Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Se modifica din nou Codul fiscal: se schimba impozitul pe cladiri si alte taxe

18-Feb-2016
5955

Ministerul de Finante a publicat recent un nou proiect de hotarare pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 1/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal.

In Nota de fundamentare se mentioneaza ca Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 22 din 13 ianuarie 2016, au in vedere atingerea anumitor obiective ale politicii fiscale, care vizeaza, in principal, abordarea facila a legislatiei fiscale de catre contribuabili, administrarea coerenta a sistemului de impozite si taxe si reducerea costurilor de conformare a contribuabililor.

In acest context, avand in vedere prevederile din Legea nr. 358/2015 din 31 decembrie 2015 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2015 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal si a Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 988 din 31 decembrie 2015, se adopta modificarea si completarea normelor metodologice.


Schimbari preconizate

I. Titlul IV -Impozitul pe venit

1. La punctul 12 alin.(6) lit.a) s-au adus clarificari cu privire la excluderea de la evaluare a avantajelor sub forma utilizarii in scop personal a vehiculelor pentru care cheltuielile sunt deductibile in cota de 50% conform prevederilor din Codul fiscal Titlul II si Titlul IV. Precizam faptul ca, potrivit prevederilor art. 76 alin.(4) lit t), acestea reprezinta avantaje neimpozabile, la nivelul persoanei fizice beneficiare.

2. La punctul 12 alin.(15) au fost corelate denumirile tipurilor de venituri neimpozabile, reprezentand contravaloarea alimentatiei de protectie si a materialelor igienico-sanitare, cu Legea securitatii si sanatatii in munca nr.319/2006, in baza carora sunt acordate aceste drepturi, pentru a corespunde cu noile reglementari din legislatia specifica.

3. La punctul 43 alin (2) se clarifica tratamentul fiscal al veniturilor obtinute de profesorii si cercetatorii nerezidenti care desfasoara activitati in Romania si dupa expirarea perioadei pentru care conventia de evitare a dublei impuneri prevede scutire de impozit. Astfel, functie de natura venitului obtinut din Romania de profesorii si cercetatorii nerezidenti se va aplica impozitul pe veniturile obtinute din Romania de nerezidenti sau impozitul pe salarii, dupa caz.

IV. Titlul IX „Impozite si taxe locale”

Capitolul II – Impozitul pe cladiri si taxa pe cladiri

1. in conformitate cu modificarile aduse articolului 461 alin. (12) prin Legea nr. 358/2015, in cazul cladirilor proprietate publica sau privata a statului ori a unitatilor administrativ teritoriale care fac obiectul unor contracte de concesiune, inchiriere, administrare sau folosinta, care se refera la perioade mai mici de o luna, obligatia declararii si platii taxei pe cladiri apartine persoanei de drept public care transmite dreptul de concesiune, inchiriere, administrare ori folosinta. in acest sens, se modifica prevederile pct. 17 alin. (2) lit. c) si d), precum si exemplele de la lit. C si D ale pct. 19 din Normele metodologice.

 

Am testat, am actualizat, am creat Noul Cod fiscal in cel mai potrivit format tiparit. Un biblioraft usor de folosit, actualizat lunar, cu spatiu pentru adnotari si norme sub fiecare articol. Tot ce va puteti oferi prin acest format aici >>>

 

Noul Cod fiscal 2016

2. A fost clarificata la Norma 38 ”ultima valoare impozabila inregistrata in evidentele fiscae” in sensul ca nu mai este necesar depunerea rapoartelor evaluare in cazul rapoartelor de reevaluare intocmite in intervalul 2013 - 2014 si inregistrat in situatiile financiare, in perioada 2013-2014, precum si in cazul, persoanelor juridice.pentru cladirile dobandite prin construire in ultimii 3 ani a anului de referinta, valoarea cladirii este cea prevazuta in procesul-verbal de receptie finala.

2. Au fost aduse clarificari in ceea ce priveste incadrarea cladirilor proprietatea pesroanelor fizice, care au destintie mixta , referiritor la modul de calcul al impozitului, respectiv ca pentru o cladire rezidentiala sau nerezidentiala, dupa caz. in acest sens, se modifica prevederile pct. 44 si se completeaza pct.46 cu un nou punct 46^1.

Capitolul III – Impozitul pe teren si taxa pe teren

1. Potrivit prevederilor articolului 463 din Legea nr. 358/2015 pentru terenurile proprietate publica sau privata a statului ori a unitatilor adminstrativ-teritoriale, concesionate, inchiriate, date in administrare ori in folosinta, dupa caz, oricaror entitati, altele decat cele de drept, taxa pe teren se datoreaza de prima persoana de drept privat care are relatia contractuala cu persoana de drept public.

