Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Se modifica din nou Codul fiscal: se schimba impozitul pe cladiri si alte taxe

18-Feb-2016
5874

Ministerul de Finante a publicat recent un nou proiect de hotarare pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 1/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal.

In Nota de fundamentare se mentioneaza ca Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 22 din 13 ianuarie 2016, au in vedere atingerea anumitor obiective ale politicii fiscale, care vizeaza, in principal, abordarea facila a legislatiei fiscale de catre contribuabili, administrarea coerenta a sistemului de impozite si taxe si reducerea costurilor de conformare a contribuabililor.

In acest context, avand in vedere prevederile din Legea nr. 358/2015 din 31 decembrie 2015 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2015 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal si a Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 988 din 31 decembrie 2015, se adopta modificarea si completarea normelor metodologice.


Schimbari preconizate

I. Titlul IV -Impozitul pe venit

1. La punctul 12 alin.(6) lit.a) s-au adus clarificari cu privire la excluderea de la evaluare a avantajelor sub forma utilizarii in scop personal a vehiculelor pentru care cheltuielile sunt deductibile in cota de 50% conform prevederilor din Codul fiscal Titlul II si Titlul IV. Precizam faptul ca, potrivit prevederilor art. 76 alin.(4) lit t), acestea reprezinta avantaje neimpozabile, la nivelul persoanei fizice beneficiare.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Cartea verde a contabilitatii 2018 varianta tiparita


Grabiti-va sa intrati in posesia exemplarului dvs Este cea mai utila lucrare pentru contabili in 2018 Cartea Verde a Contabilitatii 2018 este considerata cea mai buna sursa de solutii pentru problemele fiscal-contabile generate de schimbarile legislative radicale din ultima perioada Fara niciun dubiu Noutatile editiei 2018 a Cartii Verzi a...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

2. La punctul 12 alin.(15) au fost corelate denumirile tipurilor de venituri neimpozabile, reprezentand contravaloarea alimentatiei de protectie si a materialelor igienico-sanitare, cu Legea securitatii si sanatatii in munca nr.319/2006, in baza carora sunt acordate aceste drepturi, pentru a corespunde cu noile reglementari din legislatia specifica.

3. La punctul 43 alin (2) se clarifica tratamentul fiscal al veniturilor obtinute de profesorii si cercetatorii nerezidenti care desfasoara activitati in Romania si dupa expirarea perioadei pentru care conventia de evitare a dublei impuneri prevede scutire de impozit. Astfel, functie de natura venitului obtinut din Romania de profesorii si cercetatorii nerezidenti se va aplica impozitul pe veniturile obtinute din Romania de nerezidenti sau impozitul pe salarii, dupa caz.

IV. Titlul IX „Impozite si taxe locale”

Capitolul II – Impozitul pe cladiri si taxa pe cladiri

1. in conformitate cu modificarile aduse articolului 461 alin. (12) prin Legea nr. 358/2015, in cazul cladirilor proprietate publica sau privata a statului ori a unitatilor administrativ teritoriale care fac obiectul unor contracte de concesiune, inchiriere, administrare sau folosinta, care se refera la perioade mai mici de o luna, obligatia declararii si platii taxei pe cladiri apartine persoanei de drept public care transmite dreptul de concesiune, inchiriere, administrare ori folosinta. in acest sens, se modifica prevederile pct. 17 alin. (2) lit. c) si d), precum si exemplele de la lit. C si D ale pct. 19 din Normele metodologice.

 

Am testat, am actualizat, am creat Noul Cod fiscal in cel mai potrivit format tiparit. Un biblioraft usor de folosit, actualizat lunar, cu spatiu pentru adnotari si norme sub fiecare articol. Tot ce va puteti oferi prin acest format aici >>>

 

Noul Cod fiscal 2016

2. A fost clarificata la Norma 38 ”ultima valoare impozabila inregistrata in evidentele fiscae” in sensul ca nu mai este necesar depunerea rapoartelor evaluare in cazul rapoartelor de reevaluare intocmite in intervalul 2013 - 2014 si inregistrat in situatiile financiare, in perioada 2013-2014, precum si in cazul, persoanelor juridice.pentru cladirile dobandite prin construire in ultimii 3 ani a anului de referinta, valoarea cladirii este cea prevazuta in procesul-verbal de receptie finala.

2. Au fost aduse clarificari in ceea ce priveste incadrarea cladirilor proprietatea pesroanelor fizice, care au destintie mixta , referiritor la modul de calcul al impozitului, respectiv ca pentru o cladire rezidentiala sau nerezidentiala, dupa caz. in acest sens, se modifica prevederile pct. 44 si se completeaza pct.46 cu un nou punct 46^1.

Capitolul III – Impozitul pe teren si taxa pe teren

1. Potrivit prevederilor articolului 463 din Legea nr. 358/2015 pentru terenurile proprietate publica sau privata a statului ori a unitatilor adminstrativ-teritoriale, concesionate, inchiriate, date in administrare ori in folosinta, dupa caz, oricaror entitati, altele decat cele de drept, taxa pe teren se datoreaza de prima persoana de drept privat care are relatia contractuala cu persoana de drept public.

