Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Proiectul Noului Cod fiscal. Un nou sistem de impunere a microintreprinderilor

20-Feb-2015
2544

Ministerul Finantelor Publice a postat pe site-ul oficial (www.mfinante.ro), in sectiunea Transparenta decizionala, in dezbatere publica, proiectul Legii noului Cod fiscal si al noului Cod de procedura fiscala.



Proiectul prevede noi reguli privind impozitarea microintreprinderilor. Astfel, conform proiectului, o microintreprindere este o persoana juridica romana care indeplineste cumulativ urmatoarele conditii, la data de 31 decembrie a anului fiscal precedent:

a) a realizat venituri, altele decat cele obtinute din desfasurarea de activitati in domeniul bancar, in domeniile asigurarilor si reasigurarilor, al pietei de capital, cu exceptia persoanelor juridice care desfasoara activitati de intermediere in aceste domenii, in domeniul jocurilor de noroc; activitati de explorare, dezvoltare, exploatare a zacamintelor petroliere si gazelor naturale;

b) a realizat venituri, altele decat cele din consultanta si management, in proportie de peste 80 % din veniturile totale;

c) a realizat venituri care nu au depasit echivalentul in lei a 65.000 euro. Cursul de schimb pentru determinarea echivalentului in euro este cel de la inchiderea exercitiului financiar in care s-au inregistrat veniturile;

d) capitalul social al acesteia este detinut de persoane, altele decat statul si unitatile administrativ-teritoriale;

e) nu se afla in dizolvare urmata de lichidare, inregistrata in registrul comertului sau la instantele judecatoresti, potrivit legii.

Nivelul veniturilor prevazute la lit.c) se modifica dupa cum urmeaza:

a) 75.000 euro, pentru incadrarea in categoria microintreprinderilor in anul 2017
b) 85.000 euro, pentru incadrarea in categoria microintreprinderilor in anul 2018;
c) 100.000 euro, pentru incadrarea in categoria microintreprinderilor incepand cu anul 2019.

Proiectul prevede aplicarea urmatoarelor cote de impozitare pe veniturile microintreprinderilor:

a) 1% pentru microintreprinderile care au peste 2 salariati, inclusiv;

b) 3% pentru microintreprinderile care au un salariat;

c) 3% + 1530 lei trimestrial, pentru microintreprinderile care nu au salariati. Aceasta suma se actualizeaza in functie de evolutia salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata, prin ordin al ministrului finantelor publice;

d) 3% pentru microintreprinderile care nu se incadreaza in prevederile lit.a) sau lit.b), si care se afla intr-una din urmatoarele situatii inscrise in registrul comertului sau in registrul tinut de instantele judecatoresti competente, dupa caz:
1. dizolvare urmata de lichidare, potrivit legii;
2. inactivitate temporara, potrivit legii;
3. declarare pe proprie raspundere a nedesfasurarii de activitati la sediul social/sediile secundare, potrivit legii.

In cazul in care, in cursul anului fiscal, numarul de salariati se modifica, cotele se aplica in mod corespunzator, incepand cu trimestrul in care s-a efectuat modificarea, potrivit legii.
In vederea incadrarii in aceste cote, prin salariat se intelege persoana anjagata cu contract individual de munca cu norma intreaga, potrivit legii.

In ceea ce priveste baza impozabila a impozitului pe veniturile microintreprinderilor, impozitul se va aplica asupra veniturilor din orice sursa. Vor fi exceptate in continuare categoriile de venituri prevazute de actualul Cod fiscal, precum si:

- veniturile aferente titlurilor de plata obtinute de persoanele indreptatite potrivit legii, titularii initiali aflati in evidenta Comisiei Centrale pentru Stabilirea Despagubirilor, sau mostenitorii legali ai acestora;

- despagubirile primite in baza hotararilor Curtii Europene a Drepturilor Omului.

Conform proiectului, pentru determinarea impozitului pe veniturile microintreprinderilor, la baza impozabila se vor adauga si:

- rezervele, cu exceptia celor reprezentand facilitati fiscale, reduse sau anulate, reprezentand rezerva legala, rezerve din reevaluarea mijloacelor fixe, inclusiv a terenurilor, care au fost deduse la calculul profitului impozabil si nu au fost impozitate in perioada in care microintreprinderile au fost si platitoare de impozit pe profit, indiferent daca reducerea sau anularea este datorata modificarii destinatiei rezervei, distribuirii acesteia catre participanti sub orice forma, lichidarii, divizarii, fuziunii contribuabilului sau oricarui alt motiv;

- rezervele reprezentand facilitati fiscale, constituite in perioada in care microintreprinderile au fost si platitoare de impozit pe profit, care sunt utilizate pentru majorarea capitalului social, pentru distribuire catre participanti sub orice forma, pentru acoperirea pierderilor sau pentru oricare alt motiv. In situatia in care rezervele fiscale sunt mentinute pana la lichidare acestea nu sunt luate in calcul pentru determinarea bazei impozabile ca urmare a lichidarii.

