Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Firmele pot recupera platile in plus sub forma de impozit pe venit prin formularul 110

06-Dec-2017
3022

Platitorii de venit care au retinut la sursa un impozit pe venit in cuantum mai mare decat cel legal datorat si efectueaza regularizarea sumelor restituite beneficiarilor de venit cu obligatiile fiscale de acela si tip datorate in perioada fiscala in care s-a efectuat restituirea depun formularul 110 - "Declaratie de regularizare/cerere de restituire privind impozitul pe venit retinut la sursa".

Formularul 110 se depune atat in cazul in care, in perioada fiscala in care a avut loc restituirea sumelor ca tre beneficiarii de venit, impozitul datorat este mai mare decat suma restituita, cat si in situatia in care suma restituita beneficiarilor de venit este mai mare decat impozitul datorat, rezultand astfel diferente de plata sau diferente de recuperat de la bugetul de stat.

In situatia in care in urma regularizarii rezulta diferente de recuperat de la bugetul de stat, formularul are rolul unei cereri de restituire.

Formularul se depune pentru perioada fiscala in care s-a efectuat restituirea sumelor beneficiarului de venit de catre platitor, in cadrul termenului de prescriptie a dreptului de a cere restituirea sumelor, prevazut la art. 219 din Codul de procedura fiscala.

In cazul beneficiarilor de venit, persoane nerezidente, care depun certificatul de rezidenta fiscala ulterior retinerii la sursa a impozitului de catre platitorul de venit, declaratia de regularizare/cererea de restituire privind impozitul pe venit retinut la sursa se depune in cadrul termenului de prescriptie, inclusiv in cazul in care s-a ridicat rezerva verificarii ulterioare, ca urmare a efectuarii unei inspectii fiscale.

Declaratia de regularizare/cererea de restituire privind impozitul pe venit retinut la sursa se depune la organul fiscal competent pentru administrarea creantelor fiscale datorate de catre platitor.

Formularul se depune la organul fiscal competent, in format PDF, cu fisier XML atasat, pe suport CD, insotit de formatul hartie, semnat conform legii sau prin mijloace electronice de transmitere la distanta, in conformitate cu prevederile legale in vigoare.

Pentru rectificarea informatiilor inscrise initial in formularul 110 se foloseste acelasi model de formular, se bifeaza "X" in spatiul special prevazut in acest scop,inscriindu-se corect toate informatiile din declaratie.

Declaratia de regularizare/cerere de restituire privind impozitul pe venit retinut la sursa– formular 110 a fost aprobata prin Ordinul presedintelui A.N.A.F nr.2779/2017, publicat in Monitorul Oficial cu numarul 793 din data de 6 octombrie 2017.

Sursa: DGRFP Craiova

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Notificarea ONPCSB: Ce entitati sunt OBLIGATE sa o depuna in 15 zile si cum arata aceasta

    • In cadrul legislatiei privind prevenirea si combaterea spalarii banilor, anumite categorii de entitati au obligatii suplimentare de conformare. Printre acestea se numara agentii si dezvoltatorii imobiliari, furnizorii de servicii legate de criptomonede, comerciantii de bunuri de valoare si cei implicati in comertul cu opere de arta. Aceste entitati trebuie sa depuna, in termen de 15 zile, o notificare obligatorie catre ONPCSB (Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii...» citeste mai departe aici

  • E-Factura in relatia B2C: Cum sa procedati daca incasati sume prin transfer bancar

    • Din 1 ianuarie 2025, firmele care vand catre persoane fizice sunt obligate sa emita facturi si sa le trimita prin RO e-Factura, inclusiv daca nu sunt inregistrate in scopuri de TVA si aplica regimul special de scutire. Incasarile prin transfer bancar implica automat emiterea facturii si transmiterea in sistem. Din 1 iulie 2025, lipsa raportarii aduce amenzi semnificative. Vezi in articol ce obligatii ai si cum eviti sanctiunile. Avem acest caz. O societate are ca obiect principal de activitate...» citeste mai departe aici

  • Esalonare clasica 2025. Cand si cum depui cererea D8 + alte acte necesare

    • Societatile care se confrunta cu dificultati financiare pot solicita esalonarea la plata a datoriilor catre bugetul de stat, in baza procedurii clasice reglementate prin Codul de procedura fiscala si actualizata prin OPANAF 597/2025. Acest articol explica pasii de urmat, documentele necesare, conditiile de eligibilitate si excluderile, pentru a beneficia de aceasta facilitate fiscala.» citeste mai departe aici

  • Limita plati numerar persoane fizice. Sumele de peste 10.000 ron pot fi incasate integral?

    • Conform prevederilor Legii nr. 70/2015, operatiunile de incasari si plati in numerar intre societati si persoane fizice sunt limitate la un plafon zilnic de 10.000 lei per persoana. Aceste reguli au fost introduse pentru a incuraja utilizarea platilor prin mijloace bancare si pentru a preveni fragmentarea artificiala a tranzactiilor. In cazul furnizorilor de utilitati, cum este o societate de gaze naturale, apar frecvent situatii in care facturile emise catre persoane fizice depasesc acest...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016