Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum sa gestionezi eficient retururile si sa le transformi in oportunitati de profit

20-Mai-2022
224
Cum sa gestionezi eficient retururile si sa le transformi in oportunitati de profit

Digitalizarea este noua noastra realitate, iar pentru orice business, comertul online deschide noi oportunitati, noi segmente de audienta si noi piete. Odata cu ele, si noi provocari. Una dintre acestea este gestionarea eficienta a retururilor, cu impact atat in minimizarea pierderilor, cat si in construirea loialitatii.

In Romania, sectorul e-commerce a atins pragul de 6,2 miliarde de euro la finalul anului 2021, cu aproximativ 10% mai mult decat in 2020, cand valoarea comertului online a fost estimata la 5,6 miliarde de euro, dupa cum aflam din datele furnizate de GPeC.

Odata cu cresterea numarului de achizitii online, si numarul retururilor e mai mare. Conform Transport Topics, la nivel global procentul de returnare a produselor achizitionate online se pozitioneaza intre 25-40. Cea mai frecventa categorie de marfuri returnate este cea de imbracaminte si incaltaminte, cu 30-35%, urmata de produsele electronice si IT, motivele cele mai frecvente ale retururilor fiind:

  • primirea unui articol gresit;
  • neconcordanta dintre imaginea de pe site si produsul real;
  • primirea unui produs deteriorat.

Unele dintre motivele returnarii produselor sunt controlabile, in timp ce altele tin de optiunea clientului. In acest context, reducerea ratei de returnare a produselor este una dintre cele mai mari provocari pentru business-urile de comert electronic. 

Masurile care se pot lua vizeaza:

  • imbunatatirea descrierii produselor; 
  • imagini sau continut video cat mai fidele; 
  • investitie in ambalaje rezistente la soc, ce pot reduce riscul de deteriorare a produselor. 

Pentru cazurile in care cumparatorul pur si simplu se razgandeste, intervin alte tipuri de strategii. Una dintre ele ar putea fi marirea perioadei de retur. Paradoxala la prima vedere, masura poate duce la mai putine produse returnate. 

De ce este importanta gestionarea retururilor pentru o afacere?

Gestionarea retururilor sau logistica inversa inseamna mult mai mult decat oferirea unor optiuni de returnare adecvate, pentru ca trebuie facuta din ambele perspective: 

  • a ta, pentru minimizarea pierderilor financiare; 
  • a clientului, pentru a oferi o buna experienta de shopping, a incuraja cumpararea si a creste sansele de revenire, de loializare. 

Solutii pentru a-ti imbunatati procedurile de retur exista, de la stabilirea unei politici transparente, la achizitionarea de softuri care sa informeze clientul cu privire la statusul returului. 

Iata, deci, cum poti implementa cele mai bune practici in cadrul firmei tale, pentru a transforma potentialele retururi in oportunitati de venit:


1.Calculeaza cat te costa retururile 


Pe masura ce vanzarile online cresc, exista un efect secundar inevitabil: mai multe retururi, ceea ce genereaza costuri mai mari, din mai multe sfere: 

  • serviciul de curierat;
  • stocare;
  • verificare produse. 

Si, desi poate parea contraintuitiv, a lasa cheltuielile cu returul in sarcina clientului nu este o strategie buna. Pentru ca, pe termen mediu si lung, vanzarile vor scadea, clientii alegand un alt furnizor care le ofera posibilitatea de a returna gratis produsele.

Retururile nu pot fi evitate complet, dar constientizarea impactului lor asupra profitului este primul lucru pe care trebuie sa il faci. Astfel, vei sti si care este suma pe care este fezabil sa o investesti in strategiile de gestionare a retururilor. 
In acest sens, daca nu dispui de capitalul necesar, poti lua in considerare un credit firma. Pe termen lung, un proces rapid si eficient de retur poate genera mai multe vanzari si un flux mai controlat de venituri. 


2. Stabileste o politica de retur simpla si transparenta


O politica transparenta si clara de gestionare a retururilor, ce presupune costuri de expediere reduse si permite mai multe retururi, ajuta afacerile sa pastreze clientii si asigura loialitatea lor, ceea ce inseamna venituri in crestere.

Asadar, retururile facile, care au costuri reduse, contribuie la pastrarea clientilor loiali, ceea ce duce, in cele din urma, la o crestere a comenzilor si la satisfactia clientilor. 


3. Monitorizeaza retururile


Construind un sistem organizat de gestionare a retururilor te asiguri ca stii exact si care este impactul lor asupra afacerii. Astfel, monitorizarea retururilor nu numai ca te va ajuta sa-ti pastrezi clientii, dar va contribui si la colectarea de date importante despre intentiile lor, astfel incat sa-ti poti eficientiza procedura, in avantajul tau.

O solutie la indemana ar fi introducerea unui formular pentru clientii care doresc sa returneze un produs. Astfel, vei putea afla care este motivul returului si alte date ce te-ar putea ajuta sa-ti imbunatatesti serviciile. Din perspectiva clientului, completarea unui formular ii poate oferi incredere in serviciile tale.


