pe termen mediu si lung, vanzarile vor scadea, clientii alegand un alt furnizor care le ofera posibilitatea de a returna gratis produsele.

Retururile nu pot fi evitate complet, dar constientizarea impactului lor asupra profitului este primul lucru pe care trebuie sa il faci. Astfel, vei sti si care este suma pe care este fezabil sa o investesti in strategiile de gestionare a retururilor. 
In acest sens, daca nu dispui de capitalul necesar, poti lua in considerare un credit firma. Pe termen lung, un proces rapid si eficient de retur poate genera mai multe vanzari si un flux mai controlat de venituri. 


2. Stabileste o politica de retur simpla si transparenta


O politica transparenta si clara de gestionare a retururilor, ce presupune costuri de expediere reduse si permite mai multe retururi, ajuta afacerile sa pastreze clientii si asigura loialitatea lor, ceea ce inseamna venituri in crestere.

Asadar, retururile facile, care au costuri reduse, contribuie la pastrarea clientilor loiali, ceea ce duce, in cele din urma, la o crestere a comenzilor si la satisfactia clientilor. 


3. Monitorizeaza retururile


Construind un sistem organizat de gestionare a retururilor te asiguri ca stii exact si care este impactul lor asupra afacerii. Astfel, monitorizarea retururilor nu numai ca te va ajuta sa-ti pastrezi clientii, dar va contribui si la colectarea de date importante despre intentiile lor, astfel incat sa-ti poti eficientiza procedura, in avantajul tau.

O solutie la indemana ar fi introducerea unui formular pentru clientii care doresc sa returneze un produs. Astfel, vei putea afla care este motivul returului si alte date ce te-ar putea ajuta sa-ti imbunatatesti serviciile. Din perspectiva clientului, completarea unui formular ii poate oferi incredere in serviciile tale.


4. Proceseaza rapid retururile 


Atunci cand clientii stiu ca isi pot recupera banii la fel de usor cum ii pot cheltui, ei vor cumpara cu mai multa incredere si, cel mai probabil, vor cheltui mai mult.

Procesarea rapida a retururilor contribuie si ea la fidelizarea clientilor. Cand cineva face o achizitie online, de regula doreste sau are nevoie sa foloseasca produsul imediat. In cazul in care este nevoit sau alege sa il returneze ori sa il schimbe, decizia de a ramane client depinde de cat de repede primeste banii sau produsul inapoi. Un proces greoi il va impiedica sa cumpere a doua oara, pe cand unul simplu si rapid il va convinge ca se poate baza pe serviciile tale.


5. Tine la curent clientul cu privire la statusul returului 


Chiar si in prezent, exista comercianti care fac procesul de returnare dificil pentru cumparatori: 

  • nu afiseaza politica de returnare a comenzilor;
  • nu ofera actualizari privind coletele returnate;
  • nu trimit notificare clientulului atunci cand bunurile returnate au fost receptionate. 

O astfel de abordare nu poate avea decat rezultate dezastruoase pentru o afacere.

In schimb, alege sa comunici clientului ce se intampla cu returul lui. Comunicarea constanta a statusului coletului ar trebui sa fie in prim-planul politicii de retur, indiferent de stadiul in care se afla comanda. Poti automatiza acest pas investind intr-un un soft care sa trimita clientului mesaje sau e-mailuri privind statusul procesului.


6. Diversifica metodele de preluare a retururilor


Cei mai multi comercianti ofera deja mai multe optiuni de livrare, inclusiv posibilitatea de a plati mai mult pentru expedierea rapida. Aceeasi idee se aplica si in cazul schimburilor si retururilor.

Ofera clientilor mai multe optiuni de returnare. Acest lucru poate include returnari in magazine sau ridicarea coletului de catre curier. Ar fi bine sa alegi variante de retur ce nu necesita impachetarea produsului intr-o cutie sau aplicarea unei etichete. Totodata, opteaza pentru rambursarea imediata sau inlocuirea produsului pe loc. 

In acest sens, poti incheia parteneriate cu diferite firme de curierat pentru a ridica retururile de la domiciliul clientilor sau poti opta pentru servicii suplimentare precum preluarea coletelor din puncte fixe.