2. Conform prevederilor articolului 465 alin. (2^1) in cazul terenurilor situate in intravilan, suprafata de 400 m2 aferenta suprafetelor inregistrate in registrul agricol la alte categorii de folosinta decat cea de terenuri cu constructii, se impoziteaza o singura data din suprafetele acestor terenuri, evidentiate in ordine descrescatoare.

3. De asemenea, sunt exemplificate si diferite cazuri privind calculul impozitului pe teren pentru terenurile situate in intravilan intr-o unitate administrativ-teritoriala.

4. Corelarea normelor metodologice cu prevederile Codului fiscal in ceea ce priveste contractele de concesiune, inchiriere, dare in administrare sau in folosinta ce se refera la perioade mai mici de o luna.


Capitolul XI- Dispozitii tranzitorii

1. A fost reformulat punctul 171, in sensul ca s a clarificat ce documente se anexeaza la declaratia fiscala pe care o depun persoanele fizice si care au in proprietate cladiri nerezidentiale sau cladiri cu destinatie mixta.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Se modifica din nou Codul fiscal: se schimba impozitul pe cladiri si alte taxe":
Rating:

Nota: 3.68 din 14 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • VIDEO: Cheltuielile firmei cu autoturismele. Riscuri in cazul unui control
    • Rentrop & Straton va invita sa urmariti o serie de video-uri online cu privire la Aplicarea corecta a noii legislatii fiscale, prezentate de oameni specialisti precum Gabriel Jinga sau Gabriel Gheorghe. Cheltuielile firmei cu masinile - Ce risc exista in cazul unui control? este tema pe care expertii nostri o vor dezbate in cadrul acestui seminar specializat. Pentru a participa la un seminar specializat din domeniile: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii sau salarizare, accesati...» citeste mai departe aici

  • UPDATE: Schimbari in Calendarul fiscal al lunii august 2018! Termenul de depunere a bilanturilor la 30.06.2018, 20.08.2018
    • UPDATE: Din cauza Hotararii Guvernului nr. 595/2018 care prevede ca zilele 16 si 17 sa fie zile libere, Calendarul Obligatiilor Fiscale pentru anul 2018, luna august, a fost modificat. Astfel, termenul depunerii pentru bilanturile la 30.06.2018 a fost prelungit pana pe data de 20 august 2018, fata de data de 16 august, cum fusese prevazut initial. ANAF a pus la dispozitia contribuabilor calendarul fiscal al lunii august 2018, luna care este mai lejera din punct de vedere al declaratiilor ce...» citeste mai departe aici

  • Completarea de catre ONG-uri a Declaratiei 101 privind impozitul pe profit
    • In analiza de astazi vom vedea cum se completeaza Declaratia 101 privind impozitul pe profit, in cazul ONG-urilor. Specialistii nostri vor raspunde intrebarilor privind situatia unui ONG preluat care a avut in 2016 si 2017 activitate fara scop lucrativ, venituri din donatii, sponsorizari, taxe de membru si imprumuturi de la presedinte. In declaratiile 101 pe 2016 si 2017 s-au trecut veniturile si cheltuielile respective. La venituri din exploatare s-au obtinut pierdere atat in 2016, cat si in...» citeste mai departe aici

  • Fondul Proprietatea, profit de 789,8 milioane lei la finalul semestrului I 2018
    • Fondul Proprietatea a incheiat primul semestru cu un profit net neauditat de 789,8 milioane lei, cu peste 80 de milioane mai mult, decat profitul net neauditat aferent semestrului incheiat la 30 iunie 2017 (de 709,3 milioane lei), ceea ce indica o crestere de 11,34%, potrivit unui raport postat pe Bursa. Principalul factor care a contribuit la profitul inregistrat in primele sase luni ale anului 2018 a fost venitul brut din dividende in suma de 532,6 milioane lei si castigul net aferent...» citeste mai departe aici

  • MFP a publicat un proiect de ordonanta pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare
    • Proiect de ordonanta publicat, marti, de Ministerul Finantelor Publice, prevede ca Unitatile administrativ teritoriale pot solicita imprumuturi din venituri din privatizare, se arata intr-un comunicat de presa al MFP. MFP a publicat proiectul de ordonanta a Guvernului care stabileste reglementarea unor masuri fiscal–bugetare, intre care si faptul ca unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale pot solicita Ministerului Finantelor Publice, in timpul anului in curs, contractarea de...» citeste mai departe aici

  • PIB-ul Romaniei, in crestere cu 4% in prima jumatate a anului
    • Fata de primul semestru din 2017, in primul semestru din 2018 economia Romaniei a crescutcu 4%, iar in trimestrul II al acestui an a inregistrat o crestere cu 1,4% fata de trimestrul precedent, arata datele transmise marti, 14 august, de Institutul National de Statistica (INS). Produsul Intern Brut (PIB) a inregistrat o crestere cu 4,1% pe serie bruta si 4,2% pe serie ajustata sezonier. Datele privind PIB-ul inregistrat in primele 3 luni ale acestui an, Produsul Intern Brut al Romaniei a avut o...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016