Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Proiectul Noului Cod fiscal. Un nou sistem de impunere a microintreprinderilor

20-Feb-2015
2495

Ministerul Finantelor Publice a postat pe site-ul oficial (www.mfinante.ro), in sectiunea Transparenta decizionala, in dezbatere publica, proiectul Legii noului Cod fiscal si al noului Cod de procedura fiscala.



Proiectul prevede noi reguli privind impozitarea microintreprinderilor. Astfel, conform proiectului, o microintreprindere este o persoana juridica romana care indeplineste cumulativ urmatoarele conditii, la data de 31 decembrie a anului fiscal precedent:

a) a realizat venituri, altele decat cele obtinute din desfasurarea de activitati in domeniul bancar, in domeniile asigurarilor si reasigurarilor, al pietei de capital, cu exceptia persoanelor juridice care desfasoara activitati de intermediere in aceste domenii, in domeniul jocurilor de noroc; activitati de explorare, dezvoltare, exploatare a zacamintelor petroliere si gazelor naturale;

b) a realizat venituri, altele decat cele din consultanta si management, in proportie de peste 80 % din veniturile totale;

c) a realizat venituri care nu au depasit echivalentul in lei a 65.000 euro. Cursul de schimb pentru determinarea echivalentului in euro este cel de la inchiderea exercitiului financiar in care s-au inregistrat veniturile;

d) capitalul social al acesteia este detinut de persoane, altele decat statul si unitatile administrativ-teritoriale;

e) nu se afla in dizolvare urmata de lichidare, inregistrata in registrul comertului sau la instantele judecatoresti, potrivit legii.

Nivelul veniturilor prevazute la lit.c) se modifica dupa cum urmeaza:

a) 75.000 euro, pentru incadrarea in categoria microintreprinderilor in anul 2017
b) 85.000 euro, pentru incadrarea in categoria microintreprinderilor in anul 2018;
c) 100.000 euro, pentru incadrarea in categoria microintreprinderilor incepand cu anul 2019.

Proiectul prevede aplicarea urmatoarelor cote de impozitare pe veniturile microintreprinderilor:

a) 1% pentru microintreprinderile care au peste 2 salariati, inclusiv;

b) 3% pentru microintreprinderile care au un salariat;

c) 3% + 1530 lei trimestrial, pentru microintreprinderile care nu au salariati. Aceasta suma se actualizeaza in functie de evolutia salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata, prin ordin al ministrului finantelor publice;

d) 3% pentru microintreprinderile care nu se incadreaza in prevederile lit.a) sau lit.b), si care se afla intr-una din urmatoarele situatii inscrise in registrul comertului sau in registrul tinut de instantele judecatoresti competente, dupa caz:
1. dizolvare urmata de lichidare, potrivit legii;
2. inactivitate temporara, potrivit legii;
3. declarare pe proprie raspundere a nedesfasurarii de activitati la sediul social/sediile secundare, potrivit legii.

In cazul in care, in cursul anului fiscal, numarul de salariati se modifica, cotele se aplica in mod corespunzator, incepand cu trimestrul in care s-a efectuat modificarea, potrivit legii.
In vederea incadrarii in aceste cote, prin salariat se intelege persoana anjagata cu contract individual de munca cu norma intreaga, potrivit legii.

In ceea ce priveste baza impozabila a impozitului pe veniturile microintreprinderilor, impozitul se va aplica asupra veniturilor din orice sursa. Vor fi exceptate in continuare categoriile de venituri prevazute de actualul Cod fiscal, precum si:

- veniturile aferente titlurilor de plata obtinute de persoanele indreptatite potrivit legii, titularii initiali aflati in evidenta Comisiei Centrale pentru Stabilirea Despagubirilor, sau mostenitorii legali ai acestora;

- despagubirile primite in baza hotararilor Curtii Europene a Drepturilor Omului.

Conform proiectului, pentru determinarea impozitului pe veniturile microintreprinderilor, la baza impozabila se vor adauga si:

- rezervele, cu exceptia celor reprezentand facilitati fiscale, reduse sau anulate, reprezentand rezerva legala, rezerve din reevaluarea mijloacelor fixe, inclusiv a terenurilor, care au fost deduse la calculul profitului impozabil si nu au fost impozitate in perioada in care microintreprinderile au fost si platitoare de impozit pe profit, indiferent daca reducerea sau anularea este datorata modificarii destinatiei rezervei, distribuirii acesteia catre participanti sub orice forma, lichidarii, divizarii, fuziunii contribuabilului sau oricarui alt motiv;

- rezervele reprezentand facilitati fiscale, constituite in perioada in care microintreprinderile au fost si platitoare de impozit pe profit, care sunt utilizate pentru majorarea capitalului social, pentru distribuire catre participanti sub orice forma, pentru acoperirea pierderilor sau pentru oricare alt motiv. In situatia in care rezervele fiscale sunt mentinute pana la lichidare acestea nu sunt luate in calcul pentru determinarea bazei impozabile ca urmare a lichidarii.