2. Conform prevederilor articolului 465 alin. (2^1) in cazul terenurilor situate in intravilan, suprafata de 400 m2 aferenta suprafetelor inregistrate in registrul agricol la alte categorii de folosinta decat cea de terenuri cu constructii, se impoziteaza o singura data din suprafetele acestor terenuri, evidentiate in ordine descrescatoare.

3. De asemenea, sunt exemplificate si diferite cazuri privind calculul impozitului pe teren pentru terenurile situate in intravilan intr-o unitate administrativ-teritoriala.

4. Corelarea normelor metodologice cu prevederile Codului fiscal in ceea ce priveste contractele de concesiune, inchiriere, dare in administrare sau in folosinta ce se refera la perioade mai mici de o luna.


Capitolul XI- Dispozitii tranzitorii

1. A fost reformulat punctul 171, in sensul ca s a clarificat ce documente se anexeaza la declaratia fiscala pe care o depun persoanele fizice si care au in proprietate cladiri nerezidentiale sau cladiri cu destinatie mixta.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Se modifica din nou Codul fiscal: se schimba impozitul pe cladiri si alte taxe":
Rating:

Nota: 3.68 din 14 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Proiect de Ordin MFP: Modificari si completari aduse legislatiei contabile
    • Potrivit unui Proiect de Ordin pus in dezbatere publica, marti, 16 octombrie, de Ministerul Finantelor Publice (MFP), se propun o serie de masuri privind modificarea si completarea unor reglementari contabile. Proiectul de Ordin si Reperatul de aprobare au fost publicate pe site-ul Ministerului si se afla in dezbatere publica pentru 10 zile calendaristice. Mai jos veti regasi cele mai importante modificari aduse planurilor de conturi, amortizarii, raportarii nefinanciare, tratamentului...» citeste mai departe aici

  • Venituri din activitati independente: Pragul pentru calcularea CAS si CASS se modifica de la 1 ianuarie 2019
    • Odata cu modificarea salariului minim pe economie de la 1 ianuarie 2019, va creste si pragul pentru calcularea CAS si CASS in cazul persoanelor care obtin venituri din activitati independente. In Codul Fiscal, Cap. II - Venituri din activitati independente (art. 67 - art. 75), la art. 67, veniturile independente sunt definite astfel: “(1) Veniturile din activitati independente cuprind veniturile din activitati de productie, comert, prestari de servicii si veniturile din profesii liberale,...» citeste mai departe aici

  • Sponsorizari acordate de societate platitoare de impozit pe profit. Tratament fiscal
    • Care este tratamentul fiscal care se aplica in cazul sponsorizarii acordate de o societate platitoare de impozit pe profit? Asadar, specialistii nostri ne vor arata daca sponsorizarea este deductibila din impozitul pe profit, in situatia in care o societate romaneasca, platitoare de impozit pe profit, acorda in baza unui contract de sponsorizare o suma lunara de 400 lei catre Ambasada Bulgariei din Romania in vederea sustinerii activitatilor din domeniul educatiei, respectiv intretinerea unei...» citeste mai departe aici

  • PFA: Obligatii privind dotarea cu casa de marcat si emitere bon fiscal
    • Obligativitatea dotarii cu aparat de marcat electronic fiscal revine si profesorilor care ofera meditatii contra cost elevilor? Aceasta este intrebarea la care va raspunde unul dintre consultantii nostri fiscali. Concret, un profesor - persoana fizica autorizata (PFA) care preda ore copiilor (meditatii) vrea sa stie daca are obligatia detinerii si utilizarii casei de marcat pentru incasarile in numerar de la elevi? Raspunsul specialistului Potrivit art 1 alin (1) din Ordonanta de urgenta nr....» citeste mai departe aici

  • APAPR: Din cauza nerespectarii legii, romanii au in conturile pentru Pilonul II sume mai mici cu 17,8%
    • Din cauza nerespectarii Legii 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, romanii au sume cu 17,8% mai mici in contul lor personal de Pilon II. De altfel, impactul la nivelul Pilonului II, tradus prin contributii nevirate, este de 1,9 miliarde de euro, dupa cum arata directorul general al fondului BCR Pensii si presedintele Asociatiei pentru Pensiile Administrate Privat din Romania (APAPR), Radu Craciun. Prezent la o conferinta de specialitate, presedintele APAPR a subliniat ca...» citeste mai departe aici

  • Sesiune de asistenta ANAF: Esalonarea la plata a obligatiilor fiscale
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a organizat, miercuri – 17 octombrie, o noua sesiune de asistenta online, pe tema "Esalonarea la plata a obligatiilor fiscale". Specialistii ANAF au stat la dispozitia contribuabililor pentru a le oferi asistenta in ceea ce priveste aceasta tema. Iata unele dintre intrebarile care si-au gasit raspuns de la specialistii ANAF. Intrebare contribuabil “Buna dimineata. Pot sa vad online daca am obligatii de plata? Multumesc anticipat!”,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016