Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

E-Factura pentru cabinetele de avocatura. Cand trebuie folosit sistemul in relatia B2G?

29-Iun-2022
6611
E-Factura pentru cabinetele de avocatura. Cand trebuie folosit sistemul in relatia B2G?

Va rog sa ma ajutati in clarificarea urmatoarelor situatii: 

1. In cazul unui cabinet de avocatura care presteaza activitatea de consultanta juridica pentru doua MINISTERE are obligatia de a folosi sistemul B2G? 
2. In cazul unui BEJ care presteaza servicii de executare si comunicare notificari catre diferite PRIMARII are obligatia de a folosi sistemul B2G? Multumesc!

Raspunsul consultantului fiscal Elena Garofil: 

Conform prevederilor articolul II din Legea 139/2022, incepand cu data de 1 iulie 2022, operatorii economici stabiliti in Romania conform art. 266 alin. (2) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia, in relatia B2G, definita conform art. 2 alin. (1) lit. m) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 120/2021 privind administrarea, functionarea si implementarea sistemului national privind factura electronica RO e-Factura si factura electronica in Romania, precum si pentru completarea Ordonantei Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea, eliberarea cartii de identitate a vehiculului si certificarea autenticitatii vehiculelor rutiere in vederea introducerii pe piata, punerii la dispozitie pe piata, inmatricularii sau inregistrarii in Romania, precum si supravegherea pietei pentru acestea, sa emita facturi electronice si sa le transmita prin sistemul national privind factura electronica RO e-Factura.

In OUG 120/2021 este definita relatia B2G ca fiind relatia dintre un operator economic si autoritati contractante, respectiv entitati contractante - B2G - tranzactia dintre un operator economic care are calitatea de contractant sau subcontractant/subantreprenor in temeiul Legii nr. 98/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, Legii nr. 99/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, Legii nr. 100/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, si al Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 114/2011 privind atribuirea anumitor contracte de achizitii publice in domeniile apararii si securitatii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 195/2012, cu modificarile si completarile ulterioare, si autoritati contractante sau entitati contractante care primesc si prelucreaza facturi electronice.

La art. 1 lit. l) termenuul subcontractant/subantreprenor are urmatoarea semnificatie:

- operatorul economic definit la art. 3 alin. (1) lit. yy) din Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice, cu modificarile si completarile ulterioare, art. 3 alin. (1) lit. zz) din Legea nr. 99/2016 privind achizitiile sectoriale, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv art. 5 alin. (1) lit. gg) din Legea nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrari si concesiunile de servicii, cu modificarile si completarile ulterioare, care si-a exprimat optiunea de a fi platit direct in conditiile art. 218 din Legea nr. 98/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv ale art. 232 din Legea nr. 99/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 97 din Legea nr. 100/2016, cu modificarile si completarile ulterioare;In conformitate cu prevederile alin.2 al art.1 din OUG nr.120/2021, definitiile date la aliniatul 1, se completeaza astfel:

(2) Definitiile de la alin. (1) se completeaza cu cele existente in Legea nr. 98/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, Legea nr. 99/2016, cu modificarile si completarile ulterioare,Legea nr. 100/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2011, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 195/2012, cu modificarile si completarile ulterioare.

Din dispozitiile art.2 alin.1 lit.m), intelegem ca relatia B2G se refera la tranzactiile desfasurate de operatori economici in calitatea de subcontractanti sau subantreprenori, asa cum sunt acestia definiti de cadrul de reglementare invocat.

Legiile invocate fac referire la achizitiile publice, sectoriale, concesiuni de bunuri si servicii, achizitii publice in domeniul apararii si securitatii;

In acest caz, apreciez ca relatia dintre societatea dvs. si ministerele respective nu se incadreaza in prevederile acestor legi, si prin urmare nu aveti obligatia emiterii si transmiterii facturii in sistemul RO e-Factura.

Insa, ar fi bine sa verificati si dvs., daca contractul este atribuit conform legiilor invocate in ordonanta iar societatea dvs. are calitate de contractant/subcontractant.

In cazul BEJ, asa dupa cum am mentionat, relatia B2G se refera la achizitii publice, respectiv sectoriale si de asemenea apreciez ca nu aveti obligatia emiterii si transmiterii facturii in sistemul RO e-Factura.

 


Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [CALCUL] Impozit intreprindere individuala si reglementari cheie

    • Intreprinderea individuala (II) este una dintre cele mai accesibile forme de organizare pentru persoanele fizice care doresc sa desfasoare activitati economice in nume propriu. Din punct de vedere fiscal, regimul aplicabil poate varia in functie de modul de impozitare ales: sistem real sau norma de venit. In acest articol, analizam reglementarile esentiale privind taxele, contributiile si obligatiile fiscale ale unei intreprinderi individuale si prezentam modul de calcul al impozitului pe venit...» citeste mai departe aici

  • SAF-T: Se poate transmite D406 fara a contine date despre stocuri?

    • Incepand cu implementarea Sistemului de raportare SAF-T in Romania, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita modului de completare si transmitere a fisierului D406, care cuprinde informatii fiscale esentiale precum: TVA, facturi, inregistrari contabile, stocuri, mijloace fixe etc. Totusi, una dintre cele mai frecvente intrebari in practica vizeaza raportarea stocurilor, mai ales in situatiile in care evidenta gestiunii este tinuta de societate, iar contabilitatea se realizeaza exclusiv...» citeste mai departe aici

  • Formular 230: Ce faci in cazul in care apar erori la completarea Formularului 230

    • Formularul 230 reprezinta un instrument prin care contribuabilii persoane fizice pot redirectiona pana la 3,5% din impozitul pe venitul anual catre o entitate nonprofit, o unitate de cult, etc. Aceasta redirectionare nu presupune un cost suplimentar pentru contribuabil si poate fi o modalitate eficienta de a sprijini cauze sociale, educationale sau religioase. In acest articol explicam ce este Formularul 230, cum se completeaza si depune corect, care este termenul limita pentru anul 2025, precum...» citeste mai departe aici

  • Depunere Declaratia Unica. In atentia PFA-urilor care vor sa se asigure voluntar la CASS si CAS

    • In 2025, persoanele fizice autorizate (PFA) care inregistreaza venituri sub plafonul anual stabilit pentru contributiile obligatorii la sanatate (CASS) si pensii (CAS) trebuie sa fie atente la modul in care completeaza Declaratia Unica daca doresc sa isi pastreze calitatea de asigurat in sistemul public. Desi legea prevede contributii obligatorii doar peste anumite plafoane, contribuabilii care vor sa se asigure voluntar fie pentru acces la servicii medicale, fie pentru vechime la pensie....» citeste mai departe aici

  • Atentie, comercianti! Apar noi OBLIGATII de la ANPC incepand cu luna mai 2025

    • ANPC impune noi obligatii comerciantilor: afis obligatoriu privind interdictia vanzarii produselor din tutun minorilor, din 11 mai 2025.» citeste mai departe aici

  • Prosumatori. Ce avantaje au prosumatorii persoane fizice

    • Productia de energie electrica "acasa" nu mai este doar o optiune ecologica, ci si una fiscal avantajoasa. Conceptul de prosumator, consumatorul care isi produce propria energie si poate livra surplusul in re?ea, a capatat tot mai multa importanta in Romania, odata cu cresterea interesului pentru sursele regenerabile, in special panourile fotovoltaice. Legislatia actuala ofera o serie de beneficii concrete pentru persoanele fizice care devin prosumatori, inclusiv scutiri...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016