Asadar, politica de retur actioneaza ca un set de orientari in cazul in care clientii decid ca nu mai doresc ceea ce au cumparat, fie din motive obiective care tin de produs in sine, fie din motive subiective care tin de cumparator. Pentru a preveni confuzia si frustrarea clientilor si pentru a transforma retururile in oportunitati de venit, este necesar sa implementezi o strategie clara de returnare in cadrul afacerii tale, cu un set de tatici gandite din ambele perspective: a ta si a clientului tau.

Sursa foto: Shutterstock.com

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Cum sa gestionezi eficient retururile si sa le transformi in oportunitati de profit":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • PFA cu venituri sub 36.000 lei. Care este baza de calcul CASS pentru 2022?

    • Un PFA, cod CAEN 0149 - Cresterea altor animale, realizeaza venituri in cursul unui an sub 36.000 lei. Doreste sa fie asigurat la sanatate. Intrebare: care este baza de calcul pentru asigurari de sanatate aferente anului 2022? Multumesc. PFA si baza de calcul CASS – raspunsul specialistului: Pentru anul 2022 , baza de calcul este de 30.600 lei (2550*12), astfel: Potrivit art. 170 alin. (1) si alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, "Persoanele fizice care realizeaza venituri prevazute la...» citeste mai departe aici

  • Nedepunerea la timp sau completarea incorecta a D101 se sanctioneaza cu amenda de 5.000 de lei

    • Termenul de depunere a D101 este data de 26 iunie 2023. Contribuabilii trebuie sa stie ca dacaa nu se incadreaza la timp vor fi santionati cu amenda de 5.000 lei, conform legislatiei in vigoare. Impozit pe profit 2023 Ordinul ANAF nr. 310/2023 a adus reguli noi privind declararea impozitului pe profitul anului 2022. Practic, acest act normativ a modificat formularul si regulile de completare pentru D101, dar a introdus totodata Declaratia 101 consolidata, pentru firmele care fac parte dintr-un...» citeste mai departe aici

  • MONOGRAFIE contabila necesara firmelor care au achizitionat masini in leasing

    • Societate comerciala platitoare de TVA si impozit pe profit achizitioneaza in leasing pe 3 ani o masina. Va rog daca se poate o monografie contabila. Multumesc. Monografie contabila leasing financiar – raspunsul specialistului: Potrivit punctului 321 alin. (1) al OMFP 1802/2014, in cazul datoriilor de leasing financiar in valuta, acestea se inregistreaza la cursul de schimb al pietei valutare comunicat de Banca Nationala a Romaniei la data acordarii finantarii. In situatia in care data...» citeste mai departe aici

  • Miercuri, 31 mai 2023, termen limita pentru depunerea formularului 398 Declaratie speciala de TVA

    • Conform legislatiei în vigoare, miercuri, 31 mai 2023, termen limita pentru depunerea formularului 398 Declaratie speciala de TVA. Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita reaminteste contribuabililor, persoane impozabile care sunt inregistrate in Romania pentru utilizarea regimului special pentru vanzarea la distanta de bunuri importate din teritorii terte sau tari terte, prevazut la art. 3152 din Codul fiscal, ca trebuie sa depuna, prin mijloace electronice, declaratia...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 1447/2023: 3 modificari importante privind documentele financiar-contabile

    • Prin Ordinul 1447/2023 au fost aduse 3 modificari importante in ceea ce priveste documentele financiar-contabile. Administratia Judeteana a Finantelor Publice Vrancea aduce la cunostinta contribuabililor ca Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.634/2015 privind documentele financiare a fost modificat si completat cu urmatoarele prevederi: Reconstituirea documentelor financiar contabile este obligatorie pentru toate documentele pierdute, sustrase sau distruse care se afla in termenul de...» citeste mai departe aici

  • Proiect ANAF: Procedura privind regularizarea diferentei de impozit pe profit/pe veniturile micro care a fost redirectionata in plus

    • ANAF a pus recent in dezbatere publica un Proiect de Ordin privind regularizarea diferentei de impozit pe profit/pe veniturile micro care a fost redirectionata in plus. Este vorba, mai exact, de Proiectul de ordin privind determinarea si regularizarea diferentei de impozit pe profit/impozit pe veniturile microintreprinderilor care a fost redirectionata in plus fata de sumele care pot fi redirectionate, potrivit legii, precum si pentru modificarea si completarea Ordinului nr.587/2016 pentru...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2023 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016