Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Declaratia privind beneficiarul real - eliminata pentru firmele formate doar din persoane fizice ( Propunere legislativa)

06-Mar-2020
5742

O noua propunere legislativa ar putea elimina obligatia depunerii Declaratiei privind beneficiarul real in cazul societatilor, asociatiilor sau fundatiilor formate doar din persoane fizice.

Pentru simplificarea procedurii de declarare a beneficiarului real al unei societati, firmele si ONG-urile ar putea sa nu mai fie obligate sa depuna aceasta declaratie, daca nu exista modificari.

Obligatia depunerii Declaratiei privind beneficiarul real al unei societati a fost introdusa de Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului.

Situatia actuala:

Societatile comerciale, asociatiile si fundatiile trebuie sa depuna anual o declaratie prin care sa ateste cine este beneficiarul real al entitatii, chiar daca nu s-a schimbat nimic in structura entitatii si beneficiarii reali sunt aceiasi. Trebuie depusa suplimentar o declaratie anuala dupa aprobarea situatiilor financiare pentru firme. 

De asemenea, si firmele formate doar din persoane fizice sunt obligate sa faca aceasta raportare, desi beneficiarul real rezulta chiar din datele existente deja in registrele autoritatilor publice. 

Astfel ca prin noua propunere legislativa se doreste modificarea si completarea Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si modificarea si completarea unor acte normative, precum si prin modificarea Ordonantei de Guvern nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii.

Proiectul de lege propune urmatoarele modificari (extras din Proiect):

  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Bunuri utilizate exclusiv in interes personal In cazul in care avem un autoturism care nu este folosit in interesul activitatii societatii 100%, amortizarea este deductibila sau nedeductibila? La fel si pentru niste bunuri...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Lichidare cu transfer teren catre asociat In acest caz, nu se poate aplica exceptia la calculul CA prin excluderea licrarii activelor corporale fixe definite art. 266 (1) pct 3?citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Societati legate si incadrare la microintreprinderi Asociatul x detine titluri de participare in 3 SRL-uri, astfel: - in societatea A platitoare de impozit pe profit - detine 16% din titluri (societatea infiintata in 2020), cifra...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Vanzare mijloc fix casat Avem un mijloc fix complet amortizat, care a fost casat cu ocazia inventarierii anuale, aflandu-se intr-o stare avansata de degradare. Acesta a fost scos din gestiune, iar la acel...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Clarificare raspuns precedent Multumesc pentru raspuns, dar societatea nu este platitoare de tva , nu este inregistrata in scopuri de tva, ce trebuie sa faca in aceasta situatie?citeste mai mult

Art. I. - Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, publicata In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 589 din 18 iulie 2019, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza; 

1. AlineatuI (1) al articolului 56 se modifica si va avea urmatorul cuprins;

„(1) Persoanele juridice supuse obligatiei de inregistrare in registrul comertului depun la imatriculare si ori de cate ori intervine o modificare o declaratie privind beneficiarul real al persoanei Juridice, in vederea inregistrarii in Registrul beneficiarilor reali al societatilor.”

2. Dupa alineatul (1) al articolului 56, se introduc doua noi alineate, alineatele (l') si (1^), cu urmatorul cuprins:

„(1') Sunt exceptate de la obligatia depunerii declaratiei prevazute la alin. (1);
a) regiile autonome, companiile si societatile nationale si societatile detinute integral sau majoritar de stat; 
b) persoanele juridice formate doar din asociati persoane fizice. 

In cazul persoanelor exceptate conform alineatului (1') litera b), Registrul beneficiarilor reali va fi completat din oficiu de catre Oficiul National al Registrului Comertuuii pe baza documentelor care insotesc cererea de inmatriculare, sau pe baza evidentelor detinute in cazul societatilor deja inmatriculate.” 

3. AlineatuI (4) al articolului 56 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„(4) Daca intervine o modificare privind datele de identificare ale beneficiarului real, declaratia se depune in termen de 15 zile de la data la care aceasta a intervenit.” 

4. AlineatuI (1) al articolului 62 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

 „(1) In termen de 12 luni de la intrarea in vigoare a prezentei legi, societatile inregistrate pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi in registrul comertului, cu exceptia celor prevazute la articolul 56 alineatul (l'), depun, prin grija reprezentantului legal, spre inregistrare in Registrul beneficiarilor reali ai societatilor, tinut de Oficiul National al Registrului Comertului, o declaratie privind datele de identificare ale beneficiarilor reali.” 

Art. II. - Ordonanta de Guvern nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, nr. 39 din 31 ianuarie 2000, se modifica dupa cum urmeaza: 

1. La articolul 7, alineatul (2), litera c^) se modiflca si va avea urmatorul cuprins:

„c^) declaratia pe propria raspundere, incheiata in forma autentica, a persoanei care, in temeiul alin. (1), formuleaza cererea de inscriere, care cuprinde datele de identificare ale beneficiarilor reali ai asociatiei, in sensul reglementarilor din domeniul prevenirii si combaterii spalarii banilor si finantarii terorismului.

Datele de identificare ale beneficiarului real sunt: numele, prenumele, data nasterii, codul numeric personal, seria si numarul actului de identitate, cetatenia, domiciliul sau resedinta.

In cazul asociatiilor formate doar din persoane fizice, se va putea opta pentru nedepunerea declaratiei pe propria raspundere si completarea registrului central din oficiu pe baza datelor de identificare din dosar si conform regulilor prevazute de Legea 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative.” 

2. La articolul 17, alineatul (2), litera c^) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„c^) declaratie pe propria raspundere, incheiata in forma autentica, a persoanei care, in temeiul alin. (1), formuleaza cererea de inscriere, care cuprinde datele de identificare ale beneficiarilor reali ai asociatiei, in sensul reglementarilor din domeniul prevenirii si combaterii spalarii banilor si finantarii terorismului. 

Datele de identificare ale beneficiarului real sunt: numele, prenumele, data nasterii, codul numeric personal, seria si numarul actului de identitate, cetatenia, domiciliul sau resedinta. 

In cazul fundatiilor formate doar din persoane fizice, se va putea opta pentru nedepunerea declaratiei pe propria raspundere si completarea registrului central din oficiu pe baza datelor de identificare din dosar si conform regulilor prevazute de Legea 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative.” 

3. Alineatul (1) al articolului 34“* se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„(1) Ori de cate ori intervine o modificare privind datele de identificare ale beneficiarului real, asociatia sau fundatia are obligafia de a comunica Ministerului Justitiei datele de identificare ale beneficiarului real, in vederea inregistrarii actualizarii evidentei privind beneficiarii real ai asociatilor si fundatiilor.”

4. Alineatul (3) al articolului 34“* se abroga.

Aceasta lege a fost adoptata de parlamentui Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. I din Constitutia Romaniei, republicata.


Pentru a citi Expunerea de motive, click AICI.

 

Sursa: Senatul Romaniei

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016