Conform prevederilor actuale, mentinute si in proiect, pentru determinarea impozitului pe veniturile microintreprinderilor, la baza impozabila se adauga urmatoarele:

a) valoarea reducerilor comerciale primite ulterior facturarii;

b) in trimestrul IV, diferenta favorabila dintre veniturile din diferente de curs valutar/veniturile financiare inregistrate ca urmare a decontarii creantelor si datoriilor in lei in functie de un curs valutar diferit de cel la care au fost inregistrate initial si cheltuielile din diferente de curs valutar/cheltuielile financiare aferente, inregistrate cumulat de la inceputul anului.



Autor: Irina Dumitrescu

Economist
Experienta:
- 7 ani de activitate in domeniul contabilitatii de gestiune si financiara in cadrul unei companii multinationale

Expert contabil, CECCAR BUCURESTI


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Proiectul Noului Cod fiscal. Un nou sistem de impunere a microintreprinderilor":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (1)

25-Feb-2015

Suntem doua persoane ,una de 64 de ani cealalta sotulde 63 de ani.avem un srl fara salariati. Sunt luni la rand cind nu incasammai milt 100 de roni, e imposibil sa platim 1530roni penalizare pentru lipsa salariatiilor.Nu cerem nimic de la stat,platim 3% asupra incasarilor,mai mult nu se poate,desfintatine difinitiv.Iar cei care nu au srl o duc mai bine ,nu platesc nimic,nusunt verificati,lucreaza liberi si linistiti.Nu au voie sa-i controleze nimeni.Prprietate privata!





Subiectele saptamanii

  • Contribuabilii mijlocii au revenit la directiile judetene
    • Incepand cu 01 noiembrie 2018 contribuabilii mijlocii vor efectua plata obligatiilor fiscale la Trezoreria municipiului resedinta de judet. Aceasta intrucat de la aceasta data revin in administrarea organul fiscal de la nivel judetean sau al municipiului Bucuresti dupa ce, prin Legea nr. 30/2018 au fost completate dispozitiile art. 30 din Codul de procedura fiscala. Conform modificarilor aduse Codului de procedura fiscala prin Legea nr. 30/2018 si O.U.G. nr. 25/2018 incepand cu 01 noiembrie 2018...» citeste mai departe aici

  • Investitorii straini: Salariul minim ar trebui negociat intre sindicate si patronate
    • Consiliul Investitorilor Straini (FIC) este de parere ca nivelul salariului minim nu ar trebuie sa fie o decizie luata la nivel administrativ, ci ar trebui sa se stabileasca in urma unor negocieri intre sindicate si patronate, se arata intr-un comunicat al FIC remis, vineri. "FIC semnala cu ingrijorare, inca de acum 2-3 ani, ca in viitorul apropiat piata muncii si sistemul educational din Romania se vor confrunta cu probleme din ce in ce mai mari, deoarece multe companii vorbeau de atunci despre...» citeste mai departe aici

  • Drepturile de autor: Obligatii de plata si declarative pentru platitorul de venit
    • Ce obligatii de plata, respectiv de declarat are o firma care a incheiat un contract in baza Legii drepturilor de autor nr. 8/1996 cu o persoana fizica ce are calitatea de angajat la o alta societate? In studiul de caz de astazi, unul dintre specialistii nostri va analiza situatia unei societati care a platitit suma de 11.657 RON, brut (fara nicio retinere calculata). Raspunsul specialistului In situatia in care prin contractul incheiat cu persoana fizica aceasta a optat pentru retinerea la...» citeste mai departe aici

  • Reactii dure privind Fondul Suveran. Basescu: Acesta se numeste JAF!
    • Fostul presedinte al Romaniei este de parere ca infiintarea Fondului Suveran de Investii “incalca si Constitutia si toata legislatia Romaniei de functionare a societatilor comerciale”. "Acesta se numeste JAF! Dancila si Teodorovici, impinsi de la spate de Dragnea si sub privirea ingaduitoare ale lui Tariceanu, au savarsit cea mai mare samavolnicie impotriva Romaniei, emitand ordonanta de urgenta privind infiintarea Fondului Suveran de Investitii. Au incercat sa-si concretizeze...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016