Conform prevederilor actuale, mentinute si in proiect, pentru determinarea impozitului pe veniturile microintreprinderilor, la baza impozabila se adauga urmatoarele:

a) valoarea reducerilor comerciale primite ulterior facturarii;

b) in trimestrul IV, diferenta favorabila dintre veniturile din diferente de curs valutar/veniturile financiare inregistrate ca urmare a decontarii creantelor si datoriilor in lei in functie de un curs valutar diferit de cel la care au fost inregistrate initial si cheltuielile din diferente de curs valutar/cheltuielile financiare aferente, inregistrate cumulat de la inceputul anului.



Autor: Irina Dumitrescu

Economist
Experienta:
- 7 ani de activitate in domeniul contabilitatii de gestiune si financiara in cadrul unei companii multinationale

Expert contabil, CECCAR BUCURESTI


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Proiectul Noului Cod fiscal. Un nou sistem de impunere a microintreprinderilor":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (1)

25-Feb-2015

Suntem doua persoane ,una de 64 de ani cealalta sotulde 63 de ani.avem un srl fara salariati. Sunt luni la rand cind nu incasammai milt 100 de roni, e imposibil sa platim 1530roni penalizare pentru lipsa salariatiilor.Nu cerem nimic de la stat,platim 3% asupra incasarilor,mai mult nu se poate,desfintatine difinitiv.Iar cei care nu au srl o duc mai bine ,nu platesc nimic,nusunt verificati,lucreaza liberi si linistiti.Nu au voie sa-i controleze nimeni.Prprietate privata!





Subiectele saptamanii

  • UPDATE: A Fost Aprobat NOUL Model al Declaratiei Unice pe 2019! Vezi aici cum arata noul formular!
    • Update 18.01.2019 Modelul si continutul formularului "Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice" au fost aprobate prin O.A.N.A.F. nr. 49/2019. Articolul initial, din 11.01.2019 Pe site-ul ANAF, a fost pus in dezbatere publica un nou proiect de ordin al OPANAF pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului “Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! MODIFICARI majore in Codul Fiscal si Codul de procedura! Schimbarile aduse de Legea 30/2019
    • Publicarea Legii nr. 30/2019 in M.Of. nr. 44 din 17 ianuarie 2019 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 25/2018 aduce modificari importante in domeniul fiscal, respectiv Codului fiscal si Codului de procedura fiscala. Asadar, cele mai importante modificari privind Cod de procedura fiscala sunt cele aduse: procedurii de administrare a contribuabililor in functie de riscul fiscal; procedurii de mediere intre debitor si organul fiscal. Iar modifcari/completari aduse Codului fiscal...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101 a fost modificata
    • Prin OANAF nr. 3200/2018 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" si 120 "Decont privind accizele" publicat in M.Of nr. 18 din 08 ianuarie 2019 a fost modificata declaratia 101 - "Declaratie privind impozitul pe profit" si instructiunile de completare a formularului. Conform modificarilor aduse in anul 2019, declaratia se...» citeste mai departe aici

  • Achizitionare case de marcat: Facilitati fiscale. Calcul profit reinvestit
    • In analiza de astazi se pleaca de la cazul unei societati care a achizitionat case de marcat cu valoarea de 2300/buc. Codul fiscal permite incadrarea in categoria mijloacelor fixe supuse amortizarii fiscale a activelor cu o valoare mai mica decat 2500 lei, astfel: In cazul unei imobilizari corporale care, la data intrarii in patrimoniu, are o valoare fiscala mai mica decat limita stabilita prin hotarare a Guvernului, contribuabilul poate recupera aceste cheltuieli prin deduceri de...» citeste mai departe aici

  • Peste 280.000 de persoane angajate prin intermediul ANOFM. Mai bine de o treime au peste 45 de ani
    • Agentia Nationala de Ocupare a Fortei de Munca (ANOFM) anunta ca, in anul 2018, prin intermediul Agentiei au fost incadrate in munca 282.921 de persoane, dintre care cele mai multe au avut varsta trecuta de 45 de ani. Urmare a implementarii Programului National de Ocupare a Fortei de Munca, prin intermediul ANOFM, pana la data de 31 decembrie 2018 au fost incadrate in munca: - 104.239 de persoane cu varsta peste 45 de ani, - 70.989 de someri cu varsta cuprinsa intre 35 si 45 de ani, - 59.321 de...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016