
Raportul Special
realizat de specialisti
Noutate
Avem un nou act normativ privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice. Este vorba despre recentul Ordin al ministrului economiei si finantelor nr. 858/2008 privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta, care aduce noutati importante atat in ceea ce priveste sfera declaratiilor ce pot fi depuse prin mijloace electronice, cat si in ceea ce priveste modalitatile de depunere a acestora.
Ce declaratii putem depune electronic?
Urmatoarele declaratii fiscale pot fi depuse prin mijloace electronice de transmitere la distanta:
Cum procedam pentru a depune electronic declaratiile?
Semnarea declaratiilor fiscale poate fi efectuata:
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
1 . Utilizarea certificatului digital emis de Agentia Nationala de Administrare Fiscala
Pentru utilizarea metodei de depunere a declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta trebuie sa solicitam certificatul digital.
Certificatul digital se elibereaza gratuit de catre Ministerul Economiei si Finantelor, pe numele persoanelor imputernicite pentru semnarea declaratiilor fiscale.
Solicitarea certificatului digital se face prin inregistrarea persoanei imputernicite pentru semnarea declaratiilor ca utilizator al serviciului "Depunere declaratii on-line" si depunerea formularului 140 "Cerere pentru obtinerea certificatului digital", aflat pe site-ul Ministerului Economiei si Finantelor, portalul ANAF.
Cererea pentru obtinerea certificatului digital se completeaza, se transmite electronic si se listeaza prin functionalitatile puse la dispozitie de serviciul "Depunere declaratii on-line".
Exemplarul listat, semnat si stampilat de catre contribuabil, conform legii, se depune de catre persoana imputernicita pentru semnarea declaratiilor fiscale, intr-un interval de 30 de zile lucratoare de la transmiterea electronica a cererii, la directia generala a finantelor publice judeteana sau, dupa caz, la Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, in a carei raza teritoriala contribuabilul isi are domiciliul fiscal.
Cererea in format hartie va fi insotita de urmatoarele documente:
Pe baza documentelor depuse, organul fiscal verifica realitatea datelor inscrise in cerere, iar copia documentului de identitate a solicitantului si documentul privind dreptul solicitantului de a semna declaratiile fiscale se anexeaza la cerere.
Informatiile necesare pentru ridicarea certificatului digital se transmit persoanei solicitante, prin posta electronica, la adresa mentionata in cererea pentru obtinerea certificatului digital.
Certificatul digital emis de ANAF este valabil o perioada de un an.
2. Utilizarea certificatelor digitale calificate, emise in conditiile Legii nr. 455/2001
Declaratiile fiscale pot fi semnate si de persoane care detin certificate digitale calificate, eliberate de furnizorii de servicii de certificare, acreditati (in conditiile Legii nr. 455/2001).
Pentru utilizarea serviciului "Depunere declaratii on-line" existent pe siteul Ministerului Economiei si Finantelor, portalul ANAF, se vor efectua urmatoarele operatiuni:
Cererea pentru utilizarea unui certificat digital calificat se completeaza, se transmite electronic si se listeaza prin functionalitatile puse la dispozitie de serviciul "Depunere declaratii on-line".
Exemplarul listat, semnat si stampilat de catre contribuabil se depune de catre persoana imputernicita pentru semnarea declaratiilor fiscale, la directia generala a finantelor publice judeteana sau, dupa caz, la Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, in a carei raza teritoriala contribuabilul isi are domiciliul fiscal.
Cererea in format hartie va fi insotita de urmatoarele documente:
Pe baza documentelor depuse, organul fiscal verifica realitatea datelor inscrise in cerere, iar copia documentului de identitate a solicitantului si documentul privind dreptul solicitantului de a semna declaratiile fiscale se anexeaza la cerere.
Confirmarea dreptului de utilizare a serviciului "Depunere declaratii online", existent pe site-ul Ministerului Economiei si Finantelor, portalul ANAF, semnata electronic prin utilizarea unui certificat digital calificat, emis de catre un furnizor de servicii de certificare acreditat, se transmite persoanei solicitante, prin posta electronica, la adresa mentionata in cerere.
Acte normative aplicabile: Ordin al ministrului economiei si finantelor nr. 858/2008 privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
O depunere mai rapida a formularelor. Ce solutie a gasit ANAFAtentie: Procedura completa de reinnoire a certificatelor digitale pentru semnatura electronicaANAF: Chestionarele de stabilire a rezidentei fiscale se pot depune electronicIndrumare privind obligatiile fiscale: Lista intalnirilor ANAF cu contribuabilii (februarie 2020)Redirectionare impozit pe profit si micro. Formularul 177 a fost actualizat de fisc si poate fi depus pana pe 25 decembrie 2022Ultimele articole
ANAF: Contribuabilii pot depune Declaratia Unica fara documentele doveditoare ale veniturilorBilantul masurilor luate de Ministerul Muncii in perioada starii de urgenta. Somaj tehnic si indemnizatii de sprijinOrdinul nr. 1830/2020. Noi formulare cu completare si DEPUNERE ELECTRONICAAu fost stabilite noi masuri in domeniul protectiei sociale in contextul coronavirus (OUG nr.30/2020)Intalnirile organizate de ANAF in vederea indrumarii contribuabililor cu privire la obligatiile fiscale (iulie 2019 )Articole similare
Contribuabilii NU vor mai putea fi pasuiti! Mai multe contraventii fiscale vor fi SCOASE de sub Legea preveniriiAngajat la mai multe societati: Imputernicire utilizarea unui token de transmitere a declaratiilor electroniceSpatiul Privat Virtual, indisponibil pana marti la pranzIntocmire bilant contabil. Poate fi semnat de un consultant fiscal?Doua termene-limita pentru anumite DECLARATII FISCALE. Ce formulare se depun?Ultimele articole
Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025Declaratia Unica pentru PFA. Se depune pe baza CIF-ului sau CNP-ului?D150 si D151, digitalizate de ANAF. 4 pasi importanti prin care puteti depune declaratii onlineDeclaratii ANAF. Ce obligatii fiscale au contribuabilii in luna IUNIE 2025SECRETUL unei contabilitati impecabileSfaturi de la experti
Intrebare: Avem incheiat un contract de vanzare catre un partener din Elvetia; marfa urmand sa ajunga in spatiul UE, destinatia Spania. Partenerul ne-a transmis cod de TVA din Elvetia, dar spune ca nu are cod de TVA in Spania sau in alta...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Contributii la fond de pensii facultative. Aspecte fiscale. Monografie contabila
Intrebare: O SRL plateste pentru un angajat pensie privata 500 lei pe luna, impartita astfel: 250 lei contributie angajator si 250 lei contributie angajat, platita de firma dar retinuta din salariu. * Contractul este incheiat incepand cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
[CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile
Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?
Plafon plati numerar persoane juridice in 2025. Ce trebuie sa stie entitatile raportoare
Impozitul pe profit. Declari in D100 sau D101 daca ai DIFERENTE la calculul impozitului?
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA