Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Formulare pentru impozitul pe venit, in 2019

15-Ian-2019
19575

Formularele de declaratii si decizii de impunere pentru administrarea impozitului pe venit au fost aprobate prin Ordinul nr. 3780/2017, publicat in Monitorul Oficial nr. 1038/2017.

Formularele pentru declararea veniturilor realizate incepand cu 1 ianuarie 2018 sunt:

1. Formularul 220, declaratia privind venitul estimat/norma de venit si fisa capacitatii de cazare

Declaratia se completeaza si se depune de catre persoanele fizice care realizeaza venituri in bani si/sau in natura din Romania, supuse impozitului pe venit, provenind din:

- activitati independente;
- cedarea folosintei bunurilor, cu exceptia veniturilor din arenda;
- activitati agricole impuse in sistem real;
- silvicultura si piscicultura.

Formularul se foloseste pentru:

- declararea veniturilor si cheltuielilor estimate a se realiza in anul de impunere;
- exercitarea optiunii privind modificarea modului de determinare a venitului net;
- recalcularea platilor anticipate cu titlu de impozit/impozitului anual datorat, potrivit legii.

2. Formularul 221, declaratie privind veniturile din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit si Anexa la Declaratie

Declaratia se completeaza si se depune de catre persoanele fizice care realizeaza venituri impozabile in Romania, din activati agricole pentru care venitul net se determina pe baza de norme de venit, provenind din:

- cultivarea produselor agricole vegetale;
- exploatarea plantatiilor viticole, pomicole, arbustilor fructiferi si altele asemenea;
- cresterea si exploatarea animalelor, inclusiv din valorificarea produselor de origine animala, in stare naturala.

3. Formularul 222, declaratie informativa privind inceperea/incetarea activitatii persoanelor fizice care desfasoara activitate in Romania si care obtin venituri sub forma de salarii si asimilate salariilor din strainatate

Declaratia se completeaza si se depune de catre persoanele juridice, fizice sau orice alta entitate la care isi desfasoara activitatea persoanele fizice potrivit art. 82 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, care desfasoara activitate in Romania si obtin venituri sub forma de salarii si asimilate salariilor din strainatate.

4. Formularul 223, declaratia privind veniturile estimate pentru asocierile fara personalitate juridica si pentru entitatile supuse regimului transparentei fiscale

Declaratia se completeaza in cazul asocierilor fara personalitate juridica, constituite intre persoane fizice care realizeaza venituri din activitati independente – activitati de productie, comert, prestari de servicii si profesii liberale, inclusiv din activitati adiacente, venituri din activitati agricole pentru care venitul net anual se determina in sistem real, pe baza datelor din contabilitate, precum si venituri din silvicultura si piscicultura.

Declaratia se depune si in cazul persoanelor fizice care obtin venituri dintr-o activitate desfasurata intr-o forma de organizare cu personalitate juridica, constituita potrivit legii speciale, societate profesionala cu raspundere limitata si care este supusa regimului transparentei fiscale.

In cazul societatii civile cu personalitate juridica constituite potrivit legii speciale si care este supusa regimului transparentei fiscale, potrivit legii, se aplica regulile de determinare a venitului net din activitati independente.

5. Formularul 224, declaratia privind veniturile sub forma de salarii si asimilate salariilor din strainatate obtinute de catre persoanele fizice care desfasoara activitate in Romania

Declaratia se depune de catre persoanele fizice care isi desfasoara activitatea in Romania, obtin venituri sub forma de salarii sau asimilate salariilor de la angajatori care nu au sediu social, sediu permanent sau reprezentanta in Romania si care datoreaza contributiile sociale obligatorii pentru salariatii lor, potrivit prevederilor legislatiei europene aplicabile in domeniul securitatii sociale, precum si ale acordurilor privind sistemele de securitate sociala la care Romania este parte, si care nu au incheiat cu angajatorul un acord referitor la obligatia declararii si platii contributiilor sociale obligatorii.

In ceea ce priveste deciziile pentru impunere din oficiu, potrivit legestart.ro, sunt trei formulare:

1. Formularul 256, decizia de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice si Anexa la Decizie;
2. Formularul 257, decizia de anulare a deciziei de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice;
3. Formularul 260, decizie de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit/impozitul anual datorat si anexa Situatie privind modul de stabilire a venitului net pe baza normelor de venit

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici