Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

E-Factura: Anumite entitati NU au obligatia utilizarii sistemului in perioada 1 iulie 2024 - 30 iunie 2025

17-Iul-2024
1899
E-Factura: Anumite entitati NU au obligatia utilizarii sistemului in perioada 1 iulie 2024 - 30 iunie 2025

Implementarea RO e-Factura nu a venit ca o surpriza placuta pentru mediul de afaceri si nici pentru expertii contabili care protesteaza in continuare impotriva utilizarii sistemului. Exista insa anumite exceptii de la lege, prevazute in OUG 69/2024.

Exceptii de la utilizarea E-Factura

In linii mari, sunt exceptate de la utilizarea E-Factura, in perioada 1 iulie 2024 - 30 iunie 2025, urmatoarele entitati: asocitiile si fundatiile, agricultorii persoane fizice si centrele culturale ale altor state.

-ASOCIATIILE SI FUNDATIILE, exceptate in perioada 1 iulie 2024 – 30 iunie 2025;

(1)Asociatiile si fundatiile constituite in baza Ordonantei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, alte asociatii fara scop lucrativ/patrimonial, partidele politice, cultele, care nu sunt inregistrate in scopuri de TVA conform art. 316 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, nu au obligatia utilizarii sistemului national RO e-Factura pentru facturile emise in perioada 1 iulie 2024-30 iunie 2025.

(2) Persoanele prevazute mai sus ot opta pentru utilizarea sistemului national RO e-Factura. In situatia in care opteaza pentru transmiterea facturilor in sistemul national RO e-Factura, aceste persoane sunt obligate sa fie inregistrate in Registrul RO e-Factura optional.

(3) Persoanele prevazute mai sus care au optat pentru utilizarea sistemului national RO e-Factura sunt inscrise in Registrul RO e-Factura optional incepand cu data de 1 a lunii urmatoare exercitarii optiunii.

(4) Persoanele prevazute mai sus care desfasoara activitati economice au obligatia de a solicita inscrierea in Registrul RO e-Factura obligatoriu pana la data de 1 iulie 2025, in cazul in care nu au optat deja pentru aplicarea sistemului RO e-Factura.

Cei care incep sa desfasoare activitati economice dupa data de 30 iunie 2025 au obligatia de a solicita inscrierea in Registrul RO e-Factura obligatoriu inainte de a incepe desfasurarea activitatilor economice si sunt inscrise in registru in termen de 3 zile lucratoare de la data solicitarii.

(5) Registrul RO e-Factura obligatoriu devine operational incepand cu data de 1 iulie 2025.

(6) Operatorii economici - persoane impozabile stabilite in Romania conform art. 266 alin. (2) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, care livreaza bunuri/ presteaza servicii catre persoanele prevazute la alin. (1) nu au obligatia transmiterii facturilor emise catre acestea prin sistemul national RO e-Factura, cu exceptia situatiei in care beneficiarii sunt inscrisi in Registrul RO e-Factura optional sau, incepand cu data de 1 iulie 2025, in Registrul RO e-Factura obligatoriu.

-AGRICULTORII PERSOANE FIZICE, in perioada 1 iulie 2024 – 30 iunie 2025;

1) Agricultorii persoane fizice care aplica Regimul special pentru agricultori prevazut la art. 315^1 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, nu au obligatia utilizarii sistemului national RO e-Factura pentru facturile emise in perioada 1 iulie 2024-30 iunie 2025.

(2) Persoanele prevazute mai sus pot opta pentru utilizarea sistemului national RO e-Factura. In situatia in care opteaza pentru transmiterea facturilor in sistemul national RO e-Factura, aceste persoane sunt obligate sa fie inregistrate in Registrul RO e-Factura optional.

(3) Persoanele prevazute la alin. (1) care au optat pentru utilizarea sistemului national RO e-Factura sunt inscrise in Registrul RO e-Factura optional incepand cu data de 1 a lunii urmatoare exercitarii optiunii.

(4) Persoanele prevazute la alin. (1) au obligatia de a solicita inscrierea in Registrul RO e-Factura obligatoriu pana la data de 1 iulie 2025, in cazul in care nu au optat deja pentru aplicarea sistemului national RO e-Factura. Persoanele prevazute la alin. (1) care incep sa desfasoare activitati economice dupa data de 30 iunie 2025 au obligatia de a solicita inscrierea in Registrul RO e-Factura obligatoriu inainte de a incepe desfasurarea activitatilor economice si sunt inscrise in registru in termen de 3 zile lucratoare de la data solicitarii.

(5) Operatorii economici - persoane impozabile stabilite in Romania conform art. 266 alin. (2) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, care livreaza bunuri/presteaza servicii catre persoanele prevazute la alin. (1) nu au obligatia transmiterii facturilor emise catre acestea prin sistemul national RO e-Factura, cu exceptia situatiei in care beneficiarii sunt inscrisi in Registrul RO e-Factura optional sau, incepand cu data de 1 iulie 2025, in Registrul RO e-Factura obligatoriu.

-CENTRELE CULTURALE ALE UNOR STATE care activeaza pe teritoriul Romaniei in baza unor acorduri interguvernamentale; pana la data de 1 iulie 2025.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016