4. Proceseaza rapid retururile 


Atunci cand clientii stiu ca isi pot recupera banii la fel de usor cum ii pot cheltui, ei vor cumpara cu mai multa incredere si, cel mai probabil, vor cheltui mai mult.

Procesarea rapida a retururilor contribuie si ea la fidelizarea clientilor. Cand cineva face o achizitie online, de regula doreste sau are nevoie sa foloseasca produsul imediat. In cazul in care este nevoit sau alege sa il returneze ori sa il schimbe, decizia de a ramane client depinde de cat de repede primeste banii sau produsul inapoi. Un proces greoi il va impiedica sa cumpere a doua oara, pe cand unul simplu si rapid il va convinge ca se poate baza pe serviciile tale.


5. Tine la curent clientul cu privire la statusul returului 


Chiar si in prezent, exista comercianti care fac procesul de returnare dificil pentru cumparatori: 

  • nu afiseaza politica de returnare a comenzilor;
  • nu ofera actualizari privind coletele returnate;
  • nu trimit notificare clientulului atunci cand bunurile returnate au fost receptionate. 

O astfel de abordare nu poate avea decat rezultate dezastruoase pentru o afacere.

In schimb, alege sa comunici clientului ce se intampla cu returul lui. Comunicarea constanta a statusului coletului ar trebui sa fie in prim-planul politicii de retur, indiferent de stadiul in care se afla comanda. Poti automatiza acest pas investind intr-un un soft care sa trimita clientului mesaje sau e-mailuri privind statusul procesului.


6. Diversifica metodele de preluare a retururilor


Cei mai multi comercianti ofera deja mai multe optiuni de livrare, inclusiv posibilitatea de a plati mai mult pentru expedierea rapida. Aceeasi idee se aplica si in cazul schimburilor si retururilor.

Ofera clientilor mai multe optiuni de returnare. Acest lucru poate include returnari in magazine sau ridicarea coletului de catre curier. Ar fi bine sa alegi variante de retur ce nu necesita impachetarea produsului intr-o cutie sau aplicarea unei etichete. Totodata, opteaza pentru rambursarea imediata sau inlocuirea produsului pe loc. 

In acest sens, poti incheia parteneriate cu diferite firme de curierat pentru a ridica retururile de la domiciliul clientilor sau poti opta pentru servicii suplimentare precum preluarea coletelor din puncte fixe.

Asadar, politica de retur actioneaza ca un set de orientari in cazul in care clientii decid ca nu mai doresc ceea ce au cumparat, fie din motive obiective care tin de produs in sine, fie din motive subiective care tin de cumparator. Pentru a preveni confuzia si frustrarea clientilor si pentru a transforma retururile in oportunitati de venit, este necesar sa implementezi o strategie clara de returnare in cadrul afacerii tale, cu un set de tatici gandite din ambele perspective: a ta si a clientului tau.

Sursa foto: Shutterstock.com

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Urmareste-ne pe Google News
Votati articolul "Cum sa gestionezi eficient retururile si sa le transformi in oportunitati de profit":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • A fost aprobata Procedura de utilizare si functionare a sistemului E-Transport (Ordinul 1190/2022)
    • Ordinul 1190/2022 pentru aprobarea Procedurii de utilizare si functionare a sistemului national privind monitorizarea transporturilor de bunuri cu risc fiscal ridicat RO e-Transport a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 656 din 30 iunie 2022. Prin actul normativ a fost aprobata Procedura de utilizare si functionare a sistemului national privind monitorizarea transporturilor de bunuri cu risc fiscal ridicat RO e-Transport si categoriile de vehicule rutiere utilizate pentru transportul...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 700 a fost actualizata de ANAF. Operatiuni care pot fi efectuate in 2022 prin depunerea formularului
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a actualizat in 2022 formularul 700- Declaratie pentru inregistrarea/modificarea in mediu electronic a categoriilor de obligatii fiscale declarative inscrise in vectorul fiscal conform cu OPANAF nr. 1699/ 25.10.2021. Formularul 700 a fost reglementat initial de Ordinul Nr. 2.372 din 9 august 2017 pentru aprobarea modelului, continutului, precum si a instructiunilor de completare a formularului (700) "Declaratie pentru inregistrarea/modificarea...» citeste mai departe aici

  • Calendarul obligatiilor fiscale ANAF pentru luna IULIE 2022
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat recent calendarul obligatiilor fiscale pentru luna iulie 2022. Primul termen limita este data de 7, cand contribuabilii trebuie sa depuna declaratia de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscale. Declaratii fiscale: TERMENUL joi 7 iulie OBLIGATIA Depunerea declaratiei de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA care utilizeaza trimestrul calendaristic ca perioada fiscala si...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2022 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Noile reguli de deductibilitate au fost MODIFICATE in 2022!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016