Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Finantele anunta imbunatatiri pentru RO e-Factura: Nu mai pot fi introduse facturi duplicat

19-Ian-2024
1806
Finantele anunta imbunatatiri pentru RO e-Factura: Nu mai pot fi introduse facturi duplicat

Din 16 ianuarie 2024 sistemul RO e-Factura a fost imbunatatit. Nu mai este permisa introducerea facturilor duplicat, asa cum a anuntat recent, printr-un comunicat de presa, Ministerul Finantelor.

‘’Asa cum MF a precizat in cursul saptamanii trecute, pentru identificarea unor posibile imbunatatiri care sa asigure sinergia platformelor de facturare furnizate de companiile care ofera servicii de contabilitate cu sistemul e-Factura, expertii institutiei au invitat reprezentantii acestor companii sa colaboreze pentru a optimiza solutiile tehnice, astfel incat adaptarea la sistem sa fie cat mai fluida si eficienta.

In acest sens, in cursul acestei saptamani au fost organizare doua intalniri in format online, la care au participat aproximativ 175 persoane. In cadrul discutiilor s-a pus accentul pe monitorizarea evenimentelor care au loc in aplicatii, a eventualelor erori punctuale intampinate, si pe solutionarea sesizarilor primite de catre echipa de asistenta. Intalnirile in acest format vor fi organizate zilnic in urmatoarea perioada, pentru a evalua orice posibile imbunatatiri care pot sa sprijine cresterea eficientei operationale a e-Factura.

Institutia mentioneaza ca un alt demers pentru a eficientiza interactiunea cu utilizatorii finali este organizarea, in zilele 23 si 25 ianuarie, unor webinarii in care acestia pot adresa orice nelamuriri si primi raspunsuri din partea expertilor Agentia Nationala de Administrare Fiscala/Centrul National pentru Informatii Financiare.

Modificarile aduse sistemului e-Factura

De la 1 ianuarie 2024 si pana in prezent, s-au efectuat o serie de corectii la aplicatia de completare oferita gratuit de MF/ANAF, pe baza feedback-ului primit de la utilizatori.

O alta modificare importanta este ca din 16 ianuarie sistemul nu mai permite introducerea facturilor duplicat.

In continuare, un nou pas la care se lucreaza este posibilitatea de a trimite facturi in numele furnizorului (autofacturarea).

Putini credeau ca vom fi a patra tara din Uniunea Europeana care reuseste sa implementeze acest sistem, despre care am spus de la bun inceput ca este vital pentru lupta noastra cu evaziunea. Iata ca pana acum nu au fost intervale de timp in care sistemul sa nu functioneze. Echipa CNIF/ANAF a inceput sa lucreze de aproape cu firmele care ofera servicii de contabilitate cu sistemul e-Factura, pentru ca orice imbunatatiri care pot sa faca mai usoara viata contribuabililor sa fie implementate. Nu excludem ca pot sa apara dificultati si ca pot fi identificate aspecte care necesita imbunatatiri, tocmai de aceea abordarea este una cat se poate de constructiva; suntem langa contribuabili si nu se aplica niciun fel de sanctiuni pana in aprilie. Ne-am angajat sa fim flexibili si receptivi la feedback, cred ca asta este cel mai important. In final, cu siguranta vom depasi toate dificultatile si ne vom asigura ca sistemul e-Factura este o solutie robusta si adaptabila la nevoile in continua schimbare ale mediului de afaceri”, a transmis ministrul Marcel Bolos.

In contextul implementarii cu caracter obligatoriu a sistemului RO e-Factura de la 1 ianuarie 2024 in relatia business-to-business (B2B), pana in prezent, peste 10 milioane de facturi au fost inregistrate cu succes in sistemul e-Factura, in valoare totala de 45 miliarde de lei.

Statusul facturilor expediate este actualizat la fiecare 30 de minute AICI.

Implementarea e-Factura

Insitutia reaminteste ca, in situatia in care sistemul national privind factura electronica RO e-Factura nu este functional timp de minimum 24 de ore, obligatia de transmitere prevazuta la art.10 alin.(1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.120/2021 se suspenda pana la repunerea in functiune a sistemului.

Termenul-limita pentru transmiterea facturilor emise, pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii care au locul livrarii sau prestarii in Romania, in sistemul national privind factura electronica RO e-Factura este de 5 zile lucratoare de la data emiterii facturii, dar nu mai tarziu de 5 zile lucratoare de la data-limita prevazuta pentru emiterea facturii la art.319 alin.(16) din Codul fiscal.

In perioada 1 ianuarie - 31 martie 2024, nerespectarea termenului limita pentru transmiterea facturilor in sistemul national privind factura electronica RO e-Factura nu se sanctioneaza.

Acum putin timp Softul E-Factura NU mergea, spuneau specialistii. Lista de probleme detaliata o vezi AICI>>

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici