Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Firmele mici si mijlocii pot obtine ajutor financiar pentru a asigura cursuri de perfectionare angajatilor. Ce domenii sunt vizate

05-Aug-2022
2045
Firmele mici si mijlocii pot obtine ajutor financiar pentru a asigura cursuri de perfectionare angajatilor. Ce domenii sunt vizate

In Monitorul Oficial a fost recent publicat Ordinul 20953/2022 care aproba Schema de ajutor de minimis pentru "Perfectionarea/recalificarea angajatilor din societati". Acest lucru inseamna ca IMM-urile vor putea accesa o schema de ajutor financiar pentru imbunatatirea competentelor angajatilor privind inteligenta artificiala, blockchain, invatarea automatizata, etc. Cursurile/instruirile realizate trebuie sa fie direct legate de domeniile tehnice mentionate.

Schema de ajutor de minimis pentru „Perfectionarea/recalificarea angajatilor din societati“, asociata Planului national de redresare si rezilienta al Romaniei 2021-2026, pilonul II, componenta C7, investitia 19 este finantata prin Planul national de redresare si rezilienta (PNRR), indicativ I19.

Obiectivul principal il reprezinta sprijinirea intreprinderilor mici si mijlocii (IMM), prin acordarea de fonduri nerambursabile pentru imbunatatirea competentelor in randul angajatilor, cu aplicabilitate in tehnologiile emergente.

In cadrul prezentei scheme de ajutor, prin tehnologie emergenta se intelege o tehnologie radicala si relativ rapida, caracterizata de un anumit grad de coerenta persistent in timp si cu potentialul de a avea un impact considerabil asupra domeniului (domeniilor) socioeconomic care este observat in ceea ce priveste compozitia actorilor, institutiilor si modelelor de interactiune dintre acestea, impreuna cu procesele de productie a cunostintelor asociate.

In cadrul schemei de ajutor de minimis sunt finantate activitatile de instruire in urmatoarele tehnologii emergente:

– internet of things;
– big data;
– cloud technologies;


– invatarea automata;
– inteligenta artificiala;
– automatizarea proceselor robotice;
– blockchain;
– cyber-physical systems;
– additive manufacturing.

Cursurile/Instruirile realizate trebuie sa fie direct legate de domeniile tehnice in cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis.

Prezenta schema de ajutor de minimis se aplica IMM-urilor, prin acordarea de sprijin financiar pentru perfectionare/recalificare in domeniile mentionate mai sus.

Masura de ajutor de minimis se aplica in toate regiunile de dezvoltare ale Romaniei.

In cadrul acestei scheme se acorda sprijin financiar sub forma de grant IMM-urilor care activeaza in toate sectoarele, atat timp cat indeplinesc si respecta conditiile de eligibilitate ale prezentei scheme de ajutor de minimis.

Nu se acorda sprijin in urmatoarele cazuri:
a) ajutoarelor acordate intreprinderilor care isi desfasoara activitatea in sectoarele pescuitului si acvaculturii, astfel cum sunt reglementate de Regulamentul (CE) nr. 1.379/2013 al Parlamentului European si al Consiliului din 11 decembrie 2013 privind organizarea comuna a pietelor in sectorul produselor pescaresti si de acvacultura, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1.184/2006 si (CE) nr. 1.224/2009 ale Consiliului si de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 104/2000 al Consiliului, publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 354/28.12.2013;
b) ajutoarelor acordate intreprinderilor care isi desfasoara activitatea in domeniul productiei primare de produse agricole;
c) ajutoarelor acordate intreprinderilor care isi desfasoara activitatea in sectorul prelucrarii si comercializarii produselor agricole, in urmatoarele cazuri:
(i) atunci cand valoarea ajutoarelor este stabilita pe baza pretului sau a cantitatii unor astfel de produse achizitionate de la producatori primari sau introduse pe piata de intreprinderile respective;
(ii) atunci cand ajutoarele sunt conditionate de transferarea lor partiala sau integrala catre producatorii primari.
d) ajutoarelor conditionate de utilizarea preferentiala a produselor nationale fata de produsele importate;
e) ajutoarelor destinate activitatilor legate de export catre tari terte sau catre alte state membre, respectiv ajutoarelor direct legate de cantitatile exportate, ajutoarelor destinate infiintarii si functionarii unei retele de distributie sau destinate altor cheltuieli curente legate de activitatea de export.

In cazul in care o intreprindere isi desfasoara activitatea atat in sectoarele excluse de la finantare prin prezenta schema, cat si in unul sau mai multe sectoare sau domenii de activitate incluse in domeniul de aplicare al prezentei scheme, prezenta schema de minimis se aplica ajutoarelor acordate pentru aceste din urma sectoare sau activitati, cu conditia ca beneficiarul ajutorului sa se asigure, prin mijloace corespunzatoare, precum separarea activitatilor sau o distinctie intre costuri, ca activitatile desfasurate in sectoarele excluse din domeniul de aplicare al schemei de minimis nu beneficiaza de ajutoare de minimis acordate in conformitate cu aceasta.

Pot beneficia de ajutor de minimis in temeiul prezentei scheme de ajutor IMM-urile care isi desfasoara activitatea in Romania si care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii de eligibilitate:

1. sunt inregistrate potrivit Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
2. nu inregistreaza obligatii bugetare nete (diferenta dintre obligatiile de plata restante la buget si sumele de recuperat de la buget):
a) mai mari de 1/12 din obligatiile datorate in ultimele 12 luni - in cazul certificatului de atestare fiscala emis de Agentia Nationala de Administrare Fiscala;
b) mai mari de 1/6 din totalul obligatiilor datorate in ultimul semestru - in cazul certificatului de atestare fiscala emis de catre autoritatile publice locale;
3. nu se afla in una din situatiile incompatibile cu acordarea finantarii din fonduri publice;
4. nu au mai beneficiat de sprijin financiar din fonduri publice, inclusiv fonduri UE, pentru aceleasi activitati pentru care solicita finantare in temeiul prezentei scheme de ajutor;
5. nu intra in categoria de „intreprindere aflata in dificultate“;
6. nu se afla in stare de insolventa, faliment, reorganizare judiciara, dizolvare, lichidare sau suspendare temporara a activitatii sau nu se afla in situatii similare in urma unei proceduri de aceeasi natura prevazute de legislatia sau de reglementarile nationale;
7. nu fac obiectul unui ordin de recuperare in urma unei decizii anterioare, privind declararea unui ajutor de stat/de minimis ca fiind ilegal si/sau incompatibil cu piata comuna, sau, in cazul in care solicitantul a facut obiectul unei astfel de decizii, aceasta trebuie sa fi fost deja executata si ajutorul integral recuperat, inclusiv dobanda de recuperare aferenta;
8. reprezentantul legal nu a fost condamnat printr-o hotarare cu valoare de res judicata pentru un delict legat de conduita sa profesionala, pentru frauda, coruptie, participare la o organizatie criminala sau la orice alte activitati ilegale in detrimentul intereselor financiare ale Uniunii Europene;
9. reprezentantul legal nu a comis in conduita sa profesionala greseli grave, demonstrate prin orice mijloace pe care autoritatea contractanta le poate justifica;
10. reprezentantul legal nu este subiectul unui conflict de interese;
11. reprezentantul legal nu este vinovat de inducerea grava in eroare prin furnizarea de informatii incorecte in cursul participarii la apelul de proiecte derulat de subadministrator;
12. la momentul acordarii ajutorului se incadreaza in una dintre urmatoarele categorii de intreprinderi: microintreprindere, intreprindere mica, intreprindere mijlocie;
13. depune urmatoarele documente (anexe la ghidul solicitantului ce va avea ca baza prezenta schema) in cadrul apelului derulat de subadministrator:
– solicitare de sprijin pentru imbunatatirea nivelului de cunostinte/competente/aptitudini sau recalificarea angajatilor proprii;
– declaratie privind incadrarea intreprinderii in categoria intreprinderilor mici si mijlocii;
– declaratie privind eligibilitatea societatii in vederea acordarii ajutorului de minimis;
– declaratie cu privire la evitarea dublei finantari;
– declaratie privind ajutoarele de minimis primite de intreprinderea unica in cursul anului fiscal in care i se acorda ajutorul de minimis in temeiul prezentei scheme, precum si al celor 2 ani fiscali anteriori (fie din fonduri nationale, fie din fonduri europene);
– declaratie privind alte ajutoare primite de solicitant pentru aceleasi costuri eligibile pentru care solicita finantare in temeiul prezentei scheme.

Prezenta schema de ajutor de minimis se aproba prin ordin al ministrului cercetarii, inovarii si digitalizarii si se aplica de la data publicarii ei in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, pana la epuizarea bugetului alocat, dar nu mai tarziu de 31 decembrie 2023. Plata ajutorului se efectueaza pana la data de 31 decembrie 2025, in limita bugetului alocat schemei de ajutor de minimis.

Bugetul schemei de ajutor de minimis este de 34.000.000 de euro, echivalent in lei.

Pentru conversia in euro, in cadrul acestei scheme de ajutor se va utiliza cursul de schimb InforEuro.

Numarul maxim estimat al intreprinderilor in cadrul schemei de ajutor de minimis este de 2.200.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016