Declaratia 172. Cine e obligat sa depuna formularul?
Va reamintim ca, incepand cu 15 noiembrie 2012, prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 64/2012 privind modificarea unor acte normative si pentru reglementarea unor masuri tranzitorii in domeniul executarii unor creante datorate statului, redeventele restante rezultate din contractele de concesiune, arenda si din alte contracte de exploatare eficienta a terenurilor cu destinatie agricola au fost preluate in administrare de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala. in acest context, a fost emis Ordinul presedintelui ANAF nr. 8/7.01.2013 pentru aprobarea modelului si continutului formularului 172 "Declaratie-inventar privind redeventele restante rezultate din contractele de concesiune, arenda si din alte contracte de exploatare eficienta a terenurilor cu destinatie agricola, aflate in sold la data de 15 noiembrie 2012 si neachitate", care a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 23/11.01.2013.
Redam mai jos continutul, modul de completare si depunere a formularului 172. Obligatie Beneficiarii contractelor de concesiune, arenda si din alte contracte de exploatare eficienta a terenurilor cu destinatie agricola, incheiate de Agentia Domeniilor Statului (ADS), platitori de redeventa, sunt obligati sa intocmeasca pe propria raspundere si sa depuna la organul fiscal competent formularul 172,cuprinzand redeventele restante la data intrarii in vigoare a prevederilor Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 64/2012 si neachitate pana la data depunerii acesteia, avizata de ADS.
Atentie! In situatia in care formularul 172 depus de contribuabili nu contine viza Agentiei Domeniilor Statului, acesta nu va fi luat in considerare de organul fiscal competent.
Completare si depunere In aceasta declaratie inventar, platitorii de redevente vor inscrie sumele reprezentand redevente restante, inclusiv obligatiile accesorii aferente acestora aflate in sold la 15 noiembrie 2012 si neachitate pana la data depunerii formularului 172, cu exceptia celor cuprinse in titlurile executorii emise de Agentia Domeniilor Statului si neachitate pana la data intrarii in vigoare a Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 64/2012.
Formularul 172 se completeaza cu ajutorul programului de asistenta, care poate fi descarcat de pe portalul ANAF, sau poate fi distribuit, la cerere, de catre unitatile fiscale si se depune la organul fiscal in a carui evidenta fiscala contribuabilul este inregistrat ca platitor de impozite, taxe si contributii. Formularul editat, semnat si stampilat conform legii, va fi insotit de formatul electronic al acestuia (suportul magnetic sau optic).
Termen de depunere Formularul 172 "Declaratie-inventar privind redeventele restante rezultate din contractele de concesiune, arenda si din alte contracte de exploatare eficienta a terenurilor cu destinatie agricola, aflate in sold la data de 15 noiembrie 2012 si neachitate" se depune pana la
25 februarie 2013. Alte precizari Declaratia-inventar privind redeventele rezultate din contractele de concesiune, arenda si din alte contracte de exploatare eficienta a terenurilor cu destinatie agricola, aflate in sold la 15 noiembrie 2012 si neachitate constituie titlu de creanta, potrivit dispozitiilor Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de Procedura Fiscala, republicata cu modificarile si completarile ulterioare, si devine titlu executoriu in cazul in care debitorul nu isi indeplineste obligatia de plata in termen de 15 zile de la data implinirii termenului limita de depunere a formularului 172, respectiv 25 februarie 2013.
Sursa: DGFP Valcea
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Locatiune/inchiriere sau locatie de gestiune
Intrebare: In cadrul contului 612 "Cheltuieli cu redeventele, locatiile de gestiune si chiriile" se introduc conturile analitice: 6121"Cheltuieli cu redeventele", 6122 "Cheltuieli cu locatiile de gestiune", 6123 "Cheltuieli cu chiriile". Institutul are in chirie de la un furnizor aparate de filtrare a apei care sunt racordate la retea si butelii de gaze, care se pastreaza in institut pana la momentul terminarii gazului achizitionat. Cum privim aceste cheltuieli? Doar chirii sau locatii de gestiune?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Venituri din servicii sau alte operatiuni realizate cu persoane nerezidente
Intrebare: Avem o factura de prestari servicii emisa de un operator din spatiul UE (Bulgaria) in lei constand in plata conform unui acord de asociere intre societatea noastra si alte 2 societati (ambele inregistrate in Bulgaria in scopuri de TVA) in vederea participarii la o licitatie publica, avand ca obiect atribuirea contractului de lucrari publice. S-a incheiat un angajament notarial prin care ne obligam sa achitam un procent din valoarea de adjudecare a contractului la anumite termene. Cum tratam...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Cheltuieli deductibile PFA. Codul CAEN 6209
Intrebare: O PFA infiintata in octombrie 2023 cu codul CAEN 6209, activitate independenta, fara salariati, cu venituri estimate in 2023 de maxim 10.000 ron, poate beneficia de sistemul de impozitare bazat pe normele de venit? Imi puteti preciza care sunt, in aceasta situatie, cheltuielile deductibile (exemplu: sunt deductibile in cota parte conform contractului de comodat al sediului PFA-ului, cheltuieli cu intretinerea, energia electrica, apa, gunoiul)? In esenta m-ar interesa toate tipurile de...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Inchiderea contului 461
Intrebare: O microintreprindere constituita in ianuarie 2023 cu salariati si platitoare de TVA inregistreaza in contul 461 la data de 30.09 suma de 6850 lei. Soldul s-a format din platile diverse fara documente justificative care apar pe extrasele bancare (cheltuieli pe numele administratorului). Societatea nu are profit pentru a se putea intocmi bilant interimar. Pentru inchiderea soldului 461 este corecta inregistrarea 461 = 7588 in minus si apoi declarare impozit din alte surse de 10% pe intreaga suma?...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Dividende 2023. Baza de calcul CASS
Intrebare: Cum se procedeaza la completarea declaratiei unice rectificative in speta urmatoare, avand in vedere ca salariul minim a devenit 3.300 lei de la 1 octombrie 2023? 1. Declaratia initiala Societatea a repartizat la dividende interimare suma de 191.188 lei brut in luna septembrie 2023, suma ridicata efectiv dupa achitarea impozitului pe dividende fiind de 175.893 lei. Salariul minim de 3000 lei * 24=72.000 lei. 72.000*10% = 7.200 lei contributie la sanatate. 2. Declaratia rectificativa In luna...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –