Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Facilitati fiscale

26-Apr-2010
4958

Intrebare Pentru facilitate fiscala Ord. G. nr.13/23.02.2010 Ce fel de documentatie trebuie depusa si la care agentie?

Solutie oferita de Serviciul de Consultanta al

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili

beneficiaza si tu de consultanta personalizata .... click aici pentru detalii

Raspuns Stimularea angajatorilor pentru incadrarea in munca a somerilor si crearea de noi locuri de munca este una din masurile pentru stimularea ocuparii fortei de munca.

Potrivit art. 77 din legea nr. 76/2002, stimularea angajatorilor pentru incadrarea in munca a somerilor se realizeaza prin:

a) subventionarea locurilor de munca;

b) acordarea de credite in conditii avantajoase in vederea crearii de noi locuri de munca;

c) acordarea unor facilitati. Principala masura sociala a fost stabilita prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 13/23.02.2010 si vizeaza stimularea angajatorilor care incadreaza someri aflati in evidenta agentiilor pentru ocuparea fortei de munca de cel putin 3 luni si ii mentin in activitate timp de 12 luni.

Astfel, pentru incadrarea persoanelor provenite din randul somerilor, angajatorii beneficiaza de scutirea de la plata contributiilor de asigurari sociale pentru o perioada de 6 luni.

Contributiile de asigurari sociale, in acceptiunea art. 2 alin. (3) din OUG 13/2010, cuprind contributiile datorate, potrivit legii, de angajatori, astfel cum sunt:

- contributia de asigurari sociale;

- contributia de asigurari pentru somaj;

- contributia de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale;

 contributia la fondul de garantare pentru plata creantelor salariale;

 - contributia pentru asigurarile sociale de sanatate,

- contributia pentru concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate.

Angajatorii vor respecta urmatoarele conditii stabilite de actul normativ pentru acordarea scutirii de la plata contributiilor sociale datorate de angajatori:

 - locurile de munca vor fi nou-create;

- persoanele angajate pe aceste locuri de munca trebuie sa fi fost inregistrate in evidenta agentiilor pentru ocuparea fortei de munca cu cel putin 3 luni anterioare stabilirii raporturilor de munca;

- persoanele incadrate sa fie mentinute in activitate pe o perioada de cel putin 12 luni;

- angajatorii sa nu fi avut raporturi de munca cu persoanele pe care doresc sa le incadreze, in ultimele 6 luni premergatoare datei angajarii;

- angajatorii sa nu incadreze persoane pe locuri de munca devenite vacante, rezultate in urma incetarii unor raporturi de munca in ultimele 6 luni anterioare datei stabilirii raporturilor de munca.

Angajatorii sunt obligati sa plateasca contributiile de asigurari sociale de care au fost scutiti daca nu indeplinesc o serie de conditii, astfel:

 in situatia in care raporturile de munca ale persoanelor incadrate inceteaza anterior perioadei de 12 luni, ca urmare a acordului partilor, in temeiul art. 55 lit. b) din Codul Muncii sau ca urmare a desfiintarii locului de munca ocupat de salariat prin concediere din motive care nu tin de persoana salariatului, in temeiul art. 65 din Codul Muncii;

- in situatia in care efectueaza si alte concedieri, pentru motive care nu tin de persoana salariatului, in perioada cuprinsa intre data intrarii in vigoare a OUG nr. 13/2010 si data expirarii perioadei de 12 luni in care sunt obligati sa mentina in activitate persoanele angajate.

In lipsa unor precizari cu privire la procedura de aplicare a OUG nr.13/2010, si avand in vedere metodologiile deja existente pentru acordarea de facilitati angajatorilor in conditiile Legii nr. 76/2002, incercam sa venim in ajutorul dvs. orientandu-va catre urmatoarele etape, pe care unele dintre agentiile teritoriale de ocupare a fortelor de munca le aplica ca urmare a solicitarilor angajatorilor:

? Angajatorul va comunice ?Situatia locurilor de munca vacante? prevazuta in anexa 1 la HG nr. 174/2002 pentru aplicarea Legii 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.

Angajatorii au obligatia sa comunice agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in a caror raza isi au sediul, respectiv domiciliul, toate locurile de munca vacante, in termen de 5 zile lucratoare de la vacantarea acestora.

In temeiul art. 3 din HG 174/2002, prin locuri de munca vacante se intelege locurile de munca devenite disponibile ca urmare a incetarii raporturilor de munca sau de serviciu, precum si locurile de munca nou-create, anexa 1 mentionata cuprinzand si situatia locurilor de munca nou-create.

Angajatorii vor mentiona pe document scopul depunerii, respectiv pentru a beneficia de prevederile OUG nr. 13/2010.

 ? La solicitarea angajatorilor care doresc sa incadreze persoane in conditiile OUG nr. 13/2010, agentiile pentru ocuparea fortei de munca vor trebui sa prezinte liste cu persoane care se incadreaza in criteriile impuse de actul normativ.

? In masura in care este identificata o persoana care sa indeplineasca criteriile solicitate pentru ocuparea locului de munca nou-creat si impuse de OUG nr. 13/2010, agentia teritoriala pentru ocuparea fortei de munca ar trebui sa emita un document din care sa reiasa faptul ca pesoana este in evidenta agentiei de cel putin 3 luni, document care se va prezenta angajatorului.

Aceste document se poate concretiza intr-o dispozitie de repartizare insotita de o adeverinta din care sa reiasa vechimea in evidentele agentiei.

? Persoana angajata va avea obligatia ulterior de a prezenta agentiei ?instiintarea emisa de angajator privind incadrarea in munca?, document care se completeaza de catre angajator.

Angajatorul va depune la agentia teritoriala pentru ocuparea fortei de munca o copie a contractul individual de munca, inregistrat la ITM, precum si o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte ca locul de munca este fi nou-create, ca nu au avut raporturi de munca cu persoanele pe care doresc sa le incadreze, in ultimele 6 luni premergatoare datei angajarii, si ca locurile de munca nu a devenit vacant in urma incetarii unor raporturi de munca in ultimele 6 luni anterioare datei stabilirii raporturilor de munca.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Piata muncii in 2025: Incotro se indreapta angajatorii in fata noilor reglementari

    • Anul 2025 a fost si este un an al reconfigurarilor semnificative pe piata muncii din Romania. Pe langa tendintele globale accelerate de digitalizare si adoptarea pe scara larga a inteligentei artificiale, mediul de afaceri local se confrunta cu o serie de provocari legislative care schimba fundamental modul in care companiile isi planifica bugetele de personal si strategiile de retentie a angajatilor. De la ajustari ale salariului minim, la reglementari noi privind munca la distanta si pana la...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016